موشکافی رقابت میان تردز و توییتر از نگاه مدیر عامل اینستاگرام

نوسانات توییتر تحت رهبری ایلان ماسک، پنجره‌ای برای رقابت ایجاد کرده است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، می‌گوید که این کار”خطرناک” است، اما ارزش امتحان کردن را دارد. هر چند مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در حال آماده شدن برای یک مسابقه احتمالی هستند، اما چند روزی است که شرکت آن‌ها به طور رسمی مبارزه با یکدیگر  را آغاز کردند.

شرکت متا به تازگی Threads را عرضه کرده است. این پلتفرم رقیب مستقل توییتر است که بر اساس سیستم حساب کاربری اینستاگرام طراحی شده. موسری در مصاحبه‌ای می‌گوید که Threads برای «مکالمات عمومی» طراحی شده، و اشاره مستقیمی به نحوه توصیف مدیران توییتر در طول سال‌ها از این سرویس دارد.

به گفته موسری، بدیهی است که توییتر پیشگام این فضا بود. “و برای گفتگوهای عمومی، بسیاری از پیشنهادهای خوبی در دسترس عموم قرار می‌دهد.” اما به دلیل اتفاقی که در حال رخ دادن بود، ما فکر کردیم که فرصتی برای ساختن چیزی باز و خوب برای جامعه‌ای که از اینستاگرام استفاده می‌کند، وجود دارد. متا مدتی است که قصد دارد نسخه‌ای که “سالم اجرا می شود” توییتر را با نام Threads عرضه کند. بر اساس اسناد داخلی شرکتی که من دیدم، واکنش شدید ماسک به محدودیت اخیر ماسک در مورد تعداد توییت‌هایی که مردم می‌توانند در روز ببینند، یک رویداد محرک برای انتشار این برنامه در این هفته بود. آن‌ها همچنین می‌گویند که شرکت متا انتظار دارد “ده‌ها میلیون” نفر در چند ماه اول پس از عرضه، Threads را امتحان  کنند.

همانطور که موسری توضیح می‌دهد، Threads یک ” تلاش پرخطر” است، به خصوص اینکه این یک برنامه جدید بوده که کاربران باید آن را دانلود کنند. شرکت متا با اجازه دادن به کاربر برای پر کردن خودکار اطلاعات حساب کاربری و لیست دنبال‌کنندگان از اینستاگرام، فرآیند ورود به سیستم را آسان کرده است. در ادامه این مطلب گفتگوی مفصل مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری درباره تردز را دنبال می‌کنیم.

  • من فکر می‌کنم که دست کم گرفتن توییتر و ایلان ماسک اشتباه است

یکی دیگر از چالش‌های Threads این است که توییتر برای مدت طولانی وجود داشته و شبکه‌ای منحصر به فرد را ایجاد کرده است که تکثیر آن سخت و یا غیرممکن است. حتی با وجود شیطنت‌های ماسک در چند ماه گذشته، متا می‌داند که از بین بردن توئیتر کار آسانی نخواهد بود. موسری می‌گوید: «فکر می‌کنم این اشتباه است که هم توییتر و هم ایلان را دست کم بگیریم. توییتر تاریخچه طولانی دارد. دارای یک جامعه فوق العاده قوی و پر جنب و جوش است و اثرات شبکه فوق العاده قوی هستند.”

Threads در برخی جنبه‌های کلیدی به شدت شبیه توییتر است. در Feed اصلی برنامه، پست‌هایی (یا همان “نخستین پست”) از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به همراه حساب‌هایی که توسط الگوریتم اینستاگرام پیشنهاد شده‌اند، نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید چیزی را با توضیحات خودتان مجدد پست کنید. پاسخ‌ها در Feed اصلی به شدت ویژه شده‌اند. اما هیچ Feed از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید وجود ندارد، هرچند که این ممکن است در آینده اضافه شود.

پست‌ها در Threads می‌توانند تا ۵۰۰ کاراکتر داشته و شامل عکس یا ویدیویی با حداکثر زمان پنج دقیقه باشد. در حال حاضر تبلیغاتی وجود ندارد – حداقل تا زمانی که Threads  موفق شود. به گفته موسری افزودن تبلیغات به محض رسیدن به اندازه کافی، مشکلی نخواهد بود. همچنین یک طرح تأیید پولی برای باز کردن قابلیت‌های پولی وجود ندارد، هرچند که تاییدهای آبی اینستاگرام به حساب‌های Threads منتقل می‌شود.

 براساس اسناد داخلی که من دیده‌ام، با برخی استثناءها برای موارد شدید مانند به اشتراک گذاری تصاویر استفاده از کودکان، اقدامات نظارتی که متا در برابر یک حساب Threads انجام می‌دهد، تأثیری بر حساب مرتبط اینستاگرام آن نخواهد داشت.

به لطف پیوندهای عمیق بین Threads و Instagram، می‌توانید به سرعت پست‌ها را از Threads در استوری یا فید اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. همچنین امکان اشتراک‌گذاری پیوندها به پست‌های Threads در برنامه‌های دیگر وجود دارد که موسری پیش‌بینی می‌کند که «ما سعی می‌کنیم آن را از صفر راه‌اندازی کنیم» .

متا این هفته مشغول فرستادن دسته‌ای از افراد مشهور از دنیای هالیوود، موسیقی، ورزش حرفه‌ای، تجارت و مواردی از این دست در Threads قبل از انتشار عمومی آن بوده است. افراد مشهوری که قبلاً در این برنامه دیده شده اند عبارتند از: کارلی کلوس، تونی رابینز، دانا وایت، گوردون رمزی، الی گولدینگ، جک بلک، راسل ویلسون و ستاره پاپ برزیلی آنیتا.

در ابتدا، برنامه Threads در ۱۰۰ کشور، از جمله آمریکا، قابل دسترس است، اما در اتحادیه اروپا، امکان استفاده از آن وجود ندارد. به گفته موسری، ابتدا به دلیل “پیچیدگی‌های مربوط به رعایت برخی از قوانینی که سال آینده اجرایی می شوند” در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این به احتمال زیاد به قانون بازارهای دیجیتال مربوط است چراکه برنامه‌هایی مانند متا را به عنوان “دروازه‌بان” تعریف کرده و تعدادی از تعهدات قانونی جدید را برای آن‌ها اعمال می‌کند.

 شرکت متا در نهایت قصد دارد برنامه Threads را به پروتکل رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز ActivityPub متصل کند که همچنین در مستدون نیز به کار می‌رود. همانطور که قبلاً گزارش دادم، این ادغام هنگام راه اندازی آماده نیست. وقتی Threads فعال شود، کاربران آن می‌توانند با کاربران Mastodon تعامل داشته باشند و حساب‌های خود را به فضای دیگری ببرند که از استاندارد ActivityPub پشتیبانی می‌کنند.

موسری می‌گوید، این حرکت برای آرام کردن تولیدکنندگانی طراحی شده که نسبت به وابستگی به تصمیمات شرکت‌های رسانه‌ای متمرکز هر چه بیشتر احساس نگرانی کرده‌اند. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم اگر عنوان مکانی را داشته باشیم که کاربر مجبور نباشد برای همیشه به ما اعتماد کند، ممکن است پلتفرم قانع‌کننده‌تری برای توسعه‌دهندگان باشیم، به‌ویژه برای توسعه دهندگان جدیدتر که بیشتر و بیشتر باهوش هستند.

    آیکون فیلم شبکه اجتماعی The Social Network
    فیلم

    شبکه اجتماعی

    The Social Network

    تماشای فیلم شبکه اجتماعی
  • توسعه پیدا کردن Threads  عالی خواهد بود، اما در واقع من بیشتر نگران این هستم که آیا این برنامه به یک شاخص فرهنگی تبدیل می‌شود یا نه

موسری درباره موفقیت Threads، می‌گوید که علاقه‌ای به تخریب توییتر ندارد و حتی نمی‌خواهد که این برنامه به بزرگی اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر برسد: “اگر برنامه واقعا  توسعه یابد، عالی خواهد بود، اما در واقع من بیشتر علاقه‌مندم که برنامه به یک شاخص فرهنگی تبدیل شود تا اینکه صدها میلیون کاربر داشته باشد.”

مصاحبه کامل من با آدام موسری، رئیس اینستاگرام را در ادامه می خوانید. متن زیر برای وضوح کمی ویرایش شده است:

  • من کنجکاوم که این پروژه چطور شروع شد؟ این ایده کی بود؟ استراتژی چی بود؟

در واقع، چند چیز مختلف بود. ایده در سطح بالا این است که ما یک جامعه خلاق فوق العاده در اینستاگرام داریم. ما خالقان شگفت‌انگیزی در این بستر داریم. به طور طبیعی، توییتر فضای مربوطه را رهبری کرد و در حال حاضر برای گفتگوهای عمومی پلتفرم‌های مناسب زیادی وجود دارد، اما با توجه به چیزی که در حال رخ دادن بود، فکر کردیم که فرصتی برای ساختن چیزی باز و خوب برای جامعه‌ای که در حال استفاده از اینستاگرام هستند، وجود دارد.

  • ما می‌خواهیم ببینیم این برنامه چطور اجرا می‌شود. آیا یک صفحه جدید در برنامه است؟ آیا متن به فید اضافه می‌شود؟ آیا این یک برنامه جداگانه است؟

 همانطور که می‌توانید تصور کنید، خیلی از افراد مختلف در این فضا داخل متا در حال بازی کردن بودند. می دانم که شما منابع زیادی دارید. من مطمئنم که شما چیزهای مختلفی شنیده‌اید. افرادی در سراسر شرکت در این فضا بازی می‌کردند. آنچه ما سعی کردیم انجام دهیم، جمع‌آوری همه چیز در یک تلاش واقعی  و فوکوس شده بود تا به جای ساختنبرنامه‌های زیادی که برای کاربران مفید نیستند، سعی کنیم شرطی معنادار، پرخطر، اما جذاب را برای همه قرار دهیم. به طوری که همه در اواخر زمستان گرد هم آمدند.

  • آیا چیز خاصی در مورد نحوه مدیریت ایلان ماسک با توییتر وجود داشت که همه شما را به حرکت  واداشت؟ من فکر می کنم می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد.

من فکر می‌کنم اشتباه است که توییتر و ایلان را دست کم بگیریم. توییتر تاریخچه طولانی دارد؛ جامعه بسیار قوی و پویایی از آن استفاده می‌کنند و همچنین اثرات شبکه بسیار قوی هستند. برداشت بودجه توسط تعدادی تبلیغ‌کننده، به تنهایی تاثیری بر جذابیت شبکه ندارد؛ در واقع، در طولانی‌مدت ممکن است حتی کمک کند و به آن آسیب نزند.

فکر می‌کنم در مورد توییتر، هم اکنون نسبت به گذشته، سرو صدای بیشتری وجود دارد. فقط ناپایداری و پیش‌بینی‌ناپذیری این برنامه، فرصتی را برای رقیبان ارائه دهد. چیزهایی مانند تبدیل شدن پایداری به مشکل یا ایجاد تغییرات زیاد در محصول، در فضایی که رقابت با توئیتر را بسیار دشوار نشان می‌داد برای ما فرصتی را به وجود بیاورد.

“هر زمان که یک برنامه جدید را از ابتدا بسازید، احتمال موفقیت آن کمتر از شکست خوردن آن است. بگذارید واضح تر بگویم؛ هر زمان که شما یک برنامه جدید را از ابتدا بسازید، احتمال موفقیت آن کمتر از شکست است. بنابراین، هنوز هم انجام این کار یک تلاش پرخطر است، در حالی که به نظر می‌رسد منظره در حال تغییر است. در واقع برخی از افراد علاقه‌مند به گزینه‌های جایگزین برای برقراری گفتگوهای عمومی هستند و بدیهی است که این تنها ما نبودیم که درکنار توییتر در این فضا بازی می‌کردیم. ما یک تیم تولیدکنندگان واقعا قوی و پر جنب و جوش را داریم. بنابراین این ارزش دارشت که یک تیم کوچک را برای بررسی برخی ایده‌ها دور هم جمع کنیم.

و سپس وقتی یک طرح و جهتی را که برای آن هیجان زده شده بودیم به دست آوردیم، یا خود گفتیم “خب، بیایید شانسمان را امتحان کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد”.

  • چرا Threads به عنوان یک برنامه مستقل خارج از اینستاگرام استفاده می‌شود؟

رقابت تردز و توییتر

این یک بحث مهم بود. این برنامه می‌توانست در feed، در یک صفحه دیگر  یا حتی در یک برنامه جداگانه باشد. چالش پست‌های متنی در feedاین است که مدل پست و نظر اساساً از گفتمان عمومی و همچنین مدلی که توییتر با توییت‌ها و پاسخ‌ها پیشگام بود، پشتیبانی نمی‌کند. یکسان تلقی کردن پاسخ‌ها به همراه پاسخ‌های فرعی، به نوعی امکان ایجاد طیف بسیار متفاوت و بسیار گسترده‌تری از مکالمات عمومی را فراهم می‌کند.

بشیتر افراد همیشه متن‌هایی را در اینستاگرام پست می‌کنند، هرچند که ما آن را به عنوان یک ویژگی اولیه پشتیبانی نمی‌کنیم و ما در حال آزمایش تردز هستیم. این اتفاق عالی است، اما فکر می‌کنم که در بسیاری از موارد، این به یک مسئله کوچک‌تر نسبت به گفتگوی عمومی، پاسخ می‌دهد.

همچنین انتخاب بین برنامه جداگانه و صفحه جداگانه وجود دارد. صفحه جداگانه کار را دشوار می‌کند. تنها محدودیتی که در برنامه وجود دارد، این است که تعدادی از ویژگی‌ها را می‌توان در آن قرار داد.

احساس می‌شود که اکنون برنامه بسیار پیچیده شده است. در این صورت ما در حال تلاش برای ساده‌سازی واقعی هستیم، و این حتما در مقابل آن عمل می‌کند. و به طور کلی، هنگامی که شما یک برگه جداگانه را ایجاد می‌کنید، معمولاً متوجه می‌شوید که می‌خواهید تمام توزیع را از طریق یک فید انجام دهید تا آن را راه‌اندازی کنید. در واقع در این حالت میتوان گفت،شما به مشکل اولیه باز میگردید.

ایجاد یک برنامه جداگانه  احتمال موفقیت کم‌تری دارد، زیرا شما باید پایگاه داده کاربر را از صفر یا از کمترین حد ممکن راه‌اندازی کنید. اما اگر موفق شوید این کار را انجام دهید، مزیت آن قابل ملاحظه‌ بوده و شما فضای بیشتری برای بازی دارید. در فضای جدید، شما یک مدل ذهنی متفاوت دارید. با ایجاد یک برنامه جدید، فرصتی برای فکر کردن افراد درباره‌ی اینکه چه کارهایی می‌توانند در آن فضا انجام دهند، به وجود می‌آید و به نحوی تفاوت بسیاری با تلاش برای خروج از سایه آنچه که برنامه قبلی بوده است، دارد. متاسفانه بیشتر افراد هنوز هم به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس و فید، به اینستاگرام نگاه می‌کنند و تمام رشد و اشتراک‌گذاری در اینستاگرام در حد نصف دهه‌ای گذشته، در قسمت‌های «استوری» و «پیام‌رسانی» بوده است. اما ما هنوز هم همان هویت را داریم، زیرا آن هویت، میراث ماست. بنابراین، یک برنامه جدید به شما این امکان را می‌دهد که به آن شکل دهید و آن هویت را به شیوه‌ای جدید شکل دهید.

بنابراین، بتا ریسک بیشتری را پذیرفته و این باعث می‌شود پاداش احتمالی بیشتری هم داشته باشد. همه چیز آن‌گونه که ما می‌خواهیم پیش نخواهد رفت، اما اگر می‌خواهیم به عنوان یک شرکت به سرعت پیشرفت کنیم، همیشه باید چندین شرط پرخطر را در نظر بگیریم.

مطمئنم که مسئله نامگذاری این برنامه با نام یک برنامه جداگانه دیگر که چند سال پیش توسط شما بسته شده بود، برای شما با نمک نیست و شما هم این را می دانید: همه شما سابقه راه اندازی اپلیکیشن های مستقل در داخل را دارید، آنها تمایلی به زندگی پس از چندین سال ندارند. آیا شما اعتقادی دارید که این بار متفاوت خواهد بود؟ شما این را به عنوان یک شرط بندی توصیف کردید. آیا همه شما دراز مدت به آن متعهد هستید؟ اگر بخواهیم یک برنامه جداگانه بسازیم، در صورتی که بخواهید فقط برای شش ماه یا یک سال از آن استفاده کنیم، ساختن آن بی‌معنی است. شما باید به آن یک اجرای واقعی بدهید. باید فرض کنید که خارج از چهارچوب موفق نمی شود [و] یک سری چیزها را اشتباه می کنید، پس باید چیزهای جدید یاد بگیرید و برنامه را تطبیق دهید.

من در طول چندین سال، درگیر تعداد انگشت شماری از برنامه‌های جدید بوده‌ام و فکر می‌کنم اشتباهاتی که در سال‌های اولیه مرتکب شدیم، ساختن چیزی بود که بسیار شبیه فیس‌بوک بود. در حقیقت برنامه ما فقط یک نسخه متفاوت از فیس بوک بود. پس چرا این کار را انجام می دهید؟ لازم است بگویم فیسبوک هوم که من درگیر آن بودم که همان محتوای فیسبوک بود. همان محتوا بود، فقط طرحی متفاوت از فیس بوک داشت. بنابراین من فکر می‌کنم که ما در  حال حاضر خیلی از آن فاصله گرفتیم. ما کمی به سمت چیزهایی رفتیم که به هیچ عنوان از قدرتهای استراتژیک ما پشتیبانی نمی‌کردند، تا اشکالاتی را که به هیچ وجه به قدرتهای استراتژیک ما وابسته نبود را اصلاح کنیم. ما فقط در حال ساختن چندین برنامه مختلف بودیم.

امید من به Threads  که به شما می‌گویم بسیار پرخطر است بیشتر است. من به شما می‌گویم که بیشتر از هر پروژه دیگری برای این پروژه هیجان زده‌تر هستم. ما با جامعه‌ای علاقه‌مند روبه رو هستیم. شما می‌توانید هویت خود را از اینستاگرام به Threads منتقل کنید. شما می‌توانید همه حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را به همراه خود به Threads بیاورید. این دو برنامه به یکدیگر متصل هستند و می‌توانند یکدیگر را تبلیغ کنند و به یکدیگر کمک کنند. اما این به اندازه کافی یک مورد کاربرد متفاوت، گفتگوهای عمومی ،نسبت به اشتراک گذاری تصویر شاید تعادل مناسبی باشد. اما در آینده خواهیم دید که چگونه عمل کرده‌ایم.

من به عنصر ActivityPub در این برنامه علاقه‌مند هستم. به گزارش من، طرح در چند ماه آینده با آن ادغام می‌شود. این کار در روز اول انجام نمی‌شود.

  • چرا در زمان راه‌اندازی این کار را نمی‌کنید و در کل چرا این را انجام می‌دهید؟

بیایید با اینکه  اصلا چرا این کار را انجام می‌دهیم، شروع کنیم. من فکر می‌کنم که هر روز بیشتر و بیشتر افراد به سیستم‌های بازتر علاقه‌مند خواهند شد و برایشان ارزش قائل خواهند بود. و فکر می‌کنم که این برای صنعت یک جهت حرکت است. این اتفاق یک تغییر دردناک برای بسیاری از پلتفرم‌های بزرگی خواهد بود که در حال حاضر وجود دارند. اما با توجه به اینکه افراد درباره مزایا و مخاطرات استفاده از هریک از این پلتفرم‌ها هر روز آگاه‌تر می‌شوند، فکر می‌کنم آنها بیشتر از قبل به این موضوع روی می‌آورند.

  • من فکر می‌کنم که افراد بیشتری به سیستم های بازتر علاقه‌مند می‌شوند و از آنها قدردانی می‌کنند

تولیدکنندگان یک مثال خوب هستند.تولید کنندگان هر روز هوشمندتر می‌شوند. آنها بیشتر و بیشتر از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که برای یک سازنده کاملاً به یک پلتفرم وابسته بودن، کمی نادر می‌شود، به دلیل اینکه همیشه از خطر وابستگی زیاد به یک شرکت که به وضوح قابل کنترل نیست، نگران هستند. بنابراین فکر می‌کنم که این جهت حرکت برای ماست و فرصتی است که با ارائه یک برنامه جدید، واقعاً وارد این فضا شویم. بسیار، بسیار سخت خواهد بود که یک برنامه موجود مانند اینستاگرام را بگیرید و سپس آن را ادغام کنید. اما این به ما اجازه می‌دهد که یاد بگیریم، زیرا ما بسیاری از انتقادات و بازخوردها در مورد نحوه ادغام با ActivityPub و شبکه‌های Mastodon دریافت خواهیم کرد. من از صحبت کردن با افراد جامعه چیز‌های زیادی یاد گرفته‌ام. این به ما کمک می‌کند که به سمت جهانی که فکر می‌کنیم در حال حرکت است، بیشتر تمایل پیدا کنیم و همچنین، مزایای بسیار خوبی دارد. من فکر می‌کنم که یک سازنده معمولی امروز در اینستاگرام احتمالاً نمی‌داند Mastodon یا ActivityPub چیست و احتمالاً نیازی به آن ندارد. اما وقتی شروع به فکر کردن به مفاهیم منطقی یا حداقل فرصت‌های یکپارچه‌سازی کامل در درازمدت می‌کنید، فکر می‌کنم فرصت‌های بسیار جالبی به وجود می‌آیند.

رقابت جدی تردز و توییتر

بر اساس تجربه من، یکی از مواردی که فکر می‌کنم بیشترین طنین‌اندازی را با سازندگان دارد این است که شما باید صاحب مخاطبان خود باشید. اگر تصمیم دارید روزی Threads را ترک کنید، باید بتوانید مخاطبان خود را با خود همراه کنید. من در مورد این ایده در چند زمینه مختلف صحبت کرده‌ام. فکر می‌کنم راه‌های بهتری برای انجام این کار در درازمدت وجود دارد، اما فکر می‌کنم ActivityPub به شما اجازه می‌دهد از آن پشتیبانی کنید. فکر می‌کنم اگر جایی باشیم که سازندگان نیازی به اعتماد دائمی به ما نداشته باشند و یک جایی باشیم که می‌توانند مخاطبان خود را جمع کنند و در پایان اگر واقعا نیاز بود، آنها را با خود به جای دیگری ببرند، ممکن است برای سازندگان یک پلتفرم جذاب‌تر باشیم، به خصوص برای سازندگان جدید که هر روز هوشمندتر می‌شوند.

این فقط یک نمونه از کلی مزیت است. فکر می‌کنم به مرور زمان بیشتر خواهد شد. این ترکیبی از تلاش برای متمایل شدن به جایی است که جهان می رود، تلاش برای توانمندسازی سازندگان، و همچنین تلاش برای یادگیری و صادقانه و فروتن بودن در مورد این واقعیت که ما از مرحله بسیار متفاوتی از اینترنت آمده ایم. ما می‌دانیم که باید تکامل پیدا کنیم، وگرنه در خطر طرد شدن هستیم.  بنابراین، بیایید ذهن بازی داشته باشیم، بیایید چیزهای جدید را امتحان کنیم، بیاموزیم، و خود را وفق دهیم.

  • عدم ارائه آن (ادغام با ActivityPub) در زمان راه‌اندازی، به چه علتی است؟

ما زمان کافی نداشتیم. ادغام این دو نیاز به کار بیشتری دارد. برای مثال، اگر شما در حال ساخت طبقه بندی کننده های ایمنی هستید، باید بتوانید این طبقه بندی کننده ها را روی مجموعه داده‌هایی اجرا کنید که معمولاً به کار نمی‌بریم. اگر در برنامه Threads به حساب‌های دیگری در سرورهای دیگر پیوستید، چگونه محتوا را دسته‌بندی کنیم؟ نیاز است که این قسمت مهندسی شود. چگونه جریان‌های گزارش‌دهی کار می‌کنند؟ چگونه شمارش با حساب‌ها کار می‌کند؟ چگونه رتبه‌بندی کار می‌کند؟

نصب اکانت تردز

  • نمی‌خواستم پنجره‌مان را کاملاً از دست بدهیم

ما می‌دانستیم که این کار باعث کاهش سرعت ما خواهد شد. ما امیدوار بودیم که برنامه را  با پشتیبانی از ActivityPub راه‌اندازی کنیم، اما به نقطه‌ای رسیدیم که فقط گفتم: “باید برویم، چون در غیر اینصورت فکر می‌کنم پنجره ما بسته خواهد شد.” و ما باید به هر طریقی که ممکن است به سرعت پیش برویم. اگر این کار لازم باشد که بعداً انجام شود، بعداً انجام خواهد شد. و این ناخوشایند است. اما در نهایت، فکر می‌کنم زمان‌بندی مهم‌تر است. من نمی‌خواستم که به طور کامل فرصت را از دست بدهیم.

راستش را بخواهید، من از این موضوع ناراحتم. من الان یک سال است که خارج از آمریکا زندگی می‌کنم. به شدت سعی می‌کنم تیم‌های داخل متا را ترغیب کنم که کارها را نیمه‌راه رها نکرده و آنها را برای سایر افراد دنیا منتشر کنند. با سازندگانی ملاقات می‌کنم که سؤالاتی از این قبیل می‌پرسند: «آیا برای دسترسی به این ویژگی باید به ایالات متحده نقل مکان کنم؟» این من را ناراحت می‌کند. اما این یکی فقط مدتی زمان می برد.

  • اما در نهایت به اتحادیه اروپا می‌رسد؟

این طرح است.

  • همان قوانین از اینستاگرام در Threadها اعمال می شود؟

بله، در برنامه، همان دستورالعمل‌ها وجود دارد.

  • و من فرض می کنم شما یک مدل کسب درآمد مشابه خواهید داشت؟ آیا در نهایت تبلیغات در آنجا نیز وجود خواهد داشت؟

اگر موفق شویم و چیزی بسازیم که بسیاری از مردم دوستش داشته باشند و همچنان از آن استفاده کنند، من مطمئن هستم که آن را پولساز خواهیم کرد. و من اعتقاد دارم که مدل کسب‌وکاری آن تبلیغات خواهد بود. در حال حاضر، ما بر روی پولسازی تمرکز نداریم. ما بسیار، بسیار روی سعی برای ایجاد چیزی که مردم دوستش دارند، تمرکز داریم. در این صورت، اگر ما به مقیاسی برسیم، این یک مشکل زیبایی خواهد بود..

  • آیا موفقیت Threads، توییتر را حذف می‌کند؟

من اینطور فکر نمی‌کنم. گذر زمان نشان داده است که در فضاهای مختلف جا برای چند بازیکن وجود دارد. قطعاً تأثیرات شبکه‌ای وجود دارد و قطعاً تأثیرات رقابتی  نیز وجود دارد. اما من فکر می‌کنم شما به کشورهای زیادی در سراسر جهان نگاه می‌کنید، و چند بازیگر اصلی در فضای اجتماعی بین پیام‌ها و داستان‌ها و فیدها و در هر ترکیبی از آن‌ها وجود دارند. برزیل واقعاً نمونه خوبی است. اینستاگرام در برزیل شعله‌ور شده و وضعیت استفاده از WhatsApp در برزیل بسیار خوب است. و هر دوی آنها در چند سال گذشته بسیار سریع به رشد خود ادامه می دهند، علیرغم این واقعیت که هر دو بزرگ هستند.

فکر می‌کنم توییتر همچنان وجود خواهد داشت. من فکر می‌کنم موفقیت، ایجاد یک جامعه پرشور، به ویژه توسعه‌دهندگان آن، خواهد بود، زیرا من فکر می‌کنم این فضای عمومی، حتی بیشتر از بیشتر نوع دیگر شبکه‌های اجتماعی، جایی است که تعداد کمی از افراد بیشترین محتوا را تولید می‌کنند و بیشتر مردم آن محتوا را استفاده می‌کنند. بنابراین، فکر می‌کنم این بیشتر  به سازندگان مربوط می‌شود تا افراد معمولی که فکر  بیشتر برای سرگرمی در آنجا حضور دارند.

هدف ما یک جامعه پر جنب و جوش از سازندگانی است که واقعاً از نظر فرهنگی مرتبط باشند. اگر واقعاً، برنامه گسترش یابد، عالی خواهد بود، اما من در واقع بیشتر علاقه مندم که از نظر فرهنگی مرتبط شود و صدها میلیون کاربر جذب کند. اما خواهیم دید که طی چند ماه یا احتمالاً چند سال آینده چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: theverge

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×