گیرمو دل تورو بار دیگر خواستار عرضه بازی ترسناک پی. تی. شد

گیرمو دل تورو طی سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی درباره بازی P.T. کرده است؛ اثری در ژانر وحشت که متاسفانه هیچگاه نسخه کامل آن راهی بازار نشد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

احتمالا پیش‌تر بارها نام پی تی را شنیده‌اید. بازی P.T. در واقع یک دمو محسوب می‌شد که استودیو Kojima Productions آن را ساخته بود. گیرمو دل تورو، کارگردان فیلم‌های Pacific Rim، Blade 2 و Pinnochio، نقش کارگردان را در این اثر برعهده داشت و نورمن ریداس هم در این پروژه همکاری کرده بود. در واقع این دمو قرار بود طرفداران را برای بازی Silent Hills آماده کند؛ اثری که در نهایت کنسل شد. با این که این اثر پس از در دسترس قرار گرفتن حسابی مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و بازخوردهای بسیاری خوبی از سوی طرفداران دریافت کرد، اما شرکت کونامی (Konami) دست به حذف آن از PlayStation Store زد و کاری کرد گیمرها نتوانند آن را مجددا نصب کنند. اما حالا با وجود گذشت 10 سال از این اتفاقات، هنوز هم دل تورو دوست دارد کونامی مجددا این بازی را در دسترس قرار دهد.

در روز 12 آگوست صفحه رسمی The Game Awards در پلتفرم X پستی منتشر کرد که مربوط به نهمین سالگرد عرضه این دمو می‌شد. بد نیست اشاره کنیم که این دمو در رویداد Gamescom 2014 برای اولین‌بار معرفی شد. یک روز پس از انتشار این پست، دل تورو آن را بازنشر کرد و نوشت و از کونامی خواست آن را دوباره در دسترس قرار دهد.

ساخت بازی Silent Hills پس از جدای هیدئو کوجیما از کونامی در سال 2015 کنسل شد. در نتیجه گیمرها ماندند و بازی پی تی. تجربه‌ای که نشان می‌داد بازی سایلنت هیل اگر به دست کوجیما ساخته می‌شد می‌توانست چه پتانسیل‌هایی داشته باشد. در حال فقط با هک یا Jailbreak کردن کنسول پلی استیشن 4 می‌توانید این اثر را تجربه کنید. همچنین برای دیدن گیم‌پلی آن می‌توانید به سراغ یوتیوب هم بروید. بد نیست اشاره کنیم که شبیه‌سازهای پلی استیشن 4 برای پی سی در دست ساخت هستند و به لطف آن‌ها هم شاید بتوان این بازی را تجربه کرد. هرچند این شبیه‌سازها فعلا در فاز اولیه هستند و احتمالا خیلی طول می‌کشد تا در نهایت در دسترس قرار گیرند.

گیرمو دل تورو بار دیگر خواستار عرضه بازی P.T. شد

این اولین باری نیست که دل تورو درباره کنسل شدن بازی Silent Hills و حذف بازی P.T. از فروشگاه پلی استیشن اظهار نظر کرده است. در سال 2016 او در یک کوت (Quote) که مربوط به یکی از پست‌های صفحه رسمی The Game Awards در توییتر بود ویدیویی 4K از معرفی بازی Death Stranding به اشتراک گذاشت و در آن نوشت «لعنت به کونامی». این لحن دل تورو به شکلی واضح حس‌اش را نسبت به این شرکت نشان می‌دهد.

پس از کنسل شدن بازی Silent Hills به نظر می‌رسید این مجموعه به پایان راه خود رسیده و قرار نیست دنباله‌ای برای آن ساخته شود. اما حالا مشخص شده که چندین پروژه که مربوط به این فرنچایز هستند در دست ساخت قرار دارند. یکی از این پروژه‌ها ریمیک بازی Silent Hill 2 است که استودیو Bloober Team، خالق بازی Medium، وظیفه ساخت آن را برعهده دارد. همچنین No Code Studios هم در حال ساخت نسخه‌ای به نام Townfall است. در این بین استودیو GenVid Technologies هم روی سریالی تعاملی تحت عنوان Ascension کار می‌کند که فعلا طرفداران دید مثبتی نسبت به آن ندارند. در نهایت هم باید بگوییم که استودیو NeoBards Entertainment هم روی نسخه‌ای به نام «f» کار می‌کند که قرار است ژاپن دهه 60 میلادی را به تصویر بکشد.

با توجه به این که چهار پروژه از دنیای سایلنت هیل در دست توسعه هستند، بعید نیست که کونامی تصمیم بگیرد یک بار دیگر بازی P.T. را روی فروشگاه پلی استیشن در دسترس قرار دهد. هرچند این بدان معنا نیست که بازی Silent Hills بالاخره ساخته خواهد شد.

ارتباط کوجیما و دل تورو پس از قطع همکاری با کونامی هچنان ادامه پیدا کرد و آن‌ها روی بازی Death Stranding با هم کار کردند. در واقع شخصیت ددمن در این اثر از روی ظاهر دل تورو ساخته شده؛ شخصتی که جسی کورتی صداپیشه آن است.

منبع: TheGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×