درآمد کالاف دیوتی موبایل به 1.5 میلیارد دلار رسید

پیشتازی پر قدرت کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی موبایل به یک نقطه جدید رسیده و درآمد آن به یک عدد خارق العاده را نشان میدهد، طبق گزارش سنسور تاور این بازی در حال حاضر 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان روی گوشی های موبایل اندروید و آی او اس به فروش رسانده و از این نظر جز پرفروش ترین بازی های موبایل قرار گرفته است، با مایکت همراه باشید.

این بازی که توسط TIMI Studios توسعه داده شده، برای اولین بار در اکتبر سال 2019 منتشر شد، و در حال حاضر بعد از گذشت تقریبا دو و نیم سال از انتشار به چنین عددی در درآمد خود رسیده است، اکتیویژن در سال 2021 اعلام کرده بود که بازی کالاف دیوتی موبایل در کل دنیا بیش از 500 میلیون بار دانلود شده که تقریبا از هر 15 نفر روی کره زمین، یک نفر مخاطب این بازی است.

طبق گزارش Sensor tower سال 2021 بهترین سال برای این عنوان بوده اما با توجه به انتشار بازی در چین و افزایش فروش عدد کلی به یک میلیارد دلار رسیده که رشد 45 درصدی را نشان میدهد و اگر این بازی به همین روند خوب ادامه دهد قطعا بدون رقیب خواهد بود، البته هنوز هم بازی هایی مثل گارنا فری فایر و پابجی موبایل حرف های زیادی برای گفتن دارند و از نظر میزان فروش تقریبا یک برتری نسبی نسبت به کالاف را تجربه میکنند اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا بعد از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، پشتیبانی از این بازی و فروش کلی آن تغییری خواهد کرد؟

اگر به کشورهای خریدار این بازی نگاهی بیندازیم میبینیم که آمریکا با 647 میلیون دلار تقریبا 43 درصد از کل فروش را به خودش اختصاص میدهد و بعد از آن ژاپن و چیت به ترتیب در رده های بعدی قرار میگیرند، با اینکه این عنوان در بازارهایی مثل هند هم در دسترس است اما با توجه به وجود گارنا فری فایر شانسی برای رقابت نخواهد داشت.

در سال جدید بازی های بتل رویال و تیراندازی اول شخص بزرگی از جمله اپکس لجندز و بتلفیلد موبایل از سوی الکترونیک آرتز برای گوشی های اندروید عرضه خواهند شد، در مورد اکتیویژن هم این شرکت چندی پیش با سرمایه گذاری های جدیدش یک شرکت با نام Solid state studios تاسیس کرد که روی یکی دیگر از بازی های کالاف دیوتی برای موبایل تمرکز کرده و به احتمالا زیاد در یک تاریخ نامشخص این بازی عرضه خواهد شد اما دقیقا نمی دانیم که بازی در سبک بتل رویال بوده یا ویژگی های دیگری مثل حالت کوآپ و.. را هم در خود جا داده است. به هرحال با تمام این تفاسیر کالاف دیوتی موبایل هنوز یکی از بهترین بازی های این سبک است که در مایکت هم طرفداران زیادی دارد و اگر از علاقمندان به این بازی هستید میتوانید آخرین اخبار را از مجله مایکت دنبال کنید و یا در اینستاگرام ما نظرات خودتان را بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×