تام هیدلستون از احتمال بازگشت یکی از انتقام‌جویان توسط لوکی می‌گوید

شاید قوس شخصیتی لوکی در سریال خودش کامل شده باشد، اما جایگاه جدیدش در دنیای سینمایی مارول موجب می‌شود که راه‌هایی برای وقوع اتفاقات غیرمنتظره باز شود. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

سریال لوکی از ابتدا قدرتمند ظاهر شد و پایان فصل دوم هم برای طرفداران بسیار شوکه‌کننده و البته رضایت‌بخش بود. حال به نظر می‌رسد نوع پایان‌بندی انتخاب شده توسط استودیو مارول برای این سریال دیزنی پلاس می‌تواند راهی را برای بازگرداندن مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور باز کند.

پایان فصل دوم سریال لوکی برای بسیاری از طرفداران غیرمنتظره و گیج‌کننده بود؛ در حدی که داستان یک خدای مسلط به سفر در زمان می‌توانست چنین نتیجه‌ای را رقم بزند. به هر حال این مجموعه سریالی برای کسانی که دنیای مارول را دنبال می‌کردند به شاهکاری تبدیل شد که توانست یکی از بهترین ارائه‌ها در ساختن قوس شخصیتی یک کاراکتر را در کل MCU به تصویر بکشد. لوکی که نقش او را تام هیدلستون بازی می‌کند، در انتها به این نتیجه رسید که تلاش‌های‌اش برای رفع مشکل بافنده زمان (Temporal Loom) بی‌ثمر است و اگر از قابلیت جدید لغزش زمان‌اش برای کنترل خطوط زمانی استفاده نکند، در هر صورت واقعیت از هم فرومی‌پاشد. در نتیجه او تصمیم گرفت شخصا برای کنترل وضعیت دست به کار شود. این انتخاب موجب شد که یکی از منفی‌ترین شخصیت‌های کل فرنچایز بالاخره به تخت زرینی که همیشه خواهان‌اش بود، دست پیدا کند. اما این بار او خودخواهی را کنار گذاشت و به جای رفتن به دنبال قدرت جهت دستیابی به منافع شخصی، تصمیم گرفت دست به از خود گذشتگی بزند؛ این یعنی تکمیل شخصیت‌پردازی لوکی طی چندین سال که به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد.

تام هیدلستون از احتمال بازگشت یکی از انتقام‌جویان توسط لوکی می‌گوید

نکته اینجاست که جایگاه جدید لوکی در مولتی‌ورس ممکن است احتمال باعث شود برخی اتفاقاتی که قبلا رخ داده، حالا دست‌خوش تغییراتی شوند؛ چرا که قدرت‌های وابسته به زمان او به این شخصیت این اجازه را می‌دهد که روی هر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده یا در آینده قرار است رخ دهد، تاثیر بگذارد. این یعنی شاید ما شاهد تغییری در سرنوشت رابرت داونی جونیور در دنیای سینمایی مارول باشیم. شخصیت مرد آهنی در پایان فیلم Avengers: Endgame برای اهداف بزرگ‌تر خود را قربانی کرد. تام هیدلستون اخیرا در مصاحبه‌ای در برنامه The Tonight Show With Jimmy Fallon به گفتگو در این خصوص پرداخته است. جیمی فلن در صحبت‌های‌اش به ایده‌هایی اشاره کرد که قطعا از ذهن بسیاری از طرفداران هم گذشته‌اند. او گفت: «حالا که لوکی می‌دونه چطور لغزش زمان رو کنترل کنه، یعنی الان می‌تونی بره و مثلا یکی مثل تونی استارک یا همون مرد آهنی رو پیدا کنه؟» هیدلستون هم با جذابیت همیشگی که در شخصیت‌اش دیده‌ایم به این پرسش پاسخ داد. او با خنده گفت: «اینو ببین. انگار با یه روزنامه‌نگار سمج طرفم!» او در ادامه افزود: «می‌دونی، لغزش در زمان یه جورایی به لوکی یه سری قابلیت جالب می‌ده که باهاشون می‌تونه یه حرکتایی بزنه. فکر کنم، آره، اون می‌تونه به گذشته، حال و آینده بره.» سپس اضافه کرد: «شخصا می‌دونم که قابلیت لغزش در زمان دارم. ولی نمی‌دونم بقیه شخصیت‌ها هم قدرت سفر در زمان دارن یا نه.»

در واقع هیدلستون با این صحبت‌ها بعد تازه‌ای به بحث‌های پیرامون قدرت‌های جدیدش افزود. برخی از افراد گمانه‌زنی می‌کنند که قابلیت لغزش در زمان لوکی کلید اصلی شکست کنگ خواهد بود؛ حداقل پیش از این که در انتهای زمان روی تخت پادشاهی‌اش بنشیند. به هر حال با این که می‌توان تا حدی این طور گفت که در حال حاضر لوکی مهم‌ترین جایگاه را در دنیای سینمایی مارول دارد، اما این بدان معنا نیست که او نمی‌تواند نقش فعال‌تری را در آینده ایفا کند. در واقع هر کاری که او قبلا با قدرت لغزش در زمان می‌توانست کند، حالا قادر خواهد بود در نقش نگهدارنده خطوط زمانی به شکل موثرتری انجام دهد.

تام هیدلستون از احتمال بازگشت یکی از انتقام‌جویان توسط لوکی می‌گوید

همین حالا هم ما در فیلم‌های مارول شاهد مرگ‌های تلخی بوده‌ایم. در واقع همین مرگ‌ها بخشی از تاثیرگذارترین و بهترین لحظات MCU را ساخته‌اند؛ از فداکاری شرافتمندانه تونی استارک در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی گرفته تا مرگ‌های ناراحت‌کننده در فیلم‌های مرد عنکبوتی. اما حالا که لوکی کاملا متحول شده کنترل خطوط زمانی را برعهده گرفته، به سادگی می‌توان احتمال تغییر سرنوشت برخی از شخصیت‌های گذشته دنیای سینمایی مارول را متصور شد. این که چنین تصمیمی از سوی سازندگان به نفع فرنچایز هست یا نه، خود جای بحث دیگری دارد. تام هیدلستون درباره شخصیت لوکی می‌گوید: «اگه بخوام خودمو بگم، لوکی چند بار مرده. ولی خب هنوز هستش. پس نمی‌دونم این مردن‌ها لزوما… منظورم اینه که مرگ – به عنوان یه جواب وجودگرایانه باید بگم مردن اتفاق میوفته دیگه. این کل چیزیه که می‌تونم بگم.»

مطمئنا طرفداران هم نظرات زیادی در این خصوص دارند. مرگ و میر در کتاب‌های کامیک رخدادهای بی‌ثباتی هستند. وقتی مرگ دائمی باشد، تاثیر آن بیش‌تر خواهد بود، مثل چیزی که در داستان‌های X-Men دیده‌ایم. تونی استارک به شکل بسیار تاثیرگذاری توانست نقطه‌ی پایانی برای اولین دوران عظیم MCU را رقم بزند. این شخصیت کسی بود که نقش معرف فرنچایز را برعهده داشت و با بشکن‌اش هم به داستان تانوس خاتمه داد. بازگرداندن او می‌توان چنین اتفاق بزرگی را در چشم طرفداران کوچک جلوه دهد. در این میان مرگ شخصیت‌های دیگری مثل لیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون و گامورا با نقش‌آفرینی زوئی سالدانا هم در داستان بسیار تاثیرگذار بودند؛ مرگ گامورا شاید تا حدی تراژیک‌تر هم بود، چرا که به میل خود سرنوشت‌اش را انتخاب نکرد. به هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم مارول قرار است در نهایت چه مسیری را برای آینده MCU انتخاب کند.

آیکون فیلم انتقام جویان The Avengers Assemble Premiere
فیلم

انتقام جویان

The Avengers Assemble Premiere

تماشای فیلم انتقام‌جویان

منبع: GameRant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×