بهترین بازی‌های دو نفره اندروید؛ تفریح با دوستان

زمانی بود که بازی‌های موبایلی تنها برای گذراندن وقت در تنهایی‌هایمان بود و این بازی‌ها یک نوع تمرین بودند که بتوانیم در بازی‌های کامپیوتری بهتر بدرخشیم. اما به مرور زمان، بازی‌های موبایلی تبدیل به صنعت جداگانه خودشان شدند که هر کدام از بازی‌های این صنعت، گیمپلی جذاب و منحصر به فرد خودشان را ارائه می‌دهند. حالا بازی‌های موبایلی چند قدم دیگر به سمت جلو آمده‌اند و با انتشار بازی‌هایی که می‌توانید در هر کجای دنیا با دوستان دیگرتان یک تجربه بازی چندنفره داشته باشید، بیشترین طرفداران را در بین بازی‌های این صنعت پیدا کرده‌اند. 

بازی‌هایی که یا به صورت دونفره یا چندنفره می‌توانید تجربه کنید و باید اعتراف کرد که این ژانر از بازی‌ها، حالا بیشتر از هر وقت دیگری محبوب‌تر و پرمحتواتر شده‌اند و استودیوهای بازی‌سازی موبایلی همه‌شان به سمت ساختن این بازی‌ها رفته‌اند.

اما با این وجود، انتخاب کردن از بین بهترین بازی‌هایی که می‌توانید با یکی دیگر از دوستانتان و به صورت دونفره تجربه کنید، بسیار کار سختی است. به همین خاطر، در این مقاله قصد داریم که به معرفی بازی‌های موبایلی بپردازیم که می‌توانید به صورت دونفره تجربه کنید و از تجربه آن لذت ببرید. پس با بلاگ مایکت و لیست بهترین بازی‌های دونفره اندرویدی همراه باشید.

9- بازی Death Squared

بازی Death Squared

در بین بهترین بازی های دونفره اندروید که می‌توانید تجربه کنید، شاید سبک معمایی و پازل از جمله سبک‌هایی باشد که می‌تواند بهترین محتوای ممکن را به کاربرها ارائه دهد. استودیوهای سازنده بازی‌های اندرویدی به مرور زمان توانسته‌اند که این ژانر را به تکاملی محسوس برسانند که نمونه آن را بسیار کمتر دیده‌ایم.

بازی Death Squared هم یکی از همین بازی‌ها است که شما باید به همراه یک شخص دیگر، به حل کردن معماها و پازل‌های مختلف بپردازید که با پیشروی در مراحل مختلف بازی، متوجه سختی و چالش‌های بیشتری آن هم می‌شود.

البته شما می‌توانید این بازی را به صورت تک‌نفره هم تجربه کنید، اما توصیه می‌کنیم که برای تجربه لذت‌بخش‌تر، حتما به صورت تیمی سراغ این بازی بروید. در این بازی حدود ۸۰ مرحله وجود دارد که به اتمام رساندن این ۸۰ مرحله کار بسیار سختی است.

المان‌های کنترل بازی بسیار روان و خوش‌ساخت هستند و جلوه‌های بصری بازی هم بسیار چشم‌نواز قلمداد می‌شوند. هم‌چنین می‌توانید این بازی را به وسیله کنترلرهای بلوتوثی هم تجربه کنید که کنترل بازی بسیار جذاب‌تر و روان‌تر می‌شود.

این بازی یکی از کامل‌ترین بازی‌های پازلی اندرویدی است که همین حالا می‌توانید با یکی دیگر از دوست‌هایتان آن را تجربه کنید.

8- بازی Dungeon Hunter 5

اگر دنبال بازی‌های مشابه گاد آو وار می‌گردید، توصیه می‌کنم که حتما سراغ بازی Dungeon Hunter 5 بروید. بازی که به راحتی می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند و المان‌های گیمپلی آن بسیار نفس‌گیر هستند و شما را به یاد فرنچایز محبوب انحصاری پلی‌استیشن یعنی God of War می‌اندازند.

این بازی یک عنوان در سبک نقش‌آفرینی فانتزی با زاویه دید از بالا است که مودهای گیمپلی مختلفی را به گیمرها ارائه می‌دهد. در این بازی شما باید با دشمن‌های مختلف بجنگید و به دنبال گنجینه‌های مختلف بروید. با این که روایت سه خطی بازی بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما حین تجربه بازی می‌توانید محتویات متفاوتی را تجربه کنید.

این بازی دارای حالت کمپین و داستانی است که می‌توانید خودتان را درگیر یک داستان جذاب کنید. خوشبختانه بخش داستانی بازی به هیچ‌وجه داستان کلیشه‌ای و خسته‌کننده ندارد و ریتم گیمپلی بخش کمپین در کنار داستان جذاب آن طوری کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند که می‌توانید ساعت‌ها از تجربه آن لذت ببرید.

گیمپلی دو نفره این بازی هم پر از جذابیت‌های منحصر به فرد خودش است. شما با پلیرهای همراه خود باید ماموریت‌های مختلفی را انجام بدهید که تمامی این ماموریت‌ها در راستای رسیدن به یک هدف مشخص است. این که کدام پلیر به سراغ کدام ماموریت هم می‌رود، انتخابی است که در اختیار خود شما قرار گرفته.

آیکون بازی Dungeon Hunter 5:  Action RPG

Dungeon Hunter 5: Action RPG

حجم:۳۸.۷ مگابایت

دانلود بازی Dungeon Hunter 5

7- بازی Monopoly Classic

بازی Monopoly Classic

بعضی از بازی‌ها هستند که در هر حالتی می‌توانند جذابیت خاص خودشان را داشته باشند. مثلا بازی مونوپولی شاید در ابتدا یک بازی رومیزی بوده اما به مرور زمان، این بازی راه خود را به مدیوم‌های دیگر هم پیدا کرد و به همین ترتیب، مونوپولی به راحتی توانست یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ شود.

به همین ترتیب است که سازندگان بازی‌های موبایلی هم از پتانسیل مونوپولی بارها استفاده کردند اما یکی از بهترین نتایج آن، انتشار بازی Monopoly Classic روی دستگاه‌های اندرویدی بود که می‌توانید آن را در کنار دوستان دیگرتان تجربه کنید.

در این بازی، شما باید با دوستان دیگرتان مقابل یکدیگر قرار بگیرید و در یک صفحه، مهره خود را حرکت دهید. هر مکانی که مهره شما در آن قرار بگیرد، در حقیقت یک سازه است. در ابتدای بازی، سازه‌ها بی صاحب هستند اما به مرور زمان می‌توانید این سازه‌ها را با پرداخت پول خریداری کنید.

باید حواستان به خرید و فروش درست این سازه‌ها باشد، چون ممکن است که تمام پول خود را از دست بدهید؛ برنده نهایی کسی خواهد بود که تمام سازه‌ها را به دست بیاورد و پول افراد دیگر را به طور کامل به اختیار خود در بیاورد.

آیکون بازی Monopoly - Board game classic about real-estate!

Monopoly – Board game classic about real-estate!

حجم:۱۷۲.۲ مگابایت

دانلود بازی Monopoly

6- بازی Soul Knight

این بازی در بین گیمرهای ایرانی هم طرفدارهای زیادی دارد و احتمالا در اتوبوس و مترو زیاد دیده باشید که افراد مختلف در حال تجربه این بازی باشند. یک بازی فانتزی شوتر که محوریت اصلی آن روی تصمیمات لحظه آخری است که گیمپلی بازی را رقم می‌زند. 

شما در این بازی می‌توانید در نقش یک شوالیه، یاغی، جادوگر یا دزدی مبارزه کنید که در طول بازی با دید از بالا به پایین باید هر چیزی که حرکت می‌کند را به قتل برسانید. از طرفی هم باید حواس خود را جمع کنید که همیشه بیلد مناسب خود را جمع کنید که بتوانید سلاح‌های مناسبی را حین مبارزه با دشمنان در اختیار داشته باشید.

در طول بازی سلاح‌ها و آپگریدهای زیادی قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را در مراحل رندومی که داخل بازی ساخته می‌شود، پیدا کنید. از تفنگ‌های لیزری گرفته تا کوسه‌های بزرگی که می‌توانید در بازی روی دشمن‌هایتان بیندازید!

اما یکی از بهترین بخش‌های بازی، قطعا حالت چندنفره آن است که شما می‌توانید با یک تا سه دوست دیگر خود و در قالب یک تیم چهارنفره وارد مبارزه‌ای نفس‌گیر بشوید. در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد پلیرهای همراه شما در طول بازی بیشتر باشد، درجه سختی بازی هم به شکل قابل محسوسی بیشتر خواهد شد؛ پس سعی کنید حتما پلیرهای حرفه‌ای را با خود به این بازی ببرید.

5- بازی Sky: Children of The Light

بازی Sky: Children of The Light

مدت زمان زیادی طول کشید تا بازی Sky: Children of the Light راه خود را به پلتفرم اندرویدی پیدا کند اما باید اعتراف کرد که این انتظار، کاملا ارزشش را داشت و پیاده‌سازی این بازی روی اندروید، یکی از بهترین پورت‌هایی بود که در صنعت بازی‌های موبایلی تا به حال دیده‌ایم.

این بازی توسط سازندگان بازی‌هایی همچون Journey و Flower ساخته شده‌ که در همه این بازی‌ها، المان کندوکاو محیط و گشت و گذار، محوریت اصلی است. به لطف المان بخش چندنفره بازی هم، شما می‌توانید تمام هفت مرحله از این بازی را در کنار یک یا دو دوست دیگر سپری کنید که لذت بازی را قطعا دو چندان می‌کند.

المان‌های ماجراجویانه در این بازی حرف اول را می‌زنند؛ شما باید سعی کنید که جای جای این بازی را به خوبی بگردید که محتوایی را از دست ندهید. کندوکاو دنیای این بازی به اندازه‌ای لذت‌بخش است که شاید بارها و بارها یک مرحله را تکرار کنید تا بتوانید از تمام جذابیت‌های آن لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که این بازی توسط سازندگان آن همواره در حال پشتیبانی است و هر چند وقت یکبار، محتوای جدیدی از آن منتشر می‌شود. پس حتما سعی کنید که این بازی را با یکی از دوستانتان تجربه کنید.

4- بازی Rocket League Sideswipe

بازی راکت لیگ از همان ابتدا بعد از انتشارش روی پی سی و کنسول‌های مختلف، توانست جامعه طرفداری عظیمی را به دست آورد. بازی که با ترکیب کردن ماشین‌های مسابقه‌ای و فوتبال، یکی از نوآورانه‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. اما برای گوشی‌های هوشمند و دستگا‌ه‌های اندرویدی چطور؟

بازید Rocket League Sideswipe نسخه اندرویدی آن است که با وجود المان‌های کمتر، اما باز هم توانسته تا آن اسانس اصلی بازی را روی گوشی‌های هوشمند بیاورد. به عنوان مثال، برخلاف نسخه اصلی که سه بعدی است، در این نسخه شما روی حالت دو بعدی بازی را تجربه می‌کنید که البته هنوز هم نفس‌گیر و هیجان‌انگیز است.

خوشبختانه، این بازی را می‌توانید روی کنترلر هم تجربه کنید اما اگر کنترلر ندارید، جایی برای نگرانی نیست چون کنترل‌گرهای لمسی این بازی هم به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند تا حین تجربه گیمپلی روی گوشی هوشمند، دچار مشکل نشوید. 

اما مهم‌ترین ویژگی بازی‌های راکت لیگ، همکاری تیمی آن هستند که در این بازی هم می‌توانید به همراه دوستان خود یک تیم تشکیل بدهید و با دیگر تیم‌های موجود در بازی به مسابقه بپردازید و آن‌ها را شکست دهید.

در حال حاضر این بازی هیچ تبلیغ یا حالت پولی ندارد و می‌توانید به صورت رایگان از تمام ویژگی‌های آن لذت ببرید. پس توصیه می‌کنم که هر چه زودتر توانایی‌های خود را در این بازی به همراه دوستان دیگرتان ارتقا دهید و از پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های مختلف که برای این بازی در نظر گرفته شده، لذت ببرید.

آیکون بازی Rocket League Sideswipe

Rocket League Sideswipe

حجم:۱.۱ گیگابایت

دانلود بازی Rocket League Sideswipe

3- بازی Battle of Polytopia

بازی Battle of Polytopia

اولین موضوعی که در این بازی نظر شما را به خود جلب می‌کند، جلوه‌های بصری جالب آن است که می‌تواند دل از هر گیمر موبایلی ببرد. گرافیک این بازی در حقیقت پیکسل نیست و گرافیک پالیگانی دارد. بازی‌های کمی هستند که با گرافیک پالیگانی بتوانند چنین جذابیتی را ارائه دهند.

شما در این بازی وارد دنیایی پر از رمز و راز می‌شوید که باید سعی کنید که در همین سرزمین عجیب و غریب، امپراطوری خود را بسازید. سبک این بازی استراتژی نوبتی است که باید اعتراف کرد سازندگان این بازی سبک پرریسکی را برای این بازی انتخاب کرده‌اند. ریسکی که البته به خوبی پیاده‌سازی شده و جواب داده است.

شما باید سعی کنید که امپراطوری خود را بسازید و به مرور زمان آن را بزرگ‌تر کنید. با پیشروی و پیروزی در بازی، می‌توانید سرزمین‌های اطراف را به سرزمین خود اضافه کنید، سربازهای خود را قوی‌تر کنید و بتوانید به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شوید و همینطور که سال‌های مختلف در بازی می‌گذرد، امپراطوری خود را قدرتمندتر کنید.

نکته جالب راجع به بازی این است که نقشه‌های بازی به صورت خودکار ساخته می‌شود و همین موضوع باعث شده که ارزش تکرارپذیری این بازی بسیار زیاد باشد؛ یعنی در طول بازی به احتمال زیاد هیچ‌وقت با یک دنیای تکراری مواجه نخواهید شد که از مهم‌ترین نکات کلیدی این بازی محسوب می‌شود.

آیکون بازی The Battle of Polytopia

The Battle of Polytopia

حجم:۶۳.۵ مگابایت

دانلود بازی The Battle of Polytopia

2- بازی Human Fall Flat

یکی از خنده‌دارترین بازی‌های موبایلی که می‌توانید با دوستانتان تجربه کنید و هیچ‌وقت از گیمپلی آن خسته نشوید. این عنوان، یک بازی بر پایه معما و فیزیک است که در سال ۲۰۲۰ میلادی برای اندروید پورت شد و در دسترس کاربرهای این سیستم عامل گوشی‌های هوشمند قرار گرفت.

کنترل این بازی بسیار عجیب غریب و سخت است؛ البته فکر نکنید که سازندگان بازی نتوانسته‌اند که کنترل بازی را درست پیاده‌سازی کنند. کل گیمپلی این بازی بر پایه کنترل عجیب است که لحظات خنده‌دار و سرگرم‌کننده را رقم می‌زند. 

شما در هر مرحله از بازی یک معما پیش روی خودتان دارید که خود معما پیچیده‌ نیست اما به خاطر فیزیک و کنترل عجیب بازی، به سختی می توانید این معماها را حل کنید. البته باید در نظر داشته باشید که احتمالا حریف شما که در بازی قرار دارد هم کار شما را برای حل کردن این معما سخت‌تر می‌کند.

از طرفی، شما در هر مرحله چندین روش مختلف دارید که بتوانید معماهای بازی را حل کنید و این که شما کدام راه‌حل و مسیر را پیش می‌برید هم از جمله دلایلی است که این بازی را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند.

آیکون بازی Human: Fall Flat

Human: Fall Flat

حجم:۹۵۵.۴ مگابایت

دانلود بازی Human: Fall Flat

1- بازی Dead by Daylight Mobile

بازی Dead by Daylight Mobile

بازی دد بای دیلایت، در کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی توانست طرفدارهای زیادی را به دست بیاورد و سازندگان این بازی هم با آوردن کاراکترهای معروف به دنیای این بازی، سعی کردند تا جایی که می‌توانند، این جذابیت را بیش از پیش کنند؛ باید اعتراف هم کنیم که در انجام این کار بسیار موفق بوده‌اند.

در این بازی، دو جبهه مختلف وجود دارد که شما می‌توانید به عنوان یکی از آن‌ها ظاهر شوید. جبهه اول، یک قاتل زنجیره‌ای و خطرناک است که هر کسی که جلوی راهش قرار بگیرد را به قتل می‌رساند و جبهه دوم افراد معمولی هستند که باید به هر شکلی که می‌توانند جلوی این قاتل سریالی را بگیرند.

چه به عنوان قاتل و چه به عنوان بازمانده‌ها، استرس و نفس‌گیر بودن این بازی شبیه به هیچ بازی دیگری نیست. نقشه این بازی طوری طراحی شده است که مخفیگاه‌های زیادی برای شما در نظر گرفته شده اما به همین ترتیب، مخفیگاه‌ها می‌توانند یک بن‌بست برای شما باشند که قاتل به راحتی شما را بکشد.

این موش و گربه بازی در حقیقت بین ۴ فرد معمولی و یک قاتل صورت می‌گیرد. در نظر داشته باشید که این چهار نفر نمی‌توانند قاتل را بکشند و تنها می‌توانند مسیر را برای قاتل سخت‌ کنند که در نهایت خودشان بتوانند از این موقعیت فرار کنند.

⚠️ در حال حاضر این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×