15 بازیگر مشهوری که به دلایل شخصی از فیلم‌ها و سریال‌ها جدا شدند

از حاشیه‌های ویل اسمیت تا درگیری بازیگران آناتومی گری

تبعیض نژادی، مشکلات ازدواج، درگیری، توهین، اختلاف بر سر دستمزد، حسادت به استعداد هم‌بازی‌ها، سخت‌گیری بیش از حد کارگردان، آزار و اذیت همکاران، محیط کاری غیردوستانه، پیشنهادهای بهتر، پیوستن به کمیپن‌های سیاسی، گریم‌های غیرقابل تحمل، لباس آزاردهنده، بیماری و مرگ و حتی ازدواج با یک شاهزاده؛ از جمله دلایلی است که بازیگران نقش‌های مهم، در نیمه راه پروژه‌های بزرگ و موفق فیلم و سریال را ترک کرده‌اند. در 11 سپتامبر سال 2003، «جان ریتر» در حال تمرین برای کمدی خانوادگی «8 قانون ساده برای قرار گذاشتن با دخترهای جوان من» در استودیو والت دیزنی بود، که ناگهان دچار حمله قلبی شد. او به سرعت به بیمارستان انتقال یافت، اما ساعاتی بعد مرگ او اعلام شد. نویسندگان این اثر چاره‌ای جز کشتن شخصیت «جان ریتر»، پدر محبوب سریال نداشتند. باوجود اینکه مرگ، نقش بازیگری را به طور ناگهانی متوقف می‌کند، گاهی اوقات بازیگران به دلیل اختلاف‌نظر درباره محتوای فیلم، محیط کاری خشن، بیماری طولانی‌مدت، مشکلات زناشویی، نابرابری دستمزدها یا حتی مشغول شدن در پروژه فیلمسازی دیگر، بازی در نقش‌های خیلی مهم را رها می‌کنند. در اینجا درباره 15 بازیگر صحبت می‌کنیم، که به دلایل شخصی، نقش‌های سمبلیک و فیلم‌ و سریال‌های پرفروش را، ترک کرده‌اند.

15. چوی چیس از نقش پیرس هاثورن – سریال انجمن

چوی چیس

  • تاریخ انتشار: 2009 تا 2015

کمدی «انجمن» که براساس تجربیات شخصی خالق این اثر یعنی «دان هارمون» ساخته شده‌است، یک سریال بسیار تحسین‌شده و برنده جایز امی، متعلق به شبکه NBC است. داستان این سریال در یک شهر کوچک کلرادو می‌گذرد. داستان «انجمن» درباره وکیلی است، که مدرکش به حالت تعلیق درآمده‌است و مجبور می‌شود در یک کالج کنار دانشجویان عجیب‌و‌غریب تحصیل کند. جوئل مک هیل، گیلیان جیکوبز، دنی پودی، آلیسون بری و دونالد گلاور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. چوی چیس در این سریال نقش پیرس هاثورن را بازی می‌کند، که یک سرمایه‌دار مغرور، متعصب، خودخواه و در عین حال با بصیرت است، که سال‌ها در گروه‌های کتابخوانی عضو بوده‌است، تا ذهن خود را هوشیار نگه داشته و سعی کند با جمعیت جوان‌تر سازگار شود.

  • دلیل جدا شدن چوی چیس از فیلم انجمن

هفته‌نامه نیویورکر در سال 2018 ادعا کرد، که چوی چیس به همبازی خود حسادت کرده و اغلب نظراتی مانند «مردم فکر می‌کنند تو خنده‌دارتر هستی، فقط چون سیاه‌پوستی» به او می‌دهد. در حالیکه دان هارمون ادعا می‌کرد: «چوی اولین نفری بود که فهمید دونالد چقدر استعداد دارد و نحوه ابراز حسادتش این بود، که سعی می‌کرد دونالد را کنار بزند». چیس بعد از فصل 4 سریال را ترک کرد، اما در مصاحبه ای با CBS Sunday Morning  در سال 2022 گفت، که دلیل اینکه سریال را ترک کرده‌ این است که با دان هارمون تفاهم نداشته و از مسیری که برای کاراکترش در نظر گرفته‌است، راضی نیست. او حتی این سریال را محکوم کرد، که به نظر او خیلی هم خنده‌دار نیست.

14. آیزیا واشنگتن از نقش پرستون برک – آناتومی گری

اناتومی گری

  • تاریخ انتشار: از 2005 تا امروز

درام پزشکی و رمانتیک آناتومی گری ساخته شوندا رایمز با بازی الن پمپئو، ساندرا اوه، کاترین هیگل، تی.آر. نایت و پاتریک دمپسی؛ طولانی‌ترین سریال شبکه ABC است. آیزایا واشنگتن در نقش دکتر پرستون برک، یک جراح قلب است، که درگیر عشق شخصیت کریستینا یانگ با بازی ساندار اوه می‌شود.

  • دلیل جدا شدن آیزیا واشنگتن از سریال آناتومی گری

بر اساس گزارشات، آیزایا واشنگتن نمی‌توانست با هم‌بازی‌های خود یعنی تی.آر. نایت و پاتریک دمپسی کنار ‌بیاید و پس از پایان فصل سوم، از سریال خارج شد. البته در فصل دهم این بازیگر حضور کوتاهی در سریال داشت. واشنگتن بعداً در برنامه زنده لری کینگ اظهار داشت که او اغلب توسط پاتریک دمپسی موردانتقاد قرار می‌گرفته، که چرا دیر سر صحنه سریال حاضر می‌شود. او همچنین هرگونه ادعای توهین به هم‌بازی‌هایش را رد کرد و در ادامه گفت که همه چیز یک سوء‌تفاهم تاسف‌بار بوده‌است.

13. کل پن از نقش دکتر لارنس کاتر – سریال دکتر هاوس

کل پن

  • تاریخ انتشار: 2004 تا 2012

سریال دکتر هاوس درام پزشکی شبکه فاکس است، که در آن هیو لوری در نقش دکتر گرگوری هاوس غیرمتعارف، انسان‌گریز و تندخو بازی می‌کند. شخصیت دکتر لارنس کاتنر که کل پن نقش او را بازی می‌کند، متخصص در پزشکی آسیب‌‌شناسی ورزشی است، و در فصل‌های 4 و 5 ظاهر می‌شود. این سریال نمادین پنج جایزه امی، دو جایزه گلدن گلوب و نه جایزه برگزیده مردمی را به خود اختصاص داده‌است.

  • دلیل جدا شدن کل پن از سریال دکتر هاوس

کل پن خود درخواست کرد که شخصیتش را در سریال حذف کنند، چون به کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما پیوست. بعداً او به عنوان معاون رییس دفتر مشارکت عمومی و امور بین دولتی کاخ سفید در دولت اوباما فعالیت می‌کرد. بنابراین نقش او در سریال با شلیک گلوله به سرش کشته شد.

12. بادی ابسن از نقش مرد حلبی – فیلم جادوگر شهر از

جادوگر شهر از

  • تاریخ انتشار: 1939

فیلم فانتزی موزیکال جادوگر شهر از که از رمان کودکان 1900 ال. فرانک باوم اقتباس شده‌است، ماجراهای دوروتی گیل (با بازی جودی گارلند) نوجوان کانزاسی را دنبال می‌کند. دوروتی گیل در داستان فیلم با مترسکی ملاقات می‌کند، که مغز می‌خواهد، شیر بزدلی که شجاعت می‌خواهد و مرد حلبی که به قلب نیاز دارد. نقش مرد حلبی را جک هالی بازی می‌کند، اما قبل از او، این بادی ابسن بود که برای این نقش انتخاب شده بود و حتی در فیلمبرداری چند صحنه هم حضور داشت.

شخصیت مرد حلبی به گریمی با مقدار زیادی پودر آلومینیوم نیاز داشت و بادی ابسن از استنشاق آن همه پودر اذیت می‌شد. حتی یک بار تیم سازنده فیلم مجبور شدند او را به سرعت به بیمارستان برسانند. از آنجاییکه او برای بازی در این نقش نزدیک بود بمیرد و باوجود اینکه علاقه داشت که نقش مترسک را بازی کند، مجبور شد از نقش مرد حلبی کناره‌گیری کند.

11. سوفی بوش از نقش ارین لیندسی – سریال شیکاگو پی دی

سوفی بوش

  • تاریخ انتشار: از 2014 تا امروز

شیکاگو پی دی یک سریال پلیسی است، که بر روی یک واحد اطلاعاتی به رهبری گروهبان هنک وویت (با بازی جیسون دنین بگه) تمرکز دارد. سوفیا بوش نقش کارآگاه ارین لیندسی را، که سابق بر این معتاد و خبرچین بوده‌است بازی می‌کند. او از سال‌های نوجوانی تحت حمایت هنک ووت بوده‌است. این رابطه بسیار باورپذیر پدر و دختری، جذابیت زیادی برای طرفداران داشته‌است.

  • دلیل جدا شدن سوفیا بوش از سریال شیکاگو پی دی

سوفیا بوش نتوانست شرایط آب‌و‌هوایی نامطلوب شیکاگو را در زمستان تحمل کند و البته ادعا می‌کرد که تهیه‌کنندگان او را از نظر عاطفی و مالی تحت فشار قرار داده‌اند. سوفیا بوش در نهایت تصمیم گرفت که سریال را در پایان فصل 4 ترک کند. شخصیت او در سریال شیکاگو را ترک می‌کند، تا در نیویورک با اف‌بی‌آی کار کند. سوفیا بوش در پادکست Armchair Expert  می‌گوید: «من سریال شیکاگو پی دی را رها کردم چون یاد گرفته‌ام که یک دختر خوب باشم و مانند یک اسب گاری یا یک‌ یدک‌کش باشم، که همیشه وظیفه کشیدن بار کشتی برای خدمه، برای سریال و برای هر جمعی برعهده دارد و حتی آن وظیفه را فراتر از سلامت خودم قرار می‌دهم». براساس منبع دیگری، جیسون دنین بگه بعداً به دلیل مشکلات عدم کنترل خشم خود در صحنه فیلمبرداری مورد بازجویی قرار گرفت. پس از آن، سوفیا بوش توئیتی مبهم منتشر کرد مبنی بر اینکه: «آزار جنسی و بدرفتاری فاحش را تکرار می‌کنند و به آن مشکل کنترل خشم می‌گویند».

آیکون فیلم جادوگر شهر از Le magicien d'Oz
فیلم

جادوگر شهر از

Le magicien d’Oz

تماشای فیلم جادوگر شهر از

10. هاروی کایتل از نقش ویکتور زیگلر – فیلم چشمان کاملا بسته

هاروی

  • تاریخ انتشار: 1999

فیلم معمایی چشمان کاملا بسته به تهیه‌کنندگی و نویسندگی و کارگردانی مشترک استنلی کوبریک، داستان دکتر ویلیام هارفورد (با بازی تام کروز) و همسر ناامیدش آلیس (با بازی نیکول کیدمن) را در یک ماجراجویی عجیب و پر از وسوسه روایت می‌کند. سیدنی پولاک در این فیلم نقش ویکتور زیگلر، بیمار هارفورد را بازی می‌کند، که به یک جامعه نامتعارف تعلق دارد. اگرچه در ابتدا این هاروی کایتل بود که در شروع فیلمبرداری فیلم، نقش ویکتور زیگلر را بازی می‌کرد.

  • دلیل جدا شدن هاروی کایتل از فیلم چشمان کاملا بسته

هاروی کایتل پروژه را ترک کرد، چون از رویکرد بسیار سختگیرانه، کمال‌گرا و بیش‌از‌حد انتقادی کوبریک خسته شده‌بود. وقتی از او خواسته شد، جزییات بیشتری درباره دلیل ترک فیلم بگوید، به سادگی گفت: «نه کوبریک و نه هیچ کس دیگری به من بی‌احترامی نکرده‌است». ناگفته نماند که این بازیگر از فرصت استفاده کرد، تا نقش چالش‌برانگیزتری را به تصویر بکشد، نقش مردی پیر که در فیلم پیدا کردن گریسلند ادعا می‌کند، الویس است.

9. جانت هوبرت از نقش عمه ویوین – سریال شاهزاده جدید بل ایر

جانت هوبرت

  • تاریخ انتشار: از 1990 تا 1996

در شاهزاده جدید بیل ایر، سیتکام موفق شبکه NBC، ویل اسمیت در نقش یک نوجوان باهوش خیابانی بازی می‌کند، که برای زندگی با عموی خشن خود، فیل بنکس (با بازی جیمز اوری) فرستاده می‌شود. این شخصیت فقط به موسیقی و قرار گذاشتن فکر می‌کند. جانت هوبرت در سه فصل اول این سریال نقش خانم بنکس را بازی می‌کند، که بیشتر با نام عمه ویوین شناخته می‌شود.

  • دلیل جدا شدن جانت هوبرت از سریال شاهزاده جدید بل ایر

جانت هوبرت برای نقش آفرینی‌اش در این سریال نامزد دریافت جایزه ایمیج (که متعلق به انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان است) برای بازیگر زن برجسته سریال کمدی شد. با این وجود او در اواسط سریال به دلیل اینکه نتوانست با ویل اسمیت کنار بیاید، کار را ترک کرد و دافنه ماکسول رید جای او را گرفت. هوبرت و اسمیت تا سال 2020 در تجدید دیدار سریال شاهزاده جدید بل ایر که توسط HBO Max برگزار شد، مشکلاتشان را حل نکردند. البته خانم بازیگر در این تجدید دیدار اعتراف کرد که در دهه 90 مدیریت یک ازدواج پر از مشکل را بر عهده داشته‌است.

8. کلمبوس شورت از نقش هریسون رایت – سریال رسوایی

رسوایی

  • تاریخ انتشار: از 2012 تا 2018

رسوایی محصول شبکه  ABC یک درام هیجان‌انگیز سیاسی با بازی کری واشنگتن در نقش اولیویا پوپ، رئیس یک شرکت مدیریت بحران است، که وزیر سابق ارتباطات کاخ سفید بوده‌ و با یکی از دولتمردان رابطه نامشروع داشته‌است. کلمبوس شورت در سه فصل اول نقش هریسون رایت را بازی می‌کند. هریسون رایت شرکت اولیویا را برای پیگرد قانونی شکایت خود استخدام می‌کند.

  • دلیل جدایی کلمبوس شورت از سریال رسوایی

کلمبوس شورت هم با اعتیاد به الکل و هم سوء‌مصرف کوکائین دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و در آستانه طلاق بود. همین شرایط منجر به جدایی او از سریال شد و البته شخصیت او در پایان فصل سوم سریال، به قتل رسید. این بازیگر در سال 2014 به اعمال خشونت خانگی اعتراف کرد.

7. کریستوفر اکلستون از نقش نهمین دکتر هو – سریال دکتر هو

دکتر هو

  • تاریخ انتشار: از 2005 تا امروز

دکتر هو محصول شبکه BBC درباره یک انسان فرازمینی با قدرت سفر در زمان است ​​که پس از هر دوره زندگی دوباره از نو متولد می‌شود. از آنجاییکه اولین پخش این اثر از سال 1963 تا 1989 به طول انجامید و دومین پخش آن از سال 2005 شروع شده‌است، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‌ترین سریال تلویزیونی علمی تخیلی جهان ثبت شده‌ و طرفدارن بسیار زیادی را از سراسر جهان جذب کرده‌است. کریستوفر اکلستون در 13 قسمت نقش تناسخ نهم دکتر هو را بازی کرد.

  • دلیل جدایی کریستوفر اکلستون از سریال دکتر هو

کریستوفر اکلستون اظهار داشت که چون باوجود اینکه از فیلمنامه‌های راسل تی دیویس لذت می‌برد و به همین دلیل این نقش را بر عهده گرفته‌است، اما پس از یک سال از این کار کناره‌گیری کرد، چون در کار کردن به صورت حضوری با هم کنار نمی‌آمدند. ناگفته نماند که او نمی‌خواست بازیگری با نقش‌های کلیشه‌ای باشد. او در سال 2018 به رادیو تایمز اعتراف کرد: «رابطه من با سه مافوقم یعنی مجری برنامه، تهیه‌کننده و دستیار تهیه‌کننده در اولین بخش فیلمبرداری به طور جبران‌ناپذیری از هم پاشید و هرگز بهبود نیافت. آنها اعتمادشان را به من از دست دادند و من هم باور و اعتمادم را به آنها از دست دادم». پس از آن دیوید تنانت جانشین اکلستون شد.

6. ژان کلود ون دام یا همان فرانکی – نقش غارتگر در فیلم غارتگر

فرانکی

  • تاریخ انتشار: 1987

غارتگر به کارگردانی جان مک تیرنان، فیلمی علمی تخیلی و اکشن با بازی آرنولد شوارتزنگر در نقش داچ شفر، رهبر یک تیم نخبه است، که مصمم به نجات گروگان‌هایی است، که در جنگل بارانی نگهداری می‌شوند، جایی که یک غارتگر بی‌رحم (با بازی کوین پیتر هال) که بیگانه‌ای مدرن است پرسه می‌زند. این ژان کلود ون دام بود که قرار بود این موجود بیگانه را به تصویر بکشد، اما اینکه آیا او از کار کناره‌گیری کرد یا اخراج شد، هنوز موضوع بحث است.

  • دلیل جدایی فرانکی از فیلم غارتگر

فرانکی اظهار داشت: «پروژه را ترک کردم، زیرا دائماً با تهیه‌کننده جوئل سیلور درگیر بودم، اما دلیل اصلی جدا شدنم از فیلم این بود که نمی‌توانستم در لباس لاستیکی ضخیم خود نفس بکشم، یا حتی درست دور و اطرافم را ببینم و هیچ کس مرا در آن لباس نمی‌شناخت». او در سال 1989 به مجله Starlog گفت: «من در این لباس دچار حمله عصبی می‌شدم و آنها می‌گفتند نه، پنج دقیقه دیگر ادامه بده. آن لباس نفرت‌انگیز بود». البته به احتمال زیاد این جدا شدن به نفع فرانکی بود، زیرا او در این فرصت در فیلم رینگ خونین بازی کرد و همین نقش او را به یک ستاره بین‌المللی تبدیل کرد.

5. دیوید یاست از نقش بیلی کرنستون یا رنجر آبی – مجموعه پاور رنجر زئو

دیوید یاست

  • تاریخ انتشار: از 1995 تا 1997

پاور رنجر زئو، بر اساس نوزدهمین سری مجموعه  Super Sentai ساخته شده‌ و به عنوان چهارمین قسمت از مجموعه پاور رنجر ترکیبی از ژانرهای ابرقهرمانی، علمی تخیلی، ماجراجویی و فانتزی است. دیوید یاست نقش مغز متفکر تیم، بیلی کرانستون یا همان رنجر آبی، رنجر نینجای آبی در رنجر قدرتمند مورفین و مجموعه‌ای از اسپین‌آف‌ها و فیلم‌های دیگر را به تصویر می‌کشد.

  • علت جدایی دیوید یاست از پاورز رنجر

دیوید یاست ادعا کرد که در پایان فیلم پاور رنجر زئو از این نقش فاصله گرفته‌است، زیرا توسط تعدادی از اعضای تیم سازنده مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌است. در حالی که این بازیگر بعدا اعتراف کرد که فقط به دلیل اینکه با افزایش دستمزدش موافقت نشده از برنامه جدا شده‌است. این بازیگر بعد از این ماجراها دچار حمله عصبی شد و حتی تا دو سال بعد تحت درمان بود.

4. توفر گریس از نقش اریک فورمن – سریال شوی دهه 70

  • تاریخ انتشار: از 1998 تا 2006

داستان سریال شوی دهه 70 بین سال‌های 1976 تا 1979، در یک شهر کوچک در ویسکانسین می‌گذرد. این سریال با بازی توفر گریس در نقش اریک فورمن، داستان نوجوانی را روایت می‌کند که بیشتر وقت خود را با دوستانش در زیرزمین می‌گذراند، عاشق همسایه مو قرمزش دونا (با بازی لورا پرپون) است و طرفدار پروپاقرص جنگ ستارگان است. وقتی او سریال را ترک کرد، شخصیتش را برای انجام یک ماموریت آموزشی به آفریقا فرستادند. البته او در پایان فصل خیلی کوتاه ظاهر شد.

  • دلیل جدایی از شوی دهه 70

گریس ظاهراً با ستاره‌های همکارش دنی مسترسون و ویلمر والدراما سازگاری نداشت و از معاشرت با آنها در خارج از کار خودداری می کرد. این بازیگر همچنین می‌خواست حرفه سینما را دنبال کند و نقش ادی براک را در مرد عنکبوتی 3 و جیسون را در روز ولنتاین به دست آورد. اگر به گذشته نگاه کنیم، پس از محکومیت مستسترسون به اتهامات متعدد تجاوز جنسی در ماه می 2023، شاید حرکت گریس توجیه شود.

3.دنیل دای کیم از نقش چین هو کلی – سریال هاوایی فایو زیرو

دنیل دای

  • تاریخ انتشار: از 2010 تا 2020

سریال هاوایی فایو زیرو یک سریال پلیسی است، که بازسازی هاوایی فایو او که در سال 1980 پایان یافت، محسوب می‌شود. این مجموعه پرونده‌های جنایی گروه ویژه اداره امنیت عمومی هاوایی را دنبال می‌کند و الکس اولافلین، اسکات کان، و گریس پارک در آن بازی می‌کنند. دنیل دای کیم در فصل 1 تا 7 نقش کارآگاه باهوش، ستوان چین هو کلی را بازی کرد.

  • دلیل جدایی دنیل دای کیم از سریال هاوایی فایو زیرو

کلی به دنبال برابری دستمزد با ستاره‌های سفیدپوست هم‌بازی خود، الکس اولافلین و اسکات کان بود، اما شبکه درخواست او را رد کرد. خروج ناگهانی این شخصیت به شکل انتقال او به گروه ضربت سانفرانسیسکو نوشته‌شد.

2. هنری کویل از نقش گرالت از ریویا – سریال ویچر

هنری کویل

  • تاریخ انتشار: از 2019 تا امروز

هنری کویل نقش گرالت ریویا، یک شکارچی هیولای گوشه‌گیر و کم‌حرف با قدرت‌های شگرف را در سریال درام فانتزی ویچر از نتفلیکس بازی می‌کند. این درام بر اساس حماسه‌ای به همین نام از رمان‌نویس لهستانی آندره ساپکوفسکی ساخته شده‌است. او در سال 2022 به نفع لیام همسورث کناره‌گیری کرد، که باعث ناراحتی هواداران شد.

  • دلیل جدایی هنری کویل از سریال ویچر

هنری کویل جدایی خود از سریال را در صفحه اینستاگرام خود با این جمله اعلام کرد: «من با احترام برای زمانی که برای تجسم شخصیت گرالت سپری کردم و با اشتیاق برای دیدن لیام در نقش جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مردان، فانوسم را زمین می‌گذارم». او که طرفدار پروپاقرص کتاب‌ها است، به موارد زیادی اشاره می‌کند، که آزادی عمل او توسط سازندگان گرفته شده‌است و درنهایت ترجیح داده‌است که سریال را ترک کند.

1. مگان مارکل از نقش ریچل زن – سریال کت‌وشلواری‌ها

مگان مارکل

  • تاریخ انتشار: از 2011 تا 2019

کت‌وشلواری‌ها یک درام حقوقی با بازی گابریل مکت در نقش وکیل هاروی اسپکتر و پاتریک جی آدامز در نقش مایک راس است، که توسط آرون کورش کارگردانی و نوشته شده‌است. مگان مارکل در این سریال، نقش ریچل زین بلندپرواز را به تصویر می‌کشد. در پایان فصل هفتم، ریچل با مایک ازدواج می‌کند و آنها به سیاتل نقل مکان می‌کنند.

  • دلیل جدا شدن مگان مارکل از سریال کت‌وشلواری‌ها

مگان مارکل نه تنها سریال کت‌وشلواری‌ها را ترک کرد، بلکه به طور کلی بازیگری را کنار گذاشت، زیرا در سال 2017 با شاهزاده هری، دوک ساسکس نامزد شد و در شرف تبدیل شدن به یک ملکه بود. داستان زندگی مکان مارکل شبیه به گریس کلی معروف است، که در سال 1956 پس از ازدواج با رینیه سوم موناکو، بازیگری را کنار گذاشت.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×