6 تا بهترین بازی فکری ایرانی برای اندروید

بازی فکری یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی در دنیاست. از زمان‌های دور که وسایل بازی از یک صفحه چوبی یا چرمی و تعدادی سنگ تشکیل می‌شدند تا امروز که کنسول های قدرتمند و متنوعی برای بازی ساخته شده‌اند، بازی معمایی و فکری همیشه محبوب و مورد توجه بوده‌اند. از بازی شطرنج و مونوپولی، تا چیستان‌هایی که همه ما در موقعیت سخت ِ پاسخ به آنها بوده‌ایم، استفاده از هوش و خلاقیت برای حل بازی‌های معمایی، سخت، چالش‌برانگیز و البته سرگرم‌کننده بوده است. حالا در این نوشته به سراغ ۶ بازی فکری ایرانی برای اندروید رفته‌ایم تا آنها را به شما معرفی کنیم و به چالش‌های سخت دعوت‌تان کنیم.

۱) بازی کندو

کندو یک بازی فکری ایرانی برای اندروید است که گیم‌پلی متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای دارد. هدف در این بازی این است که با حرکت دادن خانه‌های ۶ ضلعی، چینش گل‌های درون خانه‌ها را طوری تغییر دهید که به یکدیگر متصل شوند و یک طرح زیبا را ایجاد کنند.

با پیشرفت در بازی مراحل سخت‌تر می‌شوند و بیشتر باید از هوش و خلاقیت‌تان برای حل معمای هر مرحله استفاده کنید. این بازی تا این لحظه ۹۹ مرحله دارد که قرار است بیشتر هم بشوند. گرافیک بازی قابل قبول و موسیقی همراه آن هم مناسب و آرمش‌بخش است.

کندو را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی کندو

کندو

حجم:۳۸.۷ مگابایت

دانلود بازی

 

۲) بازی گیج

گیج یک بازی فکری ایرانی با گیم پلی‌ای شبیه به بازی‌های محبوبی مانند مجموعه That level again و مجموعه بازی‌های Blue, Red, Yellow و Black است. این گیم‌پلی با توجه به اینکه امتحانش را در نسخه‌های خارجی پس داده است، بازی گیج را تا حد زیادی جذاب و درگیر کننده کرده است. در این بازی در هر مرحله باید با کمک هوش و خلاقیت‌تان معمایی متفاوت را حل کنید. به جمله راهنما در هر مرحله توجه کنید و کاری که از شما خواسته شده است را انجام دهید تا بتوانید معما را حل کنید و به مرحله بعد بروید. برای حل معما هر کاری که می‌توانید بکنید، از سر و ته گرفتن گوشی گرفته تا قلقک دادن و پیاده روی!

گیج کاملا توانایی درگیر کردن چند ساعته شما را دارد و شما را هر لحظه به چالش می‌کشد.

گیج را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی گیج

گیج

حجم:۴۵ مگابایت

دانلود بازی

 

۳) بازی شاهوش

شاهوش یک بازی فکری رقابتی است که در آن با رقیبانی از سراسر ایران به صورت آنلاین مسابقات هوش می‌دهید. در این بازی سوالات و معماهایی در دسته‌بندی‌های حافظه، تجسم، تمرکز، محاسبات، اطلاعات عمومی و دقت وجود دارند که با انتحاب هر کدام، وارد رقابت با یک بازیکن آنلاین می‌شوید و باید بتوانید زودتر از او به جواب‌های درست برسید و برنده شوید.

با پیش‌روی در بازی، جزیره‌های مختلف آن را کشف می‌کنید و وارد مسابقات سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر می‌شوید. بعد از گذراندن چند مرحله در شاهگوش، این بازی بر اساس قدرت شما در پاسخگویی به سوالات هر دسته‌بندی، تحلیلی از هوش شما انجام می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند بیشتر باید روی کدام بخش از ذهن‌تان کار کنید و با حل معماهای متناسب، آن بخش را تقویت کنید.

شاهوش را از مایکت دانلود کنید:

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

۴) همسران شاه

“یک شب پادشاه خواب عجیبی می‌بیند و بعد از آن تصمیم می‌گیرد همسران خود را بکشد! بنابراین هر شب یکی از همسران خود را فرا می‌خواند و از او سوالاتی می‌پرسد. اگر او نتواند به این سوالات جواب درست بدهد، کشته خواهد شد.”

این داستان بازی همسران شاه است. وظیقه شما در این بازی این است که معمای هر مرحله را با توجه به جمله دستورالعمل حل کنید و جان همسران شاه را نجات دهید. هر مرحله معمایی متفاوت دارد و شما باید با کمک تخیل و هوش‌تان معما را حل کنید تا به مرحله بعد بروید. این بازی در حال حاضر شامل ده‌ها مرحله در دو فصل است و گرافیک ایرانی آن، خوب و قابل قبول است.

همسران شاه را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی همسران شاه

همسران شاه

حجم:۶۷.۴ مگابایت

دانلود بازی

 

۵) بازی موزیک پازل

بازی موزیک پازل

موزیک پازل یک بازی فکری بر اساس موزیک است؛ پس اگر به موزیک علاقه دارید این بازی می‌تواند بازی محبوب شما باشد. در این بازی قطعاتی از یک موسیقی به صورت تکه تکه و به هم ریخته در هر مرحله قرار داده شده‌اند و شما باید این قطعات را به دنبال هم طوری بچینید که آهنگ کامل نواخته شود.

این بازی دارای سه مدل مرحله‌ای، چالش دوبرابر و مناسبتی و محلی داست. مدل مرحله‌ای به صورتی که در بالا توضیح داده شد، انجام می‌شود. در مدل چالش دوبرابر، باید سه پازل موزیک را در مدتی تعیین شده حل کنید و سکه دو برابر جایزه بگیرید. در مدل مناسبتی و محلی، موزیک‌های مناسبتی مانند عید نوروز و محلی مانند لری کردی و… در پازل‌های هر مرحله پخش می‌شوند.

موزیک پازل را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی بازی موزیک پازل

بازی موزیک پازل

حجم:۱۰.۸ مگابایت

دانلود بازی

 

۶) بازی چالش

بازی چالش

بازی چالش یک بازی فکری ایرانی برای اندروید است. این بازی در واقع بازی دانستنی کلمات است و در هر مرحله سوالی از شما پرسیده می‌شود که باید کلمه‌ای که پاسخ این سوال است را از بین حروف درهمی که مشخص شده‌اند، پیدا و تایپ کنید. در بین این سوال‌ها علاوه بر سوالات عمومی، چیستان‌های هوشندانه‌ای هم وجود دارند که بازی را چالش برانگیزتر می‌کنند.

پرداخت درون برنامه این بازی برای خرید سکه‌هایی ست که از آنها می‌توانید برای راهنمایی گرفتن در پاسخ سوال‌های دشوار استفاده کنید.

بازی چالش را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی بازی چالش (فکری و معمایی)

بازی چالش (فکری و معمایی)

حجم:۶ مگابایت

دانلود بازی

 

در مایکت ده‌ها بازی فکری دیگر برای دانلود وجود دارند. برای دیدن آنها بر دکمه زیر کلیک کنید: 

بازی فکری

 

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×