چه می‌شد اگر تریلر بازی GTA 6 در دوران پلی استیشن 1 پخش می‌شد؟

یکی از طرفداران مجموعه جی تی ای، اخیرا تریلر بازی GTA 6 را با کیفیت گرافیکی مربوط به دوران پلی استیشن 1 بازسازی کرده است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

شروع کار مجموعه جی تی ای در دوران پلی استیشن 1 بود و در آن زمان ما شاهد یک اثر دو بعدی با نمای از بالا به پایین بودیم. اما پس از سازندگان در یک اقدام انقلابی بازی Grand Theft Auto 3 را روی پلی استیشن 2 به صورت جهان‌باز و سه بعدی عرضه کردند. اما چه می‌شد اگر این حرکت انقلابی کمی زودتر اتفاق می‌افتاد؟ یوتیوبری با نام Jushton تریلر بازی GTA 6 را به شکلی بازسازی کرده که انگار این ویدیو مربوط به یک اثر از دوران PS1 است.

گذار از دوران پلی استیشن 1 به پلی استیشن 2 با تغییرات بزرگی همراه بود و برای درک این موضوع کافی است دو نسخه ابتدایی Silent Hill را پشت سر هم تجربه کنید. مدل‌سازی شخصیت‌ها حسابی پیشرفت کرد و جهان بازی‌ها هم بزرگ‌تر شد. مثلا در دروان PS1 بازی مرد عنکبوتی اثری خطی و ماموریت‌محور بود، اما پس از آن اثری منتشر شد که گیمرها می‌توانستند در آن با تار زدن در محیط جهان‌باز اثر به گشت و گذار بپردازند. بنابراین بازی GTA 6 اگر در دوران پلی استیشن 1 منتشر می‌شد، قطعا با شکل و شمایلی فوق‌العاده متفاوتی همراه بود و حجم و جزئیات بسیار کم‌تری داشت. بد نیست اشاره کنیم که کنسول PS1 در سال 1994 عرضه شد و 6 سال پس از آن بود که سونی دست به انتشار پلی استیشن 2 زد.

اول از همه اگر تریلر بازی GTA 6 در دوران پلی استیشن 1 منتشر می‌شد، ما دیگر شاهد این همه آسمان‌خراش نبودیم و می‌توانستیم تقریبا آخر نقشه را از هر جایی ببینیم. جزیره‌ها دارای شکل مربعی بوده و تنوعی هم در محیط‌ها دیده نمی‌شد (همه محیط‌ها صاف و هموار بودند). علاوه بر این،‌ اصلا نمی‌شد در آن زمان جمعیت زیادی از NPCها را در محیط بازی متصور شد. در واقع احتمالا فقط می‌توانستیم چند شخصیت را که در حال رانندگی ماشین‌های‌شان هستند و از پلی بدون محافظ عبور می‌کنند را ببینیم. به طور کلی در این حالت جاده‌ها همگی خلوت بودند.

لوسیا که از پنجره بیرون را تماشا می‌کند هم در واقع در نسخه بازسازی شده در حال تماشای یک بافت صاف است و مدل‌سازی این شخصیت هم فاجعه به نظر می‌رسد؛ حتی لب‌ها حرکتی ندارند. ما در تریلر بازسازی شده بازی GTA 6 نگاهی هم به ساحل می‌اندازیم که حالا خالی به نظر می‌رسد و فقط چند عدد چتر آفتابی در آن جا به چشم می‌خورد. مرداب هم بسیار کم‌جزئیات است و چمن‌های کم‌تری دارد و مدل‌سازی قایق‌ها هم خیلی ساده‌تر است. مدل‌سازی شخصیت‌ها که با قایق‌های تندرو روی آب در حال حرکت هستند هم واقعا توی ذوق می‌زند.

 

این ویدیوی منتشر شده در واقع نشان می‌دهد که اگر بازی GTA 6 قرار بود روی پلی استیشن 1 منتشر شود، چه شکل و شمایلی می‌تونست داشته باشد. از آن جایی که ما روی این کنسول هیچ نسخه‌ی سه بعدی و جهان‌بازی را از این مجموعه نداشته‌ایم، این ویدیو حسابی برای‌ما جذاب شده است. اما این تریلر بیش از هر چیز نشان می‌دهد که صنعت بازی‌های ویدیویی توانسته چه پیشرفتی را تجربه کند.

ما از آثاری با پلی‌گان‌های محدود و ظاهر فاجعه‌بار که در آن زمان تصور می‌کردیم انقلابی هستند، به کیفیت بصری واقع‌گرایانه‌ای رسیده‌ایم که حقیقتا برق از سرتان می‌پرانند.

اتفاقات نسخه اول جی تی ای هم در وایس سیتی جریان داشت. در نتیجه این تریلر نشان می‌دهد که اگر راکستار گیمز در آن نسل دست به ساخت یک اثر سه بعدی می‌زد، شاهد چه شکل و شمایلی از شهری بودیم که در واقع نسخه‌ای بازسازی شده با الهام از میامی است. نکته جالب این است که سازنده تصمیم گرفته شخصیت‌های واس از بازی فار کرای 3 و والتر وایت از سریال برکینگ بد را هم در ویدیوی خود جای دهد.

از زمان پلی استیشن 1 به بعد، چهار نسخه اصلی از مجموعه جی تی ای منتشر شده‌اند که مربوط به دو دوران 3D و HD می‌شوند. بازی GTA 6 اولین نسخه از فرنچایز پس از دوران پلی استیشن 3 است. هرچند بازی GTA 5 یک سال پس از عرضه برای پلی استیشن 4 پورت شد. تریلر بازسازی شده در یک دقیقه ما را به چند دهه قبل می‌برد و همین موضوع هم باعث شده که نظر بسیاری از افراد را جلب کند.

نظر شما درباره این تریلر بازسازی شده چیست؟ چه انتظاراتی از بازی GTA 6 دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون سریال استریم جی تی ای ۵: رول پلی - حجت استراتژی GTA Role Play Stream by Hojjat Strategy
سریال

استریم جی تی ای ۵: رول پلی – حجت استراتژی

GTA Role Play Stream by Hojjat Strategy

تماشای سریال استریم جی تی ای ۵: رول پلی

منبع: TheGamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×