25 ماد برتر بازی ماینکرافت

فرصتی برای تجربه‌های جدید در یک دنیای بی‌کران

بازی Minecraft حالا به بخشی فراموش نشدنی از تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. این اثر از زمان انتشار در سال 2011 میلادی یعنی حدود دوازده سال پیش، بیش از 200 میلیون نسخه فروش داشته و یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید. دنیای بی‌کران و آزادی عمل خارق‌العاده‌ای که ماینکرافت به بازیکن می‌دهد، همراه با موج تمام نشدنی محتواهای ویدیویی باعث شده تا ماینکرافت مدام در حال ثبت رکوردهای جدید باشد. یکی از عواملی که این بازی را زنده نگه می‌دارد، ساخت مادهای مختلف برای آن است که هر کدام، تجربه بازی را به شیوه خود تغییر می‌دهد. حال در این مطلب سراغ برخی از بهترین مادهای بازی ماینکرفت رفته‌ایم که قطعا از نصب آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

مادهای معرفی شده در ادامه، کاربردهای مختلفی دارند؛ مثلا برخی گرافیک بازی را بهتر می‌کنند، تعدادی مکانیک‌های جدید به گیم‌پلی اضافه می‌کنند و بعضی دیگر، موقعیت‌های بسیار جالب و خاصی در بازی پدید می‌آورند. پس برای آشنایی با این مادها همراه این مطلب باشید. این مادها تنها روی نسخه پی‌سی ماینکرفت در دسترس هستند.

1- ماد Applied Energistics

بازی ماینکرفت ماد Applied Energistics

تقریبا هر کسی در ماینکرفت، اهل جمع کردن منابع است. ماد Applied Energistics همین روند جمع‌آوری را برای شما آسان‌تر می‌کند. اما چگونه؟ تمام آیتم‌های شما در این ماد به انرژی تبدیل و داخل هارد درایوهایی در پایگاه‌تان ذخیره می‌شوند. این گونه نه تنها قابلیت دسترسی به آن‌ها از هر جایی در پایگاه‌تان را دارید، بلکه ظرفیت نگهداری تقریبا بی‌نهایت می‌شود.

2- ماد Just Enough Items

بازی ماینکرفت ماد Just Enough Items

فهرست بسیار طولانی منابع در ماینکرافت گاهی اوقات چالش‌برانگیز می‌شود و برخی اوقات حتی نمی‌دانید فلان ماده را برای چه می‌خواهید. شما با استفاده از این ماد، قادر هستید با حرکت علامت موس روی هر آیتم، کاربرد و همچنین ترکیب‌های قابل ساخت با آن را ببینید که در قسمت خالی سمت راست منو نمایش داده می‌شوند. این ماد که خود بر اساس یک ماد قدیمی به نام Not Enough Items ساخته شده است، یک نوار جستجوی متنی دارد که امکان یافتن فرمول ساخت آیتم‌های ترکیبی و مواد مورد نیاز برای آن‌ها را فراهم می‌کند.

3- ماد CraftTweaker

بازی ماینکرفت ماد CraftTweaker

اگر علاقه دارید در آینده، دست به ساخت یک ماد برای ماینکرافت بزنید یا سرور کاستون خود را راه بیندازید ولی تا به حال تجربه‌ای نداشته‌اید، ماد CraftTweaker یک نقطه شروع عالی است. شما با این ماد قابلیت تغییر تنظیمات درون بازی را دارید. مثلا می‌توانید فرمول ساخت یک آیتم یا کاربرد یک وسیله را عوض کنید یا برای یک سرور متمرکز روی حالت بقا، تاثیر غذاها را کاهش دهید. شما حتی قادر به ساخت بلوک‌ها و آیتم‌های مخصوص خود هستید. البته باید ذکر کرد که استفاده از این ماد، نیاز به دانش برنامه نویسی دارد.

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

4- ماد Waystones

بازی ماینکرفت ماد Waystones

آیا تا حالا شده در ماینکرافت آن قدر از خانه دور شوید که دیگر یادتان نیاید کجای نقشه بود و بدتر از آن، نقشه هم همراه نداشته باشید؟ اگر چنین تجربه‌ای دارید، ماد Waystones خبر خوبی برای شماست، چون هرگز نمی‌گذارد چنین اتفاقی تکرار شود. شما در این ماد آیتمی به نام Waystone خلق می‌کنید و یک یا تعدادی از آن را در مناطق مختلف نقشه قرار می‌دهید. پس از آن هر موقع خواستید، تنها با استفاده از آیتم Warp Scroll یا Warp Stone سریع به آخرین Waystone باز می‌گردید. حتی وقتی که مردید، این کار بدون آیتم و فقط با انتخاب یک دکمه در بخش کوله پشتی قابل انجام است.

5- ماد DimensionalDoors

بازی ماینکرفت ماد DimensionalDoors

این ماد هم عملکردی مشابه Waystones دارد، ولی با این تفاوت که جای تغییر مکان بین دو نقطه، شما را وارد یک بعد کوچک دیگر می‌کند که امکان هر کاری در آن‌جا وجود دارد . مثلا می‌توانید از آن برای ذخیره منابع استفاده نمایید یا بدون نیاز به آیتمی، بین دو نقطه در نقشه اصلی جابه‌جا شوید.

6- ماد VoxelMap

بازی ماینکرفت ماد VoxelMap

اگر می‌خواهید همیشه بدانید دقیقا در کجا، چه مختصات و چه منطقه‌ای از دنیای ماینکرافت قرار گرفته‌اید و چه موجوداتی اطراف‌تان هستند، پس به یک نقشه یا قطب‌نما نیاز دارید. ماد VoxelMap دقیقا برای همین کار ساخته شده است و یک مینی مپ یا نقشه تمام صفحه در اختیارتان قرار می‌دهد که تمام مناطق کشف شده، نوع هر منطقه، جای شخصیت‌های مختلف و حتی نقاط قابل تله‌پورت در آن مشخص است.

7- ماد Nature’s Compass

بازی ماینکرفت ماد Nature’s Compass

قطب‌نماهایی که تنها شمال را نشان می‌دهند، کلاسیک و بسیار ساده هستند. اما این ماد هر منطقه‌ای که دل‌تان بخواهد را به عنوان معیار جهت تعیین می‌کند. برای استفاده از قابلیت‌های این ماد، ابتدا روی قطب‌نما در کوله پشتی راست کلیک می‌کنید و سپس، بین فهرست ظاهر شده از مناطقی که نزدیک شما هستند، یکی که نزدیک‌ترین منطقه به مقصد است را انتخاب می‌کنید. یکی از مزیت‌های جالب این ماد، تشخیص مناطق جدیدی است که با نصب ماد به بازی اضافه کرده‌اید.

8- ماد Controlling

بازی ماینکرفت ماد Controlling

اگر اهل نصب چندین و چند ماد مختلف روی یک بازی مثل ماینکرافت باشید، احتمال دارد که حجم بالای مکانیک‌ها و چگونگی استفاده‌شان شما را با چالش روبرو کند. شما با نصب ماد Controlling به راحتی می‌توانید از طریق نوار جستجو در بخش کنترل، فرمان مورد نظر و کلید اجرای آن را پیدا کنید.

9- ماد BSL Shaders

بازی ماینکرفت  ماد BSL Shaders

گرافیک ماین‌کرفت در حالت عادی استایل بسیار ساده‌ای دارد و جزئیات گرافیکی بالایی در آن دیده نمی‌شود. البته اگر حالت ری‌تریسینگ را در نظر نگیریم! ماد BSL Shaders به عنوان یکی از بهترین مادها که برای نسخه جاوای بازی ماینکرفت طراحی شده است، تنظیمات گرافیکی متعدد و افکت‌های بصری متعددی را اضافه می‌کند که باعث افزایش کیفیت و جزئیات در مواردی چون نورپردازی، سایه‌زنی، بازتاب‌ها، شدت نور و مواردی از این قبیل می‌شود. دنیای ماینکرفت به لطف چنین مادی، صاحب گرافیکی نسبتا واقع‌گرایانه می‌شود و از لحاظ بصری، تجربه متفاوتی خواهید داشت.

10- ماد Biomes O’ Plenty

بازی ماینکرفت ماد Biomes O’ Plenty

وقتی صدها یا هزاران ساعت در یک بازی وقت صرف کنید، بعضی چیزها دیگر جذابیت و تنوع خود را از دست می‌دهند و یکنواخت می‌شوند. این مسئله در بازی ماینکرفت برای مناطق مختلف یعنی جنگل‌ها، جزیره‌ها و غارها صدق می‌کند و پس از گذراندن زمان طولانی، فقط در مناطق تکراری پرسه خواهید زد. این ماد با اضافه کردن مناطق جدید مثل کوهستان، آتشفشان و انواع جدیدی از پوشش‌های گیاهی و مناطق آشنا، بستر بسیار متنوع‌تر و رنگارنگ‌تری برای گشت و گذار را روبروی شما قرار خواهد داد.

11- ماد Pam’s HarvestCraft 2

بازی ماینکرفت ماد Pam’s HarvestCraft 2

اگر فکر می‌کنید تنوع غذایی در ماینکرفت کم است، این ماد نگرانی شما را برطرف می‌کند. ماد Pam’s HarvestCraft 2 که یکی از بهترین مادهای بازی ماینکرفت در زمینه اضافه کردن آیتم‌های جدید محسوب می‌شود، حدود 50 نوع درخت میوه‌دار، حدود 75 نوع مواد غذایی قابل کشت، حداقل 120 غذای تازه برای درست کردن و وسایلی چون ماهیتابه، آب میوه گیری و غیره به بازی اضافه می‌کند. هر کدام از درخت‌ها و دانه‌های قابل کشت در مناطق خاصی وجود دارند تا بازی، شما را به گشت و گذار در تمام محیط‌ها تشویق کند. این ماد تنها یک مورد از چندین مادی است که تنوع مواد غذایی ماینکرفت را افزایش می‌دهد.

12- ماد Quark

بازی ماینکرفت ماد Quark

این ماد شامل بیش از 120 ابزار مختلف و همچنین بهبودهای مختلفی است که در نهایت، تجربه ماینکرافت را قابل دسترس‌تر و متنوع‌تر می‌کند؛ قابلیت‌هایی که برای‌تان سوال می‌شود خود سازندگان چرا از اول در بازی قرار نداده‌اند. یکی از جالب‌ترین این ابزار، بومرنگی است که سمت بلوک‌ها پرتاب می‌کنید و همراه با همان بلوک بر می‌گردد. موجودات قابل نگهداری و مراقب در دنیای زیرزمین، مرتب کردن کوله پشتی بر اساس دسته‌بندی، انواع جدید بلوک و سیاهچال‌های زیرزمینی تازه، جزو محتواهای این ماد جذاب هستند.

آیکون سریال استریم ماینکرفت - گیمین Minecraft Stream by Gamian
سریال

استریم ماینکرفت – گیمین

Minecraft Stream by Gamian

تماشای سریال استریم ماینکرفت

13- ماد Aquaculture 2

بازی ماینکرفت ماد Aquaculture 2

بازی ماینکرفت یک قابلیت ماهی‌گیری دارد که البته خیلی ساده و محدود است. اما این ماد، عمق قابل توجهی به این مکانیک می‌بخشد. اضافه شدن بیش از 30 نوع جدید ماهی به 4 نوع قبلی، امکان ساخت غذاهای تازه با این ماهی‌ها و همچنین توانایی شخصی‌سازی بخش‌های مختلف چوب ماهی‌گیری، باعث می‌شود تا کسانی که همزمان به ماینکرفت و ماهی‌گیری علاقه دارند، کامل جذب این ماد شوند.

14- ماد Worley’s Caves/YUNG’s Better Caves

بازی ماینکرفت ماد Worley’s Caves/YUNG’s Better Caves

بسیاری از مادهای بازی ماینکرافت تلاش می‌کنند تا محیط روی زمین را متنوع‌تر کنند، اما این دو ماد تمرکز خود را روی عمیق‌تر و جذاب‌تر کردن دنیای زیر زمین گذاشته‌اند. ماد Worley’s Caves دنیای زیر زمین را به مارپیچی بی‌نهایت از اتاق‌های مختلف تبدیل می‌کند که قابل شخصی‌سازی هستند و صد البته، هر اتاق می‌تواند حاوی یک تهدید تازه باشد. ماد دوم یعنی YUNG’s Better Caves امکان قرار دادن مناطق متنوع‌تر در زیر زمین را فراهم می‌کند تا گشت و گذار در دل ناشناخته‌ها، جذاب‌تر از همیشه رقم بخورد.

15- ماد The Endergetic Expansion

بازی ماینکرفت ماد The Endergetic Expansion

حتی بازی ماینکرفت هم مثل بسیاری از بازی‌های دیگر، یک هدف پایانی یعنی نابودی Ender Dragon دارد که پس از آن شاید محتوای بیشتری برای نگه داشتن شما نداشته باشد. اما این ماد وضعیت را تغییر می‌دهد و پس از شکست باس پایانی، مناطق جدید، حیوانات، غذاها و بلوک‌های تازه و حتی باس‌فایت‌های بیشتر منتظرتان خواهند بود.

16- ماد Simply Jetpacks 2

بازی ماینکرفت ماد Simply Jetpacks 2

برای دنیایی وسیع مثل نقشه‌های ماینکرفت، چه چیزی موثرتر و جذاب‌تر از جت‌پک می‌تواند شما را این طرف و آن طرف ببرد؟ شما با این ماد، حتی در حالت Survival هم می‌توانید از لذت پرواز در دنیای وسیع بازی بهره‌مند شوید. همچنین امکان ساخت جت‌پک‌هایی با مشخصات و قابلیت‌های جانبی متنوع وجود دارد.

17- ماد Advanced Hook Launchers

بازی ماینکرفت ماد Advanced Hook Launchers

اگر فکر می‌کنید جت‌پک کارها را زیادی آسان می‌کند، هنوز یک راه بهتر از پیاده‌روی برای شما وجود دارد؛ استفاده از طناب و قلاب که گشت و گذار را آسان‌تر می‌کند. این ماد همچنین شامل مکانیک‌های تازه برای مقابله با دشمنان می‌شود. قلاب‌ها انواع مختلفی هم دارند. مثلا قلاب از جنس تار برای بالا رفتن یا پایین آمدن از سازه‌های مرتفع مفید است یا قلاب نیزه‌ای، برای آسیب زدن به دشمنان پرنده مثل اژدها کاربرد دارد.

18- ماد Origins

بازی ماینکرفت ماد Origins

یکی از محبوب‌ترین و بهترین مادهای بازی ماینکرفت همین ماد Origins است که المان‌های نقش‌آفرینی را اضافه می‌کند. وقتی این ماد نصب باشد، هنگام شروع یک نقشه جدید باید برای شخصیت خود یک کلاس از بین چند گزینه انتخاب کنید که هر کدام، قدرت‌ها و ضعف‌های خود را دارند. چنین سیستمی تاثیر قابل توجهی روی روند بازی کردن شما خواهد داشت. بنابراین اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی (RPG) علاقه دارید، حتما این ماد را در ماینکرفت امتحان کنید.

19- ماد OneBlock Original

بازی ماینکرفت ماد OneBlock Original

این ماد نه تنها یکی از بهترین مادهای عرضه شده برای بازی ماینکرفت به حساب می‌آید، بلکه رکورد بیشترین دانلود برای یک نقشه را هم به خود اختصاص داده است. این ماد ایده‌ای بسیار ساده دارد، اما از دل همین ایده، خلاقیتی بی حد و حصر پدید می‌آید. شما در این ماد وارد دنیایی می‌شوید که تنها شامل یک بلوک زیر پایتان می‌شود، اما شما امکان استخراج بی‌نهایت این بلوک را دارید. این‌جا به بعد همه چیز دست شماست و هر گونه که دل‌تان بخواهد، دنیای اطراف‌تان را می‌سازید و سر و شکل می‌دهید. حتی وقتی به اندازه کافی پیش بروید، بعدهای دیگر برای‌تان قابل دسترس خواهد شد.

20- ماد Mekanism

بازی ماینکرفت ماد Mekanism

ماد Mekanism در واقع شامل مجموعه‌ای از مادهاست که سیستم پیاده شده در ماینکرفت را از معدن‌کاوی ساده به حالت صنعتی مدرن تغییر می‌دهد. حال این به چه معناست؟ این یعنی شما روبات کمکی، راکتورهای فیوژنی، تجزیه‌کننده اتمی، ژنراتور خورشیدی و وسایل مدرن دیگر از این قبیل خواهید داشت. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت این ماد، ماینکرفت را به یک تجربه تکنولوژی محور تبدیل می‌کند.

21- ماد RLCraft

بازی ماینکرفت ماد RLCraft

سازنده ماد RLCraft در ابتدا، آن را تنها برای بازی کردن خود و دوستانش خلق کرده بود، اما استقبال زیاد باعث شد در نهایت به یک ماد کامل برای استفاده عموم کاربران تبدیل شود. دو حرف RL در نام ماد، اشاره به کلمه Realism یا «واقع‌گرایی» دارد. پس احتمالا همین جا متوجه شوید با چه تجربه‌ای روبرو خواهید بود. این ماد واقع‌گرایانه، کلی سیستم و المان چالش‌برانگیز به بازی اضافه و ماینکرفت را به یک بازی سخت و هاردکور تبدیل می‌کند. اینجا نه تنها باید حواس‌تان به میزان سلامتی و منابع باشد، بلکه کلی فاکتور دیگر مثل تشنگی، دما، نقطه ظهور تصادفی، فیزیک آیتم‌ها و غیره را هم باید در نظر بگیرید.

تازه این پایان قضیه نیست. بسیاری از آیتم‌ها و مهارت‌ها از ابتدا در دسترس نیستند و اول باید سطح شخصیت خود را افزایش دهید. همچنین ماموریت‌ها و محتواهای بیشتری هم به بازی اصلی اضافه می‌شود که ماد RLCraft را در کل، یکی از بهترین مادهای بازی ماینکرفت می‌کند. اگر دنبال یک تجربه سخت و چالش‌برانگیز هستید، احتمالا این ماد بهترین انتخاب باشد.

22- ماد Vampirism

بازی ماینکرفت ماد Vampirism

همان طور که اسم ماد نشان می‌دهد، این‌جا با خون‌آشام‌ها سر و کار داریم. هنگامی که این ماد روی بازی نصب باشد، دو حالت برای انتخاب خواهید داشت؛ اول به یک خون‌آشام تبدیل شوید و از خون روستایی‌ها تغذیه کنید و دوم در قالب یک شکارچی خون‌آشام‌ها قرار بگیرید و شر تمام آن‌ها را بخوابانید. هر کدام از دو حالت خون‌آشام و شکارچی، قابلیت‌های ویژه خود را دارند که سیستم‌شان مشابه عناوین نقش‌افرینی است.

وقتی خون‌آشام باشید، امکان افزایش سطح شخصیت با انجام مراسم مخصوص با وسایل مشخص وجود دارد. همچنین مناطقی مثل روستاهایی با اهالی متعدد، گروه‌های خون‌آشامی مختلف برای مبارزه و حتی قلعه‌ای به بازی اضافه می‌شود که ممکن است قلعه شخص جناب دراکولا باشد.

23- ماد Botania

بازی ماینکرفت ماد Botania

یک ماد متفاوت برای ماینکرافت که روند منحصر‌به‌فردی دارد. هدف شما در این ماد، استخراج 16 گل خاص از دسته Mystical Flowers است تا ماده‌ای به نام «مانا» (Mana) کسب کنید. مانای جمع‌آوری شده برای زیبا کردن محیط اطراف و رشد گل‌های هر چه بیشتر است. انرژی درون این گل‌ها برای جان دادن به ژنراتورهای جادویی خودکار کاربرد دارد که می‌توانند منابع مختلف خلق کنند.

24- ماد SkyFactory 4

بازی ماینکرفت ماد SkyFactory 4

این ماد شاید یکی از مشهورترین مادهای ساخته شده برای ماینکرفت باشد که هم‌اکنون نسخه چهارم آن در دسترس است. این ماد تجربه کلاسیک ماینکرفت را متحول می‌کند و اجازه می‌دهد تا یک دنیای تازه در آسمان از صفر بسازید. این ماد روی ارائه یک تجربه سرگرم‌کننده تمرکز دارد و برای همین، جمع‌آوری منابع در آن راحت‌تر است. وجود یک سیستم اچیومنت خاص به شما در ساخت سازه‌های مختلف کمک می‌کند. این ماد یک حالت به نام Prestige Mode هم دارد که به شما، اجازه دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در هر دنیای ساخته شده را می‌دهد.

25- ماد Roguelike Adventures and Dungeons

بازی ماینکرفت ماد Roguelike Adventures and Dungeons

صد البته که تقریبا همه چیز در ماینکرفت تصادفی خلق می‌شود، اما این ماد برگرفته از بازی های D&D و روگ لایک، کلی محتوای جدید به بازی اصلی می‌افزاید که شامل کلی موقعیت هیجان‌انگیز و البته تهدیدهای خطرناک خواهد بود. این ماد شامل مناطق، سیاه‌چال‌ها و دستورالعمل‌های جدید است و گیم‌پلی آن به جای بقا، بیشتر روی سیستم ریسک و پاداش تمرکز دارد.

منبع: digitaltrends

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×