چرا کلش بالا نمیاد – علت متوقف شدن بازی را بدانید

سوپرسل، استودیوی فنلاندی که بازار بازی‌های موبایل را در دست خود گرفته و یکه‌تازی می‌کند. در واقع این نام به یک برند تبدیل شده و هر عنوانی که آن را یدک بکشد، چه بازی کلش رویال در مایکت باشد یا هرچیز دیگری، به موفقیت‌های زیادی در مارکت‌های اندروید به خصوص مایکت خواهد رسید.

بازی clash of clans برای همه ما آشناست و نیازی به معرفی ندارد. بعضی از کاربران از مشکل خرابی باز یا عدم ورود آن ها به بازی شکایت دارند. مشکل اصلی در این روزها اتصال به سرورهای بازی به شمار می‌اید اما طبق گفته کاربران بعضی از افراد در صفحه بارگذاری بازی گیر می‌کنند یا به شکل ناگهانی مشکل کرش (بیرون افتادن از بازی) را تجربه می‌کنند. این مشکل با اینکه خیلی پیچیده نیست اما بر روی تجربه کلی شما اثر می‌گذارد و باید حتما آن را رفع کنید، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

چرا کلش آف کلنز بالا نمیاد؟

در ابتدا بد نیست به این مسئله اشاره کنیم که اخیرا، به علت سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ناشر این بازی یعنی سوپرسل، دسترسی برخی از کاربران کلش آف کلنز به این بازی مسدود شده است. در واقع، ساکنین برخی کشورها از جمله ایران، دیگر امکان دسترسی به سرورهای این بازی را ندارند و این مسئله برای طرفداران زیادی که این بازی در ایران دارد اصلا خوشایند نیست. مجددا بد نیست به این نکته اشاره کنیم که محدودیت‌های وضع شده برای کلش آف کلنز در ایران از سمت سازنده این بازی است. برای رفع این مشکل اما راهکارهایی وجود دارد که بدون شک مطمئن‌ترین آن‌ها استفاده از DNS است. 

برای استفاده از DNS چند راه وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به سرویس‌های ارائه‌دهنده DNS مثل رادار بازی و شکن است. با این اپلیکیشن‌ها شما بدون هیچ دردسر خاصی و از طریق یک دکمه در اپلیکیشن مربوطه، می‌توانید DNS را روی گوشی خود فعال کنید و با دور زدن تحریم‌ها، به سرورهای کلش آف کلنز متصل شوید. با این حال، راه‌های دیگری هم به جز استفاده از اپلیکیشن‌های سرویس‌دهندگان DNS وجود دارد. 

راه دوم استفاده از اپلیکیشن DNSChanger و وارد کردن آدرس DNS مدنظر شما برای استفاده از آن است. در واقع شما محدودیتی برای استفاده از یک DNS خاص با این برنامه ندارید (بر خلاف اپلیکیشن اختصاصی سرویس‌دهندگان DNS) و می‌توانید با وارد کردن آدرس DNS مدنظر، آن را روی گوشی خود فعال کنید. 

اگر صاحب یک گوشی با اندروید بالای ۹ هستید نیز امکان ایجاد Private DNS در این نسخه از اندروید و بالاتر به وجود آمده که نکته مثبتی به شمار می‌آید و در واقع یک راه جدید برای استفاده از DNS را برای شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از این طریق نیز نسبت به فعال‌سازی و استفاده از DNS برای دسترسی به بازی‌های تحریم‌شده استفاده کنید. اگر مایل به مطالعه راه حل دقیق استفاده از DNS برای گوشی اندرویدی و اتصال به سرور بازی‌های تحریم‌شده مثل کلش آف کلنز هستید، مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

با این حال، اگر از مرحله اتصال به سرور هم گذر کردید و با مشکلاتی نظیر هنگ کردن بازی کلش آف کلنز یا کرش کردن کلش آف کلنز روبرو شدید، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید چرا که به احتمال بسیار قوی، مشکل شما مرتفع خواهد شد. 

در ابتدا راه های زیر که مشکلات اساسی بازی را رفع میکنند دنبال کنید، اگر مشکل شما حل شد نیازی به خواندن ادامه آموزش ندارید اما اگر همچنان باقی بود باید سایر راه حل های ممکن را انجام دهید.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز

گوشی موبایل شما باید حداقل مشخصات لازم برای اجرای بازی کلش را داشته باشد، در واقع گوشی شما باید از اندروید 4.0.3 و حداقل یک گیگابایت رم پشتیبانی کند. اگر چنین سخت افزاری را ندارید برای اجرای بازی دچار مشکل می‌شوید و این می‌تواند یکی از دلایل به مشکل خوردن کلش آف کلنز باشد.

نصب بازی کلش اف کلنز

راه‌های زیادی برای نصب این عنوان هیجان انگیز وجود دارد، اما شما باید از یک مرجع رسمی و معتبر این بازی را دانلود و نصب کنید، استور ایرانی و اندرویدی مایکت به شما کمک می‌کند که به نسخه اصلی بازی دسترسی داشته باشید. برای دانلود ابتدا مایکت را نصب کنید و اسم بازی مورد نظر را سرچ کنید.

حذف کش و دیتای بازی

مشکل کرش کردن واقعا آزاردهنده است و دلایل زیادی هم برای وقوع این مشکل وجود دارد. با این حال، یکی از راه‌حل‌های خوب در قبال این معضل را برای شما آماده کرده‌ایم. در این مرحله به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید و کش کلش را پاک کنید.

فضای کافی داشته باشید

حجم اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید هر روز بیشتر می‌شود و ما دوست داریم تعداد زیادی نرم‌افزار داشته باشیم، که این کار باعث می‌شود که حجم کافی در گوشی ما وجود نداشته باشد. سعی کنید قبل از ورود به بازی اطمینان حاصل کنید که حداقل 500 مگابایت فضای خالی روی حافظه داخلی دارید،\. برای راحتی بیشتر می‌توانید از Google files هم استفاده کنید و فضای خالی را مدیریت کنید.

برنامه های پس زمینه را ببندید

ما به شکل همزمان از اپ های مختلف استفاده میکنیم، اگر گوشی نسبتا ضعیفی داریم سعی کنیم قبل از ورود به بازی ها و برنامه های سنگین تر، نرم افزار های پس زمینه را متوقف کنیم (ببندیم) و سپس وارد شویم.

بازی روی گوشی های کمتر از رم یک نصب می شود؟

امکان نصب وجود دارد اما شما برای تجربه آن به شرایط پایداری نیاز دارید و باید حداقل سخت افزار را داشته باشید.

اینترنت روی لود شدن اثر دارد؟

اگر از یک اینترنت پایدار همراه یا ثابت استفاده کنید قطعا زمان بارگیری بازی به حد چشمگیری کاهش پیدا میکند.

میتوانیم کلش را روی حافظه جانبی نصب کنیم؟

برای این کار باید دستگاه شما روت شده باشد، این کار ممکن است به تلفن شما آسیب وارد کند و اگر مهارت کافی برای این کار ندارید به نظر من از انجام دادنش صرف نظر کنید.

اگر علاقمند به تجربه بازی های آنلاین باشید پس پی خرابی بازی را هم به بدن خودتان مالیده اید، امروز سعی کردیم مشکل این گیم خوش ساخت را رفع کنیم، به نظر شما چه بازی های دیگری از سوپرسل مشکلات مشابه دارند؟ نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید.

خروج از نسخه موبایل