کدام بازی‌ها بالاترین نمرات را در سال 2023 دریافت کرده‌اند؟

ما در این مطلب 25 مورد از بازی‌هایی که در سال 2023 عرضه شده‌اند و بالاترین نمرات را دریافت کرده‌اند، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با توجه به این آثار می‌توان به این نتیجه رسید که امسال از نظر موفقیت آثار جدید یک سال خوب برای صنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

حالا که چیزی تا پایان سال جاری میلادی نمانده است بد نیست نگاهی به لیستی از بازی‌های سال 2023 بیندازیم که بالاترین نمرات را دریافت کرده‌اند. امسال از نظر عملکرد خوب بازی‌های جدید یکی از برترین سال‌ها برای صنعت گیم بوده و ما شاهد عرضه آثاری بوده‌ایم که حسابی مورد تعریف و تمجید منتقدها قرار گرفته‌اند. می‌توان گفت امسال تعداد بازی‌های زیادی روانه بازار شده‌اند؛ از IPهای جدید گرفته تا دنباله‌هایی برای فرنچایزهای محبوب. در این میان سبک‌های متنوعی هم پوشش داده شده‌اند تا گیمرها با هر سلیقه‌ای که دارند، اثری باب میل خود پیدا کنند.

با این که هنوز بازی‌های قرار است طی روزهای آینده منتشر شوند، بعید است که اثر جدیدی بتواند به لیست 25تایی ما راه پیدا کند. در واقع ما در این مطلب می‌خواهیم لیستی از 25 بازی که در سال 2023 عرضه شده‌اند و توانسته‌اند بالاترین نمرات را کسب کنند، با شما به اشتراک بگذاریم؛ لیستی که در آن شاهد حضور غیرمنتظره بازی‌هایی هستید که تصور نمی‌شد بتوانند چنان عملکردی داشته باشند که در چنین لیستی بتوان نام‌شان را دید. در این لیست ریمسترهایی مثل بازی Metroid Prime Remastered که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شد و DLCهایی نظیر بسته الحاقی Cyberpunk 2077’s Phantom Liberty که حسابی مورد ستایش قرار گرفتند، نادیده گرفته شده‌اند.

با توجه به مجموع نقدهای منتشر شده روی سایت OpenCritic، بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom توانسته با کسب نمره 96 از 100 به صدر جدول لیست بالاترین نمرات در بین بازی‌های سال 2023 دست پیدا کند. بازی Baldur’s Gate 3 هم با نمره مشابه فقط به خاطر اختلاف جزئی در رتبه دوم این لیست درست پشت سر Tears of the Kingdom جای گرفته است. در واقع هر دوی این بازی‌های نمره‌شان 96 از 100 است، اما برای بررسی دقیق‌ترین نمرات با دقت بالاترین و ضریب اعشار در نظر گرفته شده‌اند تا جایگاه اول و دوم مشخص شود. اما جایگاه سوم به یک بازی VR به اسم Asgard’s Wrath 2 رسیده است که بسیاری از گیمرها آن را بهترین بازی واقعیت مجازی تاریخ می‌نامند.

کدام بازی‌ها در سال 2023 بالاترین نمرات را دریافت کرده‌اند؟

کدام بازی‌ها در سال 2023 بالاترین نمرات را دریافت کرده‌اند؟

ما در ادامه این مطلب 25 اثری که توانسته‌اند بیش‌ترین نمره را در OpenCritic از سوی منتقدان کسب کنند، برای‌تان لیست کرده‌ایم:

  1. بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom با نمره 96
  2. بازی Baldur’s Gate 3 با نمره 96
  3. بازی Asgard’s Wrath 2 با نمره 93
  4. بازی Against the Storm با نمره 92
  5. بازی Videoverse با نمره 92
  6. بازی Resident Evil 4 Remake با نمره 92
  7. بازی Tents and Trees با نمره 92
  8. بازی Street Fighter 6 با نمره 92
  9. بازی Super Mario Bros. Wonder با نمره 91
  10. بازی 8-Bit Adventures 2 با نمره 91
  11. بازی Turbo Overkill با نمره 91
  12. بازی Marvel’s Spider-Man 2 با نمره 90
  13. بازی Jack Jeanne با نمره 90
  14. بازی Let’s Revolution با نمره 90
  15. بازی Slay the Princess با نمره 90
  16. بازی Dave the Diver با نمره 90
  17. بازی Path of the Midnight Sun با نمره 89
  18. بازی Ugly با نمره 89
  19. بازی Hi-Fi Rush با نمره 89
  20. بازی The Talos Principle 2 با نمره 89
  21. بازی Dead Space Remake با نمره 89
  22. بازی Sea of Stars با نمره 89
  23. بازی I Expect You to Die 3: Cog in the Machine با نمره 89
  24. بازی Warstride Challenges با نمره 89
  25. بازی Diablo 4 با نمره 88

این حقیقت که ما در لیست بالاترین نمرات بین بازی‌های سال 2023 توانسته‌ایم 25 بازی را قرار دهیم و در این میان پایین‌ترین نمره عدد 88 را نشان می‌دهد، حامی از این است که امسال واقعا سال موفقی برای صنعت بازی‌های ویدیویی بوده و آثار خوبی طی این مدت راهی بازار شده‌اند. دیدن این همه تنوع در این لیست واقعا خبر خوبی برای گیمرها است. بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یک اثر اکشن ماجراجویی جهان‌باز است، در صورتی که رتبه دوم به بازی Baldur’s Gate 3 تعلق دارد که یک اثر نقش‌آفرینی پیچیده محسوب می‌شود. در این میان ما ریمیک بازی Resident Evil 4 را در سبک ترس و بقا داریم و می‌توانیم اثری مثل Hi-Fi Rush که یک بازی هک اند اسلش است و این سبک را با المان‌های موزیکال و ریتمیک ترکیب کرده را در رده نوزدهم ببینیم.

بسیاری از بازی‌‌هایی که در لیست 25 اثر با بالاترین نمره در سایت OpenCritic قرار گرفته‌اند، برای گیمرها آشنا هستند. هرچند برخی از آثار هم هستند که شاید بسیاری از افراد چیزی درباره‌شان نشنیده باشند و حالا بخواهند به سراغ‌شان بروند. برای مثال بازی Against the Storm یک اثر در سبک شهرسازی است که روی سرویس Game Pass در دسترس کاربران پی سی قرار گرفته و توانسته بازخوردهای فوق‌العاده خوبی را کسب کند. با این حال این بازی هنوز به اندازه‌ی کافی مورد توجه گیمرها قرار نگرفته است. در این میان بد نیست به بازی Tents and Trees که اثری در سبک پازل است و بازی Slay the Princess  که یک رمان تصویری ترسناک محسوب می‌شود هم اشاره کنیم.

حال باید ببینیم آیا سال 2024 هم می‌تواند به اندازه امسال برای صنعت بازی‌های ویدیویی موفقیت‌آمیز باشد یا نه. بازی‌های بزرگی قرار است سال آینده منتشر شوند. اما مطمئنا سال آینده کار به این سادگی‌ها نمی‌توان از نظر عرضه‌های جدید به پای سال 2023 برسد.

این بود لیست بازی‌های سال 2023 که بیش‌ترین نمرات را دریافت کرده‌اند. نظر شما درباره آثار این لیست چیست؟ فکر می‌کنید کدام بازی سال آینده می‌تواند بالاترین نمره را در OpenCritic کسب کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×