خطرناک‌ترین زامبی‌ها در کدام بازی‌های ویدیویی حضور دارند؟

زامبی‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی‌های ترسناک هستند و حکومت آن‌ها به سبک ترسناک نزدیک به سه دهه است که ادامه دارد؛ زامبی‌ها همیشه یک سوژه مناسب هستند که سازندگان بازی‌های ویدیویی سراغ آن‌ها می‌روند. البته زامبی‌ها از شروع خود تا به حال بسیار حالت‌های متفاوتی را به خود گرفته‌اند.

زامبی‌ها در ابتدا یک سری موجودات بسیار کند بودند که دست‌های خود را رو به جلو می‌گرفتند و به دنبال هر انسان زنده‌ای بودند که بتوانند از آن‌ها تغذیه کنند؛ تا مدت زمان زیادی هم، ایده اصلی برای زامبی‌ها دقیقا چنین چیزی بود که این موضوع به مرور زمان تغییر کرد.

برای مدت‌های زیادی، مفهوم زامبی به همین شکل بود؛ اما زمانی که بازی‌سازها به این نتیجه رسیدند که این زامبی‌ها کمی حوصله‌سربر شده‌اند و برای بیشتر کردن هیجان بازی‌ها نیاز دارند که در آن تغییر بدهند، زامبی‌های جدیدی به صنعت بازی‌های ویدیویی اضافه شدند که در نوع خود جالب بودند.

مثلا بعضی از این زامبی‌‌ها سرعت بیشتری داشتند یا بعضی‌های دیگر قدرت‌های خارق‌العاده‌ای به همراه خود داشتند. به همین ترتیب، بازی‌هایی ساخته شدند که خطرناک‌ترین زامبی‌ها را در خود داشتند. در این مقاله، قرار است که به معرفی چند بازی بپردازیم که خطرناک‌ ترین زامبی‌ها در آن حضور داشتند.

1. بازی DayZ

بازی DayZ

بازی‌های چندنفره همیشه نیازمند یک المان متفاوت و اثرگذار هستند تا بتوانند از بین بازی‌های معمولی بدرخشند؛ به عنوان یک بازی ترس و بقای زامبی‌محور، بازی DayZ هم یکی از همین بازی‌های چندنفره است که سازندگان آن با به میان آوردن زامبی‌های کاملا متفاوت، سعی کرده‌اند که این کار را به خوبی انجام دهد.

این بازی در حقیقت یک ماد برای بازی Arma 3 بود؛ یک ماد چندنفره که پلیرهای مختلف را در یک دنیای آخرزمانی زامبی‌محور قرار می‌داد که باید به هر شکلی که می‌توانید،‌ از موج حمله زامبی‌ها جان سالم به در ببرید و خود را نجات دهید.

حتی در حال حاضر و با گذشت مدت زمان زیادی از انتشار این بازی، پلیرهای زیادی هستند که به صورت روزانه این بازی را تجربه کنند؛ زامبی‌های این بازی به شکل عجیبی، خطرناک‌تر از آن چیزی هستند که ممکن است از نمایش‌ها و تریلرهای این بازی برداشت کنید. 

زامبی‌های این بازی می‌توانند در کمتر از چند ثانیه شما را از صحنه روزگار حذف کنند؛ تنهایی بازی کردن در دنیای DayZ بسیار خطرناک است و به همین خاطر، اگر از ابتدای بازی با یکی از دوستان خود این عنوان را تجربه نکنید، ممکن است خیلی زود از چالش بالای بازی خسته شوید.

2. بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

بازی رزیدنت ایول ۲ یکی از بازی‌های بازسازی شده است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و این بازسازی بر اساس عنوان کلاسیکی با همین نام بود که در حقیقت دومین قسمت از فرنچایز پرطرفدار Resident Evil محسوب می‌شود؛ با این که زامبی‌های رزیدنت ایول ۲ همچنان کلاسیک هستند، اما ماجرا کمی متفاوت‌تر است.

چندین دلیل مختلف وجود دارد که چرا زامبی‌های رزیدنت ایول ۲ می‌تواند یکی از سرسخت‌ترین زامبی‌های ممکن را داشته باشد. در ابتدا این که شما ممکن است زامبی‌های متفاوت را به شکل سورپرایزکننده‌ای از نزدیک ببینید که زمان بسیار کمی در اختیار شما برای واکنش دادن می‌دهد.

از طرفی دیگر، یک موجود کشنده و خطرناک دیگر به اسم مستر ایکس، در طول مدت بازی شما را تعقیب می‌کند که اگر دستش به شما برسد، بدون شک کشته خواهید شد. بنابراین در حالی که حواس شما پرت صدای پای مستر ایکس بزرگ است، ممکن است زامبی‌ها شما را سورپرایز کنند.

از طرف دیگر، تاریک بودن بیش از حد محیط بازی هم از مواردی است که می‌توانید به خود اطمینان دهید که محیط هم قرار نیست طرف شما باشد و هر چیزی ممکن است در محیط بازی برای شما اتفاق بیافتد.

آیکون سریال استریم رزیدنت اویل ۲ - پرهام گیم پلی Resident Evil 2 Stream by Parham Gameplay
سریال

استریم رزیدنت اویل ۲ – پرهام گیم پلی

Resident Evil 2 Stream by Parham Gameplay

تماشای سریال استریم رزیدنت اویل ۲

3. بازی 7Days To Die

بازی 7Days To Die

بازی «۷ روز تا مردن» هم یکی دیگر از بازی‌های ویدیویی است که درست مثل DayZ شما را وارد یک آخرالزمان زامبی‌محور می‌کند؛ البته باید در نظر داشته باشید که این بازی در سبک شوتر اول شخص ساخته شده است و هیجان آن به مراتب بیشتر است.

در این بازی المان‌های کلاسیک ترس و بقا قرار گرفته است که گیمپلی آن یک پیچش بسیار بزرگ دارد. پیچش گیمپلی بازی این است که شما هفت روز در بازی فرصت دارید؛ چند روز اول را باید به چیدن یک بیس و پایگاه خوب سپری کنید و در روز هفتم، باید در مقابل کلی زامبی که به شما حمله می‌کنند، مقابله کنید.

حمله این زامبی‌ها به شدت وحشیانه است و باید این انتظار را داشته باشید که ارتش زامبی‌ها از هر سمتی به شما حمله کنند و به جز آن که باید مراقب سلامت خود باشید، باید در نظر داشته باشید که پایگاه شما نباید صدمه زیادی ببیند و اگر از بخش‌های مختلف زامبی‌ها وارد شوند، ماموریت شما شکست می‌خورد.

این زامبی‌ها به شدت وحشیانه حمله می‌کنند و از طرفی، کلاس‌بندی‌های مختلفی برای این زامبی‌ها وجود دارد که بعضی‌هایشان قدرت‌های مخصوص به خودشان را دارند که نبرد را سخت می‌کنند.

4. بازی The Walking Dead

بازی The Walking Dead

استودیوی تل تیل هم یک جان تازه‌ای به ژانر زامبی داد؛ با این تفاوت که این بار سازندگان این بازی تمام سعی خود را کرده‌اند که بیشتر وقت خود را روی گفتن و روایت یک داستان بسیار جذاب بگذارند که در انجام این کار موفق بوده‌اند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که شما در بازی The Walking Dead آزادی عمل بسیار بالایی در گیمپلی بازی ندارید؛ با این که ممکن است بعضی اوقات بازی به شما اجازه دهد که از اکشن مبارزه‌ای استفاده کنید، اما اکثر اوقات، شما باید از مقابله جلوگیری کنید.

چرا زامبی‌‌های این دنیا خطرناک هستند؟ برخلاف خیلی از بازی‌ها و حتی فیلم‌های سینمایی که تا الان دیده‌ایم، تمام مردم دنیا به این ویروس مبتلا هستند. بعد از گاز گرفته شدن توسط زامبی‌ها شما تبدیل به زامبی می‌شوید اما حتی اگر به صورت عادی بمیرید و زامبی شما را گاز نگیرد، شما بعد از مرگ مجددا تبدیل به زامبی می‌شوید.

به همین خاطر به راحتی می‌توان واکینگ دد را یکی از بازی‌های دانست که زامبی‌های خطرناکی را به همراه خود دارند. به خصوص که این زامبی‌ها کاملا ساکت هستند و به صورت دسته‌جمعی حمله می‌کنند و فرار را سخت می‌کند.

آیکون سریال مردگان متحرک The Walking Dead
سریال

مردگان متحرک

The Walking Dead

تماشای سریال مردگان متحرک

5. بازی The Last of Us

بازی The Last of Us

حالا سراغ بازی می‌رویم که تنوع در پیاده‌سازی زامبی‌های مختلف را دوباره به این صنعت بازگرداند. این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و از همان ابتدا و حتی قبل از انتشارش هم یکی از هایپ‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ به شمار می‌آمد که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. 

یکی از دلایل این است که در سال ۲۰۱۳، بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن به اوج خود رسیده بودند و دلیل دیگر این است که استودیوی ناتی داگ محبوبیت زیادی داشت و این اولین بازی زامبی‌محور ترس و بقای این استودیو بود که سر و صدای زیادی به پا کرد.

زامبی‌های لست آو آس، بسیار خطرناک هستند؛ حتی ساده‌ترین زامبی‌های لست آو اس هم سرعت بسیار زیادی دارند و با خشونت بسیار زیادی به شما حمله می‌کنند. یعنی اگر نتوانید خیلی زود آن‌ها را از پای در بیاورید، قطعا بازی برای شما چالش‌برانگیزتر از حد ممکن خواهد بود.

از طرفی دیگر، بازی زامبی‌های متنوع دیگری دارد؛ مثلا کلیکرها به اندازه‌ای زامبی‌های سختی هستند که فقط اگر به شما برسند، به راحتی شما را شکست می‌دهند و شما کشته می‌شوید. کلیکرها انقدر خطرناک هستند که شما باید همیشه مناطقی که آن‌ها حضور دارند را به صورت مخفیانه بگذرانید.

آیکون سریال آخرین بازمانده از ما The Last of Us
سریال

آخرین بازمانده از ما

The Last of Us

تماشای گیم پلی آخرین بازمانده از ما

6. بازی Project Zomboid

بازی Project Zomboid

از بین تمام بازی‌هایی که تا به حال نام برده‌ایم، شاید با این بازی آشنایی زیادی نداشته باشید؛ این بازی یک عنوان انحصاری پی سی است که در سبک ترس و بقا ساخته شده است و بدون شک می‌توانیم بگوییم که زامبی‌های بسیار خطرناکی در خود دارد.

یکی از دلایل خطرناک بودن زامبی‌های بازی این است که زامبی‌ها به صورت دسته‌ای به شما حمله می‌کنند و از طرفی به راحتی شما را سورپرایز می‌کنند؛ این سورپرایز شدن باعث می‌شود که شما همیشه یک ترسی در وجود خود داشته باشید و در هر منطقه انتظار حمله داشته باشید.

سازندگان این بازی تمام سعی خود را کرده‌اند که این بازی را واقع‌گرایانه بسازند؛ به همین خاطر، در این بازی تنها یک گاز از زامبی‌ها می‌تواند شما را در بازی به کشتن بدهد. این مهم‌ترین دلیلی است که بازی پراجکت زامبوید می‌تواند یکی از سخت‌ترین بازی‌های زامبی‌محور در تاریخ باشد.

این در حالی است که تعداد زیادی از آن‌ها به شما حمله می‌کنند؛ همه این موارد به راحتی باعث می‌شود که به هیچ‌وجه هیجان را در طول بازی از دست ندهید و این بازی را در این لیست قرار دهیم و زامبی‌های این بازی را به شد خطرناک به‌شمار بیاوریم.

7. بازی Dead Space

بازی Dead Space

شاید چندان درست نباشد که موجودات دنیای بازی دد اسپیس را زامبی به شمار بیاوریم؛ بدین خاطر که موجودات بازی دد اسپیس بیشتر موجودات فضایی هستند که تحت تاثیر یک نیروی فراتر از خودشان قرار گرفته‌اند. اما به هر حال می‌توان رفتار آن‌ها را شبیه به زامبی‌ها دانست.

بدین خاطر که این موجودات با تمام وجود به سمت شما حمله می‌کنند و از طرف دیگر هم، ظاهر بسیار خطرناکی دارند و هر چقدر که سعی کنید به سادگی از آن‌ها بگذرید،‌ این موجودات همیشه یک چالش بسیار خاصی را به سمت شما می‌آورند که هیجان زیادی دارد.

این موجودات نکرومورف‌ها نام دارند؛ نکته جالب راجع به آن‌ها، بدن آن‌ها است که همیشه از یک حالت عادی خارج شده است که نمونه این مدل از موجودات را قبلا در دنیای بازی‌های ترسناک ندیده‌ایم و سازندگان بازی دد اسپیس به بهترین شکل ممکن توانسته‌اند که این کار را انجام دهند.

نکرومورف‌ها بسیار سریع‌ حرکت می‌کنند و تک تک ضربات آن‌ها می‌تواند درجه صدمه زیادی را به شخصیت اصلی بازی وارد کنند. نکته جالب این است که شما می‌توانید بند بند اعضای این موجودات را از هم با شلیک کردن جدا کنید که یکی از امضاهای دد اسپیس محسوب می‌شود.

8. بازی Days Gone

بازی Days Gone

بازی Days Gone از دیگر بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن است که در سبک ترس و بقا با محوریت زامبی ساخته شده است؛ البته این بازی در مقایسه با بازی The Last of Us محبوبیت بسیار بیشتری را دارد و همین موضوع شاید باعث شود که این عنوان قضاوت اشتباه دریافت کند.

اما این بازی از چند جهت، با لست آو آس تفاوت دارد؛ بزرگ‌ترین تهدید شما در این بازی زامبی‌های سریع نیستند چون تا زمان انتشار بازی Days Gone، به خاطر انتشار بازی‌های مختلف همین سبکی، دیگر به سرعت بالای زامبی‌ها به هر شکل و فرمی عادت کرده‌ایم.

اما موضوعی که باعث می‌شود این زامبی‌ها بسیار موجودات خطرناکی به حساب بیایند، این است که آن‌ها با تعداد بسیار بالایی به شما حمله می‌کنند. سکانس‌های تعقیب و گریز و فرار کردن از دست زامبی‌ها در بازی Days Gone از دلایل محبوبیت و شهرت این بازی از زمان انتشارش هستند.

البته شما هم  سلاح‌های زیادی در اختیار دارید که می‌توانید با تعداد بالایی از آن‌ها بجنگید اما به مرور زمان و بعد از استفاده کردن از این سلاح‌ها و تولید صدای زیاد، زامبی‌های بیشتری را به مکان خود جذب می‌کنید و به همین شکل، نبرد شما بسیار سخت‌ تر می‌شود.

آیکون سریال استریم دیز گان - حجت استراتژی Days Gone Stream by Hojjat Strategy
سریال

استریم دیز گان – حجت استراتژی

Days Gone Stream by Hojjat Strategy

تماشای استریم دیز گان

9. بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2

بدون شک، سری دایینگ لایت را می‌توان یکی از بهترین بازی‌ها زامبی‌محور در سبک ترس و بقا در نظر گرفت که سازندگان آن پس از موفقیت زیادی که از قسمت اول آن به دست آوردند، ترجیح دادند که یک قسمت دیگر برای این بازی منتشر کنند.

قسمت دوم این بازی از خیلی جهات شبیه به قسمت اول بود و تنها تفاوت‌های کوچکی در گیمپلی و البته یک داستان کاملا جدید باعث شده بود که قسمت دوم را هم بتوانیم بسیار با ارزش بدانیم و آن را با وجود همه شباهت‌هایش به قسمت اول سری تجربه کنیم.

در طول روز بازی، زامبی‌ها به شما حمله می‌کنند و شکست دادن آن‌ها کار چندان سختی نیست اما باز هم این زامبی‌ها خطرهایی برای شما دارند که همیشه باید حواستان به حمله این زامبی‌ها باشد که در هر منطقه از محیط بازی ممکن است به شما شبیخون ناگهانی بزنند.

اما شب‌‌های بازی، جایی است که خطر را به معنای واقعی کلمه احساس می‌کنید؛ شب‌ها، زمانی است که زامبی‌های بازی به شدت قوی‌تر می‌شوند و بعضی از زامبی‌ها با نژاد‌های متفاوت که قابلیت‌های ویژه‌ای دارند و بسیار خطرناک‌تر هستند، وارد بازی می‌شوند و شما را به اشکال مختلفی به قتل می‌رسانند.

10. بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2

برای آخرین بازی این لیست، سراغ یکی از بازی‌های مایکروسافت آمده‌ایم که طرفدارهای زیادی بین علاقه‌مندان بازی‌های زامبی‌محور دارد. قسمت اول این بازی به اندازه‌ای محبوب بود که سازندگان بازی بعد از چند سال پشتیبانی کردن از این بازی، قسمت دوم آن را در سال ۲۰۱۸ منتشر کردند.

شما در این بازی باید یک پایگاه برای خود بسازید و تا می‌توانید این پایگاه را پرورش دهید. پرورش دادن این پایگاه البته کار چندان آسانی هم نیست؛ مثلا حتما باید در نظر داشته باشید که شما باید از مکان امن خود خارج شده تا بتوانید منابع مختلف را پیدا کنید که کار به شدت خطرناکی است.

همزمان با این موضوع، با ساختن پایگاه خود، بعضی اوقات ممکن است که زامبی‌ها به سمت پایگاه شما حمله کنند و در صورتی که با سرو صدای زیاد این زامبی‌ها را از پای در بیاورید، زامبی‌های بیشتری به سمت شما حمله‌ور می‌شوند که این موضوع می‌تواند باعث نابودی کل پایگاه شما بشود.

با حمله زامبی‌ها به پایگاه شما، حتی اگر با موفقیت از پایگاه خود دفاع کنید، باید صدماتی که به پایگاه شما وارد شده است را به هر شکلی که می‌توانید، جبران کنید. به همین شکل و منوال، در تمام مدت طول بازی، باید حواستان را جمع کنید که در مقابل این زامبی‌ها درست ایستادگی کنید.

زامبی‌های بازی هم مدل‌های مختلف دارند و هر کدامشان می‌توانند باعث شوند که شما پایگاهتان از دست برود. پس حتما حواستان باشد که چه استراتژی را برای مقابله آن‌ها در نظر می‌گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×