راهنمای قدم به قدم بازی فکری Cube Escape: The Lake
Cube Escape: The Lake یکی از بازیهای سری Cube Escape از استودیو Rusty Lake است که به دلیل سبک خاص خود در بین بازیهای ماجراجویی و معمایی شهرت پیدا کرده است. این بازی، دومین قسمت از این مجموعه است و داستانی مرموز و پر از رمز و راز را در فضایی تاریک و مینیمالیستی روایت میکند.
ماجرا در کلبهای کوچک کنار دریاچه روایت میشود. شما به عنوان شخصیت اصلی، وارد این کلبه میشوید تا اسرار نهفته در آن را کشف کنید. فضای بازی با تِم وهمآلود و تاریک، حس کنجکاوی، آرامش و تنش را در بازیکن برمیانگیزد و هدف اصلی شما در بازی Cube Escape: The Lake این است که معماها را حل کرده، آیتمهای مخفی را پیدا کنید و ارتباط آنها را با یکدیگر کشف کنید تا بتوانید از این محیط اسرارآمیز خارج شوید. گیمپلی بازی به صورت اشاره و کلیک (point and click) طراحی شده است و شما باید با کاوش در محیط، آیتمها را جمعآوری کنید، از آنها در مکان مناسب استفاده کنید و رمزهای پنهان را کشف کنید. هر معما به طرز هوشمندانهای طراحی شده و نیازمند دقت، تفکر و ترکیب اطلاعات بهدستآمده است.
ویکتور بوتزلار (Victor Butzelar) یک شخصیت مرموز و کمتر شناختهشده است که نام او در دنیای بازیهای Rusty Lake و بهویژه سری Cube Escape مطرح شده است. او به عنوان یکی از عوامل کلیدی در داستانهای پیچیده و رازآلود این مجموعه شناخته میشود.
بوتزلار نقش خاصی در عمقبخشی به فضای تاریک و فلسفی بازیها ایفا میکند و در برخی از یادداشتها و سرنخهای موجود در این بازیها به او اشاره شده است. با وجود اینکه ویکتور بوتزلار در بعضی از بخشهای سری بازی Cube Escape دیده میشود، اما در دنیای واقعی، هویت و نقش بخصوصی را در ساخت این بازی دارد. در واقع، بوتزلار آهنگساز سری بازیهای Cube Escape است که به لطف تخصص او در پیانو نوازی، میتوان به آثار او اعتیاد پیدا کرد و هزاران بار آنها را شنید. در ادامه، Cube Escape: The Lake را به شکل قدم به قدم، تجربه میکنیم تا از رازهای این بازی پرده برداریم.
راهنمای بازی Cube Escape: The Lake
1. در قدم اول، چوب ماهیگیری و نخ ماهیگیری را که کنار پایه میز قرار دارد بردارید.
2. کشو را باز کنید و چاقو را بردارید.
3. به اتاق سمت راست بروید و تکه کاغذی که بالای چهارچوب پنجره قرار گرفته است را بردارید. روی ورق، طراحی آیتمهایی را میبینید که باید برای تکمیل بازی، آنها را جمعآوری کنید.
5. در اتاق سمت راست، قلاب ماهیگیری و دیلم را که در کمد قرار دارد بردارید.
6. حالا تمامی لوازم ماهیگیری را روی پایه سوار کنید و سپس طعمه را به قلاب وصل کنید تا بتوانید ماهیگیری کنید.
7. حالا، روی چوب ماهیگیری بزنید تا فرایند ماهیگیری شروع شود. با اینکار، شکار جذب می شود و یک میگو دریافت میکنید.
8. میگو را روی تخته گوشت بری بگذارید و او را از وسط نصف کنید. با اینکار، یک کلید در بدون او میبینید که برای باز کردن کمد، مورد استفاده قرار میگیرد.
9. پس از باز کردن قفل کمد و برداشتن کرم و آهن ربا، باقی مانده میگو را بردارید و به قلاب ماهیگیری وصل کنید و دوباره ماهی بگیرید.
10. از طریق میگو، یک دست به قلاب شما گیر می کند و در ادامه، بدن یک انسان مرده را از آب به بالا میکشید. با استفاده از چاقو و پاره کردن لباس، متوجه میشوید که این جسد، کسی نیست جز روح تاریک بازی که پس از چند ثانیه غیب میشود. با اینکار، یکی از آیتمهای مهم بازی یعنی سیب خونین را دریافت میکنید.
11. بار دیگر شانس خود را برای گرفتن یک صید با ارزش امتحان کنید و کرم را به قلاب وصل کنید. خوشبختانه، این صید شما یک ماهی است.
12. حالا ماهی را روی تخته گوشتبری بگذارید و با چاقو تا حدی روی آن ضربه بزنید که ریشههای یک درخت از درون آن به بیرون بیایند. این درخت، محلی برای آویزان کردن آیتمهایی است که در بازی جمعآوری خواهید کرد. از اینرو، سیب خونین را برابر با ترتیب عکس، روی شاخه بگذارید.
13. حالا، آهن ربا را به قلاب ماهیگیری وصل کنید تا آیتم جدیدی برای جلو بردن روند بازی بدست بیاورید. ایندفعه، صید شما یک کلید است که برای باز کردن یکی دیگر از دربها مورد استفاده قرار میگیرد.
14. حالا سکه را از کمد بردارید و براساس ترتیب ذکر شده در ورق، روی درخت بگذارید.
15. با کمی دقت، متوجه میشوید که بین بعضی از بخشهای دیوار و تختههای چوبی، فاصله افتاده است. به همین دلیل، باید از طریق دِیلم، دیوار را باز کنید.
16. در کل، دو بخش مخفی در دیوار قرار دارد که یکی از آن ها کلید کمد و دیگری چشم را به شما میدهد.
17. در ابتدا، چشم را روی درخت بگذارید و از کلید برای باز کردن کابینت و برداشتن کپک استفاده کنید.
18. حالا کپک را به قلاب ماهیگیری وصل کنید تا از طریق آن، صدف را بردارید. حالا صدف را روی درخت بگذارید و دوباره از طریق آهنربا، صندوق قفل دار را صید کنید.
19. شاید تصور کنید که علامتهایی که روی صندوقچه برای به چالش کشیدن و طرح پازل استفاده شده، از تمامی چیزهایی که در این بازی دیدهاید پیچیدهتر هستند، اما اگر کمی بیشتر دقت کنید، متوجه میشوید که اینها اعداد انگلیسی هستند که به یکدیگر وصل شدهاند. بر این اساس، سوال این صندوقچه، حاصل ضرب عدد 6 در عدد237 است که ممکن است در ابتدا، موجب شگفتی شما شود. حاصل ضرب این اعداد برابر با عدد 1422 است که با وارد کردن این عدد، الماس را دریافت خواهید کرد و باید آن را روی درخت بگذارید.
20. با تکمیل آیتمها و قرار گرفتن آخرین آیتم، یک مثلث شکل میگیرد و اتمسفر بازی، به کلی تغییر میکند.
21. برای اینکه درگیر روح سیاه نشوید، پیشنهاد میکنیم تا یکی از آیتم ها را بردارید و دوباره از طریق آهن ربا، آخرین صندوقچه را صید کنید.
22. با دریافت صندوقچه، مشاهده میکنید که روی آن عبارت «فصل ها را به یاد بیار» نوشته شده است که شما را به بازی Cube Escape Seasons ارجاع میدهد. اگر راهنمای بازی Cube Escape Seasons را فراموش نکرده باشید، در یکی از بخشها، لارا وندربوم پشت پنجره به همراه روح سیاه ایستاده است و عدد 1487 به شکل برعکس، پشت او نوشته شده است. با وارد کردن این عدد در صندوقچه، یک الماس سبز دریافت میکنید.
23. با قرار دادن الماس سبز، مثلث به یک پنج ضلعی تبدیل میشود و حالت روح سیاه تغییر میکند. با چند بار ضربه زدن روی روح سیاه، او ناپدید میشوید و با دستیابی به مکعب سیاه، بازی به پایان میرسد. این نکته را به یاد داشته باشید که جایگذاری الماس آبی و سبز، پایان بازی را تغییر نمیدهند و الماس سبز تنها به عنوان یک اچیومنت و آیتم مخفی شناخته میشود که در پایان بازی نیز به آن اشاره میشود.