سونی روی دستکش گیمینگ کار می‌کند

یک پتنت (Patent) جدید از سوی سونی (Sony) نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی نوعی دستکش گیمینگ است که می‌توان با استفاده از آن کنترل بازی‌ها در پلی استیشن را به دست گرفت. به نظر می‌رسد که این دستکش چیزی شبیه به Power Glove از شرکت نینتندو (Nintendo) است که در دوران NES شاهدش بودیم. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

بر اساس پتنت ثبت شده جدید سونی به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد دستکشی با سبک و سیاق Power Glove را بسازد. البته باید بگوییم که این تنها پتنت سونی نیست و این شرکت طی چند سال اخیر پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده که هر کدام می‌توانستند قابلیت جالبی را به پلی استیشن 5 اضافه کنند. مثلا یکی از آن‌ها مربوط به کنترل بصری ولدین بود که موجب می‌شد کاربران کم سن و سال نتوانند به محتوایی که مناسب سن‌شان نیست، دسترسی پیدا کنند. حتی یکی از پتنت‌ها هم مربوط به سیستم Smell-O-Vision بود که می‌توانست اجازه دهد گیمر بوهای محیط بازی را احساس کنند.

اما جدیدترین پتنت سونی دنباله‌ای است برای تلاش این شرکت جهت ارائه‌ی تجربه‌ای عمیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تر از بازی‌های ویدیویی روی کنسول‌های نسل نهم. پیش‌تر این کمپانی با ارائه دسته‌های دوال سنس (DualSense)، قابلیت پاسخ هپتیک و پشتیبانی از صداهای سه بعدی با هدست‌های Pulse سعی زیادی کرده بود که گیمرها بیش‌تر از قبل در بازی‌های ویدیویی غرق شوند. علاوه بر این، سونی سعی دارد با ارائه یک وسیله جدید به افرادی که از کنترلرهای معمولی نمی‌توانند استفاده کنند، قابلیت تجربه بازی‌ها را ارائه دهد. این وسیله که Access Controller نام دارد قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ از شخصی‌سازی کلیدها گرفته تا امکان اختصاص فرمانی خاص به برخی دکمه‌ها.

با این وجود حالا مشخص شده که کنترلر Access تنها وسیله‌ای نیست که سونی برای ارائه کنترل روی بازی‌ها قرار است به گیمرها ارائه دهد. پتنت اخیری که توسط Sony Group Corporation به ثبت رسیده نشان می‌دهد که سونی در حال کار روی نوعی دستکش گیمینگ است. بر اساس اطلاعات این پتنت، دستکش می‌تواند موقعیت و حرکات انگشت‌های کاربران را تشخیص دهد و موجب انجام حرکات در درون بازی‌ها شود. این اتفاق به لطف سنسورهای پیاده‌سازی شده روی انگشت‌ها رخ می‌دهد. البته هنوز شرکت برای کامل کردن این پروژه چالش‌های مختلفی دارد و باید زمان بیش‌تری روی آن صرف شود.

سونی در حال کار روی نوعی دستکش گیمینگ است؟

پتنت جدید سونی احتمالا بسیاری از افراد را به یاد Power Glove از شرکت نینتندو می‌اندازد؛ یک کنترلر دستکش‌مانند که در سال 1989 برای کنسول Nintendo Entertainment System عرضه شد. این وسیله قرار بود با ارائه امکان کنترل بازی با حرکت، صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کند. اما این پروژه موفقیت‌آمیز نبود و نینتندو بعدها امکانات مشابه را با Wii به گیمرها ارائه داد. در واقع Power Glove در درک صحیح حرکات کاربران ناموفق بود. به همین خاطر هم در حال حاضر بیش‌تر افراد این وسیله را به لطف فیلم The Wizard به یاد دارند، نه دلیل اصلی عرضه‌اش.

با این وجود این عدم موفقیت باعث نشده که دیگر شرکت‌ها طی سال‌های بعد برای تولید دستکش‌های گیمینگ تلاش نکنند. حالا به نظر می‌رسد سونی هم قصد دارد تلاش خود را برای ساخت دستکش گیمینگ به کار گیرد. این دستکش‌ها که هنوز نامی هم برای‌شان در نظر گرفته نشده، فعلا مشکلاتی دارند و سنسورهای‌شان گاهی نمی‌توانند انگشتان گیمرها را تشخیص دهند. در مجموع فقط باید صبر کنیم تا ببینیم آیا این پروژه از سوی سونی به سرانجام می‌رسد یا نه. ساخته شدن دستکش گیمینگ توسط این شرکت و اضافه شدن‌اش به پروژه‌های AR و VR می‌تواند اتفاق‌ها جالبی را رقم بزند. در هر صورت باید صبر کرد و دید که آیا بالاخره شاهد نسخه‌ای بهبود یافته و پیشرفته‌تر از Power Glove خواهیم بود یا نه.

منبع: GameRant

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×