بازی ترسناک «کشتار با اره برقی در تگزاس» به سرنوشت «جمعه سیزدهم» دچار نخواهد شد

تیم توسعه بازی کشتار با اره برقی در تگزاس (Texas Chainsaw Massacre) اظهار کرده‌اند که سعی دارند اجازه ندهند این اثر به سرنوشت جمعه سیزدهم (Friday the 13th) دچار شود. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

توسعه‌دهندگان بازی Texas Chainsaw Massacre اخیرا اظهار کرده‌اند که اصلا دوست ندارند اثرشان سرنوشتی مشابه Friday the 13th: The Game داشته باشد. بازی Texas Chainsaw Massacre درست مثل Friday the 13th: The Game اثری در سبک وحشت نامتقارن (Asymmetrical Horror) بوده و با الهام از یک فیلم موفق که در سال 1974 اکران شده بود، ساخته شده است. این بازی در واقع حکم یک اثر شبه‌پیش‌درآمد را خواهد داشت و می‌توان در آن مناطقی را دیده که در فیلم هم وجود داشته‌اند. تیم توسعه این اثر استودیو Gun Interactive است که در سال 2017 بازی Friday the 13th: The Game را راهی بازار کرده بود و بسیاری از افرادی که روی این پروژه کار کرده بودند، در ساخت بازی جدید هم نقش دارند. قابل ذکر است که برخی مسائل موجب شده بود بازی Friday the 13th: The Game نتواند رضایت گیمرها را به دست آورد. اما حالا توسعه‌دهندگان بازی Texas Chainsaw Massacre اقداماتی کرده‌اند تا مطمئن شوند سرنوشت مشابهی انتظار نسخه جدید را نمی‌کشد.

آیکون فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس Texas Chainsaw Massacre
فیلم

کشتار با اره برقی در تگزاس

Texas Chainsaw Massacre

تماشای فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

بازی Friday the 13th: The Game پس از عرضه تا یک سال پشتیبانی شد، اما درگیری‌های حقوقی آزاردهنده و طولانی بر سر این فرنچایز چالش‌های زیادی را برای سازندگان به وجود آورد. در واقع به Illfonic و Gun Interactive گفته شده بود که اجازه ندارند محتوای بیش‌تری برای بازی‌شان تولید کنند و همین موضوع هم باعث شد سازندگان تصمیم بگیرند در سال 2020 سرورهای بخش چند نفره را غیرفعال کنند. سپس استودیو Gun اعلام کرد که تا پایان سال 2023 به خاطر پایان مدت‌زمان لایسنس، تمامی نسخه‌های بازی از فروشگاه‌های دیجیتالی حذف خواهد شد. کارگردان بخش خلاقیت این استودیو در صحبت‌های‌اش درباره این موضوع حرف زد که چطور قرار است تیم تولید مانع از رخ دادن سرنوشت مشابهی برای بازی Texas Chainsaw Massacre شوند.

رانی هابز در گفتگو با رسانه PCGamesN اظهار کرد که وضعیت حقوقی در خصوص Friday the 13th بسیار پیچیده بود، چرا که حق مالکیت معنوی این فرنچایز در اختیار یک جای مشخص نبود. اما او گفت در خصوص بازی Texas Chainsaw Massacre فقط یک مالک وجود دارد و آن هم کیم هنکل است. تیم توسعه بازی با او ارتباط نزدیکی با او برقرار کرده‌اند و هنکل هم در مسائل حقوقی و هم در رابطه با بخش‌های مربوط به خلاقیت با استودیو سازنده همکاری کرده است. هابز اطمینان داد که بازی به شکلی کاملا روان اجرا می‌شود و قرار نیست هیچ مشکل حقوقی برای آن به وجود آید.

بازی Texas Chainsaw Massacre به سرنوشت Friday the 13th دچار نخواهد شد

علاوه بر این، هابز درباره نحوه همکاری کیم هنکل با استودیو Gun Interactive هم صحبت کرد. او گفت که دست تیم توسعه برای ساختن این IP اقتباسی کاملا باز بوده و سازندگان توانسته‌اند ایده‌های خود را بدون مشکل پیاده‌سازی کنند. از آن جایی که بازی Texas Chainsaw Massacre یک پیش‌درآمد به حساب می‌آید، تیم تولید توانسته‌اند به راحتی آن چه در فرنچایز وجود نداشته هم به اثر تزریق کنند. هابز همچنین اعلام کرد که احتمال دارد در آینده محتوای اضافی هم برای این بازی منتشر شود. با این حال گفت که حقوق مربوط به فیلم شرایط را برای این امر ممکن است کمی چالش‌برانگیز کند.

بازی Texas Chainsaw Massacre از نظر گیم‌پلی شباهت زیادی به Friday the 13th دارد. مثلا در این اثر هم فرار کردن، جستجو برای یافتن آیتم‌ها و پیدا کردن راهی برای خروج از جمله فعالیت‌های اصلی گیمر به حساب می‌آیند. استودیو Gun Interactive تلاش زیادی کرده که بازی را حسابی بهینه کند تا بتواند اثری بی‌نظیر را در سبک وحشت نامتقارن ارائه دهد. آن‌ها از اشتباهات گذشته در خصوص Friday the 13th درس‌های زیادی گرفته‌اند که احتمالا در ساخت بازی جدید به دردشان خورده است.

بازی Texas Chainsaw Massacre قرار است در تاریخ 27 مرداد ماه (18 آگوست) برای پی سی، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر شود.

منبع: GameRant

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×