نحوه دریافت رمز پویا برای تمام بانک‌ها به همراه دانلود برنامه رمزساز

مهلت فعال‌سازی رمز دوم پویا بعد از یک بار تمدید، از اول دی به پانزده دی‌ماه ۹۸ موکول شد و به تدریج تا پایان دی‌ماه رمز دوم ایستای تمام بانک‌ها غیر فعال می‌شود. بنابراین تا این تاریخ فرصت دارید که رمز دوم پویای کارت بانکی خود را فعال کنید و بعد از آن دیگر امکان استفاده از رمز دوم ثابت قدیمی شما وجود ندارد. به همین دلیل در این نوشته، نحوه دریافت رمز پویا برای هر بانک را به طور کامل توضیح داده‌ایم تا با راحت‌ترین روش رمز دوم یکبارمصرف خود را فعال کنید. با ما همراه باشید.

رمز پویا یا رمز یکبارمصرف چیست؟

حتما بارها در مورد سرقت از کارت‌های اعتباری به روش‌های مختلف شنیده‌اید. شاید حتی برای خودتان هم پیش آمده باشد که بدون اینکه اطلاعات کارت بانکی‌تان را در اختیار شخصی گذاشته باشید، از حساب‌تان پول به سرقت رفته باشد. حقیقت این است که راه‌های مختلفی برای سرقت اطلاعات کارت و سرقت پول از حساب شما وجود دارد. در نتیجه هر چقدر امنیت اطلاعات کارت شما بیشتر باشد، احتمال دزدی از آن کمتر می‌شود.

بر همین اساس راهکار جدیدی به اسم «رمز پویا» یا  (OTP (One Time Password وارد سیستم بانکی کشور شده است. رمز پویا برای رمز دوم و همینطور برای رمز اول کارت می‌تواند فعال باشد. این رمز در واقع یک کد چند رقمی است که مانند رمز دوم ثابت، برای خرید و پرداخت‌های اینترنتی کاربرد دارد و تنها تفاوت آن در مدت اعتبار آن است. رمز پویا تنها چند ثانیه و یا تنها برای انجام یک تراکنش اعتبار دارد و بعد از آن دیگر قابل استفاده نیست؛ بنابراین دیگر احتمال سوأستفاده از آن وجود ندارد. فعال‌سازی رمز پویا از ۱۵ دی‌ماه برای تمام دارندگان کارت‌های بانکی الزامی‌ست.

پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را بخوانید: چطور می‌توانیم در شرایط خطرناک ِ آلودگی هوا زنده بمانیم؟!

نکاتی که باید در مورد دریافت رمز پویا بدانید

قبل از اینکه راهنمای فعال‌سازی رمز پویا برای هر بانک را شروع کنیم، نکاتی هست که باید بدانید:

  • مدت زمان اعتبار رمز پویا برای بانک‌های مختلف متفاوت است و زمانی بین ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه دارد.
  • فعال‌سازی رمز پویا برای اکثر بانک‌ها نیاز به مراجعه حضوری ندارد و در صورت داشتن نام کاربری و رمز عبور موبایل بانک یا اینترنت بانک، می‌توانید به راحتی رمز پویا را برای کارت‌تان فعال کنید.
  • فعال‌سازی رمز پویا بدون هیچ هزینه‌ای و کاملا رایگان انجام می‌شود.
  • در صورتی که گوشی هوشمند ندارید و یا تمایلی به نصب برنامه‌های رمزساز ندارید، بانک مرکزی سامانه‌ هدایت رمز یکبارمصرف به نام «هریم» را راه اندازی کرده است که از طریق آن رمز یکبار مصرف به دارندگان کارت پیامک می‌شود. این سامانه هنوز برای تمام بانک‌ها فعال نیست. توضیحات تکمیلی برای هر بانک در بخش مربوطه در همین مطلب نوشته شده است.
  • ارسال رمز پویا از طریق پیامک فقط به شماره‌ای که در حساب بانکی شما ثبت شده است انجام می‌شود.
  • رمز پویا را برای رمز اول کارت خود هم می‌توانید فعال کنید اما در حال حاضر اجباری به استفاده از آن نیست و رمز ایستا برای آن فعال خواهد ماند.
  • پس از فعال‌سازی رمز پویا دیگر نیازی به اینترنت نیست و می‌توانید با وارد شدن به برنامه رمزساز، رمز یکبارمصرف خود را بدون اتصال به اینترنت دریافت کنید.

نحوه دریافت رمز پویا برای بانک‌های مختلف

بر روی نام بانک‌تان در لیست زیر کلیک کنید.

بانک ملی ایران

بانک ملی ایران سه روش برای فعال‌سازی و دریافت رمز پویا ارائه کرده است:

برنامه ۶۰:  این برنامه را از باکس زیر دانلود کنید. ۶۰ یک برنامه رمزساز است به صورت رسمی توسط بانک ملی برای دریافت رمز پویا معرفی شده است. پس از نصب برنامه نام کاربری و رمز عبوری از شما خواسته می‌شود که باید از قبل شعبه بانک ملی دریافت کرده باشید.

پس از ورود به برنامه، گزینه رمز یکبارمصرف را انتخاب کنید. در این مرحله برنامه ۶۰ مجددا باگذاری می‌شود. پس از بارگذاری شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در مرحله بعد باید یک رمز برنامه که می‌توانید به صورت عدد یا الگو باشد را تعیین کنید. بعد یک کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود که با وارد کردن آن در برنامه، فعال‌سازی انجام می‌شود. برای ادامه روند فعال‌سازی باید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید:مراجعه به سامانه بام. مراجعه به دستگاه‌های خدمات غیر نقدی مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز.

کد USSD : تمام دارندگان کارت بانک ملی می‌توانند با شماره گیری #۶۰*۷۳۷* رمز یکبارمصرف را برای کارت خود فعال و دریافت کنند.

برنامه رمزبان: این برنامه هم رمزساز دیگری است که توسط بانک ملی معرفی شده است و مراحل فعال‌سازی آن  پس از دانلود و نصب، کاملا شبیه به فعال‌سازی برنامه ۶۰ است.

پس از فعال‌سازی برنامه، به یکی از خودپردازهای بانک ملی مراجعه کنید و در منوی رمز، فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف را انتخاب کنید. بعد شماره تلفن همراه‌تان را در دستگاه وارد و تایید کنید. دستگاه به شما یک کد فعال‌سازی ۸ رقمی می‌دهد و یک کد هم برای شما پیامک می‌شود. با وارد کردن این دو کد در برنامه رمزبان، فعالسازی کامل می‌شود و میتوانید با هر بار مراجعه به برنامه، یک رمز دوم یکبارمصرف دریافت کنید.

آیکون برنامه رمز پویا بانک ملی - رمزبان

رمز پویا بانک ملی – رمزبان

حجم:۵.۹ مگابایت

دانلود برنامه
⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک پاسارگاد

فعال‌سازی رمز پویا برای بانک پاسارگاد را می‌توانید از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک انجام دهید.

از طریق اینترنت بانک: پس از ورود به اینترنت بانک، این مراحل را طی کنید: به قسمت کارت بروید، کارت‌های من را انتخاب کنید، در ستون عملیات را بزنید، مدیریت نوع رمز دوم را انتخاب کنید و تغییر رمز دوم به رمز دوم یکبارمصرف را تایید کنید.

از طریق موبایل بانک: به قسمت خدمات کارت بروید و گزینه رمز پویا را انتخاب کنید و قسمت فعال‌سازی را کلیک کنید. بعد از فعال‌سازی، آیکون رمز پویا به رنگ سبز در می‌آید.

دقت کنید که برای ورود به اینترنت بانک یا موبایل بانک بانک پاسارگاد باید نام کاربری و رمز عبور را از شعبات بانک دریافت کنید.

فعالسازی از طریق کد USSD هم برای بانک پاسارگاد با شماره گیری کد #۷۲۰* امکان پذیر است. پس از شماره گیری، گزینه ۶ را انتخاب کنید و کارت بانکی مورد نظر را تعیین کنید. پس از تایید، رمز یکبار مصرف برای شما پیامک خواهد شد.

آیکون برنامه همراه بانک پاسارگاد

همراه بانک پاسارگاد

حجم:۳۵.۱ مگابایت

دانلود برنامه

بانک خاورمیانه

برای فعال سازی رمز پویای بانک خاورمیانه باید ابتدا به یکی از شعب بانک مراجعه کنید و شماره مشتری و رمز عبور دریافت کنید.

بعد ازدانلود و نصب برنامه مخصوص رمز پویا از باکس زیر، وارد برنامه شوید و شماره مشتری و رمز عبور خود را وارد کنید. در مرحله بعد یک کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در برنامه، مراحل فعال‌سازی رمز پویا به پایان می‌رسد. بعد از این هر بار که وارد برنامه شوید، رمز دوم یکبارمصرف خود را دریافت می‌کنید. لازم به ذکر است که فقط برای فعال‌سازی رمز پویا نیاز به اینترنت دارید و بعد از آن به صورت آفلاین می‌توانید رمز پویا دریافت کنید.

آیکون برنامه رمز پویا بانک خاور میانه - رمز پویا

رمز پویا بانک خاور میانه – رمز پویا

حجم:۵.۴ مگابایت

دانلود برنامه

پست بانک ایران

فعال‌سازی و دریافت رمز پویا برای پست بانک ایران از دو روش برنامه رمزساز و کد USSD انجام می‌شود.

فعال‌سازی از طریق برنامه رمزساز: ابتدا برنامه رمزساز را از باکس زیر دانلود کنید. با مراجه به شعبه بانک، درخواست فعال‌سازی رمز پویا کنید یا برای ورود به اینترنت بانک نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید. در صورتی که درخواست فعال‌سازی رمزساز را داشته باشید بانک به شما یک کد QR می‌دهد. این کد QR را از اینترنت بانک هم می‌توانید دریافت کنید. بعد از اسکن کد، وارد برنامه می‌شوید و یک رمز عبور تعریف می‌کنید. پس از آن باید کد چهار رقمی‌ای را که برای شما پیامک شده است در برنامه وارد و به این ترتیب، امکان دریافت رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

فعال‌سازی از طریق کد USSD: دریافت رمز پویا از طریق پیام کوتاه از ۱۵ دی ماه فعال می‌شود و اطلاعات تکمیلی در همین بخش منتشر می‌شود.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک آینده

دریافت رمز پویای بانک آینده با برنامه ریما و راز انجام می‌شود. مراحل فعال‌سازی هردو برنامه مشابه هم و به این صورت است: ابتدا برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید. بعد از این باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک مراجعه کنید و این مراحل را انجام دهید: پس از ورود کارت و رمز، گزینه عملیات رمز را بزنید و فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید. بعد شماره موبایلی که با آن افتتاح حساب کردید را وارد و تأیید نمایید.

در این مرحله دستگاه به شما یک کد ۸ رقمی می‌دهد که باید آن را در برنامه ریما یا راز وارد کنید. بعد از آن یک کد ۱۲۰ رقمی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در برنامه، رمز پویا برای حساب شما فعال می‌شود. این مراحل را برای یکبارمصرف کردن رمز اول کارت هم می‌توانید انجام دهید.

در صورتی که گوشی موبایل شما هوشمند نیست، می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف را از طریق پیامک هم دریافت کنید. برای این منظور باید پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب گزینه رمز دوم یکبارمصرف، گزینه پیامک را بزنید. بعد از دریافت کد ۸ رقمی از دستگاه خودپرداز آن را به شماره ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کنید تا رمز دوم پویا برای شما فعال شود.

آیکون برنامه رمز یکبارمصرف امن ریما

رمز یکبارمصرف امن ریما

حجم:۱۲.۴ مگابایت

دانلود برنامه
⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین برای ارائه خدمات رمز پویا از نرم افزار ارس استفاده می‌کند. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، می‌توانید به دو روش غیر حضوری و مراجعه حضوری به بانک امکان دریافت رمز پویا را برای کارت بانکی خود فعال کنید.

در روش حضوری، با مراجعه به بانک و درخواست فعال‌سازی رمز پویا، به شما یک کد QR و کد فعال‌سازی برنامه داده می‌شود. با وارد کردن این دو کد در نرم افزار رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

در روش غیر حضوری به اینترنت بانک مراجعه می‌کنید و دو کدی که در بالا گفته شد را در آنجا دریافت می‌کنید. حتی اگر اینترنت بانک‌تان را هم فعال نکرده باشید، می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق سایت بانک اقتصاد نوین آن را فعال کنید.

آیکون برنامه ارس (رمز یکبار مصرف)

ارس (رمز یکبار مصرف)

حجم:۱۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

موسسه اعتباری ملل

دریافت رمز یکبارمصرف برای موسسه اعتباری ملل از طریق برنامه فام انجام می‌شود. پس از دانلود و نصب این برنامه وارد آن شوید. ابتدا شماره تماس خود را وارد کنید سپس نام، نام خانوادگی و کد ملی‌تان. سپس از شما درخواست می‌شود که یک رمز برای برنامه فام انتخاب کنید. بعد از طی این مراحل وارد محیط برنامه می‌شوید.

در این مرحله باید با دستگاه‌های خود پرداز (ATM) یا خدمات غیرنقدی (cashless) مراجعه کنید و این مراحل را انجام دهید:

گزینه تغییر رمز > فعال‌سازی رمز پویا > رمز دوم پویا > فعال‌سازی رمز دوم> وارد کردن شماره موبایل.

بعد از این مرحله یک رسید کاغذی حاوی کد فعال‌سازی به شما داده می‌شود و یک کد دیگر نیز به شما پیامک می‌شود. حالا وارد برنامه فام شوید و مشخصات کارت‌تان را در آن وارد کنید. گزینه پویا نگار (رمز پویا) را بزنید و در مرحله بعد دو کدی که از دستگاه خودپرداز گرفتید را وارد کنید تا دریافت رمز پویا برای کارت شما فعال شود.

برای فعال‌سازی رمز پویا از طریق کد USSD باید پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز یا خدمات غیرنقدی و طی مراحلی که در بالا گفته شد، چهار رقم آخر کارت خود را به شماره ۵۰۰۰۴۷۲۱ ارسال کنید و رمز پویا از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

آیکون برنامه اپ فام(اپلیکیشن پرداخت)

اپ فام(اپلیکیشن پرداخت)

حجم:۳۳.۷ مگابایت

دانلود برنامه

بانک مسکن

برنامه رمزنما که برنامه رمزساز بانک مسکن است را از باکس زیر دانلود کنید. بعد به یک دستگاه خودپرداز بانک مسکن مراجعه کنید و مراحل زیر انجام دهید:

گزینه خدمات رمز > خدمات رمز پویا > تخصیص رمز دوم پویا > وارد کردن شماره تلفن همراه حساب بانکی.

بعد از این مرحله دستگاه به شما یک رسید می‌دهد که شماره سریالی چند رقمی روی آن درج شده است و پیامکی هم با یک کد فعال‌سازی دریافت می‌کنید.

حالا وارد نرم افزار رمزنما شوید. برای برنامه یک رمز انتخاب کنید و بعد از آن شماره کارت بانکی‌تان را وارد کنید. حالا از شما خواسته می‌شود که شماره سریالی که دستگاه خود پرداز به شما داده است را وارد کنید و بعد کد پیامک شده را. بعد از انجام این مراحل دریافت رمز دوم پویا برای شما فعال شده است.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک صنعت و معدن

فعال‌سازی رمز پویا برای بانک صنعت و معدن از طریق برنامه رمزساز این بانک انجام می‌شود. ابتدا این برنامه را طریق باکس زیر دانلود کنید.

برای فعال‌سازی برنامه می‌توانید به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه کنید و یا از طریق اینترنت بانک اقدام کنید.

در اینترنت بانک از طریق منوی تنظیمات گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه رمز یکبارمصرف کارت را بزنید و بعد شماره کارت مورد نظرتان را انتخاب کرده و تایید کنید. در این مرحله به شما یک کد QR داده می‌شود و یک کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود. حالا برنامه رمزساز را باز کنید. گزینه رمز دوم کارت را انتخاب کنید و به وسیله دوربین گوشی کد QR را اسکن کنید و در مرحله بعد کد فعال‌سازی را وارد کنید. بعد از تعریف کردن یک رمز ۶ رقمی برای برنامه، رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

آیکون برنامه رمز پویا بانک صنعت و معدن - رمز ساز

رمز پویا بانک صنعت و معدن – رمز ساز

حجم:۸.۶ مگابایت

دانلود برنامه

بانک سپه

بانک سپه از نرم افزار رمزساز سپه برای ارائه رمز پویا استفاده می‌کند. پس از دانلود و نصب این برنامه از باکس زیر، نیاز به اطلاعاتی دارید که باید با مراجعه حضوری به یکی از شعبات بانک آنها را دریافت کنید: شماره مشتری، شماره سریال و کد فعالسازی که بعد از درخواست رمز پویا به صورت حضوری، برای شما پیامک میوشد.

بعد از باز کردن برنامه این سه مورد را در محل های مورد نظر وارد کنید. سپس برنامه از شما می‌خواهد که نام کاربری و رمز دلخواهی را برای خود تعریف کنید و دکمه تایید را بزنید. در این مرحله فعال سازی انجام شده است و از این به بعد هربار که وارد برنامه و تب رمزساز شوید یک رمز یکبارمصرف به شما نمایش داده می‌شود که با زدن دکمه کپی به راحتی ذخیره می‌شود.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک دی

این بانک از نرم افزار رمزساز ارس استفاده میکند. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، می‌توانید به دو روش غیر حضوری و مراجعه حضوری به بانک امکان دریافت رمز پویا را برای کارت بانکی خود فعال کنید.

در روش حضوری، با مراجه به بانک و درخواست فعال‌سازی رمز پویا به شما یک کد QR و کد فعال‌سازی برنامه داده می‌شود. با وارد کردن این دو کد در نرم افزار رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

در روش غیر حضوری به اینترنت بانک مراجعه کنید و از منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت را انتخاب کنید.

آیکون برنامه ارس (رمز یکبار مصرف)

ارس (رمز یکبار مصرف)

حجم:۱۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

بانک سامان

برنامه رمزینه برنامه رمزساز بانک سامان است. این برنامه را باکس زیر دانلود و نصب کنید.

فعال‌سازی برنامه را از دو طریق می‌توانید انجام دهید:

به صورت حضوری به شعبه بانک بروید و درخواست فعال‌سازی رمز پویا بدهید. پس از پر کردن فرم‌های مربوطه، بانک به شما یک کد QR می‌دهد.

به صورت غیر حضوری می‌توانید وارد نت بانک سامان شوید، (اگر نام کاربری و رمز نت بانک را ندارید باید برای دریافت آن به شعبه بانک مراجعه کنید.) گزینه مدیریت کارت را از منوی سمت راست انتخاب کنید و بعد گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت را بزنید. بعد از انتخاب کارت، دکمه فعالسازی رمزینه را بزنید و در این مرحله یک کد QR و یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی دریافت می‌کنید.

حالا وارد برنامه رمزینه شوید و گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف را بزنید. حالا کد QR را که از یکی دو روش بالا دریافت کردید را با گوشی تان اسکن کنید و کد فعالسازی را وارد کنید. پس از انتخاب یک رمز ۶ رقمی برای رمزینه رمز دوم پویا فعال می‌شود.

آیکون برنامه رمز پویا بانک سامان - رمزینه

رمز پویا بانک سامان – رمزینه

حجم:۸.۶ مگابایت

دانلود برنامه

بانک صادرات

دریافت رمز پویای بانک صادرات با برنامه ریما و راز انجام می‌شود. مراحل فعال‌سازی هردو برنامه مشابه هم و به این صورت است: ابتدا برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید. بعد از این باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک مراجعه کنید و این مراحل را انجام دهید: پس از ورود کارت و رمز، گزینه عملیات رمز را بزنید و فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید. بعد شماره موبایلی که با آن افتتاح حساب کردید را وارد و تأیید نمایید.

در این مرحله دستگاه به شما یک کد ۸ رقمی می‌دهد که باید آن را در برنامه ریما یا راز وارد کنید. بعد از آن یک کد ۱۲۰ رقمی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در برنامه، رمز پویا برای حساب شما فعال می‌شود. این مراحل را برای یکبارمصرف کردن رمز اول کارت هم می‌توانید انجام دهید.

آیکون برنامه رمز یکبارمصرف امن ریما

رمز یکبارمصرف امن ریما

حجم:۱۲.۴ مگابایت

دانلود برنامه
⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک پارسیان

فعالسازی رمز پویای بانک پارسیان از طریق همراه بانک این بانک انجام می‌شود. این برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید.

حالا باید به یک دستگاه خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کنید و از منوی عملیات رمز، ثبت نام رمز یکبارمصرف را انتخاب کنید. در این مرحله شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید برای تایید به شما نشان داده می‌شود. پس از تایید شماره، باید یک رمز ۸ رقمی را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن دوباره، آن را تایید کنید. در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل سرویس رمز یکبارمصرف پیامکی را هم فعال کنید. بعد یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شماره شما ارسال می‌شود. حالا وارد همراه بانک پارسیان شوید و از منو، رمز یکبارمصرف را انتخاب کنید. در این مرحله باید شماره کارت بانکی و کد فعال‌سازی را وارد کنید. با تایید این مرحله، رمز پویا برای شما فعال می‌شود و بعد از این با ورود به همراه بانک، می‌توانید آن را دریافت کنید.

آیکون برنامه پارسیان من (همراه بانک پارسیان)

پارسیان من (همراه بانک پارسیان)

حجم:۳۵.۹ مگابایت

دانلود برنامه

بانک سرمایه

ابتدا برنامه رمزساز بانک سرمایه را باکس زیر دانلود و نصب کنید. فعال‌سازی برنامه را از دو طریق می‌توانید انجام دهید. یا به شعبه بانک بروید و درخواست فعالسازی رمز پویا بدهید. پس از پر کردن فرم‌های مربوطه بانک به شما یک کد QR می‌دهد. یا اینکه وارد نت بانک سرمایه شوید، (اگر نام کاربری و رمز نت بانک را ندارید باید برای دریافت آن به شعبه بانک مراجعه کنید.) گزینه مدیریت کارت را از منوی سمت راست انتخاب کنید و بعد گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز را بزنید. بعد از انتخاب کارت دکمه فعال‌سازی را بزنید و در این مرحله یک کد QR و یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی دریافت می‌کنید.

حالا وارد برنامه رمزساز بانک سرمایه شوید و گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف را بزنید. حالا کد QR را که از یکی دو روش بالا دریافت کردید را با گوشی‌تان اسکن کنید و کد فعال‌سازی پیامک شده را وارد کنید. پس از انتخاب یک رمز ۶ رقمی برای برنامه، رمز دوم پویا فعال می‌شود.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

بانک سینا

این بانک از نرم افزار رمزساز ارس استفاده میکند. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، می‌توانید به دو روش غیر حضوری و مراجعه حضوری به بانک امکان دریافت رمز پویا را برای کارت بانکی خود فعال کنید.

در روش حضوری، با مراجه به بانک و درخواست فعال‌سازی رمز پویا به شما یک کد QR و کد فعال‌سازی برنامه داده می‌شود. با وارد کردن این دو کد در نرم افزار رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

در روش غیر حضوری به اینترنت بانک مراجعه کنید و از منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت را انتخاب کنید.

آیکون برنامه ارس (رمز یکبار مصرف)

ارس (رمز یکبار مصرف)

حجم:۱۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

بانک توسعه تعاون

رمز پویا برای توسعه تعاون را می‌توانید از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک انجام دهید.

فعالسازی از طریق اینترنت بانک: پس از ورود به اینترنت بانک مراحل زیر طی کنید: به قسمت خدمات کارت بروید، کارت‌های من را بزنید، کارت بانکی مورد نظرتان را انتخاب کنید و در ستون رمز دوم گزینه مدیریت نوع رمز دوم را انتخاب کنید و تغییر رمز دوم به رمز دوم یکبارمصرف را تایید کنید.

فعالسازی رمز پویا از طریق موبایل بانک: به قسمت خدمات کار بروید و از منو گزینه سایر را انتخاب کنید. بعد به عملیات کارت بروید و فعال‌سازی رمز یکبارمصرف کارت (رمز پویا) را زده و کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید. فعال‌سازی انجام شد.

از این به بعد می‌توانید رمز پویا را از طریق موبایل بانک دریافت کنید.

دقت کنید که برای ورود به اینترنت بانک یا موبایل بانک بانک توسعه تعاون، باید نام کاربری و رمز عبور را از شعبات بانک دریافت کنید.

آیکون برنامه همراه بانک بانک توسعه تعاون

همراه بانک بانک توسعه تعاون

حجم:۶.۸ مگابایت

دانلود برنامه

بانک کشاورزی

دریافت رمز پویای بانک کشاورزی با برنامه ریما انجام می‌شود. ابتدا این برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید. بعد از این باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک مراجعه کنید و این مراحل را انجام دهید: پس از ورود کارت و رمز، گزینه عملیات رمز را بزنید و فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید. بعد شماره موبایلی که با آن افتتاح حساب کردید را وارد و تأیید نمایید.

در این مرحله دستگاه به شما یک کد ۸ رقمی می‌دهد که باید آن را در برنامه ریما وارد کنید. بعد از آن یک کد ۱۲۰ رقمی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در ریما، رمز پویا برای حساب شما فعال می‌شود. این مراحل را برای یکبارمصرف کردن رمز اول کارت هم می‌توانید انجام دهید.

آیکون برنامه رمز یکبارمصرف امن ریما

رمز یکبارمصرف امن ریما

حجم:۱۲.۴ مگابایت

دانلود برنامه

بانک ایران زمین

ابتدا برنامه رمزساز بانک ایران زمین را باکس زیر دانلود و نصب کنید. فعال‌سازی برنامه را از دو طریق می‌توانید انجام دهید. یا به شعبه بانک بروید و درخواست فعال‌سازی رمز پویا بدهید. پس از پر کردن فرم‌های مربوطه بانک به شما یک کد QR می‌دهد و پیامکی حاوی یک کد فعال‌سازی هم برای شما ارسال می‌شود.

حالا وارد برنامه رمزساز بانک ایران زمین شوید و گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف را بزنید. حالا کد QR  را با گوشی‌تان اسکن کنید و کد فعال‌سازی پیامک شده را وارد کنید. پس از انتخاب یک رمز ۶ رقمی، رمز دوم پویا فعال می‌شود.

آیکون برنامه رمز پویا  بانک ایران زمین - رمز ساز

رمز پویا بانک ایران زمین – رمز ساز

حجم:۲۴.۶ مگابایت

دانلود برنامه

بانک انصار

بانک انصار از برنامه رمزساز آپان و ارس برای ارائه خدمات رمز پویای خود استفاده می‌کند. برای فعال سازی رمز پویا باید از طریق اینترنت بانک انصار اقدام کنید و یا به صورت حضوری به یکی از شعبات این بانک مراجعه کنید. اگر اینترنت بانک‌تان فعال نیست می‌توانید با کمک این راهنما و از وبسایت بانک انصار اقدام به فعال‌سازی آن کنید.

پس از فعال‌سازی وارد اینترنت بانک شوید و در صفحه خانه گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف را انتجاب کنید. در صفحه باز شده، کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید و دکمه فعال‌سازی برنامک رمزساز را بزنید. در این مرحله یک کد QR به شما نمایش داده می‌شود و یک کد فعال‌سازی هم به شماره همراه شما ارسال می‌شود.

حالا یکی از دو برنامه آپان یا ارس را از طریق باکس‌های زیر دانلود کنید.

فعال‌سازی برنامه آپان: پس از نصب برنامه و مطالعه صفحات اطلاع رسانی آن، دکمه ثبت‌نام آن را بزنید و مشخصات خود را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید. پس از ورود به محیط برنامه گزینه سرویس رمز یکبارمصرف را بزنید و بعد یک رمز حداقل ۸ رقمی یا یک الگو برای برنامه انتخاب کنید. بعد کد QR که از اینترنت بانک یا خودپرداز بانک انصار دریافت کرده‌اید را با گوشی تان اسکن کنید و در مرحله بعد کدی که برایتان پیامک شده است را وارد کنید و یک رمز ۶ رقمی دلخواه برای دریافت رمز دوم پویا وارد کنید و تایید کنید. مراحل فعال‌سازی به پایان رسید.

فعالسازی برنامه ارس: پس از دانلود و نصب وارد برنامه شوید. ابتدا یک رمز برای برنامه انتخاب کنید و سپس کد QR را با گوشی‌تان اسکن کنید و کدی برای‌تان پیامک شده است را وارد کنید. فعال‌سازی انجام شد.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.
آیکون برنامه ارس (رمز یکبار مصرف)

ارس (رمز یکبار مصرف)

حجم:۱۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

 

بانک ملت

بانک ملت خدمات رمز پویای خود را به دو صورت ارائه می‌دهد: هم از طریق برنامه رمزنگار و هم از طریق کد USSD.

برای فعال‌سازی از طریق برنامه رمزنگار این مراحل را طی کنید: ابتدا برنامه رمزنگار را از باکس زیر دانلود کنید. به یک دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید؛ گزینه تغییر رمز و بعد خدمات رمز پویا و بعد فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت- اپلیکیشن را بزنید. در این مرحله یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی به شما ارسال می‌شود. وارد برنامه رمزنگار شوید کد فعالسازی را وارد کنید و یک رمز برای برنامه تعریف کنید. بعد از این مرحله اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید و حالا امکان استفاده از رمز پویا برای کارت شما فراهم می‌شود.

برای فعال‌سازی از طریق پیامک پس از مراجعه به دستگاه خودپرداز و بعد از انتخاب گزینه تغییر رمز و بعد از آن گزینه خدمات رمز پویا، گزینه فعال‌سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی را بزنید. در این مرحله شماره موبایل حساب‌تان در صفحه نمایش داده می‌شود پس از تایید درستی آن، یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. بعد از این باید چهار رقم آخر کارت بانکی‌تان را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ ارسال کنید. حالا پیامکی حاوی یک رمز پویای ۷ رقمی برای شما ارسال می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیکون برنامه رمز نگار ملت

رمز نگار ملت

حجم:۸.۲ مگابایت

دانلود برنامه

بانک تجارت

بانک تجارت از برنامه رمزساز همراز برای ارائه خدمات رمز پویا استفاده می کند. پس از دانلود و نصب این برنامه از باکس زیر، به دستگاه خودپرداز این بانک مراجعه کنید و گزینه سایر خدمات را انتخاب کنید و سپس گزینه فعال‌سازی رمز پویا را. در این مرحله دستگاه به شما یک رسید می‌دهد و پیامکی هم به شماره موبایلی که با آن حساب باز کرده‌اید ارسال می‌شود.

در این مرحله نرم افزار همراز را در گوشی خود باز کنید. گزینه افزودن کارت را بزنید و شماره کارت خود را وارد کنید. بعد شماره سریالی که در رسیدی که از خودپرداز گرفته‌اید وجود دارد، به علاوه کدی که به شما پیامک شده است را وارد می‌کنید و با زدن دکمه تایید، وارد محیط نرم‌افزار می‌شوید و می‌توانید از این به بعد رمز پویا را به راحتی دریافت کنید.

اگر گوشی هوشمند ندارید با به هر دلیلی نصب نرم افزار برای شما مشکل است، می‌توانید با شماره گیری کد #۸۸*۷۸۸* رمز پویا را برای کارت بانک تجارت خود فعال کنید.

آیکون برنامه رمز پویا بانک تجارت - همراز

رمز پویا بانک تجارت – همراز

حجم:۱۱.۹ مگابایت

دانلود برنامه

بانک شهر

بانک شهر از برنامه رمزنت برای ارائه خدمات رمز پویا استفاده می‌کند. برای فعال‌سازی، ابتدا برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید. حالا وارد اینترنت بانک شوید (اگر نام کاربری و رمز عبور اینرنت بانک ندارید، باید به صورت حضوری از شعبه بانک دریافت کنید.) و در صفحه اول بر روی عبارت فعال‌سازی رمز عبور یکبارمصرف کلیک کنید. در صفحه باز شده شماره کارت مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه فعال‌سازی برنامه رمزنت را کلیک کنید.

حالا یک کد QR برای شما نمایش داده می‌شود. وارد برنامه رمزنت شوید و یک رمز برای آن انتخاب کنید و برای تایید، دوباره آن را وارد کنید. می‌توانید در صورت تمایل اثر انگشت‌ یا سنسور تشخیص چهره را برای احراز هویت فعال کنید. در صفحه جدید، علامت + را بزنید و کد QR که از اینترنت بانک دریافت کردید را با گوشی‌تان اکسن کنید. حالا پیامکی حاوی کد فعال‌سازی به شماره همراه شما ارسال می‌شود. آن کد را در برنامه وارد کنید. فعال‌سازی انجام شد و حالا هربار که وارد برنامه رمزنت شوید یک رمز دوم پویای یکبارمصرف برای شما نمایش داده می‌شود.

آیکون برنامه رمزنت

رمزنت

حجم:۲۴.۶ مگابایت

دانلود برنامه

بانک قرض الحسنه مهر ایران

این بانک از نرم افزار رمزساز ارس استفاده میکند. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار، می‌توانید به دو روش غیر حضوری و مراجعه حضوری به بانک امکان دریافت رمز پویا را برای کارت بانکی خود فعال کنید.

در روش حضوری، با مراجه به بانک و درخواست فعال‌سازی رمز پویا به شما یک کد QR و کد فعال‌سازی برنامه داده می‌شود. با وارد کردن این دو کد در نرم افزار رمز پویا برای شما فعال می‌شود.

در روش غیر حضوری به اینترنت بانک مراجعه کنید و از منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت را انتخاب کنید.

آیکون برنامه ارس (رمز یکبار مصرف)

ارس (رمز یکبار مصرف)

حجم:۱۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

بانک قرض الحسنه کوثر

دریافت رمزپویا برای موسسه قرض الحسنه کوثر از طریق موبایل بانک آن انجام می‌شود. این برنامه را از باکس زیر دانلود و نصب کنید.

برای فعال‌سازی رمز پویا از موبایل بانک و اینترنت بانک می‌توانید استفاده کنید و اگر نام کاربری و رمز عبور هریک از این دو درگاه را ندارید باید با مراجعه حضوری به یکی از شعبات، آنها را دریافت کنید.

در فعال‌سازی از طریق موبایل بانک باید پس از ورود به برنامه، در صفحه اصلی گزینه رمز یکبارمصرف را انتخاب کنید. بعد گزینه کارت را بزنید و کارت مورد نظر را انتخاب کنید و یک رمز تایین کنید. پس از بازبینی و زدن دکمه تایید، رمز دوم یکبارمصرف برای شما فعال می‌شود.

در فعال‌سازی از طریق اینترنت بانک وارد سامانه می‌شوید و از منوی اصلی گزینه تولید رمز یکبارمصرف را انتخاب می‌کنید و پس از تعیین کارت‌تان، دکمه تولید رمز یکبارمصرف را می‌زنید و رمز برای شما نمایش داده می‌شود.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

 

 

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×