6 تا بهترین اپ برنامه ریزی، برنامه های مدیریت کار

فرقی نمی‌کند کجای زندگی ایستاده‌اید؛ دانش‌آموز، پشت کنکوری یا دانشجو، کارمند یا صاحب کسب و کار، خانه‌دار یا پدر و مادر هستید؛ به هر حال همه ما بعد از به پایان رساندن دوران آسودگی کودکی، وظایف و مسئولیت‌هایی برای انجام داریم. اما همیشه انجام دادن همه آنها سر وقت و آنطور که ایده آل‌مان است اتفاق نمی‌افتد.

درگیری ذهنی، تصور کمبود وقت یا اتفاق‌های پیش‌بینی نشده، همگی عواملی هستند که انجام دادن کارهای مختلف را سخت می‌کنند و اضطراب، پرش ذهنی و فراموشکاری را به دنبال دارند. اما راه حل آسان تمام این مشکلات، برنامه ریزی و داشتن یک لیست انجام کارهاست. برنامه ریزی به مدیریت زمان و کنترل کارهای انجام شده و نشده کمک می‌کند. بنابراین ما در این نوشته می‌خواهیم ۶ اپلیکیشن «برنامه ریزی و مدیریت کارها» را به شما معرفی کنیم تا با کمک آنها بتوانید رشته کارها را به دست بگیرید.

چرا به لیست انجام کارها نیاز داریم؟

طبق این مقاله از گاردین، داشتن یک لیست مدیریت و انجام کارها به صورت روزانه به چند دلیل ضروری است:

  • این کار از آشفتگی و پراکندگی ذهن جلوگیری کرده و در نتیجه اضطراب را کاهش می‌دهد.
  •  به طبقه‌بندی کارها و ساختار انجام آنها در ذهن نظم می‌بخشد.
  • باعث می‌شود روند کارها در روز، هفته، ماه و سال گذشته به طور مرتب مستندسازی شود. این نه تنها به بررسی کارهای گذشته کمک می‌کند، بلکه با دیدن حجم کارهای انجام شده به فرد حس رضایت از خود و قدرت می‌دهد.

در رابطه با دلیل آخر در همین مطلب اشاره به حالتی به اسم “Zeigarnik effect” شده است و نویسنده در توضیح آن می‌گوید:

«مغز انسان کارهای انجام نشده را بیشتر از کارهایی که انجام داده است به یاد می‌آورد. به عنوان مثال یک پیشخدمت رستوران سفارش‌های شما را تا قبل از سرور به خاطر می‌آورد و به محض آنکه بشقاب‌ها روی میز قرار گرفت، ذهن او همه چیز را پاک می‌کند و دیگر به یاد نمی‌آورد چه کسی سوپ سفارش داده بود و چه کسی استیک!»

 

توضیحاتی که تا اینجا دادیم، تنها بخش کوچک و کلی‌ای از دلایل داشتن یک لیست انجام کارها بود و بقیه را به خودتان می‌سپاریم که با نصب و استفاده از برنامه هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، به ضروری بودن داشتن چنین لیستی پی ببرید.

بهترین اپلیکیشن های یادآوری و برنامه ریزی اندروید

مسلما انتخاب بهترین‌ها کار مشکلی است. تلاش ما در مایکت این است که مفیدترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها را، بر اساس تجربه و نظرات جامعه بزرگ کاربران مایکت انتخاب کنیم. لیستی که در ادامه خواهید دید، حاصل صرف ساعت‌ها زمان است.

۱) برنامه Google Keep

Google Keep

لیست معرفی‌مان را با اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کارهای Google Keep که ساخت شرکت گوگل است، شروع می‌کنیم. این برنامه یک برنامه کامل، با رابط کاربری ساده و آسان است. مهم‌ترین ویژگی این برنامه این است که می‌توانید آن را با سرویس‌های دیگر گوگل مانند جیمیل و تقویم گوگل‌تان Sync کنید و لیست تمام کارها و جلسه‌هایی که دارید، یا اهداف و پروژه‌هایتان را در آن وارد کنید.

کار با Google Keep بسیار ساده است. به محض ورود به برنامه در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید یادداشت بنویسید و ذخیره کنید. در صفحه ابتدایی برنامه امکان ایجاد چک لیست کارها، نوشتن یادداشت، نقاشی یانوشتن دستی، گذاشتن یادداشت صوتی و وارد کردن عکس یا فیلم از گالری را دارید. با استفاده از سربرگ‌های مختلف، می‌توانید یادداشت‌ها را طبقه‌بندی کنید و موارد مهم را ابتدای فهرست پین کنید. همچنین می‌تواند برای هر کار مهم زنگ یاددآور تنظیم کنید و کارهای انجام شده را آرشیو کنید.

Google Keep دارای حالت شب یا Dark theme است و امکان مفید به اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها با دوستان و همکاران را هم به شما می‌دهد. این برنامه را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه Google Keep

Google Keep

حجم:۱۹.۳ مگابایت

دانلود برنامه

 

۲) برنامه Evernote

evernote

 Evernote رقیب سرسخت Google Keep است که با آن می‌توانید هر چیزی که در ذهن‌تان است را ثبت و ذخیره کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که یادداشت متنی و صوتی تهیه کنید، عکس و لینک به آنها اضافه کنید و یا ویدیو ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از صفحات کتاب‌های مهم یا دستور‌العمل‌ها یا مطالب مهمی که در اینترنت به آنها می‌رسید و خلاصه هر چیزی که مهم است و بعدا لازم‌تان می‌شود، عکس بگیرید و در Evernote ذخیره کنید.

ویژگی مهم دیگر این برنامه این است که با ورود به نسخه وب آن، به هر چیزی که در اپلیکیشن ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید چون هر دو با هم Sync هستند. امکانات دیگر این برنامه، تنظیم یادآور، امکان نوشتن با مداد برای گوشی‌های متناسب، حالت Dark mode یا تاریک، امکان چت با دوستان و همکاران در محیط برنامه برای انجام کارهای اشتراکی و… هستند.

 Evernote را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه Evernote - Note Organizer

Evernote – Note Organizer

حجم:۳۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

 

۳) برنامه تک تیم

برنامه تیک تیم

سومین اپلیکیشن برنامه ریزی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن ایرانی تیک تیم است. این برنامه یک برنامه کامل با بخش‌های مفید است که می‌تواند به شما در مدیریت و طبقه‌بندی ایده و فکرهایتان کمک کند.

بخش‌های مختلف برنامه به این ترتیب است:

  • بخش فعالیت‌‌ها که در آن می‌توانید یک لیست انجام کارها درست کنید و برای هر کدام در صورت نیاز یک زنگ یادآور بگذارید و بعد از انجام آنها، تیک انجام بزنید.
  • بخش اهداف که می‌توانید اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت تعریف کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید و روند پیشرفت‌تان را دنبال کنید.
  • بخش یادداشت‌ها که در آن می‌توانید هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را در قالب یادداشت‌های کوتاه و بلند ذخیره کنید و بعد برای آنها اهداف و لیست انجام کارها درست کنید.

تیک تیم به دو زبان فارسی و انگلیسی مجهز است و تقویم‌های شمسی و میلادی دارد. تیک تیم برای اینکه هر لحظه تمرکز شما را بر کارهایتان حفظ کند، در بخش اعلان‌های بالای صفحه موبایل‌تان، تاریخ روز و تعداد کارهایی که برای انجام دارید را به شما نمایش می‌دهد تا هر لحظه در جریان روند کار روزانه‌تان باشید.

تیک تیم را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه تیک تیم

تیک تیم

حجم:۵.۷ مگابایت

دانلود برنامه

 

۴) برنامه Trello

Trello برنامه‌ای است که احتمالا خیلی از شما با آن سروکار داشته‌اید.  Trello علاوه بر اپلیکیشن، نسخه وب هم دارد و نه تنها یک برنامه مدیریت کارهای فردی است، بلکه یک برنامه اشتراکی نیز است که در شرکت‌ها و برای انجام پروژه‌های تیمی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با این اپلیکیشن برنامه ریزی می‌توانید یک پروژه و هدف برای خودتان یا گروه تعریف کنید و تمام کسانی که لازم است در انجام آن با شما همراهی کنند را در آن هدف و پروژه اضافه کنید، برای هر شخص وظایف مختلف را به صورت کارت تعریف کنید و روند پیشرفت را زیر نظر بگیرید. در هر کارتی که ایجاد می‌کنید می‌توانید تاریخ انجام، چک لیست مراحل و کامنت‌های تشریحی بگذارید و جواب دیگران را همان جا بدهید. برای استفاده راحت‌تر، قابلیت جستجو بین کارت‌ها را هم دارید.

Trello یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین برنامه‌های انچام پروژه است و دلیل آن، رابط کاربری ساده و رایگان بودن آن است.

Trello را از مایکت دریافت کنید:

آیکون برنامه Trello: Manage Team Projects

Trello: Manage Team Projects

حجم:۵۶ مگابایت

دانلود برنامه

 

۵) برنامه ColorNote Notepad Notes 

ColorNote

ColorNote Notepad Notes یک اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت کارهای شناحته شده است که شاید نسخه ویندوز آن را به یاد داشته باشید. حالا در اپلیکیشن موبایل این برنامه می‌توانید یادداشت یا لیست انجام کارها درست کنید. هر کدام از یادداشت و لیست‌ها را می‌توانید با رنگ‌های مختلف طبقه‌بندی کنید و برای اینکه مهمترین آنها همیشه جلوی چشم‌تان باشد، از ویجت این برنامه برای آوردن یادداشت‌ها در صفحه خانه موبایل‌تان استفاده کنید. ColorNote Notepad Notes امکان گذاشتن زنگ اعلان برای هر کار، بک آپ گرفتن از یادداشت‌ها، به اشتراک‌گذاری آنها و گذاشتن رمز عبور برای آنها را دارد.

ColorNote Notepad Notes بک برنامه مدیریت کارهای کم حجم با استفاده آسان است. این برنامه را از مایکت دریافت کنید:

آیکون برنامه ColorNote Notepad Notes

ColorNote Notepad Notes

حجم:۴.۲ مگابایت

دانلود برنامه

 

۶) برنامه Any.do

Any.do برنامه دیگری برای برنامه ریزی است که به راحتی با تقویم گوگل شما Sync می‌شود. این برنامه به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند اما تقویم آن میلادی است. در Any.do آن می‌توانید به تفکیک روزهای هفته، کارهای مختلف تعریف کنید، از خرید شیر گرفته تا برگزاری یک مهمانی و انجام یک پروژه. برای هر کدام از این کارها می‌توانید زنگ یادآور بگذارید و آنها را به صورت شخصی، کاری، خانه و… طبقه‌بندی کنید و لیبل بزنید.

این برنامه به شما امکان به اشتراک گذاری یادداشت‌ها با خانواده و دوستان‌تان را می‌دهد  و آن‌ها می‌توانند در همین برنامه برای شما کامنت بگذارند.

Any.do را از مایکت دریافت کنید:

آیکون برنامه Any.do - To do list & Calendar

Any.do – To do list & Calendar

حجم:۷۷.۹ مگابایت

دانلود برنامه

 

 

نظر شما چیست؟ شما از چه روشی برای برنامه ریزی و مدیریت کارها استفاده می‌کنید؟ اگر از اپلیکیشنی برای این منظور استفاده می‌کنید، آن را به ما هم معرفی کنید.

1 دیدگاه

  1. با سلام
    اپلیکیشن کارامو هم در این زمینه میتونه کمک کنه. بد نیست امتحان کنین

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×