7 لوکیشن زیبای سریال بازی تاج و تخت

طبیعت خیره‌کننده وستروس

با وجود اینکه اسوس و قاره‌های دیگری در دنیای یخ و آتش وجود دارند، اما اکثر مردم هنگام تصور پس‌زمینه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و مجموعه کتاب‌هایی که بر اساس آن ساخته شده به وستروس فکر می‌کنند. به عنوان یک قاره بزرگ که قبلا کانون هفت پادشاهی و سرزمین‌های آن‌سوی دیوار بود، جای تعجب نیست که مکان‌های زیبای بی‌شماری در سراسر آن پراکنده شده باشد. در این مطلب 7 لوکیشن زیبای سریال «بازی تاج و تخت» را نام بردیم.

از رشته کوه‌های پوشیده از برف شمال دور تا زمین‌های کشاورزی غنی ریچ و تلماسه‌‌های شنی بی‌پایان دورن، حتی بدشانس‌ترین شخصیت‌های سریال «بازی تاج و تخت» اغلب مناظر خیره‌کننده‌ای در اطراف خود دارند. زیباترین لوکیشن‌های سریال «بازی تاج و تخت» هم شامل قلعه‌ها و شهرها یا حتی قسمت‌های خاصی از همین طبیعت می‌شود.

7. سپت بزرگ بیلور (The Great Sept Of Baelor)

سپت بزرگ بیلور لوکیشن زیبای سریال بازی تاج و تخت

پایتخت هفت پادشاهی، کینگز لندینگ، شهری به یک اندازه زیبا و پلید است، اما جواهر گران‌بهای تاج شهر از نظر معماری قطعا سپت بزرگ بیلور است. سپت بزرگ بر فراز تپه ویسنیا، بر روی بیشتر شهر خودنمایی و با کریستال‌هایی که هفت برج را زینت داده‌اند چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. به راحتی می‌توان فهمید که چرا در روز انتقام سرسی فقط زندگی انسان‌ها نبود که از دست رفت!

سپت بزرگ بیلور که عمدتا از سنگ مرمر ساخته شده است، با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، و میدان بزرگی که محل اجرای احکام است، به واقع یکی از چشمگیرترین و زیباترین ساختمان‌های سریال «بازی تاج و تخت» محسوب می‌شود.

آیکون فیلم بازی تاج و تخت: پشت صحنه Game of Thrones: The Last Watch
فیلم

بازی تاج و تخت: پشت صحنه

Game of Thrones: The Last Watch

تماشای فیلم بازی تاج و تخت: پشت صحنه

6. ایری (The Eyrie)

the eyrie

ایری، قلعه خاندان آرین، هم غیرقابل نفوذترین و هم الهام‌بخش‌ترین قلعه در سریال «بازی تاج و تخت» است. ایری در بالای شانه‌ی یکی از بلندترین کوه‌های وستروس و چندین هزار فوت بالاتر از سطح زمین قرار دارد.

کوه‌های ماه و دره با مه، قله‌های پوشیده از برف و اشک‌های آلیسا، آبشاری که آب آن هرگز به پایین دره نمی‌رسد و در عوض به یخ تبدیل می‌شود از لوکیشن‌های خیره‌کننده سریال «بازی تاج و تخت» محسوب می‌شوند.

5. های‌گاردن (Highgarden)

های‌گاردن لوکیشن زیبای سریال بازی تاج و تخت

با وجود اینکه های‌گاردن در سریال «بازی تاج و تخت» در نهایت نتوانست داستان‌های شکوهمندی که توسط خاندان تایرل ساخته شده بود را به واقعیت بدل کند، های‌گاردن واقعی به راحتی یکی از زیباترین قلعه‌های وستروس است. های‌گاردن که در بالای تپه‌ای کاملا متقارن با سه ردیف دیوار سفید متحدالمرکز قرار دارد، منظره‌ای از دور و نزدیک تماشایی است.

مقر خاندان تایرل فضای سبز زیادی دارد، از جمله هزارتوی عظیم بین دو دیوار بیرونی. حیاط‌ها همچنین با فواره‌ها و دیگر وسایل تجملی زینت داده شدند که مسلما آن را به مطلوب‌ترین مکان برای زندگی در هفت پادشاهی تبدیل می‌کند.

4. آن‌سوی دیوار (Beyond The Wall)

آن‌سوی دیوار لوکیشن زیبای سریال بازی تاج و تخت

اگرچه تحمل زندگی برای نگهبانان شب آسان نیست، اما کلاغ‌ها یا برادران سیاه حداقل یکی از بهترین مناظر وستروس را از بالای دیوار 700 فوتی می‌بینند. آن‌سوی دیوار، زمین دست‌نخورده‌تر و بکرتر است و عمدتا از گزند کشاورزان در امان مانده.

در زمستان و به ویژه در شمال، برف و یخ بر منطقه غالب است و رشته کوهی به نام فراست‌فنگز در غرب آن وجود دارد. این سرزمین‌ها ترسناکند و در اکثر موارد مهمان‌نواز نیستند، اما با این وجود زیبا و بسیار شبیه به ایسلند هستند، جایی که بسیاری از صحنه‌های شمال دیوار در آن فیلم‌برداری شده‌ است.

3. کاخ‌های آبی دورن (The Water Gardens In Dorne)

کاخ‌های آبی دورن در سریال بازی تاج و تخت

 در دورن معمولا تصاویری از تلماسه‌های بی‌پایان و شهرک‌های غبارآلود ساخته شده در اطراف چاه‌ها دیده می‌شود. با این حال، قصر سرسبز و خلوتگاه خصوصی خاندان مارتل، معروف به باغ‌های آبی، یکی از زیباترین لوکیشن‌های سریال «بازی تاج و تخت» است.

با معماری زیبا، استخرها و فواره‌ها و همچنین درختانی که در آفتاب جنوب سایه‌های خود را پهن می‌کنند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا شاهزاده دورن مارتل به‌طور دائمی از سانسپیر به باغ‌های آبی نقل مکان می‌کرد و آن را مکان مورد علاقه‌اش در جهان می‌نامید.

2. شهر کهنه/ اولدتاون (Oldtown)

شهر کهنه/ اولدتاون

قبل از اینکه بارانداز پادشاهی با فتح ایگون روی نقشه ظاهر شود، اولدتاون شهر اصلی در وستروس، مرکز دین، مطالعه و تجارت بود. شهر بندری اولدتاون که غرق در تاریخ است، بلندترین سازه زمین را در خود جای داده؛ فانوس دریایی عظیمی که به عنوان های‌تاور یا برج بلند شناخته می‌شود و نام خاندان اشغالگر از آن گرفته شده است.

اولدتاون یا شهر کهنه که بر خلاف پایتخت جدید به صورت تدریجی با برنامه‌ریزی دقیق در طول هزاران سال ساخته شده، با خیابان‌های سنگفرش و معماری زیبا، چشم‌نوازتر است. مهم‌ترین آن‌ها قلعه ارباب‌ها و سپت ستاره‌ای و بسیاری دیگر است که در اطراف شهر پراکنده‌ شده‌اند.

1. جنگل خدایان وینترفل (Winterfell’s Godswood)

جنگل خدایان وینترفل

تمام جنگل‌های خدایان در وستروس، یا حداقل آن‌هایی که توسط پیروان هفت از بین نرفته‌اند زیبا هستند. جنگل خدایان که در اطراف یک درخت نیایش (درخت ویروود) متمرکز شده‌اند، مکان‌هایی برای آرامش هستند که پیروان خدایان قدیمی می‌توانند برای دعا و تفکر و آرامش به آنجا بروند و زیباترین لوکیشن در سریال «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شوند.

مسلما زیباترین آن‌ها جنگل خدایان وینترفل است که ند استارک پس از گرفتن جان یک مرد برای تمیز کردن شمشیر و وجدان خود به آنجا پناه برد. وینترفل در اطراف جنگل خدایان باستانی ساخته شده است و یک برکه کوچک از آب سیاه که روی آن انعکاس تصویر درخت خودنمایی می‌کند هم به چشم می‌خورد. وقتی بچه‌های استارک در فصل 8 به هم پیوستند، جنگل خدایان وینترفل پوشیده از برف بود.

منبع: gamerant

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×