مشکلات سرورهای بخش چندنفره بازی Shadowrun روی ایکس باکس رفع شد

بازی Shadowrun یکی از بازی‌های دهه اول قرن 21 به حساب می‌آید که علی‌رغم جذابیت‌های‌اش کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است. حال مشخص شده که ایکس باکس مشکلات بخش چند نفره این بازی را رفع کرده تا گیمرها به راحتی بتوانند به سراغ آن بروند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

به دنبال بازخوردهای گیمرها، ایکس باکس دست به رفع مشکلات یکی از بازی‌های کم‌تر مورد توجه قرار گرفته ایکس باکس 360 زد. بازی Shadowrun در سال 2007 توسط Harebrained Schemes منتشر شد و جذابیت‌های زیادی برای برخی از گیمرها داشت. از زمان عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس، مایکروسافت (Microsoft) تمام تلاش خود را کرده که تجربه‌ای خوب را برای کاربران‌اش با قابلیت Backward Compatible خلق کند.

بازی Shadowrun اثری بود که گیمرها فقط به صورت آنلان می‌توانستند آن را تجربه کنند و این ویژگی در آن زمان خیلی کم در بازی‌ها دیده می‌شد. در این اثر که با الهام از یک مجموعه بازی رومیزی ساخته شده، گیمرها می‌توانستند از بین نژادهای مختلف مثل انسان، الف، دورف یا ترول یک شخصیت قابل‌بازی انتخاب کنند؛ هر یک از این نژادها قابلیت‌های خاص خود را داشتند. بد نیست اشاره کنیم که بازی Shadowrun برخلاف آثار هم سبک خودش، از نمای اول شخص روایت می‌شد. به هر حال بازی به خاطر همان نیاز دائم اتصال به اینترنت نتوانست چندان در دل گیمرها جا باز کند و گفته می‌شود و گفته می‌شود نسخه جدید آن هم قرار است اثری نقش‌آفرینی (RPG) باشد.

کاربری به نام Wwm0nkey در سایت ResetEra اظهار کرده که تیم Mod Squad مشکل Matchmaking را در این بازی چندنفره رفع کرده است. طبق ادعای او از زمانی که مایکروسافت دست به بهتر کردن سرورهای مجموعه Call of Duty زد، وضعیت برای بازی Shadowrun بدتر شد و در نهایت کاربران مجبور شدند در این رابطه با تیم پشتیبانی ایکس باکس تماس برقرار کنند. اما حالا طرفداران این اثر می‌توانند Matchmaking را بهتر از همیشه تجربه کنند. بر اساس گفته‌های Wwm0nkey سرور دیسکورد The Shadowrun FPS بیش از 2 هزار عضو دارد که این بازی را زنده نگه داشته‌اند.

مشکلات سرورهای بخش چندنفره بازی Shadowrun روی ایکس باکس رفع شد

گیمرهایی که این بهینه‌سازی نظرشان را جلب کرده است، می‌توانند یک شانس به بازی Shadowrun بدهند. این اثر هم‌اکنون با قیمت 10 دلار روی فروشگاه مایکروسافت در دسترس قرار دارد. این بازی قابلیت اجرا روی پی سی و ایکس باکس سری ایکس و اس را دارد. علی‌رغم این که دسترسی به این اثر اول شخص طی سال‌های اخیر پرچالش بوده، اما امتیاز آن روی فروشگاه هنوز 5 ستاره است. پیش از رفع مشکلات سرور بازی Shadowrun لود (Load) شدن این اثر 30 ثانیه طول می‌کشید، اما حالا تنها باید چند لحظه برای Matchmaking صبر کنید.

علاوه بر این، به لطف قابلیت Backward Compatible، دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس در کنار همین اثر می‌توانند نسخه‌های دیگر مجموعه مثل Shadowrun Returns، Shadowrun Dragonfall و Shadowrun Hong Kong را تجربه کنند. از آن جایی که اخیر مایکروسافت درست به همین شکل دست به رفع مشکلات سرورهای بازی‌های Call of Duty Black Ops 2 و Call of Duty Modern Warfare 3 زده و تعداد بازیکنان در این آثار به شدت افزایش یافته است، این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده تعداد گیمرهای بیش‌تری هم به سراغ بازی Shadowrun بروند. با توجه به این که مایکروسافت مشکلات سرور اثری را رفع کرده که 16 سال پیش عرضه شده، انتظار می‌رود این اتفاق برای بازی‌های دیگر هم به زودی بیفتد تا آثار بیش‌تری از طریق قابلیت Backward Compatible قابل‌بازی باشند.

منبع: GameRant

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×