نتیجه تحقیقات جدید: نسل هزاره و نسل زد محتوای اورجینال را به آثار بازسازیشده ترجیح میدهند
به تازگی نتایجی از یک مطالعه روی نسل هزاره و نسل زد منتشر شده که نشان میدهد این دو نسل به محتوای اورجینال بیشتر از آثار بازسازیشده علاقه نشان میدهند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.
- 10 انیمیشن پیکسار که از نظر بصری خیرهکننده هستند
- 10 فیلم برتر تاریخ سینما به پیشنهاد وس اندرسون
- 8 لحظه به یاد ماندنی مراسم اسکار 2024
دوست دارید چه چیزی تماشا کنید؟ پاسخ این سوال برای پلتفرمهای استریمیگ و استودیوهای فیلمسازی اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که مشخص میکند برای ساخت آثار جدید باید تمرکز خود را روی چه محتوایی بگذارند. در همین راستا Tubi یک تحقیق را بین 2503 فرد بزرگسال صورت داد به این هدف که متوجه شود افراد بالغ در نسل هزاره و زد وقتی تلویزیون را روشن میکنند به دنبال چه محتوایی میگردند. این مطالعه را IndieWire تحلیل کرده است.
- نسل هزاره: متولدین 1981 تا 1996
- نسل زد: متولدین 1997 تا 2012
یافتههای تحقیق مذکور نشان میدهد که بیش از 70 درصد افراد از نسل هزاره و زد دیدن محتوای اورجینال را به مراتب بیشتر از تماشای آثار بازسازی شده یا فرنچایزها دوست دارند. این امر نشان از پیام واضح این نسل دارد: از این که یک محتوای تکراری را بارها و بارها تماشا کنیم، خسته شدهایم. بینندهها مشتاق دیدن یک محتوای جدید هستند، حتی اگر این اثر مربوط به یک IP قدیمی باشد. این موضوع سال گذشته با اکران فیلم باربی کاملا به چشم آمد.
علاوه بر این، یافتههای این تحقیق حاکی از این است که اگر این افراد دوست داشته باشند یک اثر نوستالژیک را تماشا کنند، به سراغ همان اثر قدیمی میروند و برای مثال قسمتهای سریالهایی نظیر آفیس و فرندز را پشت سر هم میبینند. این اطلاعات بار دیگر روی این موضوع تاکید میکند که مخاطبها سریالهایی را دوست دارند که دارای فصلهای متعدد باشد تا بتوانند بارها و بارها آن را پشت سر هم تماشا کنند و تا آن جایی که میتوانند همراه شخصیتهایی دوستداشتنیشان بمانند. در این میان به سریال Suits هم اشاره شد که پس از پخش از نتفلیکس به سرعت به لیست پربینندهترین آثار این پلتفرم راه پیدا کرد.
مخاطبهای بزرگسال برای محتوای مستقل هم ارزش قائل هستند
جدای از این مباحث، تحقیق مورد نظر نشان میدهد که مخاطبها برای محتوای مستقل هم ارزش قائل هستند، چون میخواهند احساس کنند که مستقیما در حال حمایت از سازندگان کمترشناختهشده هستند. شاید بتوان گفت که این احساس عمومی پس از این که مخاطبها دیدند پلتفرمهایی مثل Max چطور با محتوای خود برخورد میکند و هالیوود چگونه روی کار نویسندهها کنترل دارد، بیشتر شده است. سال قبل ما شاهد یک اعتصاب تاریخی از سوی نویسندگان بودیم که تاثیر زیادی روی صنعت سینما و تلویزیون گذاشت.
یکی دیگر از نتایج این تحقیق این است که بینندهها به تماشای محتواهایی در سبک و سیاقهای گوناگون علاقه دارند. پلتفرمهای استریمینگ کار را برای مخاطبهایی که دوست دارند فیلمها و سریالهای قدیمی را تماشا کنند، دشوار کردهاند. همچنین تحقیق حاکی از این است که به خاطر افزایش تعداد پلتفرمهای استریمینگ، مخاطبها با دقت بیشتری پلتفرمی که میخواهند مشترکاش شوند را انتخاب میکنند و وقتی هم که محتوای جذابی در آن پیدا نمیکنند، به سرعت به سراغ یک پلتفرم دیگر میروند. پلتفرمهای استریمینگ قطعا متوجه مورد آخر شدهاند. دلیل اصلی این که برخی از آثار پس از مدتی در پلتفرمهای استریمینگ دیگر نمایش داده میشود هم همین است. مثلا ما گاهی میبینیم که نتفلیکس یک اثر که مربوط به HBO یا پارامونت است را به لیست آثارش اضافه میکند. علاوه بر این، به زودی قرار است آثار دیزنی هم به این پلتفرم استریمینگ اضافه شوند.
این تحقیقات در تاریخ 22 دسامبر 2023 آغاز شده و در 5 ژانویه 2024 به اتمام رسید. افراد بالای 18 سالی که حداقل یک ساعت در هفته محتوای استریمینگ تماشا میکردند، در این تحقیق نقش داشتند.
این بود یافتههای تحقیقات جدید درباره مخاطبهای سینما و تلویزیون. نظر شما درباره نتایج این بررسی چیست؟ شما دیدن آثار بازسازی شده را دوست دارید یا تماشای محتوای اورجینال و جدید را ترجیح میدهید؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: Collider