نام گوگل استادیا قرار است به گوگل استریم تغییر کند!
به نظر میرسد گوگل قصد تغییر در سیاست های گیمینگ خود را دارد و خیلی بی سر و صدا مشغول تغییرات اساسی در قسمت Stadia است، یکی از این تغییرات جدید نامگذاری جدید این اپلیکیشن خواهد بود، با مایکت همراه باشید.
به نظر میرسد که گوگل استادیا کم کم دارد از مسیر اصلی خود دور میشود و شرکت سازنده یعنی گوگل تصمیم گرفته که با چندین شرکت مختلف برای استریم ویدیویی و ایجاد یک چهارچوب مذاکره کند، اولین قدمی که در این فرایند انجام شده است، تغییر نام این سرویس به google stream است.
بر اساس گزارش Business Insider، گوگل ظاهرا در حال کار روی یک قرار داد مستقل با شرکت Bungie برای تقویت سرویس پخش خود است. علاوه بر این، آنها همچنین با Capcom دست به دست هم داده اند تا دموهای بازی های Resident Evil خود را در وب سایت خود و Peloton که یک شرکت تناسب اندام به شمار می رود، برای ارائه بازی روی دوچرخه های تناسب اندام این شرکت همکاری کنند.
علاوه بر این، آنها یک معامله موفق با AT&T داشتند که در آن بازیکنان میتوانستند Batman: Arkham Knight را از طریق مرورگرهای وب خود اجرا و بازی کنند، همچنین همکاری با شرکت تناسب اندام پلوتون برای اولین بار نیست که رخ داده و سال گذشته یک دموی کوتاه از این طریق پخش شده بود.
پس از تعطیلی استودیو بازی های داخلی گوگل استادیا، تمرکز این شرکت از روی بازی های AAA کاهش پیدا کرد و گوگل به سراغ قراردادهای تجاری دیگر رفت که این نقص را جبران کند، این همکاری ها و آوردن بازی های بزرگ به این پلتفرم باعث شد که هزینه های کلانی روی دست این شرکت بماند و حالا به نظر میرسد که سیاست های جدیدی در این زمینه اتخاذ شده و قرار است که استریم و تعامل با بازی های مستقل بیشتر از این افزایش پیدا کند و به یک ماشین محتوایی جدید تبدیل شود.
سخنگوی گوگل در این باره گفته است که:
با وجود بیش از 200 عنوان که همگی در حال حاضر در دسترس هستند، انتظار داریم که امسال بیش از 100 بازی دیگر به این پلتفرم اضافه شوند، همچنین هم اکنون نسخه پرو گوگل استادیا میزبان 50 بازی بزرگ است.
در حالت کلی این تغییرات با آنچه Stadia قصد انجام آن را داشت، یعنی ارائه بازیهای AAA برای بازیکنان بدون نیاز به سختافزار قدرتمند، در تضاد است. به نظر می رسد که این ایده آنها به اندازه کافی سودآور نبوده این شرکت نتوانسته مخاطبین زیادی در این بخش از بازار پیدا کند، و همین یک دلیل کافی است که گوگل دست به یک تغییر اساسی در این زمینه بزند وگرنه نام استادیا به زودی به قبرستان ایده های گوگل اضافه خواهد شد. مشخص نیست که این تغییر نام چه قدر مفید است، باید صبر کنیم و چشم به آینده بدوزیم.