مارک مارگولیس، بازیگر سریال بریکینگ بد در 83 سالگی درگذشت

مارک مارگولیس که نقش هکتور سالامانکا را در سریال برکینگ بد (Breaking Bad) و بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul) بازی می‌کرد، پس از دست و پنجره کردن کوتاه مدت با بیماری خود درگذشت. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

مارک مارگولیس را اکثر مخاطب‌ها با یکی از سکانس‌های به یاد ماندنی مجموعه برکینگ بد می‌شناسند. این بازیگر در سن 83 سالگی و پس از دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری که مدت کوتاهی از آن رنج می‌برد، در بیمارستان نیویورک درگذشت.

مارگولیس تجربه‌ای طولانی در زمینه بازیگری داشت و در آثار مختلفی نقش‌آفرینی کرده بود. اولین حضور او در آثار سینمایی به دهه 70 میلادی برمی‌گردد. هرچند بیش از هر چیز این سریال Breaking Bad بود که او را به شهرت جهانی رساند. او در این مجموعه تلویزیونی و اسپین آف‌اش از سال 2009 تا 2022 نقش‌آفرینی کرد.

مارگولیس متولد 26 نوامبر 1939 بود و در روز 3 آگوست از دنیا رفت. البته بر اساس گزارش رسانه The Hollywood Reporter علت دقیق فوت او هنوز مشخص نشده است.

مارک مارگولیس، بازیگر سریال Breaking Bad، در 83 سالگی درگذشت

او در سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود در آثار گوناگونی به کارگردانی «دارن آرونوفسکی» نقش‌آفرینی کرد؛ از جمله این آثار می‌توان به Requiem for a Dream و Black Swan اشاره کرد. البته او تجربه بازی در فیلم Scarface را هم در کارنامه داشت. اما این یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های‌اش بود که توانست تحولی بزرگ در جایگاه‌اش در دنیای سینما ایجاد کند. در واقع حضور او در نقش سالامانکا طی 13 سال حسابی مارگولیس را به شهرت رساند.

این شخصیت در دنیای برکینگ بد اهمیت بسیار زیادی داشت. در حقیقت بازی در نقش هکتور سالامانکا چالش‌های زیادی را می‌طلبید و بازیگر باید کاملا خود را با این کاراکتر وفق می‌داد. مارگوس نقش فرد مسنی را بازی می‌کرد که قادر به راه رفتن یا صحبت کردن نیست، اما باید تمام تلاش‌اش را می‌کرد که با این شرایط بتواند تمام خشم، زیرکی و تنفر شدید او را از رقبای‌اش به خوبی نشان دهد؛ امری که در آن کاملا موفق بود. از آن جایی که شخصیت هکتور سالامانکا در فلش‌بک‌ها و پیش‌درآمد مجموعه، یعنی Better Call Saul هم حضور داشت، مارگولیس باید دورانی که این رئیس سازمان جنایی سن کم‌تری داشت را هم به تصویر می‌کشید.

مهم نبود که سالامانکا در چه دوره‌ی زمانی از زندگی‌اش قرار دارد، در هر صورت مارگولیس توانست نقش او را به بهترین شکل بازی کند. شخصیتی که او آفرید، بدون تردید یکی از به‌یادماندنی‌ترین کاراکترها در دنیای سریال Breaking Bad است. او به خاطر ایفای نقش سالامانکا در سریال برکینگ بد توانست نامزدی جایزه Emmy را هم به دست آورد.

آیکون سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul
سریال

بهتره با سال تماس بگیری

Better Call Saul

تماشای سریال سریال بهتره با سال تماس بگیری

منبع: TheGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×