الگوریتم ۷ روزه اینستاگرام چیست؟
اگر به صورت حرفهای در اینستاگرام فعالیت میکنید، حتماً با الگوریتمهای این شبکه اجتماعی محبوب آشنا هستید. اینستاگرام با تغییر الگوریتم از کاربران میخواهد با تولید محتوای بهتر و باکیفیتتر، به سلیقه مخاطبان خود بیشتر توجه کنند. اگر کاربران سعی کنند از الگوریتمهای اینستاگرام پیروی کنند، صفحه آنها در اینستاگرام رشد بهتری خواهد داشت و محتوای آنها بیشتر دیده خواهد شد.
در بین الگوریتمهای مختلفی که برای اینستاگرام وجود دارد، اسم الگوریتم هفت روزه اینستاگرام هم به تازگی شنیده شده و برخی از کاربران به پیروی از آن اصرار دارند. آیا شما هم در مورد این الگوریتم شنیدهاید؟ با مجله مایکت همراه باشید تا درباره این الگوریتم و واقعی بودن یا نبودن آن صحبت کنیم.
آیا الگوریتم ۷ روزه اینستاگرام واقعیت دارد؟
الگوریتم اینستاگرام با تغییرات و بهروزرسانیهای خود سعی میکند نیاز کاربران را بهتر از قبل درک کند تا در پی این ادراک، محتوای مورد علاقه آنها را به نمایش بگذارد. برای مثال اگر شما اهل ورزش و بدنسازی هستید، از محتواهای موجود در این زمینه د بیشتر استقبال میکنید. به این ترتیب الگوریتم اینستاگرام نیز بعد از درک این موضوع، تلاش میکند محتوای مورد علاقه شما یعنی زمینه تناسب اندام را بیش از سایر محتواها برایتان نمایش دهد.
جدیداً برخی از کاربران فعال در اینستاگرام بر این باورند که طبق الگوریتم ۷ روزه اینستاگرام، اگر محتوایی را در پیج خود منتشر کنید و تا ۷ روز بعد از انتشار آن، پست یا استوری دیگری در پیج خود قرار ندهید، پیج شما دچار افت شدید خواهد شد. به این صورت که بازدیدها کاهش زیادی پیدا کرده و احتمال دیده شدن محتوای شما در اکسپلور نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
اگر شما هم به صورت مداوم در اینستاگرام فعالیت دارید و صفحه شما در این شبکه اجتماعی بازدید خوب و بالایی دارد، آیا با این الگوریتم موافقید؟ چقدر به صحت آن باور دارید؟ در مورد وجود یا عدم وجود این الگوریتم چقدر مطمئن هستید؟
بررسی جدیدترین الگوریتم اینستاگرام
اینستاگرام همواره درحال تغییر و بهروزرسانیهای تازه است تا بتواند نظر کاربران را بیشتر از قبل به خود جلب کند و محبوبیت خود را از دست ندهد. این شبکه اجتماعی جذاب قابلیتهای جدیدی را به امکانات خود اضافه میکند تا روند فعالیت در آن تکراری و خستهکننده نباشد. اگر جزو اولین کاربران این برنامه باشید، احتمالا به یاد میآورید که بسیاری از امکانات امروزی، قبلا در این اپلیکیشن وجود نداشتند. به مرور زمان این ویژگیها و قابلیتها برای جلب توجه کاربران بیشتر شد.
به دنبال اضافه کردن قابلیتهای جدید، اینستاگرام الگوریتمهای خود را هم بهروز میکند تا بتواند نسبت به علاقه مخاطبان درک بیشتر و بهتری داشته باشد. عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ با تغییراتی همراه بوده است که اگر میخواهید عملکرد خوبی در صفحه شخصی خود داشته باشید، لازم است استراتژی تولید محتوای خود را با این تغییرات همراه کنید.
عملکرد الگوریتم اینستاگرام در رابطه با پستهای فید
درمورد پستهای شما در بخش فید اینستاگرام، عملکرد الگوریتم با تغییراتی همراه بوده است که برای بهتر دیده شدن محتوای خود باید به آنها توجه داشته باشید. وقتی پستی را منتشر میکنید، الگوریتم به نوع محتوای منتشر شده از طرف شما دقت میکند. برای اینستاگرام مهم است که پست منتشر شده توسط شما عکس است یا ویدیو. زیرا این دو محتوا از نظر اینستاگرام با یکدیگر متفاوت هستند.
زمان انتشار پست شما هم مهم است. در برخی از ساعات شبانه روز، کاربران وقت بیشتری را در اینستاگرام میگذرانند و میتوان گفت در این ساعتها میزان بازدید از محتواهای اینستاگرام بیشتر است. برای مثال، معمولاً افراد بعد از بیدار شدن، بعد از ناهار خوردن، عصر بعد از ترک محل کار، شب بعد از شام و قبل از خوابیدن، بیشتر از سایر زمانها از محتواها بازدید میکنند.به غیر از این موارد، الگوریتم اینستاگرام به فعالیت مخاطبان هم توجه میکند. به اینکه مخاطب محتوای ویدیویی را بیشتر لایک میکند یا از پست تصویری بیشتر استقبال میکند. مخاطب بیشتر با کدام محتواها تعامل دارد و اینکه فقط آنها را لایک میکند یا به کامنت گذاشتن هم تمایل دارد. همه این نکات از نظر الگوریتم اینستاگرام مهم هستند.
تعاملات مخاطب با محتوا و توجه الگوریتم اینستاگرام به آنها
الگوریتم اینستاگرام برای اینکه بتواند به علاقه مخاطبان خود پی ببرد، به اطلاعاتی در مورد سلیقه کاربران خود احتیاج دارد. این الگوریتم برای کسب اطلاعات خود به تعاملات کاربران با محتوا مراجعه میکند.
تعاملات مهمی مثل اینکه مخاطب چه محتوایی را لایک میکند، برای کدام محتوا کامنت میگذارد، چه نوع محتوایی را معمولاً ذخیره میکند و اینکه چقدر احتمال دارد بعد از دیدن محتوای استوری، روی لینکی که در آن قرار داده شده است کلیک کند یا به لینک قرار داده شده در بایوی پیج رجوع کند. همه این رفتارها و تحلیل آنها برای الگوریتم اینستاگرام مهم است و به کمک آنالیز آنها به جواب سوال خود دست پیدا میکند.
رفتار الگوریتم اینستاگرام درمورد استوریها چگونه است؟
وقتی صفحه اینستاگرام خود را باز میکنید، استوریهای افرادی که با صفحه آنها بیشترین تعامل را دارید، اول از همه به شما نمایش داده میشوند. با این حال احتمال دیده شدن استوریها نسبت به پستها بیشتراست و اگر شما روزانه استوریهای زیادی را در صفحه خود منتشر کنید، شانس دیده شدن خود را بالاتر میبرید. با بالا رفتن بازدید، لایک کردن و تعامل مخاطبان با استوریهای شما، صفحه شما بیشتر از قبل دیده خواهد شد.
الگوریتم اینستاگرام در مورد اکسپلور چه عملکردی دارد؟
رفتار الگوریتم اینستاگرام با اکسپلور، بسیار شبیه به رفتار آن با فید است. شما معمولاً ویدیوها و تصاویری را در اکسپلور اینستاگرام خود میبینید که به محتوای آنها علاقه دارید و قبلاً هم تعامل بیشتری با چنین محتواهایی داشتهاید. اینستاگرام سعی میکند محتوایی را در اکسپلور به شما نمایش دهد که قبلاً با پستهای شبیه به آن تعامل داشتید. یعنی محتواهای شبیه به آن را لایک کردید، برای آنها کامنت گذاشتید یا حتی ذخیره کردید تا بعداً باز هم آنها را ببینید.
چگونه با الگوریتم اینستاگرام همراه شویم؟
برای رشد پیج خود در اینستاگرام، باید با سازوکار الگوریتم آن همراه شوید و از قوانین آن برای کسب رتبه خوب و دیده شدن توسط مخاطبان پیروی کنید. روشهایی که به شما برای رشد صفحه شخصی و کسبوکارتان کمک میکنند شامل موارد زیر هستند:
- سعی کنید کپشنهایی بنویسید که باعث میشوند کاربر بخواهد با آن تعامل برقرار کند و در جواب آن چیزی برای شما بنویسد. برای مثال، از تجربه شخصی خود حرف بزند، یا سوالی بپرسد تا شما جواب آن را بدهید یا اینکه از شما بابت اطلاع رسانی تشکر کند.
- از هشتگهای متناسب با محتوای پست خود استفاده کنید و از هشتگ زدنهای بیربط و بیمورد دوری کنید.
- در استوریهای خود از استیکرهایی استفاده کنید که باعث میشوند کاربر با شما تعامل برقرار کند. مثلا در نظرسنجی شرکت کند، نظری برای شما بنویسد و به هر شکلی به استوری شما توجه کند.
- سعی کنید محتوای کاربرپسند، جذاب و دیدنی تولید کنید تا نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. فراموش نکنید که محتوای خوب همیشه برنده است و میتواند به بهبود وضعیت صفحه شما کمک بسیار زیادی بکند.
الگوریتم ۷ روزه اینستاگرام واقعیت ندارد
با وجود همه راهکارها و نکاتی که گفته شد، نمیتوان نظر قطعی درمورد نحوه عملکرد الگوریتمهای اینستاگرام ارائه داد. فقط باید سعی کنید تا از این نکات استفاده کرده و به کمک تولید محتوای جذاب به رشد صفحه خود کمک کنید. با وجود این راهکارها میتوان گفت الگوریتم ۷ روزه اینستاگرام واقعیت ندارد و تنها باید با جدیدترین تغییرات الگوریتم همراه شد.