خبرهای جدیدی از کنسول نسل بعد ایکس باکس به گوش می‌رسد

یک لیکر، پادکستر و یوتیوبر مطرح حوزه تکنولوژی ادعا کرده که اطلاعاتی از داخل مایکروسافت در خصوص وضعیت کنسول نسل بعدی ایکس باکس دریافت کرده است. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

این لیکر که Moore’s Law is Dead نام دارد به تازگی خبرهای جدیدی درباره کنسول نسل بعدی ایکس باکس به اشتراک گذاشته و ادعا کرده که این محصول فعلا از نظر فرآیند تولید نتوانسته به اندازه کنسول نسل بعدی پلی استیشن پیشرفت کند. در حال حاضر گیمرها با کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس از تجربه نسل نهم بازی‌های ویدیویی لذت می‌برند. این نسل در سال 2020 آغاز شد و هر دو شرکت کنسول‌های خود را در ماه نوامبر همان سال روانه بازار کردند. حالا که بیش از سه سال از آن زمان می‌گذرد، گیمرها و دنبال‌کنندگان صنعت بازی‌های ویدیویی بحث‌هایی پیرامون نسل آینده را شروع کرده‌اند.

کمیسیون تجارت فدرال در ماه مارس سال گذشته به صورت ناخواسته لو داد که کنسول نسل بعدی ایکس باکس در دست ساخت قرار دارد و حتی در آن زمان مشخص شد که مایکروسافت یک نام رمز هم برای این پروژه تعیین کرده است. از آن زمان به بعد دیگر خبرهای زیادی در این رابطه منتشر نشده و ما نمی‌دانستیم وضعیت شرکت در خصوص ساخت کنسول جدید چطور است و این محصول در چه مرحله‌ای از تولید قرار دارد. هرچند هفته گذشته بود که طرفداران ایکس باکس درباره وضعیت کنونی کنسول نسل بعدی خبرهایی دریافت کردند که مهم به نظر می‌رسید.

هفته قبل یوتیوبر و لیکری به نام Moore’s Law is Dead ویدیویی از خود منتشر کرد و در آن مدعی شد که بر اساس اطلاعاتی که از داخل شرکت مایکروسافت دریافت کرده، کنسول نسل بعدی ایکس باکس نسبت هنوز از نظر فرآیند توسعه نتوانسته به اندازه رقیب‌اش، پلی استیشن، پیشرفت داشته باشد. دلیل این امر هم ظاهرا این بوده که مایکروسافت در بستن قرارداد با AMD که وظیفه تولید پردازنده‌های مرکزی کنسول را برعهده دارد، خیلی تعلل کرده است. احتمالا اکثر گیمرها با برند AMD آشنایی خوبی دارند، چرا که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید CPU در جهان به حساب می‌آید. علاوه بر این، این کمپانی در تولید کارت گرافیک هم فعالیت دارد و انتظار می‌رود برخی از بهترین محصولات‌اش را طی سال جاری میلادی راهی بازار کند. AMD پیش‌تر با سونی و مایکروسافت در تولید کنسول‌های نسل نهم پلی استیشن و ایکس باکس همکاری داشته است.

آیکون سریال استریم بازی‌های ایکس باکس - پرهام گیم پلی Xbox Games Stream by Parham Gameplay
سریال

استریم بازی‌های ایکس باکس – پرهام گیم پلی

Xbox Games Stream by Parham Gameplay

تماشای استریم بازی‌های ایکس باکس

طبق ادعای لیکر مذکور ایکس باکس در فرآیند تولید از پلی استیشن عقب است

خبرهای جدیدی از کنسول نسل بعد ایکس باکس به گوش می‌رسد

این خبر از برخی لحاظ تعجب‌برانگیز است، چرا که به نظر می‌رسد با اطلاعاتی که سال گذشته میلادی به صورت ناخواسته لو رفت تناقض دارد. در سپتامبر گذشته مشکلات حقوقی مایکروسافت و FTC به لو رفتن برنامه‌های این شرکت برای ساخت کنسول نسل جدیدش منتهی شد. همچنین مشخص شد که ظاهرا این کمپانی روی یک کنسول هیبریدی هم کار می‌کند و قرار است روی تکنولوژی مبتنی بر فضای ابری تمرکز بیش‌تری داشته باشد. این اطلاعات لو رفته به این موضوع اشاره داشتند که مایکروسافت انتخاب پردازنده برای کنسول نسل بعدی خود را به 2 گزینه محدود کرده که هر دو توسط AMD تولید می‌شوند. اگر ادعای Moore’s Law is Dead را درست در نظر بگیریم، یعنی تیم ایکس باکس باید طی چند ماه اخیر تغییرات قابل توجهی در برنامه‌هایش ایجاد کرده باشد.

ایکس باکس فعلا نسبت به این خبرهای لو رفته‌ی جدید واکنشی نشان نداده و به نظر می‌رسد رئیس این شرکت فعلا حسابی پرمشغله است. طی همین هفته بود که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، به انتشار اخبار پرسروصدا درباره احتمالا عرضه آثار انحصاری این شرکت برای دیگر پلتفرم‌ها واکنش نشان داد. او وعده داد که به زودی رویدادی برگزار می‌کند و در آن جا درباره این موضوع صحبت خواهد کرد. به نظر می‌رسد که ممکن است او در این رویداد درباره شایعات دیگر هم صحبت کند و خبرهایی در خصوص وضعیت کنسول نسل بعدی به اشتراک بگذارد.

این بود خبرهای جدید درخصوص کنسول نسل جدید ایکس باکس. نظر شما درباره محصولات ایکس باکس چیست؟ فکر می‌کنید برنده نسل نهم فعلا کدام کنسول بوده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×