16 انیمیشن سریالی ویژه بزرگسالان – از سیمپسون‌ها تا ریک و مورتی

انیمیشن در بیشتر مواقع برای کودکان خلق می‌شود، اما انیمیشن‌هایی که قرار است به شما معرفی کنیم، مشخصا با هدف سرگرم کردن بزرگسالان ساخته شده‌است. شبکه‌های تلوزیونی انواع محتواها را تولید کرده و برای هر نوع سلیقه‌ای، سرگرمی ایجاد می‌کنند. به خصوص انیمیشن با وجود شخصیت‌های مضحک و دیوانه همیشه یکی از بهترین قالب‌های سرگرمی به خصوص برای مخاطبان جوان‌تر بوده‌است. تام و جری، لونی تونز و هر کارتونی که توسط دیزنی خلق شده، امروز به استانداردی برای درخشش انیمیشن‌ها تبدیل شده‌است.

با این وجود، انیمیشن در سال‌های اخیر بیشتر به سمت محتوای مناسب بزرگسالان تمایل پیدا کرده‌ و از سوژه‌های مختلف برای ایجاد تنوع در مخاطبان خود استفاده کرده‌است. ترکیب کارتون با شوخی‌های بزرگسالان و گاهی اوقات مفاهیم بحث‌برانگیز و جدی به یک موفقیت دنبال‌دار تبدیل شده‌است. در اینجا بهترین انیمیشن‌های بزرگسال که استاندارد تازه‌ای در این ژانر ایجاد کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.  

16- داکمن، کارآگاه خصوصی و مرد خانواده (Duckman: Private Dick/Family Man)

داکمن، کارآگاه خصوصی و مرد خانواده

این انیمیشن سریالی که در 4 فصل ساخته شده‌است، نمونه بارز انیمیشن بزرگسالان دهه 90 است. در این اثر شخصیت «اریک داکمن» با صداپیشگی «جیسون الکساندر» یک کارآگاه خصوصی است، که مجبور می‌شود به عنوان یک پدر مجرد از خانواده خود مراقبت کند و در عین حال سعی می‌کند سبک زندگی خود را حفظ کند. این شرایط به معنای واقعی سرگرم‌کننده است. این سریال تا کنون سه بار نامزد جایزه امی شده‌است.

15- اداره پلیس پارادیس (Paradise PD)

اداره پلیس پارادیس

کمدی عجیب و غریب «اداره پلیس پارادیس» چهار فصل دارد و داستان «افسر رندال کرافورد» را دنبال می‌کند. «افسر رندال کرافورد» و اداره پلیس نه چندان توانایش پرونده‌های پلیس را به احمقانه‌ترین راه‌ ممکن حل می‌کنند و در عین حال، به شیوه‌ هزل، افراد مشهور را دست می‌اندازد. «اداره پلیس پارادیس» یک انیمیشن سبک‌سرانه است، که شاید برای همه بهترین کمدی نباشد. در این اثر گاهی شوخی‌های ناخوشایند بارها و بارها تکرار می‌شوند، که نه تنها خنده‌دار نیست بلکه نابه‌جا هم هست. با این وجود بعضی از مخاطبان که به این نوع خاص از کمدی علاقه دارند، به این اثر می‌خندند. «اداره پلیس پارادیس» به هر حال مخاطبان را می‌خنداند.

14- میمون آدمکش (Hit-Monkey)

میمون آدمکش

این سریال تک فصلی مارول داستان قاتلی به نام «برایس» است، که یک ماکاک ژاپنی را در سونا کشف می‌کند. «برایس» توسط شکارچیانی مورد حمله قرار می‌گیرد که به میمون‌هایی که به او پناه داده بودند، نیز حمله کرده‌اند. با این حال، این میمون می‌تواند شکارچیان را بکشد و با کمک روح برایس، تبدیل به میمون قاتل ‌شود. این فیلم برخلاف آثار قبلی مارول بوده و کاملا بکر و تازه است. قرار است در آینده نزدیک یک فیلم کلاسیک کالت از روی این انیمیشن ساخته‌شود. خشونت و عناصر شگفت‌انگیز دراماتیک در «میمون قاتل» برای راضی نگه داشتن همه طرفداران مارول کافی است. منحصر به فرد و عجیب بودن این انیمیشن سریالی، «میمون قاتل» را از همه آثار مارول متمایز کرده‌است.

13- خ مثل خانواده (F is for Family)

خ مثل خانواده

این سریال 5 فصلی درباره «فرانک مورفی» با صداپیشگی «بیل بر» یک کهنه سرباز بازگشته از جنگ کره است، که به عنوان نیروی خدماتی حمل بار در فرودگاه کار می‌کند. او تمام تلاش خود را می‌کند تا از خانواده‌اش در دهه 1970 محافظت کند. گاهی اوقات «فرانک مورفی» نمی‌تواند عصبانیت خود را کنترل کرده و تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، اما او همچنان سخت تلاش می‌کند تا زندگی خود را سر و سامان دهد. مانند بسیاری از عناوین دیگر در این لیست، «خ مثل خانواده» یک کمدی پر سر و صدا و خنده‌دار با شوخ‌های تند و محتوایی است که شما را به فکر فرو می‌برد. این کمدی یکی از محصولات بسیار جذاب کمپانی نتفلیکس محسوب می‌شود.

12- آکوا تین برای همیشه پلانتاسم (Aqua Teen Hunger Force)

آکوا تین برای همیشه پلانتاسم

هیچ چیزی در این انیمیشن عادی نیست. داستان این اثر درباره یک لیوان میلک شیک، یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یک کوفته قلقلی است، که در نیوجرسی زندگی می‌کنند. این سه اغلب با افراد شرور، اشخاص مشهور و چهره‌های کلاسیک در تعامل هستند. به علاوه این سه مدام با همسایه‌های انسان خود سر و کار دارند. اگر فکر می‌کنید این طرح دو خطی نمی‌تواند ایده ساخت یک برنامه تلویزیونی کامل باشد، پس باید به آن یک فرصت بدهید. «آکوا تین برای همیشه پلانتاسم» برخلاف آنچه در ابتدا همه فکر می‌کردند، بعد از 11 فصل هنوز ادامه دارد و مخاطبان را به تماشا می‌نشاند.

11- بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

بوجک هورسمن

«بوجک هورسمن» یکی دیگر از انیمیشن‌های کمپانی نتفلیکس است، که با مفاهیم و شوخی‌های کاملا جدی خود تماشاچی را به خنده وامی‌دارد. در این سریال، «بوجک هورسمن» که زمانی مشهور بوده‌است، تلاش می‌کند تا به شکوه سابق خود بازگردد. با این حال، اعتیاد آشکار به الکل و افسردگی او باعث می‌شود تا از کنترل خارج شود و شغلش را خراب کند. «بوجک هورسمن» پر از شخصیت‌های انسانی و حس شوخ‌طبعی واقع‌گرایانه است، که بسیار سرگرم‌کننده هستند. در ضمن نفوذ فرهنگ پاپ در این انیمیشن باعث شده‌است که این اثر مناسب داشتن باشگاه طرفداری باشد. این انیمیشن یک اثر دوست‌داشتنی و به طرز شگفت‌انگیزی ویران‌گر است که نه تنها مملو از طنز صریح است، بلکه درد و رنج روحی واقعی شخصیت‌ها در آن دیده می‌شود.

10- آرچر (Archer)

آرچر

چیزی که «آرچر» در سبک انیمیشن کم دارد، با داستان طنز آن جبران می‌شود. این انیمیشن داستان ماموران مخفی را روایت می‌کند، که با سناریویی شبیه به جنگ سر و کار دارند، چون همیشه باید با حماقت، ناتوانی در انجام وظایف جاسوسی و ارزش‌های ناکارآمد دست‌و‌پنجه نرم کنند. به سختی می‌توان نمایشی را در این فهرست پیدا کرد که به اندازه «آرچر» تحسین‌ و تمجید دریافت کرده‌ باشد. پس بهتر است این انیمیشن سریالی مخصوص بزرگسالان را ببینید. به خصوص اینکه در فصل‌های بعدی قرار است داستان وارد ژانرهای دیگر شود.

9- ریک و مورتی (Rick and Morty)

ریک و مورتی

نزدیک‌ترین نمایش به «بازگشت به آینده 4» که طرفداران جذب آن خواهند شد، همین «ریک و مورتی» است. این انیمیشن سریالی داستان «ریک سانچز» را که یک نابغه همیشه مست و خودپسند است، دنبال می‌کند. ماجراجویی‌های «ریک سانچز» از تیراندازی به بیگانگان تا شکستن خط زمانی متفاوت است. او این کارها را با کمک نوه نابالغش انجام می‌دهد. این سریال انیمیشنی سرگرم‌کننده، پر از شور و شوق و جسورانه است. «ریک و مورتی» در لحظاتی تنفر و ناهنجاری‌ها را به نمایش درمی‌آورد. اما در بیشتر بخش‌های این سریال، مفاهیم علمی تخلیلی بزرگ و موقعیت‌های خنده‌دار ماجراجویانه، تحسین و شگفتی را همزمان با طنز و فلسفه خلق می‌کند. پیچ و تاب‌های داستان این انیمیشن همان چیزی است که باعث می‌شود، طرفداران برای این کمدی اگزیستانسیال و واقع‌گرا وقت بگذارند.

8-  بوندها (The Boondocks)

بوندها

اگر بخواهیم انیمیشنی را نام ببریم که هم خنده‌دار است و هم آگاهی اجتماعی به دنبال دارد، «بوندها» بهترین گزینه است. «رابرت فریمن» و نوه‌های او «رایلی» و «هویی» به یک محله ثروتمندنشین نقل‌مکان می‌کنند. از آن لحظه به بعد، آنها با کلیشه‌ای‌ترین شخصیت‌ها مواجه می‌شوند. «عمو راکوس» که البته نسبتی با آنها ندارد و از خود متنفر است و سفیدترین سیاه پوست دنیا یعنی «تام» که وکیل است، از آن جمله‌اند. در بطن هر اپیزود نوعی مفاهیم اخلاقی نهفته است، که سطح این اثر را از یک کمدی معمولی به بک سریال تلوزیونی قدرتمند و دراماتیک تبدیل کرده‌است. این سریال به سادگی تعادل بین صراحت طنز، کمدی اجتماعی و تبعیضات نژادی را برقرار می‌کند. به هر حال چه این سریال با «آر کلی» خواننده شوخی کند و چه با «پاتریک بت داوید» کارآفرین، همیشه دلیلی برای تماشای این کارتون وجود دارد، به‌خصوص با جلوه‌های تصویری این سریال که از انیمه‌ها الهام گرفته‌است.

7- مرغ ربات (Robot Chicken)

مرغ ربات

این سریال که در ژانر استاب‌موشن ساخته شده، یک اسکچ است، که در قالب «شوی زنده شنبه شب‌ها» پویانمایی تک‌فریم با طنز جسورانه‌تر تهیه شده‌است. «مرغ ربات» حول محور سوژه‌های مختلف که معمولا به کسی یا چیزی از فرهنگ پاپ به خصوص سوپرقهرمان‌ها و چهره‌های معروف مربوط است، می‌گردد. درحالیکه سوژه‌ها کوتاه و گاهی بدون تاثیر است، اما به خوبی پرداخت شده و مردم بسیاری که عاشق لذت‌های منفی هستند را جذب می‌کند. سرعت بالای روند قصه و دیالوگ‌های هوشمندانه، بیشترین دلیلی است که این نمایش را هنوز روی صفحه تلوزیون زنده نگه داشته‌است.

6-سیمپسون‌ها (Simpsons)

سیمپسون‌ها

اگر «سیمپسون‌ها» را در قالب این لیست معرفی نمی‌کردیم، می‌توانستیم از موفقیت‌های فراوانش صحبت کنیم. این سریال درباره خانواده «سیمپسون‌ها» است که با انواع ماجراهای غیرمتقربه سر و کله می‌زنند. در این سریال علاوه بر شخصیت‌های اصلی، شخصیت‌ها فرعی هم طنز هستند و البته موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرند. بدون شک بسیاری از مفاهیم و شوخی‌های این سریال براساس استانداردهای امروز توهی‌آمیز محسوب می‌شود. با این وجود مفاهیم نوستالژی و جذابیت این اثر باعث شده‌است، که «سیمپسون‌ها با وجود اینکه از نظر کیفیت تصویر ارتقا نیافته‌است، برای بیشتر از 30 سال دوام آورده و به یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های بزرگسالان تبدیل شود. اگر بخواهیم کمی انصاف به خرج بدهیم، نمی‌توان دنیای بدون «سیمپسون‌ها» را تصور کرد.

آیکون فیلم سیمپسون‌ها The Simpsons Movie
فیلم

سیمپسون‌ها

The Simpsons Movie

تماشای انیمیشن سیمپسون‌ها

5- فیوچراما (Futurama)

فیوچراما

این سریال که توسط تیم سازنده «سیمپسون‌ها» تهیه شده‌است، داستان «فیلیپ جی فرای» را که تحت انجماد سلولی قرار گرفته و بعد از 2000 سال بیدار شده و مسئول حمل و نقل بین سیاره‌ای می‌شود، دنبال می‌کند. درست مانند «سیمپسون‌ها» این انیمیشن هم از ماجراجویی‌های عجیب و غریب برای خندادن مخاطب استفاده می‌کند. یکی از نقاط قوت این انیمشن اجراهای آوازی آن است. به خصوص «جان دیماجیو» در نقش رباتی به نام «بندر» بسیار سرگرم‌کننده است. «جان دیماجیو» با اجراهای آوازی خود چنان در نقش «بندر» خوش درخشیده‌است، که وقتی قرار شده‌بود در فصل‌های بعدی ظاهر نشود، مخاطبان اعتراض کردند.

4- پدر امریکایی (American Dad)

پدر امریکایی

بعد از تماشای سریال انیمیشنی «مرد خانواده» زمینه برای ساخت سریالی مانند «پدر امریکایی» فراهم شد. داستان این سریال درباره «استن اسمیت» یک جمهوری‌خواه مغرور و همیشه مسلح است، که از خانواده‌اش مراقبت می‌کند. این شخص یک بیگانه مبدل‌پوش و بذله‌گو را که از دنیای دیگری آمده‌است، پناه می‌دهد. مانند دیگر آثار این فهرست، شوخی‌های هزل و لحن طنز، این کمدی را خنده‌دار می‌کند. به خصوص از زمانی که «سث وودبری مک‌فارل» به عنوان صداپیشه همان بیگانه یعنی «راجر» وارد این نمایش می‌شود، صدای جوان و لحن شوخش با ادای هر کلمه مخاطب را به خنده می‌اندازد. بکر بودن و صراحت این اثر دلیل خنده‌دار بودن و البته تولید آن در فصل‌های زیاد است.

3- ساوت پارک (South Park)

پارک جنوبی

«پارک جنوبی» اثر «تری پارکر» و «مت استون» در سال 1997 خلق شده‌است و هنوز هم ادامه دارد. بعضی از محافظه‌کاران به دلیل نوع طنز، ادبیات صریحی که در فیلمنامه به کار رفته‌است و جهت‌گیری داستان، بی‌نهایت از آن متنفرند. این ویژگی‌ها «پارک جنوبی» را به نمایشی تبدیل کرده‌است، که حتی بعضی از بزرگسالان از تماشای آن احساس خجالت می‌کنند. این سریال داستان چهار کودک را روایت می‌کند، که در شهر برفی «کلرادو» زندگی کرده و با انواع مشکلات روبرو می‌شوند. در آخر باید بگوییم که ما هم این حقیقت را قبول داریم که شوخی‌ها در «پارک جنوبی» گاهی اوقات از کنترل خارج می‌شوند.

2- بیویس و بات‌هد (Beavis and Butt-Head)

بیویس و بات‌هد

این سریال توسط «مایک جاج» و برای شبکه MTV ساخته شده‌است. هر چند «بیویس و بات‌هد» حاشیه‌های زیادی مانند تغییر نام تجاری و لغو پخش را پشت سر گذاشته‌اند، اما به هر حال دست و پا زدن در مشکلات انگار در وجود این دو احمق نهادینه شده‌است. این دو شخصیت در ابتدا عاشقان موسیقی متال و افراد علافی هستند که مدام در حال مسخره کردن موزیک ویدیوها دیده می‌شوند. اما با جلو رفتن نمایش، آنها به دو شخصیت بی‌ادب و مزاحم در بلوک‌های مسکونی تبدیل می‌شوند. انگار یک اراده قوی وجود دارد که این دو را همیشه رشد نکرده و نمونه کامل ناهنجاری نشان دهد.

1- مرد خانواده (Family Guy)

مرد خانواده

بالاخره نوبت به بهترین انیمیشن کمدی بزرگسالان رسید. این سریال «پیتر گریفین» و خانواده‌ نفرت‌انگیز و به دردنخورش را با مجموعه‌ای از ماجراجویی‌ها همراه می‌کند و زشتی جوک‌های نژادپرستانه و جنستی را در تمام طول اپیزودها به گونه‌ای شوک‌آور نشان داده و همزمان این ضدارزش‌ها را به نقد می‌کشد. «مرد خانواده» به یک برنامه بحث‌برانگیز و جنجالی تبدیل شده‌است، که در میدان مبارزه با سانسورچی‌ها و گروه‌های مخالف مختلف، دو بار هم از «کمپانی فاکس» خارج شده است. با پخش هر فصل جدید، این سریال به یک ثبات رسید و همچنان پرحاشیه به آگاهی بخشی سیاسی خود ادامه می‌دهد.   

منبع: movieweb

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×