گزیده نقدهای بازی تکن 8 – مهیج و باشکوه

سری بازی‌های Tekken در بین طرفداران آثار مبارزه‌ای علاقمندان زیادی دارد. امسال بازی تکن 8 که جدیدترین نسخه از این فرنچایز است عرضه شده و ما در این مطلب نظر رسانه‌های مختلف درباره این اثر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس در ادامه با مایکت همراه باشید.

بازی تکن 8 با همکاری Bandai Namco Studios و Arika ساخته شده و Bandai Namco Entertainment هم وظیفه انتشار آن را برعهده دارد. این اثر هشتمین نسخه اصلی و دهمین اثر به صورت کلی در مجموعه به حساب می‌آید.

این بازی از نظر گیم‌پلی تغییرات متنوعی کرده و حالا به نظر می‌رسد می‌تواند تجربه‌ای بهتر از همیشه را ارائه دهد. در بازی تکن 8 ما شاهد بازگشت بسیاری از کاراکترهای قدیمی مجموعه هستیم و شخصیت جدیدی هم به اثر اضافه شده‌اند. 

بازی تکن 8 در حال حاضر روی پلی استیشن 5 از 63 نقد میانگین نمره 90 را دریافت کرده که نشان می‌دهد منتقدها حسابی از ساخته جدید بندای نامکو رضایت داشته‌اند. این بازی روی ایکس باکس سری ایکس هم فعلا از 19 نقد میانگین نمره 87 از 100 را دریافت کرده است. روی پی سی فعلا 15 رسانه در خصوص این بازی نقد نوشته‌اند که میانگین امتیازات آن‌ها نمره 93 از 100 را برای این اثر نشان می‌دهد. به هر حال ما تصمیم داریم در این مقاله به گزیده نقدهای رسانه‌های مختلف روی نسخه PS5 بازی تکن 8 اشاره کنیم.

آیکون فیلم تیکن: انتقام خونین Tekken: Blood Vengeance
فیلم

تیکن: انتقام خونین

Tekken: Blood Vengeance

تماشای انیمیشن تیکن: انتقام خونین

گزیده نقدهای بازی تکن 8

رسانه VGC

  • امتیاز: 100 از 100

بازی تکن 8 یک دنباله مهیج است. با تاکید مجدد روی حالت‌های تک‌نفره و مکانیک جدید Heat که شورانگیزتر شدن مبارزات را تضمین می‌کند، این اثر توانسته در کنار Tekken 3 به یکی از مهیج‌ترین و تحسین شده‌ترین نسخه‌های مجموعه تبدیل شود.

رسانه GamesRadar+

  • امتیاز: 100 از 100

بهترین نسخه از مجموعه تکن تا به امروز به مبارزان خود عمق زیادی می‌دهد و به لطف قابلیت‌های مخصوص نسل کنونی خود بیش‌تر شبیه به یک اثر انقلابی است تا صرفا یک آپدیت ساده.

رسانه Eurogamer Germany

  • امتیاز: 100 از 100

نه تنها بازی تکن 8 هنرهای رزمی را به تصویر می‌کشد، بلکه با استفاده از انرژی گرمایی می‌تواند اجازه حمله‌هایی قدرتمندانه‌تری را بدهد. همچنین باید بگوییم که حالا پس از تغییر طراحی بازی از نظر گرافیکی عالی به نظر می‌رسد و پر است از تنوع در بخش‌های مختلف و گزینه‌های مربوط به تمرین و همچنین ایده‌های هوشمندانه.

رسانه PlayStation Universe

  • امتیاز: 95 از 100

بازی تکن 8 یک نسخه فوق‌العاده برای این مجموعه قدیمی است و یک اثر عالی برای سالگرد 30 سالگی فرنچایز محسوب می‌شود. به لطف لیست شخصیت‌های متنوع که هر یک دارای حرکات منحصربه‌فردی هستند، اضافه شدن سیستم Heat، نوار سلامتی قابل بازیابی، به علاوه‌ی تنوع بسیار زیاد در حالت‌های مختلف، بازی Tekken 8 اثری است که طرفداران قدیمی و تازه‌واردها نباید تجربه‌اش را از دست بدهند.

رسانه COGconnected

  • امتیاز: 93 از 100

تمرکز بازی تکن 8 روی ارائه یک گیم‌پلی پرشور است و همین موضوع آن را به بهترین نسخه در مجموعه تبدیل می‌کند. سیستم Heat فوق‌العاده است و موجب می‌شود برای هر شخصیت از لیست کاراکترهای متنوع اثر، روش‌های جدیدی جهت حمله کردن داشته باشیم. با این که بزرگ‌تر شدن بخش سینمایی داستان نسبت به نسخه قبل یک پیشرفت محسوب می‌شود، اما از آن جایی که ادامه‌ای برای قصه‌ای است که از 30 پیش تا به حال روایت می‌شود، احتمالا در جلب نظر گیمرهای جدید شکست خواهد خورد. هرچند به لطف داشتن محتوای بسیار زیاد، حالت آنلاین خوب و شخصیت‌های جدید جالب، بازی Tekken 8 اثری است که طرفداران این سبک باید تجربه‌اش کنند.

رسانه Push Square

  • امتیاز: 90 از 100

بازی تکن 8 یک اثر مبارزه‌ای مدرن و شاهکار به حساب می‌آید. این اثر حالت‌های تک‌نفره را نادیده نمی‌گیرد، بخش آنلاین بسیار خوبی داشته و از نظر بصری جذابیت زیادی دارد. اما مهم‌تر از همه این که بخش مبارزات آن درخشان است. این بازی از نظر فنی بسیار عمیق و در عین حال دسترسی‌پذیر بوده و تجربه‌ای رضایت‌بخش را ارائه می‌دهد؛ شاید بیش‌تر از همیشه. در مجموعه Tekken هیچ نسخه‌ای نیست که کاملا شبیه به بازی تکن 8 باشد و این اثر بهترین و پرشورترین اثر در فرنچایز محسوب می‌شود.

رسانه IGN

  • امتیاز: 90 از 100

بازی تکن 8 یک اثر فوق‌العاده برای مجموعه قدیمی به حساب می‌آید. تغییرات جالب در سیستم‌های کلاسیک بخش مبارزه، حالت‌های آفلاین بسیار سرگرم‌کننده، شخصیت‌های جدید عالی، ابزارهای تمرین خارق‌العاده و تجربه آنلاینی که کاملا بهبود یافته همگی در کنار هم این بازی را به اثری تبدیل کرده که من تا سال‌های زیادی قرار است آن را تجربه کنم. البته این جا و آن جا نقاط ضعیفی هم دیده می‌شود. مثلا عدم وجود اتاق‌های شخصی‌سازی شده که انتظارش را داشتیم یکی از این موارد است. اما به نظر من بندای نامکو می‌توانست Tekken را به طور کلی در مسیر بهتری برای آینده قرار دهد. بازی تکن 8 با وجود احترام به میراث گذشته، حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد و تجربه‌ای ویژه را به ارمغان می‌آورد.

رسانه GamingBolt

  • امتیاز: 90 از 100

بازی تکن 8 یک اثر جذاب در سبک خود است. این اثر فضای بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در عین حال بخش مبارزات اعتیادآوری دارد. این بازی یک تجربه عالی را به ارمغان می‌آورد و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند بازیکنان باتجربه و جدید را جذب کند.

رسانه Screen Rant

  • امتیاز: 90 از 100

بازی تکن 8 دارای حالت‌های مختلف، داستان و قابلیت‌های شخصی‌سازی است و اجازه می‌دهد بازیکنان با هر مهارتی که دارند بتوانند سرگرم شوند. مبارزه با بازیکنان قدیمی در حالت‌های چندنفره آنلاین احتمالا تجربه‌ای چالش‌برانگیز برای تازه‌واردها خواهد بود. با این حال باید بگوییم که جدیدترین نسخه از مجموعه بهترین ابزارها در فرنچایز را برای استاد شدن در بازی با 32 شخصیت قابل‌بازی در اختیارتان قرار می‌دهد. علی‌رغم این که بازی Tekken 8 از همیشه دسترسی‌پذیرتر شده، اما هنوز هم استاد شدن در آن کار دشواری است. همچنین این بازی هنوز هم یکی از پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین کاراکترها را دارد.

رسانه TheGamer

  • امتیاز: 90 از 100

حتی اگر Arcade Quest به اندازه حالت‌های پیشین قوی نباشد، همین قابلیت که توانسته این اثر را به یکی از پیچیده‌ترین بازی‌های مجموعه تبدیل کند، قابل تحسین است. به نظر می‌رسد محتوای بخش‌های تک‌نفره آن در بلندمدت ارزش آپدیت شدن را هم دارند. نقاط ضعف این اثر باعث نمی‌شود که از بازی تکن 8 به عنوان یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز یاد نکنیم. به لطف کمپین تک‌نفره به یاد ماندنی، شخصیت‌های جدید عالی و تمرکز روی بخش فنی که حالا بسیار هیجان‌انگیز شده و پیاده‌سازی گیم‌پلی با ریتم سریع حالا تجربه بهتر در دسترس‌تان قرار گرفته است. Tekken بازگشته و نسخه جدید مثل همیشه قوی است.

رسانه Game Informer

  • امتیاز: 83 از 100

بازی تکن 8 با وجود این که یک پکیج کامل است، نمی‌تواند در سطح و اندازه رقبای خود یعنی Street Fighter 6 و Mortal Kombat 1 ظاهر شود. اما با شروع مسابقات و به کار بردن کومبوهای مختلف و حرکات گوناگون متوجه مهیج بودن آن خواهید شد؛ مخصوصا اگر با تجربه مبارزات یک در مقابل یک آشنا باشید. جدیدترین تورنومنت King of Iron Fist هنوز هم به شکلی است که حسی کاملا رضایت‌بخش را القا می‌کند و جذابیت زیادی دارد و بخش سرگرم‌کننده‌ای محسوب می‌شود که در آن می‌توانید مهارت‌های خود را در مقابل دوستان و رقبایتان محک بزنید.

رسانه Press Start Australia

  • امتیاز: 80 از 100

بازی تکن 8 نشان می‌دهد که تازه و به‌روز ماندن یک مجموعه قدیمی، در عین ارائه تجربه‌ای آشنا برای طرفداران همیشگی چقدر راحت است. در این بازی Story Mode جذاب کنار Character Episodes قرار گرفته که باعث می‌شود بخش روایی جالب توجه باشد. Arcade Quest و Tekken Ball هم وجود دارند که چاه و راه را به تازه‌واردها بیاموزند. با این که شاید طرفداران از عدم وجود شخصیت‌های موردعلاقه‌شان رضایت نداشته باشند، اما بازی Tekken 8 سعی کرده با کاراکترهای جدید خلا نبود آن‌ها را پر کند. همچنین قرار است در آینده شخصیت‌های بیش‌تری به بازی اضافه شوند. پس برای مبارزات جدید خود آماده شوید.

این بود گزیده نقدهای منتقدان در خصوص بازی تکن 8. نظر شما درباره این بازی چیست؟ کدام اثر مبارزه‌ای را در دنیای بازی‌های ویدیویی بیش‌تر دوست دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون سریال تیکن : خط خون Tekken: Bloodline
سریال

تیکن : خط خون

Tekken: Bloodline

تماشای انیمیشن تیکن: خط خون

منبع: Metacritic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×