بازی‌های موردانتظار سال ۲۰۲۴ میلادی که باید تجربه کنیم

زمان به سرعت در حالی سپری شدن است؛ با این که شاید خیلی اوقات در گذشته دوست داشته‌ایم که ساعت برنارد در اختیارمان بود و زمان را متوقف می‌کردیم، اما به خاطر افول کیفیت زندگانی، در حال حاضر یا دوست داریم خیلی سریع به جلو برویم یا به گذشته‌های دور بازگردیم. این موضوع چه خوب یا چه بد، یک ویژگی خوب را با خودش به همراه دارد؛ با شروع هر سال جدید میلادی، مطمئن هستیم که بازی‌های بزرگی منتشر می‌شوند که می‌توانند تا ساعت‌ها ما را سرگرم کنند. بازی‌هایی که شاید برای بعضی از آن‌ها مدت زمان زیادی را منتظر بوده‌ایم و بازی‌هایی که بعضی‌هایشان مدت زمان زیادی نیست که از رونمایی‌شان می‌گذرند؛ به هر حال این بازی‌ها قرار است که سرنوشت صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۴ را به شکل ویژه‌ای رقم بزنند.

در این مقاله، قرار است که سراغ این بازی‌های ویدیویی برویم؛ بازی‌هایی که شاید لزوما قرار نیست که از لحاظ المان‌های گیمپلی بهتری باشند، اما مشخصا طرفدارهای زیادی را برای خود دست و پا کرده و احتمالا یک موفقیت تجاری مهم محسوب خواهند شد.

این مقاله قرار است که شامل چندین بازی ویدیویی مهم باشد که تا به حال انتشار آن‌ها برای سال ۲۰۲۴ تایید شده است؛ پس با این مقاله و بلاگ مایکت همراه باشید.

15- بازی MechWarrior 5: Clans

بازی MechWarrior 5: Clans

سری MechWarrior از آن دسته فرنچایزهایی است که همیشه طرفدارهای منحصر به فرد خودش را داشته و در حد وسط قرار می‌گیرد. یعنی شما یا از این بازی متنفر هستید یا این که تبدیل به طرفدار سرسخت آن خواهید شد که تا ساعت‌ها به تجربه آن می‌پردازید.

قسمت قبلی این بازی که MechWarrior: Mercen نام داشت، شامل شروع جذابی نبود. اما به مرور زمان پیشروی در این بازی متوجه خواهید شد که با یک الماس واقعی روبه‌رو هستید. قسمت جدید این بازی، همانطور که از نامش هم پیداست احتمالا مربوط به ساختن کلن است که انتظار برای این بازی را بسیار سخت‌تر می‌کند.

14- بازی Tiny Glade

معمولا بازی‌های ساخت و ساز، عناوینی نیستند که خیلی برای آن‌ها انتظار بکشیم و عطش تجربه آن‌ها را در خودمان بپرورانیم؛ ام بازی Tiny Glade که در سال ۲۰۴ منتشر می‌شود، شاید دقیقا یکی از همین عناوین جذابی باشد که نتوانیم به راحتی چشممان را از سوی آن برداریم و به شدت منتظر آن هستیم.

این بازی بیش از آن که از طریق رسانه‌های بازی‌های ویدیویی به محبوبیت برسد، در شبکه‌های اجتماعی مثل تیک تاک وایرال شد و از این وایرل شدن، توانست به محبوبی بی‌اندازه برسد. دلیل اصلی تفاوت این بازی ساخت و ساز با دیگر بازی‌ها، به خاطر اتمسفر آرامش‌بخش آن و انیمیشن‌های بسیار روان و نرم آن است که مشخصا تجربه جذابی خواهد بود.

13- بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

این که بعد از سال‌ها انتظار بالاخره می‌توانیم نسخه بازسازی شده قسمت سوم فرنچایز متال گیر سالید یعنی اسنیک ایتر را اما با نام Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را تجربه کنیم، به نوبه خود یکی از معجزه‌هایی است که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم اتفاق بیافتد. اما هیچ‌وقت در صنعت بازی‌های ویدیویی نباید از واژه «هرگز» استفاده کرد.

این بازی در زمان خودش یکی از پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های ممکن را داشت که تا به امروز تجربه‌اش بسیار لذت‌بخش است. اما بزرگ‌ترین مشکل تجربه نسخه اورجینال این بازی گیمپلی آن است که خوشبختانه به خاطر تغییراتی که قرار است در این بازی رخ بدهد و به خاطر بازسازی کل گیمپلی، احتمالا شاهد تجربه درخشانی خواهیم بود.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

12- بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

بازی Like a Dragon: Infinite Wealth

اگر طرفدار بازی‌های ژاپنی هستید، نگذارید که این اسم شما را گمراه کند. بازی Like A Dragon در حقیقت همان Ryo Ga Gotoku است که با نام Like A Dragon برای مارکت غربی منتشر می‌شود و باید اعتراف کرد از زمانی که سازندگان این بازی سراغ مارکت غرب آمده‌اند، شاهد تغییرهای مثبتی در این فرنچایز بوده‌ایم.

امکانات شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این فرنچایز است که به خاطر ورود به بازار غرب اتفاق افتاده؛ هم‌چنین از لحاظ داستانی و دیالوگ‌ هم، سازندگان سعی کرده‌اند که خیلی عامه‌پسند‌تر پیش بروند و سبک بازی‌های ژاپنی را تنها برای مارکت ژاپن در نظر داشته باشند که این موضوع، اتفاق خوبی است.

11- بازی 33 Immortals

بازی‌های روگلایک طی چند سال اخیر، تعدادشان سر به فلک کشیده‌ است؛ اما بازی‌های زیادی نیستند که بتوانند سر و صدای زیادی به پا کنند و گیمرها را چشم به انتظار بگذارند. اما به جرات می‌توان گفت که عنوان 33 Immortals این کار را به استادانه‌ترین شکل ممکن انجام داده است.

این عنوان قرار است که یک روگلایک بسیار سریع باشد اما بیشتر از سریع، سرسام‌آور بودن گیمپلی آن است که حائزاهمیت قرار گرفته. اما چرا سرسام‌آور؟ به این خاطر که عدد ۳۳ در نام بازی به خاطر این است که شما می‌توانید این بازی را به همراه ۳۲ پلیر دیگر تجربه کنید و با اضافه شدن هر پلیر جدید به بازی، چالش بازی نیز بیشتر می‌شود. 

10- بازی Black Myth: Wukong

بازی Black Myth: Wukong

وکونگ از بازی‌هایی است که طی دو سال اخیر سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده و نمایش‌هایی که تا به حال از این بازی دیده‌ایم، همگی اذعان دارند که قرار است یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ را در این عنوان ببینیم. اما متاسفانه با این وجود، هنوز اطلاعات خیلی زیادی از این بازی نداریم.

چیزی که در این بازی بیشتر از هر چیزی مورداهمیت قرار گرفته، جلوه‌های بصری آن است. انیمیشن‌های روان به همراه دنیاسازی بی‌مانند ووکونگ باعث شد تا خیلی‌ها شروع نسل نهم بازی‌های ویدیویی را با انتشار این بازی در نظر بگیرند. هر چند که به نظرم این بازی باید زودتر منتشر می‌شد، اما با وجود همه انتظارها امیدوار هستیم که این بازی ارزش این همه انتظار را داشته باشد.

9- بازی Silence of the Siren

بازی «سکوت آژیر‌ها» از آن بازی‌های جاه‌طلبانه‌ای است که سعی دارد در خفا و ضعف یک رقیب قدرتمند یعنی Heroes of Magic And Might، به خوبی بدرخشد و طرفدارهای این فرنچایز را به سمت خود جذب کند. بدین خاطر که این فرنچایز پرقدمت طی چند سال اخیر به خاطر پرداخت‌های درون برنامه‌ای نه چندان هوشمندانه‌اش، کلی پلیر از دست داده است.

از طرفی دیگر، Silent of The Siren به جای قرار گرفتن در یک زمان میدیوال قدیمی، شما را به یک دنیای فانتزی فضایی می‌برد و این شاید همان تغییری باشد که این ژانر به آن احتیاج دارد. اما باید دید که آیا سنگ سازندگان این بازی دقیقا به هدف می‌خورد یا نه!

8- بازی Final Fantasy 7 Rebirth

بازی Final Fantasy 7 Rebirth

فاینال فانتزی نام بسیار بزرگی است؛ نمی‌توان یک لیست از بازی‌های موردانتظار یک سال را نوشت و از نام یکی از قسمت‌های جدید فاینال فانتزی به راحتی عبور کرد. این که قرار است بازی Final Fantasy 7 Rebirth را تجربه کنیم، یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که در سال ۲۰۲۴ خواهد افتاد.

نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy 7، در سال انتشارش تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی شد و همگی از این بازسازی غیرمنتظره خرسند بودند. باید دید که آیا کمپانی اسکوئر انیکس می‌تواند مجددا با انتشار این بازی، خوشحالی را به دل طرفدارهای فاینال فانتزی برگرداند یا در این راه شکست خواهد خورد.

آیکون بازی FINAL FANTASY XV POCKET EDITION

FINAL FANTASY XV POCKET EDITION

حجم:۳۶۵.۷ مگابایت (شامل ۳۲۸.۷ مگابایت دیتا)

دانلود بازی FINAL FANTASY XV POCKET EDITION

7- بازی Persona 3 Reload

کارمان هنوز با بازی‌های ژاپنی به پایان نرسیده اما اینبار به جای اسکوئر انیکس، سراغ استودیو و کمپانی آتلوس آمده‌ایم. بازی پرسونا ۳، یکی از بازی‌های بسیار کمیابی است که نمی‌توانید در کنسول‌های نسل فعلی آن را تجربه کنید. اما خوشبختانه سازندگان این بازی قرار است که نسخه بازسازی شده این عنوان را تحت عنوان Persona 3 Reload تجربه کنید.

پرسونا هم فرنچایز خاصی است که شاید هر کسی نتواند با آن ارتباط برقرار کند؛ اما اگر یک گیمر حرفه‌ای حتی نسل جدید باشید، احتمالا راجع به این عنوان و به خصوص قسمت سوم شنیده‌اید و به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست که مثل خیلی‌ها، شما هم انتظار تجربه این بازی را بکشید.

6- بازی Avowed

بازی Avowed

تا آبسیدین هست، نقش‌آفرینی باید کرد! استودیوی آبسیدین یکی از مطرح‌ترین استودیوهای بازی‌سازی است که این استودیوی را به خاطر ساختن بازی‌های نقش‌آفرینی و تجربه‌های ناب در این سبک و ژانر می‌شناسیم. حالا این استودیو قرار است که با یک بازی کاملا جدید در این سبک تحت عنوان Avowed باز گردد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم توضیحی راجع به این بازی بدهیم، باید گفت که به نظر می‌رسد استودیوی Obsidian می‌خواهد که یک رقیب قدرتمند برای فرنچایز فوق‌محبوب و افسانه‌ای The Elder Scrolls بسازد و بازی Avowed اولین تلاش آن‌ها برای این کار است. پس باید منتظر یک تجربه نقش‌آفرینی با المان‌های اکشن کلاسیک باشیم.

5- بازی Baldur’s Gate 3

می‌دانم که خیلی از شما در حال حاضر به چه موضوعی فکر می‌کنید؛ این که Baldur’s Gate 3 که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده! شما درست می‌گویید، اما این انتشار تنها برای کامپیوترهای شخصی بوده و هنوز نسخه اکس باکس سری اکس/اس این بازی منتشر نشده و انتشار آن به سال ۲۰۲۴ موکول شده است.

با این که تجربه این بازی روی کامپیوترهای شخصی هم بسیار لذت‌بخش است، اما بعضی‌ها دوست دارند که برنده جایزه بهترین بازی سال از نگاه The Game Awards را روی یک مبل تجربه کنند که به راحتی بتوانند در دنیای دیوانه‌وار و جذاب آن، کندوکاو کنند و به ماجراجویی بپردازند.

4- بازی Clock Tower

بازی Clock Tower

قطعا یکی از سبک‌هایی که در حال بازگشتن به اوج خودش است، سبک ترس محسوب می‌شود. سبکی که در حال حاضر طرفدارهایش را بعد از سال‌ها انتظار دوباره به همان شور و هیجان برگردانده است. چرا؟ فرنچایز Silent Hill در حال بازگشت است، سری Resident Evil در هر قسمت جذابیتش بیشتر می‌شود، بهترین قسمت از سری Amnesia منتشر شد و هم‌چنین بازی محبوبی مثل Five Nights at Freddy’s هم قرار است به یک فیلم سینمایی تبدیل شود.

اما شاید یکی از مهم‌ترین خبرهایی که طی چند سال اخیر در بین اخبار سبک ترس و بقا دیده‌ایم، این است که فرنچایز ترسناک Clock Tower قرار است که بازگردد. سازندگان این بازی سال ۲۰۲۴ را برای مقصد نهایی این بازی در نظر گرفته‌اند. 

این بازی قطعا می‌تواند یک تکان اساسی به سبک ترسناک بدهد؛ شانس تجربه کردن یک بازی کلاسیک در سبک ترس و بقا که تمام المان‌های آن می‌تواند موهای بر تن را سیخ کند و شما را به یک دنیای ترسناک ببرد، شانسی است که همیشه نصیبمان نخواهد شد؛ پس باید از این دوره جذاب برای سبک ترسناک لذت ببریم.

3- بازی Star Wars Outlaw

بیایید با خودمان روراست باشیم؛ زمانی بود که برای تجربه یک بازی جدید در دنیای جنگ ستارگان حسرت به دل مانده بودیم اما طی چند سال اخیر، تعداد بازی‌های جنگ ستارگان بیشتر از حدی شده است که بتوانیم آن‌ها را ردیابی کنیم. بعضی از این عنوان‌ها قابل قبول و حتی عالی بودند و بعضی‌های دیگر هم چندان نه!

اما بازی Star Wars Outlaw یک جذابیت خاصی را با خود به همراه دارد که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. برای خیلی از طرفدارهای جنگ ستارگان، دیگر خیلی این موضوع جذاب نیست که در نقش یک جدای به مبارزه با سمت تاریکی بروند و با لایت سیبر خود با دشمن‌ها بجنگند. شاید موضوع اصلی جذابیت جنگ ستارگان را، استودیوهای سازنده بازی‌های اخیر این فرنچایز فراموش کرده‌اند.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت بی‌مانند جنگ‌ ستارگان شده، این است که بیننده‌های فیلم‌های جنگ ستارگان گشت و گذار در دنیای بی‌کران کهکشان‌ها را دوست داشتند و این بازی‌ها همگی جلوی گشت و گذار را به روش خودشان گرفته‌اند و ما را مجبور به تجربه یک داستان و روایت خطی کرده‌اند.

اما در بازی Star Wars Outlaw، این آپشن را در اختیار دارید که بتوانید به راحتی در دنیای بازی گشت و گذار کنید و خود را در موقعیت‌هایی قرار بدهید که در بازی‌های خطی و داستانی جنگ ستارگان، امکان ان را ندارید.

2- بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl

بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl

بازی استاکر ۲، بعد از رونمایی‌اش مثل یک بمب ساعتی عمل کرد. هیچکس انتظار رونمایی از این بازی را نداشت و هر چقدر که از زمان رونمایی آن بیشتر می‌گذشت، گیمرها و رسانه‌ها بیشتر به این نتیجه می‌رسیدند که چه اتفاق بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی افتاده است. البته این بازی باید خیلی زودتر از ۲۰۲۴ منتشر می‌شد اما متاسفانه به خاطر جنگ در جریان بین روسیه و اوکراین، این استودیوی اوکراینی این عنوان را بارها تاخیر زده است.

اما سازندگان اعلام کرده‌اند که این بازی در سه ماه اول مالی سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد و باید انتظار یک بازی بسیار جذاب را داشته باشیم. المان‌های اکشن و گانپلی قسمت اول و اکوسیستم ترسناک و منحصربه‌فرد این بازی باعث شده است تا انتظارمان برای بهبود قسمت دوم بسیار بیشتر باشد که امیدواریم سازندگان بازی به آن عمل کنند.

1- بازی Tekken 8

چگونه می‌توان یکی از مهم‌ترین بازی‌های ویدیویی در سبک مبارزه‌ای را به این راحتی‌ها فراموش کرد؟ تکن همواره از محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای است که حالا چندماه بعد از انتشار بازی Mortal Kombat 1، می‌آید تا مجددا این فرنچایز محبوب و قدیمی را به چالش بکشد و با توجه به محبوبیتی که تکن در دنیا دارد، کار چندان عجیبی هم نیست.

این بازی قرار است که شامل کاراکترهای قدیمی این سری باشد و این بار، داستان بازی بسیار پیچیده‌تر و تاریک‌تر از گذشته خواهد بود. گرافیک این بازی به لطف موتور بازی‌سازی جدید کاملا نرم‌تر از گذشته شده و انتظار یک گیمپلی سرسام‌آور را از این بازی خواهیم داشت.

آیکون بازی تیکن 3 پلی استیشن

تیکن 3 پلی استیشن

حجم:۲۳.۷ مگابایت

دانلود بازی تیکن 3 پلی استیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×