رتبه‌بندی بهترین بازی‌های راکستار – از GTA تا Red Dead Redemption

راکستار (Rockstar) یکی از مهم‌ترین سازندگان بازی‌های ویدیویی است و بدون شک سبک سندباکس بدون آن نمی‌توانست به سطحی که امروز شاهدش هستیم، برسد. ما در ادامه شما را با رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار آشنا می‌کنیم. پس در ادامه با مایکت همراه باشید.

طی سال‌ها شرکت‌های خاصی دست به خلق بازی‌های شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی زده‌اند. برخی از ساخته‌های استودیوهای بازی‌سازی معمولا سال‌ها پرطرفدار می‌مانند و بعضی از آن‌ها هم متاسفانه پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شوند. در این میان راکستار یکی از شرکت‌هایی است که توانسته طی چند دهه اخیر دستاوردهای فراوانی را در صنعت گیم به دست آورد. این شرکت که در سال 1998 تاسیس شده خالق برخی از شاهکارهایی است که اکثر ما با آن‌ها خاطرات زیادی داریم. در واقع برخی از فرنچایزهای ساخته شده توسط راکستار در بین برترین آثار تاریخ صنعت بازی‌‌های ویدیویی جای می‌گیرند.

البته تمام ساخته‌های این شرکت به یک اثر بزرگ و موفق تبدیل نشده‌اند، اما اکثر آن‌ها توانسته موفقیت‌های فراوانی را برای سازندگان به ارمغان آورند. برخی از آثاری که ما می‌خواهید در لیست بهترین بازی های راکستار به آن‌ها اشاره کنیم قدیمی هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان آن‌ها را روی سیستم‌های جدید مثل پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس و اس تجربه کرد.

راکستار یکی از تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی تاریخ صنعت گیم بوده و طی دهه‌های اخیر دست به عرضه برخی از شاهکارهای فراموش نشدنی دنیای بازی‌های ویدیویی زده است. از آن جایی که همین چند وقت پیش نسخه پورت شده بازی Red Dead Redemption برای پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر شد، حالا زمان مناسبی است که به سراغ معرفی بهترین ساخته‌های این شرکت برویم.

حس بسیاری بدی است که نتوانید برخی از مهم‌ترین آثار تاریخ را روی کنسول‌های جدید تجربه کنید، اما خوشبختانه چنین چیزی درباره آثار موجود در لیست بهترین بازی های راکستار صدق نمی‌کند و شما می‌توانید بسیاری از بازی‌های معرفی شده را روی کنسول‌های نسل نهمی‌تان تجربه کنید. اگر می‌خواهید با برترین ساخته‌های یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت گیم آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

11- The Warriors

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

این اثر یکی از بازی‌هایی محسوب می‌شود که شاید بسیاری ندانند که راکستار آن را ساخته است. در واقع وقتی بسیاری از افراد لیستی از بهترین بازی های راکستار یا بدترین آثار این شرکت می‌سازند، معمولا بازی The Warriors مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. با این که ساخت یک بازی ویدیویی بر اساس فیلم The Warriors یک اقدام پر ریسک محسوب می‌شد، اما این اثر را می‌توان یک پروژه موفق دانست. با این بازی راکستار نشان داد می‌توان آثار اقتباسی جذابی را در این سبک و سیاق به شکلی مناسب ارائه داد.

بازی The Warriors دارای بخش مبارزات فوق‌العاده و صحنه‌های عالی است و توانسته تا حد بسیار زیادی به منبع اقتباس وفادار بماند. این بازی از جمله آثاری است که خود را در طی زمان نشان داده و تا به امروز محبوبیت‌اش را برای طرفداران حفظ کرده است.

10- Manhunt

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

بازی Manhunt پس از عرضه به خاطر ارائه محتوایی آزاردهنده و خشن حسابی جنجال‌آفرین شد؛ گیمرها در این اثر می‌توانستند با سیم خاردار یا کیسه پلاستیکی کاراکترهای بازی را خفه کنند و دست به اعمال خشونت‌باری بزنند. با این وجود نمی‌توان منکر سرگرم‌کننده بودن و جذابیت‌های فراوان آن شد. این بازی را می‌توان اولین تلاش راکستار برای ساخت یک اثر در سبک مخفی‌کاری دانست. در این اثر شما درون یک هزارتوی بزرگ قرار دارید و باید با تمام توان برای زنده ماندن تلاش کنید؛ چرا که شکارچی‌های زیادی در محیط بازی هستند و در هر گوشه کمین کرده‌اند تا شما را به نحوی گیر بیندازند.

بازی Manhunt از همان لحظه اول تا انها شما را درگیر خود می‌کند. این اثر یک تجربه تیره و تار و وحشتناک است و قطعا مناسب هر گیمری نیست. با این وجود اگر شما از جمله افرادی هستید که با خشونت در بازی‌های ویدیویی مشکلی ندارید، می‌توانید با خیار راحت به سراغ این اثر از لیست بهترین بازی های راکستار بروید. بازی Manhunt اثری از دوران پلی استیشن 2 است، اما به لطف قابلیت Backward Compatible می‌توان آن را روی ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 تجربه کرد.

9- Max Payne 3

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

مکس پین را قطعا تمامی گیمرها می‌شناسند. دو نسخه اول این مجموعه که استودیو رمدی (Remedy) روی آن کار کرده بود، حسابی جذاب بود و توانست به یکی از آثار موردعلاقه گیمرها تبدیل شود. با این حال راکستار کنترل روی نسخه سوم این فرنچایز را خودش برعهده گرفت. بازی Max Payne 3 از آن جهت اثری جسورانه محسوب می‌شود که رویکردی کاملا متفاوت را ارائه داد و با دو نسخه اول تفاوت‌های زیادی داشت. در این اثر ما با ماجراهای مکس در برزیل همراه می‌شویم؛ جایی که او به عنوان مامور خصوصی کار می‌کند و هر آن که سد راه‌اش باشد را از بین می‌برد. این بازی ویژگی‌های جذاب فراوانی دارد که یکی از آن‌ها بخش گرافیکی چشم‌نوازش است که در زمان خودش کاملا قابل‌توجه بود.

اگرچه وقتی حرف از بهترین بازی های راکستار به میان می‌آید این بازی اولین اثری نیست که نام‌اش مطرح می‌شود، اما می‌توان گفت این اثر از جمله بازی‌هایی است که هر گیمری باید آن را تجربه کند. شما روی کنسول‌های جدید پلی استیشن قادر به تجربه بازی مکس پین 3 نیستید، اما می‌توانید آن را روی پی سی یا ایکس باکس سری ایکس و اس تجربه کنید و چند ساعتی سرگرم شوید.

8- GTA III

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

اولین نسخه سه بعدی از مجموعه جی تی ای قطعا یکی از مهم‌ترین آثار در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. بازی GTA 3 یک اثر عالی است که توانسته نام خود را در لیست بهترین آثار تاریخ دنیای گیم برای همیشه ثبت کند. پس نمی‌توان آن را یکی از بهترین بازی های راکستار محسوب نکرد. این اثر دنیای بازی‌های ویدیویی را برای همیشه تغییر داد و موجب شد بازی‌های سه بعدی جهان‌باز توسط استودیوهای دیگر هم ساخته شوند. بازی جی تی ای 3 با جهان پر از جرم و جنایت‌اش که گشت و گذار در آن بسیار لذت‌بخش بود، الهام‌بخش ساخت برخی از باورنکردنی‌ترین بازی‌های صنعت گیم شد.

در این بازی شما از همان لحظه که از ماشین انتقال زندانیان خارج می‌شوید، باید برای بالا رفتن از نردبان ترقی در دنیای جرم و جنایت تلاش کنید. در این بین باید دست به اعمالی نظیر قتل و جابه‌جایی مواد غیرقانونی بزنید تا بتوانید به مقصودتان برسید. این اثر انتخاب‌هایی هم پیش روی‌تان می‌گذارد تا ماموریت‌ها را به شکلی که می‌خواهید کامل کنید.

7- GTA: Vice City

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

بازی جی تی ای وایس سیتی را می‌توان به لطف داستانی بهتر و گیم‌پلی جذاب‌تر، یک سروگردن بالاتر از GTA 3 دانست. این اثر شما را با یکی از جذاب‌ترین محیط‌هایی آشنا می‌کند که تا به حال در دنیای بازی‌های ویدیویی شاهدش بوده‌ایم. گیمرها در بازی GTA: Vice City نسبت به نسخه‌های پیشین مجموعه کمی آهسته‌تر به قدرت می‌رسند، اما این نکته‌ای منفی برای بازی به حساب نمی‌آید. در واقع عدم عجله سازندگان در پیش‌برد داستان، باعث می‌شود که اثر بهتر خود را در دل گیمر جا کند و تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را به ارمغان آورد.

این اثر از لیست بهترین بازی های راکستار حس و حالی خوب را ایجاد می‌کند و محیطی پویا و تماشایی را ارائه می‌دهد. بازی GTA: Vice City هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و گشت و گذار در محیط آن همیشه حس خوبی را به گیمرها منتقل می‌کند. بد نیست اشاره کنیم که موسیقی متن این بازی هم جزو برترین‌های تاریخ صنعت گیم است.

6- GTA IV

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

نمی‌توان لیستی از بهترین بازی های راکستار ساخت و به بازی GTA 4 اشاره نکرد. این اثر در سایت Metacritic جزو آثاری است که بالاترین  امتیاز را در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی دریافت کرده‌اند. طراحی جهان‌باز و گیم‌پلی این بازی شگفت‌انگیز است و در واقع این اثر نشان می‌دهد که چرا راکستار در ارائه یک تجربه جهان‌باز برترین شرکت بازی‌سازی دنیای گیم به حساب می‌آید. داستان بازی GTA IV هم بسیار جذاب است. این اولین اثر از راکستار است که حول محور ایده رویای آمریکایی می‌چرخد و توانسته این ایده را به بهترین شکل در روایت خود پیاده‌سازی کند.

البته شاید بتوان گفت که برخی از مولفه‌های این اثر تا حدی قدیمی شده‌اند و به همین دلیل هم ما آن را در رتبه بهتری قرار ندادیم. سیستم کنترل وسایل نقلیه در حال حاضر چندان جالب به نظر نمی‌رسد و گرافیک آن حتی برای سال 2008 هم چندان تعریفی نداشت. یکی از دلایل آن هم پلت رنگی با رنگ‌های بی‌روح به کار رفته در اثر است. بد نیست اشاره کنیم که بازی Saint’s Row 2 کمی بعد از جی تی ای 4 در همان سال عرضه شد و به طرز چشم‌گیری از نظر گرافیکی بهتر به نظر می‌رسید. کافی است آن را از نظر بصری با GTA Online و دو DLC الحاقی عالی‌اش مقایسه کنید تا متوجه تفاوت سطح گرافیکی در بازی GTA IV شوید.

آیکون سریال استریم جی تی ای ۵ - عمو هیتمن GTA V Stream by Hitman
سریال

استریم جی تی ای ۵ – عمو هیتمن

GTA V Stream by Hitman

تماشای سریال استریم جی تی ای ۵

5- GTA: San Andreas

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

بازی جی تی ای سان آندریاس به این دلیل در این رتبه از لیست بهترین بازی های راکستار قرار گرفته که بسیار از زمان خود جلوتر بود و توانست به دستاوردهای فراوانی برسد. این اثر حتی پیش از بازی‌هایی نظیر Skyrim توانست بازی‌های جهان‌باز را به سطح بالاتری ببرد. این بازی که در ساخت آن از فیلم‌های گانگستری دهه 90 میلادی الهام گرفته شده بود، فوق‌العاده محبوب شد و توانست به یکی از برترین‌های تاریخ صنعت گیم تبدیل شود. در این داستان ما با شخصیت CJ همراه می‌شویم؛ کاراکتری که پس از مرگ مادرش به خانه بازمی‌گردد و با گروه قدیمی‌اش، یعنی خانواده The Grove Street همراه می‌شود.

بازی GTA San Andreas یکی از بهترین داستان‌ها را در بین مجموعه جی تی ای دارد، اما این قابلیت‌های کاوش و گشت و گذار در این اثر بود که آن را به شدت محبوب کرد. در این بازی گیمرها با محیطی روبه‌رو می‌شوند که با الهام از لس آنجلس، وگاس و سان فرانسیسکو ساخته شده است و در آن می‌توانند دست به انجام فعالیت‌های متنوعی بزنند.

4- Red Dead Redemption

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

بازی Red Dead Redemption در سال 2010 عرضه شد، اما هنوز هم بسیاری آن را یکی از بهترین بازی های راکستار می‌دانند. اگر این اثر را تجربه کرده باشید، از حضور آن در این رتبه از لیست متعجب نخواهید شد. در این بازی گیمرها با شخصیتی به نام جان مارستون همراه می‌شوند که قصد دارد زندگی شرورانه گذشته خود را پشت سر بگذارد. اتفاقاتی که برای او در ادامه داستان می‌افتد، موجب می‌شود که ما با یکی از برترین روایت‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی روبه‌رو شویم. در واقع یکی از دلایل محبوبیت زیاد این اثر از راکستار همین داستان‌سرایی‌اش است که نظر گیمرها را در سراسر دنیا جلب کرده و موجب شده هنوز هم این بازی طرفداران زیادی داشته باشد.

راکستار با ارائه یک نقشه بزرگ که می‌توان در آن دست به کاوش و گشت و گذار زد، سعی کرده تا حد امکان یک تجربه پرجزئیات را ارائه دهد. سازندگان در بازی Red Dead Redemption به بهترین شکل ممکن از عصاره سبک وسترن استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند به یک اثر جذاب و دوست‌داشتنی را خلق کنند.

آیکون سریال استریم رد دد ریدمپشن ۲ - آریانئو Red Dead 2 Stream by Arianeo
سریال

استریم رد دد ریدمپشن ۲ – آریانئو

Red Dead 2 Stream by Arianeo

تماشای فیلم استریم رد دد ریدمپشن ۲

3- Bully

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

ایده ساخت یک بازی ویدیویی که اتفاقات آن در یک مدرسه جریان دارد در ظاهر ایده‌ای مسخره به نظر می‌رسد. هرچند راکستار از همین ایده استفاده کرد و در نهایت توانست یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت گیم را ارائه دهد. بازی Bully شباهت‌های زیادی به فرنچایز GTA دارد، با این تفاوت که وقایع آن در محیط مدرسه جریان داشته و سطح خشونت آن پایین‌تر است. در نتیجه این اثر می‌تواند برای عموم افراد تجربه‌ای مناسب باشد. داستان این بازی هم بامزه و جالب است و در مجموع این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا در بین بهترین بازی های راکستار، Bully مدال برنز را به دست آورد.

این اثر در واقع یک پروژه پر ریسک برای راکستار بود، اما از آن جایی که هنوز هم بسیاری از گیمرها خواهان ساخت دنباله‌ای برای آن هستند، نشان می‌دهد که سازندگان توانسته‌اند با بازی Bully به خواسته‌های‌شان برسند. علاوه بر این، این بازی نشان می‌دهد راکستار می‌تواند بدون ارائه گیم‌پلی‌ای مبتنی بر خشونت هم تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش را ارائه دهد. قابل ذکر است که شما می‌توانید این اثر را روی کنسول‌های جدید ایکس باکس و پلی استیشن تجربه کنید.

2- Red Dead Redemption 2

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

بازی Red Dead Redemption 2 به یک موفقیت عظیم برای راکستار تبدیل شد و توانست عملکردی فوق‌العاده را ارائه دهد. این اثر نقشه عظیمی دارد و گشت و گذار در آن بسیار لذت‌بخش است. در کنار این‌ها باید به گرافیک مسحور کننده آن و داستان عالی‌اش هم اشاره کرد. در این اثر هیچ چیزی وجود ندارد که مانع لذت بردن‌تان از تجربه گیم‌پلی شود. دنیای بازی Red Dead Redemption 2 با جزئیات فراوان و به شکلی پیچیده طراحی شده و در محیط آن می‌توان دست به فعالیت‌های گوناگون زد و بدون خسته شدن صدها ساعت لذت برد. اما این نسخه هم شاید بیش‌تر به خاطر داستان‌اش باشد که توانسته به رتبه دوم در لیست بهترین بازی های راکستار برسد.

این اثر با این که یک پیش‌درآمد برای نسخه اصلی محسوب می‌شود، اما داستان شگفت‌انگیز و گیرا دارد و می‌تواند قصه‌ای پیچیده و عمیق را برای‌تان روایت کند. اگر به دنبال یک بازی جهان‌باز و وسترن هستید یا به طور کلی به بازی‌های ویدیویی علاقه دارید، باید بگوییم که عدم تجربه بازی Red Dead Redemption 2 هیچ توجیهی ندارد.

آیکون سریال رد دد ریدمپشن ۲ Red Dead Redemption 2
سریال

رد دد ریدمپشن ۲

Red Dead Redemption 2

تماشای سریال رد دد ریدمپشن ۲

1- GTA V

رتبه‌بندی بهترین بازی های راکستار

شاید برخی از افراد بازی Red Dead Redemption یا دنباله‌اش را در رده‌بندی بهترین بازی های راکستار در رتبه بهتری نسبت به GTA V قرار دهند، اما با توجه به دستاوردهای فراوان و موفقیت‌های چشم‌گیر این اثر، ما تصمیم گرفته‌ایم آن را در صدر لیست‌مان قرار دهیم. در این اثر ما شاهد ترکیب تجربه‌ای عالی و جهان‌باز با یکی از بهترین خط داستانی‌های ارائه شده توسط راکستار هستیم. این بازی دارای سه شخصیت متفاوت است که هر کدام خط داستان مخصوص به خود را دارند و در برخی مواقع این روایت‌ها با هم تلاقی می‌کنند. این که تیم سازنده توانسته سه شخصیت متفاوت را به عنوان کاراکتر اصلی در اختیار گیمر قرار دهد و در عین حال بتواند داستان را به شکلی واحد و بدون از هم گسیختگی روایت کند، یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. راکستار در واقع با بازی جی تی ای وی، فرنچایز را به مرحله‌ای جدید برد.

توسعه حالت آنلاین برای بازی GTA حتی جذابیت این اثر را بیش‌تر کرد. چرا که حالا گیمرها می‌توانستند در کنار دوستان‌شان دست به فعالیت‌های گوناگون بزنند و از گذراندن زمان لذت ببرند. در بازی GTA 5 شما با یکی از پویاترین محیط‌های جهان‌باز در تاریخ بازی‌های ویدیویی روبه‌رو هستید. تیم سازنده در صداگذاری هم عالی کار کرده و برخی از دیالوگ‌های آن ارزش چندین بار شنیدن را دارند. این اثر قطعا یکی از برترین آثار تاریخ دنیای گیم به حساب می‌آید.

آیکون سریال استریم جی تی ای ۵: رول پلی - شادی فاکس GTA V Role play Stream by Shadifox
سریال

استریم جی تی ای ۵: رول پلی – شادی فاکس

GTA V Role play Stream by Shadifox

تماشای استریم جی تی ای : رول پلی

منبع: TheGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×