6 برنامه کاربردی برای محاسبه دنگ سفر

مادر خرجِِ هوشمند

سفر رفتن یکی از تفریحاتی است که باید هر ساله حداقل یک بار آن را تجربه کنیم. تجربه کردن سفر در محیط‌هایی که به آن علاقه داریم یک استراحت برای روح و روان ما محسوب می‌شود؛ حالا این سفر می‌تواند به محیطی سرسبز مثل شمال ایران باشد یا می‌تواند به سمت کویر در مرکز باشد. اما سفر رفتن به یک مرتبه و بدون برنامه‌ریزی، می‌تواند باعث شود که سفر شما چندان دلچسب‌ نباشد و همواره در طی مسیر و حتی در زمان رسیدن به مقصد این بی‌برنامگی‌ها لذت سفر کردن شما را به خطر بیندازد؛ پس بسیار حائزاهمیت است که برای رفتن به سفر، حتما برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

به جز زمان حرکت،‌ خرید‌هایی که باید داشته باشید و هم‌چنین انتخاب مسیر، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که باید در سفر به آن دقت داشته باشید، حساب کردن مبالغ پرداختی و به اصطلاح دنگ افراد مختلف است. حساب کردن دنگ به صورت جداگانه در یک ماشین حساب و وارد کردن آن در یک دفترچه یادداشت و حتی اپلیکیشن‌های Note ‘گوشی، می‌تواند به معنای واقعی کلمه کار طاقت‌فرسایی باشد.

اما خوشبختانه این روزها برای انجام هر کاری، یک اپلیکیشن طراحی شده است که کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، اپلیکیشن‌های مختلفی برای حساب کردن دنگ‌ها وجود دارد که در این مقاله قصد داریم که به معرفی بعضی از این اپلیکیشن‌ها بپردازیم.

لازم به ذکر است که تمامی این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید همین حالا از مایکت دانلود کنید؛ پس با ما با معرفی بهترین اپلیکیشن های حساب کردن دنگ همراه باشید.

1- اپلیکیشن دنگ سفر

اولین اپلیکیشنی که سراغ آن آمده‌ایم، دنگ سفر نام دارد که توسط استودیوی ارد ساخته شده است. این اپلیکیشن تنها با حجم ۱۶ مگابایت در مایکت قرار دارد که می‌توانید به راحتی آن را دانلود کرده و در سفرهایتان به راحتی از آن استفاده کنید.

این اپلیکیشن، برنامه‌ای برای مدیریت هزینه‌های سفر است که قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا حساب کردن دنگ‌های هر شخص در سفر به راحت‌ترین شکل ممکن انجام بپذیرد. تفاوت در رویکردهایی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد از جذاب‌ترین نکات آن است.

مثلا شما در این اپلیکیشن می‌توانید به صورت هزینه‌ای یا به صورت درصدی دنگ افراد مختلف را حساب کنید. ین اپلیکیشن تمام تغییرات و کم شدن هزینه‌ها را به صورت خودکار انجام خواهد داد تا نیازی به حساب کردن مجزا برای شما نباشد.

هم‌چنین شما می‌توانید در این اپلیکیشن،‌ صندوق‌های مختلفی بسازید؛ مثلا اگر شما به سفرهای زیادی می‌روید و دوست دارید که تاریخچه‌ای از احتساب دنگ‌های هر سفر داشته باشید، این اپلیکیشن یک صندوق جداگانه برای دنگ‌های هر سفر ایجاد می‌کند که کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است.

یکی از نکات بسیار جالبی که در این اپلیکیشن وجود دارد که استفاده از این برنامه ساده را بسیار جذاب‌تر می‌کند، قابلیت اضافه کردن تعداد است. بدین شکل که اگر آیتمی مثل نوشیدنی انرژی‌زا را تهیه کرده‌اید اما یک فرد از گروه دو عدد خریداری کرده، می‌توانید دنگ را در ازای تعداد محاسبه کنید که در نهایت کار شما را بسیار ساده‌تر خواهد کرد و لازم نیست که مبلغ را دو بار از آن کم کنید.

در ادامه می‌توانید از طریق لینک زیر این اپلیکیشن را دانلود کنید.

آیکون برنامه دنگ سفر

دنگ سفر

حجم:۱۵.۸ مگابایت

دانلود برنامه دنگ سفر

2- اپلیکیشن مادر خرج

فکر نکنم چندان نیازی به توضیح باشد که اپلیکیشن بعدی دقیقا چه کاری را برای کاربرهایش انجام می‌دهد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی مدیریت مخارج و دنگ‌های سفری که با دوست‌ها و آشناهایتان دارید را انجام بدهید.

این اپلیکیشن تنها ۳ مگابایت حجم دارد و حجم آن به اندازه‌ای کم است که به راحتی آن را در گوشه‌ای از گوشی خود نگه‌دارید و در زمانی که احساس کردید در سفرهایتان به یک برنامه مدیریت خرج و دنگ نیاز دارید، آن را باز کنید.

نکته جالب توجه راجع به اپلیکیشن مادرخرج این است که این اپ جز اولین برنامه‌های کاربردی در این زمینه است که در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است. وظیفه ساخت و توسعه این اپلیکیشن را شرکت ایده پرداز ژوبین برعهده داشته و باید اعتراف کرد که در پیاده‌سازی این اپلیکیشن بسیار موفق بوده‌اند.

شما می‌توانید به راحتی سفرهای جدید ایجاد کنید و در این سفرها، اطلاعات خانواده‌ها را ثبت کنید؛ مثلا هر خانواده چندنفر دارد و هر کدام چقدر پرداخت کرده‌اند یا کدام یک از خانواده‌ها تا حالا دنگی را پرداخت نکرده‌اند که در نهایت این موضوع باعث می‌شود که ثبت دنگ‌ها برای شما راحت شود.

سپس میتوانید دنگ‌ها را به راحتی ثبت کنید؛ بدین شکل که هر خانواده به صورت دقیق چه مبلغی از دنگ را پرداخت کرده‌ است. این مرحله در حقیقت کار اصلی این اپلیکیشن محسوب می‌شود و مراحل دیگر تنها برای برنامه‌ریزی بهتر هستند.

مشخصا می‌توانید هزینه‌های انجام شده را هم ثبت کنید و با کم شدن دنگ‌ها، مشخص می‌شود که هر خانواده چه مقداری از دنگ را پرداخت کرده و باید چه مقدار دیگری از دنگ را پرداخت کند تا حساب و کتاب این سفر به خوبی انجام شود.

در نهایت می‌توانید گزارش حساب هر خانواده را هم به راحتی ثبت کنید و می‌توانید متوجه شوید که کدام خانواده بیشتر از دیگران خرج کرده است. اما یکی از نکات بسیار جالب این اپلیکیشن، تفکیک کردن مقدار دنگ‌ها بر اساس سن و سال اعضای خانواده است.

مثلا ممکن است که شما بخواهید دنگ کمتری را برای افراد خردسال هر خانواده تعیین کنید؛ با اپلیکیشن مادر خرج به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. هم‌چنین اگر خانواده‌ای قصد داشته باشد که در میان سفر تسویه حساب کند، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

اما یک نکته مثبت دیگر این اپلیکیشن که شاید برای خیلی‌ها چنان کارآمد نباشد اما سازندگان با خلاقیت زیادی روی آن کار کرده‌اند، اضافه کردن آلبوم عکس‌های سفرتان است. بدین شکل هر زمان که وارد اپلیکیشن شوید، می‌توانید آلبوم عکس‌های سفر خود را مشاهده و تجدید خاطره کنید. در ادامه می‌توانید این اپلیکیشن را از مایکت دانلود کنید.

آیکون برنامه مادر خرج

مادر خرج

حجم:۳ مگابایت

دانلود برنامه مادر خرج

3- اپلیکیشن ثبت مخارج روزانه

تا به حال اپلیکیشن‌های دنگ سفر را معرفی کرده‌ایم که خصوصا برای این کار شخصی‌سازی شده‌اند اما با توجه به این که نمی‌توانید تعداد زیادی از این اپلیکیشن‌ها را پیدا کنید و ممکن است بعضی از شما دوست نداشته باشید که با رابط کاربری تقریبا پیچیده این اپلیکیشن‌ها کار کنید، می‌توانید سراغ اپلیکیشن‌های ساده‌تری بروید.

اپلیکیشن ثبت مخارج روزانه کاملا نام واضحی دارد و تمام کاری که انجام می‌دهد را می‌توانید در اسم این اپلیکیشن پیدا کنید. شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای مدیریت مخارج روزانه خود استفاده کنید اما همزمان، می‌توانید برای سفرهایی که می‌روید، روی قابلیت‌های این اپلیکیشن حساب باز کنید.

در این اپلیکیشن می‌توانید خرج‌های مختلف خود را بنویسید و آن‌ها را در برنامه خود قرار بدهید. این خرج‌ها در قالب کارت‌هایی در این اپلیکیشن ظاهر می‌شوند و با باز کردن این کارت‌ها، می‌توانید جزییات هر مخارج را بنیوسید. 

اما چطور می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید و آن را برای دنگ سفر شخصی‌سازی کنید؟ برای این کار کافی است که مخارج خود را به راحتی بنویسید و در نهایت اپلیکیشن به شما یک گزارش کلی می‌دهد که خرج روزانه شما به چه شکل بوده است.

سپس می‌توانید به راحتی جمع خرج‌های انجام شده را تقسیم بر تعداد کنید. البته می‌توانید در کارت‌های ایجاد شده،‌ جزییات تعداد خرید را هم انجام بدهید که بعدا در محاسبات خود، خرج‌های اضافه را لحاظ کنید. اما این تمام نکته‌هایی نیست که این اپلیکیشن را ارائه دهد.

شما می‌توانید سفرهای خود را بر اساس روز هم تفکیک‌بندی کنید؛ یعنی می‌توانید متوجه شوید که در روز اول سفر چه مقدار خرج کرده‌اید یا مثلا در سه روزی که سفر کرده‌اید، چه مقدار هزینه این سفر سه‌روزه کرده‌اید که بسیار گزینه و قابلیت خوبی است.

آیکون برنامه ثبت مخارج روزانه

ثبت مخارج روزانه

حجم:۱.۷ مگابایت

دانلود برنامه ثبت مخارج روزانه

4- اپلیکیشن دخل و خرج: مدیریت مالی ساده

این اپلیکیشن هم درست مثل اپلیکیشن‌های قبلی، برنامه‌ای برای مدیریت درآمد و هزینه‌ها است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود این اپلیکیشن را به شما معرفی کنیم، سادگی بیش از حد آن است که هر کاربری به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و دچار مشکل نشوید. 

شما می‌توانید از این اپلیکیشن به راحتی استفاده کنید تا بتوانید به صورت دائمی حساب و کتاب‌های خود را به همراه داشته باشید و همانطور که می‌توانید حدس بزنید، حساب و کتاب سفرهایتان را هم می‌توانید از طریق این اپلیکیشن انجام دهید.

در این اپلیکیشن بیشتر از ۴۰ مورد دسته‌بندی در نظر گرفته شده که اکثر نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. هم‌چنین شما می‌توانید دسته‌بندی دنگ سفر را در این اپلیکیشن به راحتی ایجاد کنید؛ اما تمام ماجرا همینجا به پایان نمی‌رسد و این اپلیکیشن بسیار فراتر از این هم پیش می‌رود.

شما می‌توانید برای هر دسته‌بندی، متاهای مختلفی را تعیین کنید که دسترسی به آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. مثلا شما می‌توانید مبلغ، عکس ضمیمه، انتخاب رنگ دسته‌بندی، طرف حساب و حساب بانکی مرتبط را هم تعریف کنید که کارتان بسیار راحت‌تر شود.

اما چطور می‌توانید از این اپلیکیشن برای محاسبه دنگ‌ها استفاده کنید؟ در این اپلیکیشن قابلیتی به «طرف حساب‌ها» قرار دارد و اطرافی که در سفر با شما همره می‌شوند را می‌توانید به این بخش اضافه کنید تا کار خود را خیلی راحت‌تر کنید. در این بخش می‌توانید اطلاعات مختلفی مثل نام، شماره حساب بانکی، مبلغ موردنظر و … را بیفزایید.

هم‌چنین قبل از این که بخواهید حساب و کتاب کردن را آغاز کنید، در این اپلیکیشن می‌توانید از گزینه بودجه‌بندی هم استفاده کنید. بدین شکل می‌توانید مشخص کنید که در ابتدای تا انتهای سفر را با چه مقدار به ازای هر شخص می توانید به پایان برسانید که یکی از بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

به جز تمام نمودارها و ویجت‌هایی که در این اپلیکیشن قرار گرفته، یکی از بهترین ویزگی‌های این اپلیکیشن که قطعا کی از ارزشمندترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود و در کمتر اپلیکیشنی می‌توانید آن را پیدا کنید، بکاپ‌گیری در گوگل درایو است. بدین شکل، هر زمان اگر نیاز داشته باشید روی دستگاه دیگری به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید، کافی است که وارد گوگل درایو شده و فایل پشتیبان خود را در این اپلیکیشن دانلود کنید.

در این اپلیکیشن یک ماشین حساب هم طراحی شده است؛ اگر دوست دارید که محاسبات ریاضی خود را به سرعت و در قالب همان اپلیکیشن انجام دهید، می‌توانید به راحتی از این ماشین حساب استفاده کنید و مسئله‌های ریاضی خود را با سرعت بیشتری پشت‌سر بگذارید.

آیکون برنامه دخل و خرج: مدیریت مالی ساده

دخل و خرج: مدیریت مالی ساده

حجم:۳۴.۴ مگابایت

دانلود برنامه دخل و خرج

5- اپلیکیشن دنگ و دونگ

این اپلیکیشن فقط برای سفر طراحی نشده است؛ هر جایی که دوست دارید بروید و در آن نیاز به محاسبه دنگ هر فرد را دارید، اپلیکیشن دنگ و دونگ تنها با ۳ مگابایت حجم، می‌تواند این کار را به سرعت برای شما انجام دهد و سادگی این اپلیکیشن را به صورت محدود در اپلیکیشن‌‌های دیگر مشاهده می‌کنید.

تنها کافی است که در بخش تخصیص هزینه‌، نوع تفریح خود را بنویسید، نوع هزینه خود را بنویسید، هزینه نهایی را اضافه کنید و اشخاصی که در دادن دنگ شریک هستند را وارد کنید تا به راحتی این اپلیکیشن به شما دنگ هر شخص را بگوید. هم‌چنین اگر توضیح اضافی لازم بود،‌ می‌توانید در بخش توضیحات، جملات اضافی را وارد کنید.

یکی از جذاب‌ترین بخش این اپلیکیشن، گزارش جزییات پرداخت است. این بخش به صورت یک گراف دایره‌ای، به شما نشان می‌دهد که در سفری که داشته‌اید، دنگ‌ها را خرج چه مواردی کرده‌اید. مثلا می‌توانید موجودی اولیه دنگ‌ها را به رنگ آبی ببینید، کرایه ماشین را با رنگ زرد ببینید و هزینه رستوران و غذا خوردن را به رنگ قرمز ببینید.  

همه بارهایی که شما دنگ‌های مختلف را به این اپلیکیشن اضافه می‌کنید، این اپلیکیشن این دنگ‌ها را به صورت یک لیست و تحت منویی با اسم لیست تفریحات در می‌آورد که در آن‌جا می‌توانید به راحتی تمام بارهایی که دنگ‌های مختلف را پرداخت کرده‌اید را مشاهده کنید.

هر بار که نیاز داشته باشید، می‌توانید این دنگ‌ها را مشاهده کنید؛ این دنگ‌ها تمام جزییاتی که شما برای حساب و کتاب مجدد احتمالی آینده نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد که محدودیتی هم در این زمینه ندارد و هر تعدادی که بخواهید می‌توانید به لیست تفریحات خود اضافه کنید.

شما برای هر شخص هم یک لیست مجزا دریافت خواهید کرد؛ این لیست نشان می‌‌دهد که مثلا فرد X چه مقدار بدهی داشته و چه مقدار از بدهی خود را پرداخت کرده است تا در محاسبات آینده خود به هیچ مشکلی برخورد نکنید.

شما می‌توانید لیستی کامل از این افراد تهیه کنید؛ برای اضافه کردن هر تفریح جدید می‌توانید اسم افرادی که در این تفریحات وجود دارند را تیک بزنید تا فقط بدهی این افراد محاسبه شود و افراد دیگر را وارد لیست پرداخت دنگ نکنید.

هم‌چنین می‌توانید بعضی از هزینه‌های پیش‌فرض را هم به این اپلیکیشن اضافه کنید؛ مثلا اگر هزینه پرداخت رستوران یا کرایه ماشین در همه سفرهایتان وجود دارد، می‌توانید این دسته‌بندی‌ها را به صورت پیش‌فرض به اپلیکیشن اضافه کنید که کارتان در نهایت راحت‌‌تر شود.

این اپلیکیشن یکی از کامل‌ترین گزینه‌هایی است که در دسترس شما قرار می‌گیرد و می‌تواند کار شما را بارها راحت‌تر کند. در ادامه می‌توانید اپلیکیشن دنگ و دونگ را اضافه کنید.

آیکون برنامه دنگ و دونگ

دنگ و دونگ

حجم:۲.۷ مگابایت

دانلود برنامه دنگ و دونگ

6- اپلیکیشن دنگی دونگ

شاید اسم اپلیکیشن‌ها شبیه به یکدیگر شده باشد و کارایی آن‌ها تقریبا به یک شکل باشد؛ اما طراحی رابط کاربری این اپلیکیشن‌‌ها با یکدیگر فرق دارد و شما باید بررسی کنید که کدام یک از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند برای شما مناسب باشد.

اپلیکیشن دنگی دونگ هم حجمی ۲ مگابایتی دارد که با وجود حجم بسیار کمی که دارد، می‌تواند کار شما را ساعت‌ها جلو بیاندازد. رابط کاربری ساده این اپلیکیشن می‌تواند به هر فردی و با هر سلیقه‌ای همخوانی داشته باشد و به شما کمک کند تا دنگ‌های خود را به راحتی محاسبه کنید. حتی اگر فرد با ذائقه پیچیده هستید، نمی‌توانید کتمان کنیم که مساله‌ای مثل محاسبه دنگ باید سریع و بدون مشکل پیش رود و اپلیکیشن دنگی دونگ این کار را برای شما انجام خواهد داد.

این اپلیکیشن هم به شما قابلیت مشاهده لیست دوره‌های مختلف را می‌دهد؛ یعنی اگر نیاز داشته باشید که لیست مخارج و دنگ‌های سفرها یا رویدادهای قبلی را مشاهده کنید، به راحتی می‌توانید از بخش لیست دوره‌ها ببینید که چه مقدار پول هزینه کرده‌اید و دنگ هر شخص، چقدر می‌شود.

در این بخش شما می‌توانید مجموعه هزینه‌های هر فرد را مشاهده کنید؛ تنها کافی است که روی هر کدام از رویدادها تپ کنید تا لیست جدیدی برای شما باز شود و زمانی که این لیست‌ها باز می‌شوند، جزییاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به راحتی متوجه همه این جزییات شوید.

برای اضافه کردن رویداد جدید تنها کفای است روی دوره جدید تپ کنید که در آن‌جا می‌توانید نام یا نوع تفریح خود را اضافه کنید. سپس به این بخش یک هزینه کلی اضافه می‌کنید و تعداد افراد با نام آن‌ها را مشخص می‌کنید که در نهایت اپلیکیشن به شما خواهد گفت که دنگ هر کس به چه شکل خواهد بود.

در ادامه می‌توانید اپلیکیشن دنگی دونگ را از طریق مایکت دانلود کنید.

آیکون برنامه دنگی دونگ

دنگی دونگ

حجم:۱.۹ مگابایت

دانلود برنامه دنگی دونگ

سخن آخر

تمام اپلیکیشن‌هایی که در بالا ذکر کردیم، به راحتی می‌توانند اعمال محاسبه دنگ‌های شما را بدون مشکلی انجام دهند؛ بعضی از آن‌‌ها رابط کاربری ساده‌ای دارند و بعضی دیگر به شکل پیچیده‌تری طراحی شده‌اند. اما نکته مثبت بعضی از این اپلیکیشن‌ها، این است که تنها برای محاسبه دنگ سفر طراحی نشده‌اند و می‌توانید از آن‌ها برای حساب و کتاب روزانه خود هم استفاده کنید.

شما چه اپلیکیشن دیگری را می‌شناسید که می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟

 

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×