۶ تا از برنامه های محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی ایرانی را بشناسید

این روزهای گوشی موبایل در دست‌مان تبدیل به کلیدی‌ترین ابزار زندگی ما شده است. کمی به این موضوع فکر کنید که چه مقدار از نیازهای روزمره زندگی‌تان، با همین وسیله کوچک الکترونیکی برآورده می‌شود؟ قطعا به اندازه‌ای هست که نتوانید زندگی را بدون آن تصور کنید. می‌شود گفت این وسیله حکم چراغ جادویی را دارد که ظرف چند ثانیه هر آرزویی را برآورده می‌کند. یکی از همین آرزو‌ها که این چراغ جادو برای انسان امروزی برآورده کرده است، ایجاد شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن دوستان و معاشرین تازه و ایجاد تجربه‌های جدید است.

شبکه های اجتماعی امروزه و با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، به بستر بسیار محبوبی برای معاشرت و دوست یابی های مجازی شده‌اند. فیسبوک، اینستاگرام و توییتر صدها شبکه اجتماعی مختلف دیگر ساخته شده‌اند تا روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در این فضاها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شرکت های توسعه دهنده ایرانی نیز بهتر دیدند که از این قافله عقب نمانند و با ارائه شبکه های اجتماعی ایرانی متنوع و هدفمند، وارد میدان رقابت با بزرگان این عرصه شوند.

در این نوشته قصد داریم ۶ تا از این شبکه‌های اجتماعی محبوب را به شما معرفی کنیم. این شبکه های اجتماعی هرکدام هدف و کارکرد خاص خودشان را دارند که ما به طور خلاصه به آنها اشاره می‌کنیم و شما می‌توانید برنامه مورد علاقه‌تان را از طریق همین مطلب دانلود و نصب کنید.

۱) نزدیکا

شبکه های اجتماعی

نزدیکا در همان نگاه اول برنامه اینستاگرام را به یادمان می‌آورد و در ادامه با کمی کار و گشتن در محیط برنامه، خواهید دید که این برنامه در واقع همان نسخه ایرانیزه شده برنامه اینستاگرام است.

با نزدیکا در جمع هزاران کاربر ایرانی قرار می‌گیرید که می‌توانید آنها را دنبال کنید و با پست‌های تصویری و ویدیویی‌ای که آپلود می‌کنید برای خود دنبال کننده جذب کنید. برای هر پست امکان لایک و کامنت وجود دارد تا تعامل بین کاربران افزایش یابد. لازم است بدانید برای حفظ حریم خصوصی شما در بخش تنظیمات، امکان خصوصی سازی صفحه در نظر گرفته شده است.

در نزدیکا بخش‌های مختلفی وجود دارد؛ مثل بخش جستجو که مانند اکسپلور اینستاگرام عمل می‌کند و به شما پست‌هایی با موضوعات متفاوت را نشان می‌دهد. در بخش گفتگوی این برنامه می‌توانید با دوستانی که دنبال کننده‌شان هستید چت کنید. همچنین در قسمت رادار امکان گفتگو با  کاربران نزدیکا که در اطراف شما هستند را دارید. هنگام ورود به این بخش، نزدیکا از شما جنسیت و تاریج کامل تولدتان را می‌پرسد، هرچند که در بخش توضیحات ذکر شده است که تاریخ تولد کامل شما به کسی نمایش داده نمی‌شود.

پرداخت درون برنامه‌ای نزدیکا برای خرید سکه و شرکت در بخش گردونه شانس آن در نظر گرفته شده است. با خرید سکه می‌توانید گردونه شانس را بچرخانید و جوایزی مانند وجه نقد و شارژ تلفن همراه دریافت کنید.

نزدیکا را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه نزدیکا - دایره دوستان جدید تو

نزدیکا – دایره دوستان جدید تو

حجم:۴۵.۶ مگابایت

دانلود برنامه

۲) با هم

شبکه های اجتماعی

با هم یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی جامع با هزاران کاربر فعال است. این برنامه پنج بخش اصلی دارد که آنها را به ترتیبی که در برنامه چیده شده‌اند به شما معرفی می‌کنیم:

  • بخش پست‌ها که در آن میلیون‌ها پست تصویری و ویدیویی به اشتراک گذاشته شده است که می‌توانید با امکانات لایک و کامنت نظرتان را راجع به هر پست منعکس کنید یا  آن‌ها را به اشتراک بگذارید؛
  • بخش گفتگو‌ها که در آن می‌توانید با دوستان‌تان چت کنید یا عضو چت روم‌های مختلف شوید و با تعداد بیشتری از کاربران گفتگو کنید؛
  • بخش سرگرمی‌ها که در آن با دوستان‌ یا حریف‌های شانسی وارد مسابقات سوال و جواب می‌شوید و با برنده شدن در هر مسابقه امتیاز می‌گیرید و بعد از رسیدن به امتیازی مشخص سکه دریافت می‌کنید. هرچه سکه‌های شما بیشتر باشد، در جدول مسابقات رتبه بالاتری می‌گیرید. پرداخت درون برنامه‌ای این اپلیکیشن برای خرید سکه و ارتقای جایگاه شما در این جدول است؛
  • بخش کانال‌ها که شامل بیش از 10 هزار کانال با موضوعات مختلف است؛
  • و بخش گروه‌ها که که در آن بیش از 7 هزار گروه فعال برای صحبت و تبادل نظر وجود دارد.

با هم را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه باهم - چت با دوست های جدید

باهم – چت با دوست های جدید

حجم:۳۲.۳ مگابایت

دانلود برنامه

۳) پاتوق

شبکه های اجتماعی

اپلیکیشن پاتوق را هم مثل نزدیکا، می‌توان نمونه‌ای از شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام دانست به اضافه امکانات بیشتر. در این شبکه اجتماعی می‌توانید لحظات زیبای زندگی‌تان را از طریق عکس، ویدیو و استوری با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید، آنها را دنبال کنید و با لایک و کامنت به پست‌هایشان واکنش نشان دهید.

امکان دیگر اپلیکیشن پاتوق که به شما در دوست یابی کمک می‌کند، بخش رادار این برنامه است که با کمک آن می‌توانید کاربرانی که در اطراف شما هستند را ببینید و برای آنها پیام متنی، صوتی یا ویدیویی بفرستید و گفتگو کنید.

برنامه پاتوق برای ایجاد جذابیت بیشتر، عاملی به نام «شهرت» دارد که شما را بین کاربران دیگر شناخته شده می‌کند. در بخش چالش‌های این برنامه، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که با انجام آنها شهرت می‌گیرید؛ هرچقدر شهرت شما بیشتر باشد به مراحل بالاتر می‌رسید و در لیست کاربران برتر قرار می‌گیرید.

پاتوق را از مایکت دنبال کنید:

آیکون بازی پاتوق: محبوب‌ترین شبکه بازی و سرگرمی

پاتوق: محبوب‌ترین شبکه بازی و سرگرمی

حجم:۲۶.۴ مگابایت

دانلود بازی

۴) شبکه اجتماعی کافه

شبکه های اجتماعی

بر خلاف سه برنامه‌ای که در بالا معرفی کردیم، شبکه اجتماعی کافه یک شبکه اجتماعی صرفا متنی است. بهتر است بگوییم کافه یک بانک جمله و متن است برای کسانی که از خواندن لذت می‌برند. شما به عنوان کاربر در این شبکه اجتماعی می‌توانید متن‌های کوتاهی که نوشته‌اید یا در جایی خوانده‌اید را به اشتراک بگذارید و دیگر کاربران را دنبال کرده و با امکانات لایک و کامنت با آنها ارتباط برقرا کنید. در این برنامه قسمتی به نام بخش برگزیده وجود دارد که جملات و متن‌هایی که بیشترین ستاره را گرفته‌اند در آن نمایش داده می‌شوند.

شبکه اجتماعی کافه را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه شبکه اجتماعی کافه

شبکه اجتماعی کافه

حجم:۵.۳ مگابایت

دانلود برنامه

۵) کلگرام

شبکه های اجتماعی

کلگرام شبکه اجتماعی مختص عاشقان فوتبال است. در این شبکه اجتماعی می‌توانید با کاربران زیادی که همگی یک وجه اشتراک بزرگ یعنی «فوتبالی بودن» را دارند آشنا شوید و در یک محیط جذاب به بحث و صدالبته کل‌کل در مورد فوتبال بپردازید.

پس از نصب و در ابتدای ورود به کلگرام، لیگ‌ها و تیم‌های مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید و بعد اخبار و مطالب مربوط به آنها را می‌توانید در کلگرام دنبال کنید. در این برنامه شما هم همراه کاربران دیگران می‌توانید اخبار، حواشی و بررسی های مربوط به تیم مورد علاقه‌تان را به صورت پست‌های تصویری و ویدیویی منتشر کنید و در مورد آنها با دوستان‌تان گفتگو کنید.

کلگرام را از مایکت دانلود کنید: 

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

۶) مامانا پلاس

شبکه های اجتماعی

مامانا پلاس یک شبکه اجتماعی محبوب برای خانم‌ها و به ویژه مادران است.

 این برنامه ۴ بخش اصلی دارد که به ترتیب زیر هستند:

  • مجله خبری که در آن صدها مطلب و ویدیوی مفید در خصوص مد و زیبایی، بارداری و کودک، آشپزی، سبک زندگی و… برای کاربران گردآوری شده اند.
  • ابزارها که بخش مفید و پر کاربردی است که ابزارهایی مانند محاسبه کالری مورد نیاز بدن، توده بدنی، زمان قاعدگی، زمان واکسن کودک و… را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.
  • بخش شبکه که در این بخش می‌توانید با کاربران دیگر در تعامل باشید و پست‌های آنها را دنبال کنید. به علاوه در این بخش می‌توانید پست تصویری یا مطالب آموزشی یا سوال‌های خود را منتشر کنید. در این بخش با گزینه‌های لایک و کامنت می توانید در مورد مطالب نظر بدهید.
  • بخش گروه‌ها که در آن صدها گروه با موضوعات متنوع فعال هستند که می‌توانید با عضویت در آنها در مورد موضوع هر گروه با دیگر کاربران گفتگو کنید.

مامانا پلاس را از مایکت دانلود کنید:

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

در مایکت شبکه‌های اجتماعی محبوب دیگری هم وجود دارند که برای دیدن آنها می‌توانید به این دسته‌بندی بروید:

 

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×