۵ تا از محبوب‌ترین بازی های قدیمی که نسخه اندروید دارند

اگر شما متولد یکی از سال‌های دهه شصت یا کمی قبل‌تر باشید، حتما خاطرات زیادی از کودکی و از بازی های قدیمی مانند منچ و مارپله و دبرنا و … دارید. این بازی‌ها سال‌هاست که در دورهمی‌های خانوادگی جا خوش کرده‌اند و سرگرمی ساده اما جذابی برای تمام اعضای خانواده و فامیل هستند. سال‌ها بعد، با ساخته شدن بازی‌های ویدیویی هم اتفاقی مشابه تکرار شد و بازی‌های خاصی در این حضور اولیه، به محبوبیت بالایی بین گیمرها رسیدند و تا به امروز هم شناخته شده هستند و جایگاه ویژه‌ای در حوزه سرگرمی دارند.

در این نوشته قصد داریم ۵ تا از محبوب‌ترین بازی‌های قدیمی و نوستالژیک این دو نسل که برای سیستم عامل اندروید ساخته شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

۱) بازی Sonic Dash

در معرفی اولین بازی، به سراغ خارپشت معروف کمپانی ژاپنی محبوب یعنی سگا (SEGA) می‌رویم. Sonic  اولین بار در سال 1991 برای کنسول بازی شرکت سگا ساخته شد و به سرعت به محبوبیت بزرگ رسید؛ به طوری که برای مدتی قهرمان بازی‌های نینتندو، یعنی ماریو را هم پشت سر گذاشت.

سونیک یک خارپشت آبی خوش رنگ است که بسیار سریع میدود. در بازی شما به عنوان گیمر باید این دونده سریع را در مسیر هدایت کنید و مواظب باشید به موانع و موجودات دشمن نخورید و در عوض حلقه های طلایی محبوب سونیک که حکم سکه یا امتیاز را دارند، جمع کنید. هر چقدر بیشتر در مرحله پیشروی کنید و حلقه جمع کنید، امتیاز شما بالاتر خواهد بود. اما بازی به این راحتی‌ها هم نیست. دشمن بزرگ سونیک، یعنی دکتر اگمن (Dr. Eggman) با کمک اختراع‌هایش همیشه به دنبال سونیک هستند تا الماس‌های هفتگانه او را به دست بیاورد و مالک دنیا بشود. این موضوع چالش‌های متنوعی را در بازی ایجاد میکند و تنوع و هیجان بالاتری به بازی می‌بخشد.

سونیک این خارپشت دوست داشتی، نمونه‌ای از بازی های قدیمی است که در گوشی اندرویدی شما هم می‌تواند حضور داشته باشد؛ فقط کافیست بازی Sonic Dash را از طریق باکس زیر دانلود کنید:

آیکون بازی Sonic Dash - Endless Running

Sonic Dash – Endless Running

حجم:۱۹۰.۳ مگابایت

دانلود بازی

 

۲) بازی قارچ خور ۲ (ماریو)

همه ما سوپر ماریوی لوله کش را می‌شناسیم. ماریو قهرمان بازی‌های ویدیویی شکر نینتندو است که اولین بار در سال 1985 و در بازی .Super Mario Bros دیده شد.

داستان ماریو را احتمالا خیلی از ما بدانیم. او یک لوله کش زبر و زرنگ است که در سرزمین قارچ‌ها زندگی می‌کند و باید مراحل مختلفی را بگذراند تا بتواند پرنسس پیچ (Princess Peach) را از دست نقش منفی این داستان یعنی Bowser که او را دزدیده است، نجات دهد. اما از اولین عرضه ماریو به بعد، بازی‌های مختلفی با حضور این شخصیت دوست‌داشتنی ساخته شد، که هر کدام داستانی متفاوت و البته گیم پلی‌ای متفاوت داشتند.

حالا استودیو بازی سازی ایرانی «خاطره سازان» نسخه‌ای از این بازی را برای گوشی‌های اندروید ساخته است که حس و حال و گیم‌پلی نوستالژیک بازی قدیمی را دارد. این بازی قارچ خور ایرانی، ۳۲ مرحله کلاسیک و مشابه نسخه قدیمی و 48 مرحله جدید دارد که علاوه بر ماریو، با شخصیت‌های دیگری مانند پرنسس، لویجی و کله قارچی می‌توانید آنها را انجام دهید. گرافیک و صدا گذاری بازی قارچ خور ۲ از تقاط قوت آن هستند؛ در مقابل، کنترل‌های حرکتی آن، به خوبی و روانی‌ای که انتظار دارید نیست اما در حدی هست که همچنان تجربه این بازی را جذاب و خاطره انگیز کند.

قارچ خور ۲ را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی قارچ خور 2 (ماریو)

قارچ خور 2 (ماریو)

حجم:۹۲.۸ مگابایت

دانلود بازی

 

3) منچ

بازی منچ

منچ یک بازی تخته ای است که در کشور آلمان ابداع شده است. اسم منچ در ایران از کلمه اول نام این بازی در زبان آلمانی که Mensch ärgere Dich nicht به معنی «عصبانی نشو مرد!» برگرفته شده است.

منچ یک بازی دو تا چهار نفره است که در آن هر بازیکن چهار مهره دارد و باید این چهار مهره را زودتر از دیگران دور زمین بازی حرکت دهد و به منطقه نهایی بازی برساند. اولین نفری که هر چهار مهره در آن منطقه بچیند، برنده بازی است.

گیم پلی بازی ساده و کاملا مبتنی بر شانس است. برنده یا بازنده بودن شما را تاس‌هایی که می‌اندازید مشخص می‌کنند . پس برای این بازی باید خوش شانس باشید.

تفسیر جالبی درباره شکل گیری بازی منچ وجود دارد: زمین بازی منچ مربع شکل است چون در زمان قدیم مردم بر این تصور بودند که زمین مربع شکل است. در وسط این مربع، یک + وجود دارد که نماد خورشید و امتداد آن به چهار طرف زمین است. چهار دسته مهره در چهار رنگ مختلف برای چهار بازیکن وجود دارد که هر کدام نمادی از چهار عنصر حیات هستند: آبی نماد آب، زرد نماد باد، قرمز نماد آتش و سبز نماد خاک.

طبق باور مردمان قدیم زمین ثابت است و خورشید به دور آن می‌چرخد پس هر مهره باید روی علامت + دور زمین بچرخد تا به منطقه‌ای که نمادی از رهایی و آزادی از جهان خاکی است، برسد و در این هنگام اتحاد برقرار می‌شود. اما اگر تاسی که سمبل سرنوشت است با شما یاری نکند، باید انقدر این چرخه را ادامه دهید تا بلاخره به پیروزی برسید. اگر به این سبک بازی  علاقه دارید حتما صفحه بازی منچ را مطالعه نمایید تا با عناوین بیشتری اشنا گردید.

منچ را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی منچ

منچ

حجم:۹.۹ مگابایت

دانلود بازی

 

4) Snakes & Ladders King

مار و پله یکی دیگر از بازی های قدیمی است که معمولا همراه با منچ دیده‌ایم و بازی کرده‌ایم و یک بازی باستانی از کشور هندوستان است. در این بازی تخته‌ای تعدادی خانه وجود دارد که مسیر بازی هستند و تعدادی نردبان و تعدادی هم مار. شما به عنوان بازیکن باید مهره تان را زودتر از دیگران، از خانه یک به آخرین خانه برسانید. در Snakes & Ladders King می‌توانید به صورت دو تا چهار نفره بازی کنید. حریفان شما می‌توانند دوستان‌تان در یک دورهمی باشند یا کامپیوتر یا بازیکنان آنلاینی از سراسر جهان.

در این بازی هم مانند منچ، برد و باخت شما تقریبا به طور کامل بستگی به شانس شما دارد و تاسی که می‌اندازید. اگر خوش شانس باشید، تاس برای شما اعدادی را می‌آورد که از خانه‌هایی که نیش مار دارند به سلامت عبور کنید و به خانه‌هایی که در شروع نردبان‌ها در آنهاست بروید و به طبقات بالاتر زمین بازی صعود کنید و زودتر از دیگران به خانه آخر برسید.

این بازی هیجان انگیز را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی Snakes & Ladders King

Snakes & Ladders King

حجم:۱۲.۶ مگابایت

دانلود بازی

 

5) دبرنا

دبرنا یا دبلنا یکی از هیجان انگیزترین بازی های قدیمی است که در مهمانی‌ و دورهمی‌ها، همه اعضا را سرگرم می‌کند. این بازی یک بازی اعداد است و از تعدادی کارت که روی آنها اعدادی به صورت رندوم در چند ردیف نوشته شده است، مهره های شماره و وسیله نشانه گذاری ‌ای که در شکل قدیمی بازی، لوبیا یا نخود بودند تشکیل شده است.

بازی به این صورت است که هر نفر تعدادی کارت مشخص انتخاب می‌کند و یک نفر مهره‌های شماره را که درهم هستند، از کیسه در می‌آورد و می‌خواند. شماره خوانده شده در کارت هر نفر که باشد با لویبا نشانه گذاری می‌شود. این ماجرا ادامه پیدا می‌کند تا اولین نفر یک ردیف عمودی یا افقی و بعضی وقت‌ها مورب را در کارتش علامت گذاشته باشد و به اصطلاح بازی «دبرنا» شود. بعد باز هم ادامه می‌دهند تا اولین نفر، کل یک کارت را نشانه گذازی کرده باشد و او برنده نهایی است. برای این بازی معمولا جایزه‌ای هم درنظر گرفته می‌شود که به شخص برنده داده می‌شود.

در بازی اندرویدی دبرنا که یک بازی آنلاین است، شما می‌توانید با حریفان آنلاین مسابقه دهید. با دبرنا شدن هر ردیف یا هر کارت‌تان جایزه‌های متنوعی مثل سکه، ستاره و بلیط دریافت می‌کنید که هر کدام به شما امتیازات ویژه‌ای در طول بازی می‌دهند. امکان چت آنلاین با حریفان‌تان در هر دوره از بازی، جدول رده بندی و گردونه شانس از دیگر امکانات دبرناست.

دبرنا را از مایکت دانلود کنید:

آیکون بازی دبرنا آنلاین - بازی ایرانی

دبرنا آنلاین – بازی ایرانی

حجم:۶۲.۹ مگابایت

دانلود بازی

 

در مایکت هزاران بازی سرگرم کننده دیگر هم وجود دارند که برای دیدن و نصب آنها، می‌توانید به این دسته بندی بروید:



مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×