10 فیلم ناموفق که تنها به خاطر شخصیت‌های شرورشان به یاد آورده می‌شوند

شخصیت‌‌های شرور می‌توانند باعث موفقیت یا شکست فیلم شوند. آن‌ها یا عنصری هستند که فیلم را خراب می‌کنند یا شخصیتی که همه به خوبی به یاد می‌آورند. تاثیر بیشتر آن‌ها هم در اقتباس‌ها و قسمت‌های نسبتا ناامیدکننده فرنچایزهای محبوب دیده می‌شود؛ داستان‌هایی که زمانی بینندگان را تحت تاثیر قرار می‌دادند حالا به هر دلیلی طرفدارانشان را ناامید می‌کنند اما شخصیت‌های شرور تنها عواملی هستند که مانع افتادن این آثار به گورستان خاطرات می‌شوند.

بازیگرانی که نقش این افراد شرور را بازی می‌کنند، وظیفه خود را به خوبی درک کرده‌اند، چه با انرژی فوق‌العاده‌ای که به ارمغان می‌آورند یا با بهترین بازی‌هایی که از خود به نمایش می‌گذارند. در هر صورت، حضور آن‌ها در هر فیلم ضعیف یا ناموفقی مایه نجات آن اثر است. از «ثور: عشق و آذرخش» (Thor: Love and Thunder) تا «فست اکس» (Fast X)، 10 فیلمی که در ادامه نام بردیم نتوانستند منتقدان و طرفدارانشان را راضی کنند و تنها با حضور شخصیت‌های شرور به خاطر آورده می‌شوند.

10. ریو-9 در فیلم «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» (Terminator: Dark Fate) تهدید تازه‌ای برای قهرمانان فیلم بود

ریو-9 در فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک

  • محصول: 2019
  • کارگردان: تیم میلر
  • بازیگران: ناتالیا ریس، لیندا همیلتون، آرنولد شوارتزنگر
  • امتیاز راتن تومیتوز: 70 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10

فرنچایز «ترمیناتور» پس از دو فیلم اول – که کلاسیک علمی-تخیلی محسوب می‌شوند – از نظر کیفیت نوسان زیادی داشت. «سرنوشت تاریک»- قسمت ششم این فرنچایز- بر خلاف دنباله‌هایی که قبلا به عنوان دنباله مستقیم «ترمیناتور 2: روز داوری» (T2: Judgment Day) ساخته شده بودند ظاهر شد. با این حال، این فیلم با کشتن یک شخصیت اصلی در دقایق ابتدایی و پیشبرد داستان به نقاط مشابه «ترمیناتور 2» طرفداران را عصبانی کرد. چند لحظه درخشان اکشن با بازگشت لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر وجود دارد. با این حال، گابریل لونا تازه‌وارد این فرنچایز، فیلم را با نقش شروری به نام ریو-9 به نام خود ثبت می‌کند. لونا در این فیلم کم‌تر حرف می‌زند و تهدیدی برای شخصیت فناناپذیر داستان به حساب می‌آید. ریو-9 یک تبهکار سرسخت است که فقط می‌کشد، بنابراین او به هر سکانس اکشن مقدار زیادی ترس و تنش اضافه می‌کند.

آیکون فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک Terminator: Dark Fate
فیلم

ترمیناتور: سرنوشت تاریک

Terminator: Dark Fate

تماشای فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک

9. نقش دیوید در فیلم «بیگانه: کاوننت» (Alien: Covenant) تسخیرکننده بود

دیوید در فیلم بیگانه: کاوننت

  • محصول: 2017
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، دنی مک‌براید
  • امتیاز راتن تومیتوز: 65 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10

این فیلم به‌عنوان ادامه‌ی پیش‌درآمد جنجالی «پرومتئوس» (Prometheus)، امیدوار بود که فرنچایز را به ریشه‌های خود بازگرداند و در عین حال به چند سوال فلسفی هم پاسخ دهد. حتی با بازگشت ریدلی اسکات به صندلی کارگردانی، فیلم از مضامین تفکربرانگیز «پرومتئوس» فاصله می‌گیرد و نتیجه آن یک اثر علمی-تخیلی ساده و پر از شخصیت‌هایی است که مدام تصمیم‌های مزخرف می‌گرفتند. این فیلم شخصیت‌های جدید خاطره‌انگیز زیادی ندارد؛ آن‌ها تنها به سیاره‌ای دورافتاده سفر و خطری را که در آنجا وجود دارد کشف می‌کنند. با این حال، بازگشت شخصیت دیوید با بازی مایکل فاسبندر داستان را جذاب‌تر می‌کند. فاسبندر پس از شگفت‌زده کردن تماشاگران در «پرومتئوس»، به عنوان موجودی سرکش بازمی‌گردد و شخصیتی خصمانه‌تر از خود به نمایش می‌گذارد. وقتی دیوید ظاهر می‌شود، جاذبه‌های زیادی به همراه می‌آورد و صحنه‌های جذابی را با والتر به اشتراک می‌گذارد؛ اندروید دیگری که فاسبندر نقش آن را بازی می‌کند.

آیکون فیلم بیگانه: کاوننت Alien: Covenant
فیلم

بیگانه: کاوننت

Alien: Covenant

تماشای فیلم بیگانه: کاوننت

8. کینو و ساب زیرو کمک کردند تا «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) طرفدارانشان را از دست ندهند

کینو و ساب زیرو

  • محصول: 2021
  • کارگردان: سایمون مک‌کوید
  • بازیگران: لوییس تان، جو تسلیم، جسیکا مک‌نامی
  • امتیاز راتن تومیتوز: 55 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6 از 10

«مورتال کامبت» محصول سال 2021 ترکیبی از عناصر خوب و بد فرنچایز محبوب بازی‌های ویدیویی را در خود دارد. تمرکز این فیلم بر روی گروه کوچکی از مبارزان است که برای دفاع از زمین در یک تورنمنت باستانی انتخاب شده‌اند. در حالی که «مورتال کامبت» اکشن‌های شدید و ارجاعات زیادی از بازی‌ها دارد، بسیاری از شخصیت‌های محبوب را به‌طور هم‌زمان درگیر و برخی از ایده‌های بزرگ‌تر خود را برای یک دنباله ذخیره می‌کند. حتی با وجود بازیگران بزرگش، تنها چند شخصیت از جمله کینو و ساب زیرو شرور بسیار برجسته ظاهر می‌شوند. از بین تمام بازیگران، جاش لاوسون در نقش کینو بهترین عملکرد را دارد. کینو با کُری‌خوانی‌ها و دیالوگ‌های بداهه خود، «مورتال کامبت» را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. در همین حال، جو تسلیم یک ساب زیرو خارق‌العاده می‌سازد و مهارت‌های هنرهای رزمی و سرسختی لازم برای بازی در نقش این شخصیت نمادین را به نمایش می‌گذارد.

آیکون فیلم مورتال کامبت Mortal Kombat
فیلم

مورتال کامبت

Mortal Kombat

تماشای فیلم مورتال کامبت

7. کاریزمای مکسول لرد در فیلم «زن شگفت‌انگیز 1984» (Wonder Woman 1984) از او یک شرور بی‌نظیر ساخت

مکسول لرد در فیلم زن شگفت‌انگیز 1984

  • محصول: 2020
  • کارگردان: پتی جنکینز
  • بازیگران: گل گدوت، کریس پاین، کریستن ویگ
  • امتیاز راتن تومیتوز: 58 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.4 از 10

بعد از اینکه «زن شگفت‌انگیز» در سال 2017 به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد، همه نگاه‌ها به بازی گل گدوت و کارگردانی پتی جنکینز برای دنباله آن معطوف شد. «زن شگفت‌انگیز 1984» قهرمان دهه 1980 را دنبال می‌کند که بعد از کشف یک وسیله خطرناک توجه دو دشمن جدید را به خود جلب می‌کند. با کاهش شدید عناصر اکشن و داستانی جنجالی، این دنباله در مقایسه با فیلم اول یک گام به عقب بود. حتی با طرح گیج‌کننده، شرورها تجربه تماشای فیلم را تا حدودی ارزشمند می‌کنند. کریستن ویگ در نقش باربارا مینروا/ یوزپلنگ بازی مناسبی از خود به نمایش می‌گذارد، اما پدرو پاسکال به عنوان ماکسول لرد کمی سرگرم‌کننده‌تر است. پاسکال با ظاهر شیک و شخصیت جذاب خود، ماکسول را به عنوان یک فرد حیله‌گر و متقاعد‌کننده بازی می‌کند که می‌تواند هرآنچه را که می‌خواهد بدست آورد.

آیکون فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ Wonder Woman 1984
فیلم

واندر وومن ۱۹۸۴

Wonder Woman 1984

تماشای فیلم واندر وومن ۱۹۸۴

6. ملکه بدجنس در فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» (Snow White and the Huntsman) غوغا به پا می‌کند

ملکه بدجنس در فیلم سفیدبرفی و شکارچی

  • محصول: 2012
  • کارگردان: روپرت سندرز
  • بازیگران: کریستن استوارت، شارلیز ترون، سام کلافلین
  • امتیاز راتن تومیتوز: 49 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.1 از 10

با وجود اینکه داستان «سفیدبرفی» بارها برای فیلم و سریال و انیمیشن مورد اقتباس قرار گرفته اما «سفیدبرفی و شکارچی» یکی از پخته‌ترین داستان‌ها است. فیلم اکشن فانتزی با داشتن یک گروه قدرتمند از بازیگران شامل یک شکارچی و نامادری شیطانی، داستان را با لحنی تاریک‌تر به تصویر می‌کشند. در حالی که این فیلم از نظر بصری چشم‌گیر است، ریتم کند فیلم و سواستفاده از شخصیت‌های خاص باعث شده است که این فیلم به یک اثر فراموش‌شدنی تبدیل شود. با این وجود، شارلیز ترون در نقش ملکه بدجنس – نامادری شیطانی سفیدبرفی– در فیلم عملکرد برجسته‌ای دارد. این بازیگر برنده اسکار خصلت شیطانی ملکه را به زیبایی به نمایش می‌گذارد و او را به یک شخصیت مقتدر و ترسناک تبدیل می‌کند. او برای اینکه همیشه جوان بماند باید دختران جوان را بکشد و ترون این نقش را به ترسناک‌ترین شکل ممکن ایفا می‌کند.

آیکون فیلم سفید برفی و شکارچی Snow White and the Huntsman
فیلم

سفید برفی و شکارچی

Snow White and the Huntsman

تماشای فیلم سفیدبرفی و شکارچی

5. آلن ریکمن در فیلم «رابین هود: شاهزاده دزدان» (Robin Hood: Prince of Thieves) نقش داروغه را به منفورترین شکل ممکن بازی می‌کند

آلن ریکمن در فیلم رابین هود: شاهزاده دزدان

  • محصول: 1991
  • کارگردان: کوین رینولدز
  • بازیگران: کوین کاستنر، مورگان فریمن، آلن ریکمن
  • امتیاز راتن تومیتوز: 51 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.9 از 10

هالیوود چندین اقتباس از رابین هود، مردی که برای کمک به فقرا از ثروتمندان دزدی می‌کرد ساخته است. در فیلم «رابین هود: شاهزاده دزدان» محصول سال 1991 کوین کاستنر در نقش اصلی و مورگان فریمن و آلن ریکمن در نقش‌های مکمل بازی می‌کنند. این فیلم به دلایل زیادی آشفته و ضعیف ارزیابی شد آن هم به خاطر بازی بحث‌برانگیز و لهجه عجیب کاستنر. اگر یک چیز وجود داشت که بسیاری از مردم در مورد شاهزاده سارقان به یاد می‌آورند، این عملکرد آلن ریکمن در نقش داروغه ناتینگهام بود. ریکمن بعد از دریافت فیلم‌نامه مخفیانه دیالوگ‌های خود را تغییر داد. این تصمیم منجر به این شد که ریکمن به عنوان داروغه یک چرخش سرگرم‌کننده به‌یادماندنی ارائه و این شخصیت را به عنوان یکی از بهترین شرورهای سینما تحکیم کند.

4. گور، قصاب خدایان بهترین بخش فیلم «ثور: عشق و آذرخش» (Thor: Love and Thunder) است

گور، قصاب خدایان

  • محصول: 2022
  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، کریستین بیل، تسا تامپسون
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10

پس از موفقیت باورنکردنی «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok)، بسیاری از طرفداران منتظر یک ماجراجویی ابرقهرمانی دیگر از کارگردان تایکا وایتیتی بودند. او «ثور: عشق و آذرخش»، داستان خدای رعد و برق را ساخت که بازنشستگی خود را کنار می‌گذارد تا با تهدید جدیدی که همه خدایان را تحت خطر قرار داده است مبارزه کند. متاسفانه فیلم از طنز بیش از حد و ریتم سریع رنج می‌برد که این دو مشکل باعث شد لحظات دراماتیک‌تر به اندازه کافی شکوفا نشوند. با وجود ایراداتی که «عشق و آذرخش» را آزاردهنده می‌کند، طرفداران در این مورد اتفاق نظر دارند که کریستین بیل در نقش گور، قصاب خدایان یکی از عناصر مثبت فیلم است. بیل حتی با زمان بسیار کوتاهی که روی صفحه نمایش دارد، از هر ثانیه به بهترین شکل استفاده و با موفقیت توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. گور با پیشینه غم‌انگیز و شخصیت شوم خود – که با ماهیت بیش از حد رنگارنگ فیلم در تضاد است – شروری است که طرفداران مارول او را دوست دارند.

آیکون فیلم ثور: عشق و آذرخش Thor: Love and Thunder
فیلم

ثور: عشق و آذرخش

Thor: Love and Thunder

تماشای فیلم ثور: عشق و آذرخش

3. کانگ فاتح در فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) باعث شکل‌گیری تهدیدات زیادی شد

کانگ فاتح در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

  • محصول: 2023
  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، جاناتان میجرز
  • امتیاز راتن تومیتوز: 46 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.1 از 10

«مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» به عنوان یک پایان سه‌گانه و شروع مرحله پنجم دنیای سینمایی مارول، تبلیغات زیادی کرد. این فیلم مرد مورچه‌ای و خانواده جدیدش را دنبال می‌کند که به قلمرو کوانتومی سفر و ساکنان متعدد آنجا را کشف می‌کنند. «شیدایی کوانتومی» ضعیف‌تر از حد انتظارات ظاهر شد و توسعه شخصیت و رویدادهای متعاقب آن را قربانی ساخت جهان و راه‌اندازی فرنچایز کرد. در داستان پر هرج و مرج «شدایی کوانتومی»، یک آنتاگونیست بزرگ ظهور می‌کند؛ کانگ فاتح. این فیلم برای معرفی کانگ زمان زیادی تلف می‌کند، اما وقتی بینندگان در نهایت او را ملاقات می‌کنند، متوجه می‌شوند که ارزش این انتظار را داشت. جاناتان میجرز تلاش و انرژی دراماتیک فراوانی را به نقش می‌آورد و آن را در یک فیلم ناامیدکننده مارول برجسته می‌کند. با این حال، با توجه به مشکلات حقوقی این بازیگر پس از انتشار «شیدایی کوانتومی»، مشخص نیست که آیا میجرز و شخصیت کانگ هرگز به دنیای سینمایی مارول بازخواهند گشت یا خیر.

آیکون فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی Ant-Man and the Wasp: Quantumania
فیلم

مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

تماشای فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

2. کایلو رن سنت همیشگی شرورهای فیلم‌های جنگ ستارگان را در «خیزش اسکای‌واکر» (The Rise of Skywalker) ادامه می‌دهد

کایلو رن

  • محصول: 2019
  • کارگردان: جی جی آبرامز
  • بازیگران: کری فیشر، مارک همیل، آدام درایور
  • امتیاز راتن تومیتوز: 51 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10

سه‌گانه دنباله «جنگ ستارگان» همچنان بین طرفداران مورد مناقشه است چون آن‌ها به طور مداوم روایت آن را زیر سوال می‌برند. با این حال، بسیاری موافقند که «خیزش اسکای‌واکر» یک پایان رضایت‌بخش برای سه‌گانه و حماسه اسکای‌واکر نبود. در نبرد نهایی بین مقاومت و محفل یکم قوس‌های شخصیتی توسعه‌نیافته، تصمیم‌گیری‌های سریع داستانی و چندین تکرار از «آخرین جدای» (The Last Jedi) وجود داشت که طرفداران را خشمگین کرد. کایلو رن – آنتاگونیست اصلی در طول سه‌گانه دنباله – یکی از عواملی بود که بسیاری از طرفداران را مجذوب خود کرد. آدام درایور به عنوان یک شخصیت شرور تراژیک، یک بازی قدرتمند دیگر انجام می‌دهد و به یک ضدقهرمان تبدیل می‌شود. اگر شخصیت‌های متعدد یا انتخاب‌های نامناسب را کنار بگذاریم، کایلو رن به لطف بازی درایور از دیالوگ‌های قوی و لحظات احساسی بهره می‌برد. کایلو رن علی‌رغم پایان‌های جذابش، طرفداران خود را در طول این پایان سه‌گانه بیش از پیش حفظ کرد.

آیکون فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ -  خیزش اسکای واکر Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker
فیلم

جنگ ستارگان: اپیزود ۹ – خیزش اسکای واکر

Star Wars: Episode IX – The Rise of Skywalker

تماشای فیلم خیزش اسکای‌واکر

1. دانته ریس به بهترین شکل ممکن باعث بهبود «فست اکس» (Fast X) شد

دانته ریس

  • محصول: 2023
  • کارگردان: لویی لتریر
  • بازیگران: وین دیزل، میشل رودریگز، جیسون موموآ
  • امتیاز راتن تومیتوز: 56 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.8 از 10

هرچه فرنچایز «سریع و خشمگین» (Fast and Furious) بیشتر ادامه پیدا کند، مضحک‌تر و بدتر می‌شود. «فست اکس» در سال 2023 همان عناصر همیشگی را نشان می‌دهد؛ شخصیت‌هایی تکراری، فیزیک مسخره، تعقیب و گریز ماشین‌ها و ذکر مداوم و بی‌جهت کلمه خانواده. قسمت دهم هیچ چیز جدیدی ندارد اما یک شخصیت شرور بسیار سرگرم‌کننده را معرفی می‌کند که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. آنتاگونیست «فست اکس» دانته ریس – پسر هرنان ریس از «سریع و خشمگین 5» (Fast Five)- است که می‌خواهد از دومینیک تورتو و خانواده‌اش انتقام بگیرد. دانته یک تازه‌وارد خنده‌دار و در عین حال تهدید‌آمیز است که جیسون موموآ نقشش را بازی می‌کند. موموآ در این شخصیت بسیار سرگرم‌کننده است، رفتارهای اغراق‌آمیز و انرژی بی‌حدوحصر را به فرانچایزی می‌آورد که به شدت به یک شرور مضحک برای تکمیل ویترین درخشانش نیاز داشت. دانته به سرعت تبدیل به بهترین عنصر «فست اکس» شد و طرفداران امیدوارند که او را در آینده ببینند.

آیکون فیلم سریع و خشن ۱۰ Fast X
فیلم

سریع و خشن ۱۰

Fast X

تماشای فیلم فست اکس

منبع: cbr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×