7 مرحله از زندگی رایلی که میتوانند موضوع «درون و بیرون 3» باشند
مجموعه انیمیشنهای درون و بیرون (Inside Out) پیکسار به لحظات بزرگ زندگی قهرمان خود میپردازند و به همین دلیل میتوان تا حدودی داستان «درون و بیرون 3» را پیشبینی کرد. فیلم اول ماجرای مهاجرت رایلی و خانوادهاش را از مینهسوتا به سان فرانسیسکو روایت میکند و درون و بیرون 2 بر روی بلوغ او تمرکز دارد. در انیمیشن درون و بیرون 2 احساسات نوجوانی رایلی شکل میگیرند و اضطراب (با صدای مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبیری)، کسالت (آدل اکسارکوپولوس) و خجالت (پاول والتر هاوزر) به مجموعهی احساسات این دختر دبیرستانی اضافه میشوند. البته احساسات اصلی انیمیشن درون و بیرون یعنی شادی (امی پولر)، غم (فیلیس اسمیت)، ترس (تونی هیل)، خشم (لوئیس بلک) و انزجار (لیزا لاپیرا) هم دوباره برمیگردند.
پایان قسمت اول درون و بیرون رایلی را در حال دستوپنجه نرم کردن با افسردگی نشان میدهد؛ ناتوانی در درک اینکه همه چیز میتواند هم شاد و هم غمگین باشند، رایلی را مجبور میکنند که از خانه فرار کند. البته وقتی شادی به غم اجازه میدهد تا کنترل برخی از خاطرات اصلی رایلی را در دست بگیرد همه چیز سرانجام حل میشود. در همین حال، رایلی نوجوان در درون و بیرون 2 با حملات پنیک، دوستیهای تحت فشار و استرس برای ورود به تیم هاکی دبیرستانی خود درگیر است. از آنجایی که درون و بیرون 2 رکوردهای گیشه را شکسته و تاکنون مبلغ شگفتانگیز 1.556 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، احتمال اینکه دنبالهای درباره یک نقطه عطف دیگر زندگی رایلی ساخته شود زیاد است. اما داستان «درون و بیرون 3» درباره چه خواهد بود؟ در ادامه بخوانید.
7. اولین قرار ملاقات عاشقانهی رایلی
رایلی در فیلمهای درون و بیرون به صورت پنهانی به شخصیتهای زیادی علاقه دارد، اما تماشای او در حال کاوش در اولین احساسات یک رابطه عاشقانه رسمی، سرگرمکننده خواهد بود. بسته به اینکه پیکسار تا چه حد بخواهد در داستان درون و بیرون 3 پیش برود این اتفاق میتواند در دبیرستان یا دانشگاه بیفتد. در فیلم اول، معشوق خیالی رایلی کمی بیش از یک عامل بیشبرندهی طرح داستان است، در حالی که دنبالهی این انیمیشن، شخصیتی ترکیبی از واقعیت و خیال رایلی را معرفی میکند.
تمام این لحظات کودکانه به نظر میرسند اما نه بمعنای تحقیرآمیزش. در عوض اینطور احساس میشود که این یک دختر جوان تنها در حال کشف نسخهی عاشق از خودش است. پایان درون و بیرون 2 بویژه، رایلی را آنطور نشان میدهد که اولویتهای خود را بالاتر از همه چیز قرار میدهد، اما یک قسمت سوم میتواند اولویتهای رایلی کمی بزرگتر را نشان دهد که یک شریک عاطفی پیدا میکند. تماشای رایلی در یک رابطه، پیمایش معیارها و نقاط عطف – و تمام بارهای عاطفی بعدی – حتی جالبتر خواهد بود.
6. فارغالتحصیلی رایلی از دبیرستان
در حالی که داستان درون و بیرون 2 بر شروع دبیرستان رایلی تمرکز دارد، فیلم بعدی در این مجموعه میتواند فارغالتحصیلی و درخواست رایلی برای دانشگاه را نشان دهد. البته، پیکسار فیلم دیگری در کاتالوگ خود دارد که روی تجربه دانشجویان سال اول در دانشگاه تمرکز دارد. دانشگاه هیولاها (Monsters University) پیشدرآمد کارخانه هیولاها (Monsters Inc) به عقب برمیگردد تا دوران دانشگاه مایک و سالی را بازبینی کند. به نظر میرسد پیکسار قصد داشته باشد از مقایسه با فیلمهای قبلی خود اجتناب کند، به این معنی که فارغالتحصیلی از دبیرستان – و تمام اتفاقات همراه آن – میتواند برای ماجرای بعدی رایلی مناسب باشد.
داستان اسباببازی 3 (Toy Story 3) با نشان دادن اندی که در پسزمینه فیلم برای مدرسه آماده میشود، تا حدودی به این احساسات نزدیک شده است. با این حال، داستان اسباببازی 3 بیش از حد بر شخصیتهای انسانی خود تمرکز نمیکند، بنابراین روایت فراغالتحصیلی رایلی از دبیرستان همچنان تازگی خواهد داشت. فارغالتحصیلی از دبیرستان نه تنها به معنای نگرانی در مورد گامهای بعدی است، بلکه تاکید زیادی نیز بر ساختن خاطرات، شرکت در جشن فارغالتحصیلی و سایر آیینهای این مرحله از زندگی دارد. سال آخر اغلب به عنوان آخین فرصت یک نوجوان برای انجام کارهای خاص و همچنین زمانی برای بازتاب آینده در نظر گرفته میشود.
5. اولین شغل رایلی
اگر پیکسار بخواهد رویکرد متفاوتی داشته باشد، درون و بیرون 3 میتواند بر اولین شغل رایلی تمرکز کند. موارد اولیه دیگر مثل آموزش رانندگی، واقعا به نظر نمیرسد که پاسخگوی یک روایت بلند باشد اما بسته به نوع شغلی که رایلی انتخاب میکند پتانسیل زیادی برای درام و خوداندیشی شخصیت اصلی وجود خواهد داشت. واضح است که رایلی به هاکی و تیم خود بسیار اهمیت میدهد، اما با توجه به حمله پنیک القا شده توسط اضطراب در درون و بیرون 2 مشخص نیست که آیا رایلی قصد دارد این ورزش را پس از دبیرستان دنبال کند یا خیر.
اولین شغل با افزایش علاقه حرفهای رایلی او را ترغیب میکند تا برای کالجهای خاصی درخواست دهد یا فعالیتهای فوقبرنامه دیگری را کشف کند. تصور یک روایت کاملا متمرکز بر فراز و نشیبهای اولین شغل رایلی دشوار است، اما این ایده میتواند با سال آخر او در دبیرستان، تابستان قبل از دانشگاه یا سال اول دور از خانه کاملا همراه شود. یک محیط جدید میتواند احساسات جدیدی را به مجموعه درون و بیرون و همچنین شخصیتهای جدید برای پر کردن دنیای کاری رایلی معرفی کند. علاوه بر این، شنیدن توصیههای شغلی والدین او (کایل مکلاچلان و دیان لین) عالی خواهد بود.
- 10 احساس درونی مجموعه انیمیشن «درون و بیرون» (Inside Out)
- 25 دیالوگ ماندگار انیمیشن درون بیرون (Inside Out)
- 10 نکته پنهان انیمیشن درون و بیرون ۲ (Inside Out 2)
4. اولین تجربهی رایلی در مرگ و از دست دادن عزیزان
اولین تجربه از دست دادن، با وجود اینکه یک مفهوم بسیار تاریک به نظر میرسد، یک اتفاق کاملا انسانی است و درون و بیرون میتواند به مخاطبان جوان کمک کند تا با چنین تجربه تلخی راحتتر کنار بیایند. فیلم اول درون و بیرون از موضوعات تلخ و تاریک فرار نکرد. با احساس جدا شدن رایلی از زندگی قدیمی خود – دوستانش، تیم هاکیاش و گذشتهاش – او شروع به ساکت شدن میکند. با فروپاشی جزایر شخصیتی رایلی، هویت او نیز فرو میریزد. آن کودک شاد و خوشحال اکنون غم سنگینی را به دوش میکشد، احساس میکند که این احساس هرگز از بین نمیرود.
البته، افسردگی که رایلی در درون و بیرون تجربه میکند با آنچه که باید برای مقابله با غم از دست دادن یک عزیز تجربه کند بسیار متفاوت است. در واقع غم، که موقتیتر از سایر احساسات به نظر میرسد، میتواند چالشهای جدید جذابی را در دنیای احساسات شخصیشده رایلی نیز معرفی کند. اغلب، کودکان ابتدا مرگ پدربزرگ یا مادربزرگ یا یکی از بستگان بزرگتر را تجربه میکنند. در حالی که بینندگان با خانواده گسترده رایلی آشنا نشدهاند، مرگ پدربزرگ یا مادربزرگ میتواند خانواده رایلی را به بازگشت به مینهسوتا سوق دهد و در خاطراتی که هم دردناک و هم شاد هستند را برایش زنده کنند.
3. اولین سال رایلی در کالج
درون و بیرون 3 میتواند رایلی را در حال دور شدن از خانه برای تحصیل در دانشگاه نشان دهد. چه در سراسر ایالت یا کشور، تجربه دانشگاه رفتن رایلی او را دوباره در شرایط جابجایی و رفتن از خانه قرار خواهد داد. با این حال، بر خلاف فیلم اول، این جابجایی و دل کندن انتخاب رایلی خواهد بود. علاوه بر این، والدین رایلی او را همراهی نخواهند کرد، که این یک عنصر روایی عالی برای پیکسار خواهد بود. در درون و بیرون 3 والدین رایلی نقش بسیار کمتری خواهند داشت. بالاخره، دختر جوان آنها اکنون بیشتر روی دوستان تمرکز دارد تا خانواده.
برای بسیاری از نوجوانانی که پس از دبیرستان خانه را ترک میکند، این اولویتها تغییر میکنند و دوستان و خانواده دوباره به یک اندازه مهم میشوند. اگرچه رایلی درون و بیرون 2 احتمالا نمیخواهد اعتراف کند که به کمک یا توصیه والدینش نیاز دارد، در قامت دانشجو احتمالا خود را در حال صحبت تلفنی با پدرش یا ارسال پیامهای دیوانهوار به مادرش خواهد یافت. مهمتر از همه، یک داستان نقل مکان دیگر اجازه میدهد داستان فیلم اول به روش بسیار رضایتبخشی در درون و بیرون 3 تکرار شود، در حالی که از یک زاویه یا دیدگاه جدید به موضوع نگاه میکند.
2. فارغالتحصیلی رایلی از کالج و انتخاب شغل مناسب
از آنجایی که پیکسار یک بار در انیمیشن دانشگاه هیولاها به زندگی دانشجویان و رقابتها و موفقیتها و شکستها پرداخته و طبق معمول قصد ندارد وارد یک روایت تکراری شود، موضوع فارغالتحصیلی از کالج و انتخاب شغل مناسب و ورود رایلی به دوران پرفراز و نشیب جوانی موضوع جذابی خواهد بود. از فارغالتحصیلی از دانشگاه و انتخاب مسیر شغلی تا تلاش برای حفظ دوستان، چیزهای زیادی برای روایت داستان درون و بیرون 3 پس از دانشگاه وجود دارد. عمدتا همه چیز در مورد دستوپنجه نرم کردن و کشف خود خارج از محدودیتهای خانه یا دانشگاه است. داستانی درباره رایلی که مسیر خود را پیدا میکند حتی میتواند به احساسات او آزادی دهد تا در مراحل جدید مستقر شوند.
در قسمتهای گذشته، احساسات والدین رایلی از نظر ظاهری بسیار شبیه هم بودند. در واقع، تمامشان پژواک انسانهایی بودند که ذهن آنها را در اختیار داشتند. شاید در افسانه درون و بیرون یک جوان مانند رایلی هنوز به خود آرامش دست پیدا نکرده باشد. اگر درون و بیرون 3 بخواهد نگاهی به این موضوع بیندازد که چرا احساسات شخصیشده بزرگسالان بسیار یکنواخت به نظر میرسند (بر خلاف رایلی)، این میتواند به راحتی در کنار داستانی در مورد پذیرفتن هویت و انتخاب زندگی به عنوان یک جوان بالغ قرار بگیرد. علاوه بر این، ایده تغییر احساساتی که بینندگان آنها را میشناسند چالشهای داستان را افزایش میدهد.
1. تحصیل رایلی در خارج از کشور
دوباره، هر نوع نقل مکان جدید میتواند یک لحظه سرگرمکننده و چرخهی کامل برای مجموعه درون و بیرون ایجاد کند. برخلاف یک فیلم کالجمحور، آماده شدن رایلی برای تحصیل در خارج از کشور دنیایی از امکانات را به معنای واقعی کلمه در اختیار داستان قرار میدهد. گاهی اوقات، یک تنظیم جدید تمام چیزی است که یک مجموعه نیاز دارد تا احساسات قدیمی دوباره احیا شوند. بازی با ایدههای فرهنگی مختلف در مورد احساسات، سلامت روان و موارد دیگر میتواند منجر به یک روایت بسیار جذاب و آگاهیبخش شود. نکتهی مثبت دیگر تحصیل در خارج از کشور این است که به تمایز داستان درون و بیرون از دانشگاه هیولاها کمک خواهد کرد.
منبع: screenrant