بهترین بازی‌های اسم فامیل برای دورهمی [آنلاین و آفلاین]

این بار روی گوشی خود یاد بازی‌های قدیم کنید

زمانی که هنوز گوشی‌های هوشمند فراگیری امروز را نداشتند و در مهمانی‌ها، هر کسی سرش در موبایل خود گرم نبود، بسیاری از خانواده‌ها آخر هفته گرد هم می‌آمدند و تنها با کاغذ و خودکار، ساعت‌ها سرگرم می‌شدند و اوقات جذابی را می‌گذراندند. بازی «اسم فامیل» یکی از سرگرمی‌های محبوب خانواده‌های ایرانی در گذشته بود که فرمول ساده‌اش هم ذهن و اطلاعات را به چالش می‌کشد و هم لحظات مفرحی را رقم می‌زند. اگر دلتان برای این بازی تنگ شده اما حال خودکار دست گرفتن ندارید، خبر خوب این است که انواع بازی‌های اسم فامیل برای موبایل وجود دارد که در ادامه، بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در دورهمی خود با دوستان و آشنایان، خاطرات قدیم را زنده کنید.

پنکو؛ اسم فامیل و بازی‌های گروهی

اپلیکیشن پنکو که مجموعه‌ی متنوعی از بازی‌های گروهی و دورهمی مثل مافیا، اونو، رولت روسی و جرئت یا حقیقت را در خود جای داده، به خاطر تنوع بالای بازی‌های موجود و ایده‌های خلاقانه‌ای که برای هر کدام تدارک دیده، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. بازی اسم فامیل هم مشابه عناوین دیگر، حالت متفاوتی نسبت به آن اسم فامیلی دارد که قبلا بازی کرده‌ایم.

داستان بازی اسم فامیل در پنکو از این قرار است که پادشاه یک سر زمین خیالی از دنیا رفته و جانشین او از بین بازیکنان (از 2 تا 13 نفر به صورت آنلاین) انتخاب می‌شود. بازی در هر دور به این صورت خواهد بود که یک موضوع به صورت تصادفی به تمام بازیکنان اعلام می‌شود و سپس هر سوال برای 10 ثانیه روی صفحه قرار می‌گیرد و در طی آن مدت، باید جواب مربوط را وارد کنید.

حال تفاوت اصلی بازی با اسم فامیل کلاسیک چیست؟ اینجا به هر بازیکن نقش خاصی اعطا می‌شود که هر یک توانایی خاصی دارد و بازیکن بر اتکا به توانایی‌اش، قادر خواهد بود تا امتیاز بیشتری کسب کند و شانس برد خود را افزایش دهد. برای مثال نقش «کمیسر» توانایی تغییر سوال را دارد، نقش «فالانژ» می‌تواند توانایی دیگر بازیکنان را غیرفعال کند و «یاسریچ» امتیاز بازیکن را دوبرابر می‌کند. به جز نقش هر بازیکن، دیگر بخش خاص بازی در پنکو «سوالات طلایی» است که چالش بیشتری دارد، اما بازیکن می‌تواند بیشتر از حالت عادی در آن امتیاز کسب کند.

در نهایت برنده‌ی هر دور، کسی خواهد بود که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد. به جز سوالات طلایی که قوانین خاص خود را در امتیاز دهی دارند، امتیازگیری در مراحل عادی به این شکل است:

  • جوابی که تنها یک بار نوشته شده باشد 20 امتیاز دارد
  • جوابی که توسط 1 یا 2 بازیکن نوشته شده باشد 10 امتیاز دارد
  • جوابی که توسط 2 یا تعداد بیشتری بازیکن نوشته شده باشد 5 امتیاز دارد

این نوع از اسم فامیل که در پنکو قرار گرفته در مقایسه با دیگر بازی‌های اسم فامیل موجود، گزینه جذابی برای افراد جوان‌تر خواهد بود که در دورهمی‌های خود به دنبال یک تجربه‌ی متفاوت هستند. به خصوص که شما امکان ساخت یک اتاق گروهی و دعوت دوستان خود به آن را دارید. نکته‌ی مثبت دیگر اینکه شما حین بازی، امکان ارسال پیام و چت صوتی و تصویری هم خواهید داشت.

آیکون بازی پنکو

پنکو

حجم:۳۷.۱ مگابایت

دانلود پنکو

 بازینگا

بازینگا هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های چندگانه است که مجموعه‌ای از برنامه‌ها و بازی‌ها از جمله اسم فامیل را در دسترس شما قرار می‌دهد. بازی اسم فامیل در بازینگا مشابه فرم کلاسیک آن است و بین 2 تا 6 نفر را در رقابت آنلاین با هم قرار می‌دهد. رقابت به این شکل آغاز می‌شود که در هر دور یک حرف به صورت تصادفی به نمایش در می‌آید و باید طی زمان مشخص شده در چهار موضوع مختلف (باز به صورت تصادفی)، کلمه‌ای که با آن شروع می‌شود را بنویسید.

بازی بازینگا

کسی که زودتر از بقیه تمام کلمات را بنویسد، قادر خواهد بود تا دور را تمام کند. پس از آن خود بازی کلمات درست را تشخیص می‌دهد و اگر کلمه‌ای جای ابهام داشت، از بازیکنان دیگر درستی آن را می‌پرسد. قوانین امتیازدهی همان قوانین قدیمی است؛ اگر تنها یک نفر به یک موضوع پاسخ داده باشد 20 امتیاز می‌گیرد. پاسخی که مشابه نداشته باشد 10 امتیاز و پاسخ‌های یکسان 5 امتیاز دریافت می‌کنند.

هر بازی اسم فامیل در بازینگا 3 دور طول می‌کشد و برنده‌ی نهایی کسی است که در مجموع، بیشترین امتیاز را کسب کند. هر بار تجربه کردن اسم فامیل در بازینگا، هزینه‌ای معادل 60 سکه‌ی درون بازی دارد. با بردن در اسم فامیل شما امکان کسب سکه خواهید داشت و همچنین سطح پروفایل و مهارت شما هم افزایش پیدا خواهید کرد و امکان خواهید داشت تا با بازیکنان باتجربه‌تر رقابت کنید. اپلیکیشن بازینگا جدول رتبه‌بندی در دو حالت هفتگی و روزانه هم دارد که می‌توانید امتیاز خود را در مقایسه با دیگر بازیکنان ببینید.

آیکون بازی بازینگا ـ اسم فامیل، منچ، کلمه بازی

بازینگا ـ اسم فامیل، منچ، کلمه بازی

حجم:۴۲.۵ مگابایت

دانلود بازینگا

سین جیم: اسم فامیل آنلاین

بازی سین جیم یکی از بهترین بازی های اسم فامیل است که می‌توانید سراغش بروید. این بازی سعی کرده تا با استفاده از کاغذ و مداد در طراحی بصری، حس نوستالژی به مخاطب بدهد. سین جیم در کل دو حالت «سرعتی» و «نوستالژی» برای بازی کردن دارد. حالت اول یعنی سرعتی دو بازیکن را در مقابل هم قرار می‌دهد که باید در زمان یک دقیقه، پنج کلمه را با استفاده از حروف محدودی که در اختیارشان قرار گرفته حدس بزنند. هر کدام از این کلمات در یک موضوع خاص قرار می‌گیرند و حرف اول‌شان هم مشخص شده است. برنده هم کسی است که در نهایت امتیاز بیشتری گرفته باشد.

در حالت نوستالژی که در آن 4 بازیکن به رقابت با هم می‌پردازند. ابتدا یک بازیکن به صورت تصادفی و از بین چهار حرف مشخص شده، یکی را انتخاب می‌کند. سپس تمام بازیکنان باید ظرف زمان 80 ثانیه، شش کلمه در شش موضوع مختلف را با استفاده از حروف محدود حدس بزنند. هر شخصی که تمام کلمات را حدس بزند، توانایی تمام کردن آن دور را دارد. در نهایت امتیاز طبق قوانین کلاسیک محاسبه می‌شود. حالت نوستالژی در کل شامل دو دور بازی می‌شود و برنده‌ی نهایی کسی است که امتیازات بیشتری کسب کرده باشد.

برای بازی کردن در سین جیم، باید واحدی به نام «مداد» در بازی داشته باشید که بازی هر 10 دقیقه یک بار، یک واحد از آن را به صورت رایگان به شما می‌دهد. اما در صورتی که مداد تمام شود، امکان خرید آن با استفاده از سکه‌ی درون بازی وجود دارد. همچنین می‌توانید سکه را با پول واقعی و از طریق فروشگاه درون بازی بخرید. برای تنوع بیشتر هم قادر خواهید بود تا یک آواتار برای پروفایل خود تعیین کنید. آواتارهای بیشتر با خرید از طریق فروشگاه در دسترس قرار خواهند گرفت.

آیکون بازی اسم فامیل آنلاین : سین جیم

اسم فامیل آنلاین : سین جیم

حجم:۴۲.۵ مگابایت

دانلود بازی سین جیم

چلبرگ (اسم فامیل)

اکثر بازی‌های اسم فامیل که برای گوشی‌های هوشمند در دسترس هستند، تنها حالت آنلاین دارند. اما بازی چلبرگ این امکان را فراهم کرده تا دوستان و آشنایان که در مهمانی دور هم جمع شده‌اند، به راحتی از طریق گوشی‌های خود و به صورت آفلاین اسم فامیل را تجربه کنند.

بازی کردن در چلبرگ به این صورت است که ابتدا یک نفر از طریق گزینه‌ی «شروع» و سپس «بازی جدید» یک بازی با قوانین دلخواه درست می‌کند. این قوانین شامل درجه سختی، تعداد فرفره مورد نیاز برای ورود، تعداد دور در یک بازی و امکان تقلب می‌شود. درجه سختی در واقع تعداد سوال را تعیین می‌کند که برای درجه‌های آسان، متوسط و سخت به ترتیب شامل 9 و 12 و 16 سوال در موضوعات مختلف می‌شود. پس از ساخت بازی جدید، کاربران دیگر باید از طریق شبکه‌ی وای فای یا هات اسپات کاربر میزبان، به بازی متصل شوند و رقابت را آغاز کنند.

روند رقابت مشابه اسم فامیل کلاسیک دنبال می‌شود؛ ابتدا یک بازیکن حرفی را انتخاب می‌کند و همه باید در زمان مقرر شده، کلمه مناسب را در موضوعات مختلف حدس بزنند. اگر کسی زودتر موفق به حدس زدن تمام کلمات شود، بازی را متوقف خواهد کرد تا امتیازات حساب شود. یک بازیکن با بیشترین در امتیازات در مجموع دورها به عنوان برنده اعلام خواهد شد. مکانیک تقلب هم در بازی به این شکل کار می‌کند که شما با خرج کردن واحد به نام «خودکار» در بازی، امکان استفاده از حدس دیگر بازیکنان یا پر کردن جای خالی به صورت جدا را خواهید داشت که هر کدام از این کارها، به ترتیب 1 و 2 خودکار نیاز دارند. بازی یک فروشگاه هم دارد که از طریق آن می‌توانید فرفره و خودکار بیشتر بخرید.

بازی چلبرگ همان طور که در ابتدا گفته شد، گزینه‌ای مناسب برای تجربه‌ی بازی اسم فامیل به صورت دورهمی و آفلاین خواهد بود، اما متاسفانه بخش آنلاینی برای آن طراحی نشده و در این صورت باید سراغ انتخاب‌های دیگر بروید.

آیکون بازی چلبرگ (اسم فامیل)

چلبرگ (اسم فامیل)

حجم:۱۳.۱ مگابایت

بازی چلبرگ اسم فامیل
دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×