10 بازی موبایلی شبیه کندی کراش که باید تجربه کنید

کندی کراش از مهم‌ترین بازی‌های موبایلی تاریخ محسوب می‌شود؛ بدین خاطر که وقتی این بازی به ظاهر ساده منتشر شد، راه زیادی را طی کرد اما در نهایت توانست به یکی از پردرآمدترین بازی‌های موبایلی تبدیل شود.

این بازی موبایلی که در سبک Match Three ساخته شده است، به اندازه‌ای مورد توجه مخاطب‌ها قرار گرفت که خیلی زود، استودیوهای بازی‌سازی موبایلی تصمیم گرفتند که این سبک را به مراحل بعدی ببرند که البته تا مدت‌های زیادی، در شکست دادن کندی کراش ناموفق بودند.

بدین خاطر که سازندگان کندی کراش هر هفته، محتوای جدیدی را در اختیار کاربرهای این بازی قرار می‌دادند و همین موضوع باعث می‌شد که این بازی همیشه محبوبیت عظیم خود را حفظ کند و بازی‌های دیگر، حتی با وجود کپی کردن این محتوای جذاب و مودهای جنجالی، اما نمی‌توانستند خودشان را به کندی کراش برسانند.

اما به مرور زمان، بازی‌های Match Three توانستند با مارکتینگ درست و البته نوآوری در رابط کاربری و ظاهر، نامی برای خود دست و پا کنند و بعضی از آن‌ها، به خوبی با بازی کندی کراش رقابت کنند. در این مقاله قرار است سراغ ده بازی موبایلی شبیه به کندی کراش برویم که قطعا ارزش تجربه دارند. با بلاگ مایکت و این مقاله همراه باشید.

آیکون بازی Candy Crush Saga

Candy Crush Saga

حجم:۹۹.۶ مگابایت

دانلود بازی کندی کراش

1. بازی Bejeweled Blitz

بازی Bejeweled Blitz

شاید جالب باشد بدانید که سری Bejeweled در حقیقت همان سری است که بازی کندی کراش بر اساس آن ساخته شده است؛ کندی کراش از تمام المان‌های این سری خوش‌ساخت استفاده کرد و فقط در ارائه دادن و تغییراتی در رابط کاربری توانست این بازی را به راحتی پشت سر بگذارد.

اما اگر بخواهیم سراغ یک بازی شبیه به کندی کراش برویم که بتواند نظر شما را جلب کند، قطعا باید به سراغ منبع اصلی این سبک از بازی‌ها یعنی سری «بیجولد» برویم؛ به خصوص بازی Bejeweled Blitz که از خیلی جهات، می‌توان آن را یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های Match Three در نظر داشته باشیم.

این بازی توسط PopCap Games منتشر شده است که تا پیش از این بازی هم پیشینه بسیار خوبی در صنعت بازی‌های موبایلی از خود به جای گذاشته‌اند و بازی‌های آن‌ها همیشه می‌تواند طرفداران زیادی را به دست آورد. اما بازی‌های «مچ ۳» آن‌ها همیشه بیشتر از بازی‌های دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

گیمپلی رنگی این بازی بسیار شبیه به دنیای کندی کراش است و استفاده از مکانیزم زنجیره انتخاب‌ها باعث شده است که هیجان را بتوانید در طول مدت تجربه این بازی احساس کنید. المان‌های خاصی که در گیمپلی این بازی وجود دارد، قطعا برای طرفدارهای کندی کراش آشنا است و اگر از کندی کراش خسته‌ شده‌اید، قطعا بازی Bejeweled Blitz می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما هم باشد.

آیکون بازی Bejeweled Blitz

Bejeweled Blitz

حجم:۹۸.۲ مگابایت

دانلود بازی Bejeweled Blitz

2. بازی Jewel Time

بازی Jewel Time

شاید برای بعضی از شما کاملا عجیب باشد، اما با وجود چندصد مرحله‌ای که در دنیای کندی کراش وجود دارد، خیلی‌ها از این ناراحت هستند که چرا مراحل کافی در این بازی وجود ندارد و همیشه باید منتظر انتشار آپدیت‌های جدید باشند تا بتوانند این مراحل را یکی پس از دیگری به پایان برسانند.

اما اگر بازی کندی کراش را دوست دارید و می‌خواهید یک بازی مشابه آن پیدا کنید که کلی مرحله به شما ارائه دهد، پس بازی Jewel Time می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما باشد. بدین خاطر که این بازی بیش از ۱۰هزار مرحله متفاوت را به شما ارائه می‌دهد که قطعا تا مدت‌ها شما را سرگرم خود می‌کند.

رابط کاربری این بازی یکی دیگر از دلایلی است که قطعا از تجربه آن سیر نخواهید شد؛ سازندگان سعی کرده‌اند تا جایی که می‌توانند، این بازی را به رنگی‌ترین شکل ممکن بسازند و با وجود کمی شلوغ بودن محیط بازی، اما چشم‌های شما به هیچ‌وجه از تجربه این بازی خسته نخواهد شد و می‌توانید تا ساعت‌ها این عنوان را تجربه کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت این بازی، جایزه‌ها و ارتقاهای رایگانی است که سازندگان به صورت مداوم و هفتگی در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها در گیمپلی بازی استفاده کنید؛ مثلا اگر در مرحله به خصوصی گیر افتاده‌اید، استفاده از این بوست‌ها و ارتقاها می‌تواند به شما کمک کند که از آن عبور کنید.

آیکون بازی Jewel Time - Match 3 Game

Jewel Time – Match 3 Game

حجم:۳۳.۷ مگابایت

دانلود بازی Jewel Time

3. بازی Ocean Match

بازی Ocean Match

بار دیگر با یکی دیگر از زیبا‌ترین بازی‌های Match Three روبه‌رو هستیم که بدون شک، تجربه آن می‌تواند برای طرفداران بازی‌های این سبکی به خصوص کندی کراش، تجربه خوبی باشد. این بازی شباهت بسیار زیادی با کندی کراش دارد با این تفاوت که المان اصلی این بازی آب‌نبات‌ها نیستند و سازندگان سراغ موجودات زیردریا رفته‌اند.

اما این بازی یک المان بسیار جذاب و درگیرکننده در گیمپلی خود دارد که این بازی را از تمام بازی‌های داخل این لیست جدا می‌کند؛ شما با رد کردن هر مرحله و بخش، آیتم‌های جدیدی به دست می‌آورید و با استفاده از این آیتم‌ها می‌توانید آکواریوم مخصوص به خود را بسازید که تجربه به غایت نوآورانه‌ای محسوب می‌شود.

شما به مرور زمان، باید سعی کنید که با رد کردن بخش‌ها و مراحل مختلف بازی، آیتم‌های بیشتری را به دست بیاورید تا بتوانید آکواریوم خود را زیباتر کنید. این المان به تنهایی کمک می‌کند که به جز تجربه گیمپلی Match Three، بتوانید رگه‌هایی از گیمپلی استراتژی و مدیریت را هم در این بازی پیدا کنید که وجه تفاوت این بازی با عنوان‌های دیگر است.

البته این بازی مراحل بسیار کمتری در مقایسه با بازی قبلی دارد که البته این موضوع کاملا قابل انتظار است؛ به خاطر قرار گرفتن المان‌های بیشتر در گیمپلی بازی، نباید انتظار داشته باشیم که سازندگان بتوانند به راحتی بیش از ۱۰هزار مرحله را در این عنوان قرار دهند؛ اما مراحل به اندازه‌ای کافی هستند که بتوانند تا مدت‌ها شما را سرگرم کنند.

4. بازی Best Fiends

بازی Best Fiends

اگر به دنبال بازی هستید که تماما برای سرگرم‌کردن شما ساخته شده باشد، شباهت زیادی به کندی کراش داشته باشد و بتواند تا مدت زمان زیادی شما را سرگرم خود کند، پس شک نکنید که تجربه Best Fiends می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید؛ به خصوص اگر از تجربه کندی کراش خسته شده باشید.

این عنوان در پایه و اساس خود، یک بازی معمایی است؛ اما ترکیب المان‌ها در این بازی انقدر خوب کار شده است که به راحتی می‌توانید خود را غرق در این بازی پیدا کنید و به قول گیمرها، کاملا به تجربه آن اعتیاد داشته باشید. البته باید اشاره کرد که این المان‌ها شاید ابتدا کمی پیچیده باشند اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.

شما در این بازی وظیفه دارید که موجودات بانمک اما کمی عجیبی به اسم Fiends را پیدا کنید. در طول بازی و با انجام دادن پازل‌های «مچ ۳»، باید سعی کنید که قدرت‌های این موجودات را یکی پس از دیگری آزاد کنید تا قدرتمند شوند. در نهایت و با قدرتمندتر کردن این موجودات، باید به نبرد با دشمن‌ها بپردازید.

اضافه کردن بخش ارتقا دادن و شخصی‌سازی این موجودات هم قطعا از دیگر مواردی است که به راحتی نمی‌توانیم از آن کناره‌گیری کنیم. شما می‌توانید برای موجودات خود لباس‌های جدید انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید، برای آن‌ها قدرت‌های جدیدی آزاد کنید که تجربه گیمپلی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

آیکون بازی Best Fiends - Match 3 Puzzles

Best Fiends – Match 3 Puzzles

حجم:۳۷۹.۵ مگابایت

دانلود بازی Best Fiends

5. بازی Nyan Cat: Candy Match

بازی Nyan Cat: Candy Match

سری بازی‌های نیان کت از جمله سری‌های موفقی است که سازندگان آن با طراحی یک کاراکتر بامزه بر اساس حیوان گربه، سبک‌های مختلفی را در صنعت بازی‌های موبایلی با آن درنوردیدند. به عنوان مثال، بازی Nyan Cat: Lost in Space یکی از موفق‌ترین بازی‌های پلتفرمر چند سال اخیر روی پلفترم گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

اما سازندگان این سری، به همین سبک بسنده نکردند و برای این که بتوانند رقابت نزدیکی با کندی کراش داشته باشند، یک بازی شبیه به کندی کراش به نام Nyan Cat: Candy Match ساختند که از هر لحاظ، شباهت زیادی به کندی کراش دارد و تفاوت اصلی آن‌ها در جلوه‌های بصری رتروتر این بازی گربه‌ای جذاب است.

هدف شما در این بازی کاملا واضح و مشخص است؛ شما باید تا جایی که می‌توانید، آب‌نبات‌ها و بیسکوییت‌های مختلف را با کنار هم قرار دادن آیتم‌های مختلف برای این گربه به دست آورید، تا این گربه یعنی نیان را خوشحال و سیر نگه‌دارید. هدف شما هرچند ساده به نظر می‌رسد اما پروسه بازی به هیچ‌وجه اینطور نیست.

این بازی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز ظاهر شود و هر چقدر که در ایین بازی پیش‌روی کنید، خودتان متوجه می‌شوید که با عنوان بسیار سختی روبه‌رو هستید. در این بازی مراحل تشویقی هم وجود دارد که به شما منابع زیادی را می‌دهد اما این مراحل از خود بازی هم سخت‌تر هستند. این بازی قطعا ارزش تجربه و وقت را دارد.

6. بازی Angry Birds Match

بازی Angry Birds Match

وقتی کمپانی Rovio برای اولین بار بازی «پرندگان خشمگین» یا Angry Birds را ساخت، به هیچ‌وجه فکر نمی‌کرد که این سری بتواند تا این اندازه محبوبیت به دست آورد. محبوبیت این بازی به اندازه‌ای بود که سازندگان آن چندین قسمت و نسخه مختلف را بعد از آن منتشر کردند و بر اساس این سری، حتی یک انیمیشن مطرح به اسم Rio ساخته شد.

اما این کمپانی هیچ‌وقت به سبک Match Three ورود نکرده بود که با بازی Angry Birds Match، بالاخره موفق شد که به صورت رسمی به یکی از رقیب‌های اصلی بازی کندی کراش بدل شود. این بازی از لحاظ گیمپلی تفاوتی با کندی کراش ندارد و مجددا، ظاهر و رابط کاربری این بازی است که تفاوت اصلی را ایجاد می‌کند.

هدف اصلی شما در بازی این است که پرندگان خود را در طول بازی خوشحال و راضی نگه‌دارید که البته این موضوع کار آسانی نیست. برای راضی نگه‌داشتن پرندگان، باید سعی کنید که دنیای پرنده‌ها را رنگی و پر از گل نگه‌دارید و برای انجام دادن این کار، باید مراحل بسیار سختی را پشت سر بگذارید و بعضی از مراحل این بازی در حد غیرممکن سخت است.

بالانس بین مراحل آسان و سخت این بازی، کاملا یادآور بازی‌های کندی کراش است؛ شما می‌توانید بعضی از مراحل را به آسانی رد کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید؛ اما بعضی اوقات مراحلی هم در طول بازی هستند که می‌توانند تا مدت‌ها و حتی چند روز شما را درگیر خود نگه‌دارند که اگر به دنبال چالش هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

7. بازی Cakingdom Match

بازی Cakingdom Match

اگر در این لیست بخواهیم شبیه‌ترین بازی را به سری کندی کراش معرفی کنیم، قطعا بازی Cakingdom Match می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما باشد؛ با این که محوریت اصلی دنیای این بازی کیک‌های خوشمزه هستند، اما مثل بازی کندی کراش، می‌توانید در این دنیا آب‌نبات‌ هم پیدا کنید.

سازندگان این بازی کمی فراتر از حد انتظارها هم رفته‌اند و سعی کرده‌اند که در این بازی یک داستان پس‌زمینه و کاراکترهای محبوب قرار بدهند و هر چقدر در بازی رو به جلو حرکت کنید، به پیشروی داستان و قصه اصلی بازی هم کمک ویژه‌ای خواهید کرد. با این که داستان آن درگیرکننده نیست، اما وجود آن هم خالی از لطف محسوب نمی‌شود.

سازندگان بازی سعی کرده‌اند که با قرار دادن بعضی از المان‌های فرعی، تجربه این بازی را بسیار پویاتر کنند؛ مثلا شما می‌توانید یک حیوان اهلی را انتخاب کنید و از آن در طول بازی نگه‌دارید کنید که این حیوان اهلی هم یک سری قابلیت‌ ویژه‌ دارد و در طول بازی، می‌تواند به رد کردن مراحل به شما کمک کند.

نکته مهم نهایی هم این است که در این بازی بیش از هزاران مرحله مختلف وجود دارد که به راحتی می‌توانید تا ده‌ها ساعت خودتان را مشغول تجربه آن کنید و این عنوان، قطعا یکی از بهترین بازی‌های شبیه به کندی کراش و حتی یکی از بهترین جایگزین‌های این بازی بزرگ هم محسوب می‌شود.

8. بازی Farm Heroes Saga

بازی Farm Heroes Saga

این سری هم یکی از سری‌های محبوب در سبک Match Three است که سازندگان آن، چندین سال است که مشغول به ساخت بازی‌های خوش‌ساخت و جذاب در آن هستند و قطعا باید اعتراف کنیم که جایگاه این بازی در این لیست، بسیار به جا و درست است؛ بازی که می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های کندی کراش باشد.

شما در این بازی نقش یک کشاورز هستید که با کنار هم قرار دادن یک سری میوه‌های جذاب، باید آن‌ها را کشت کنید و آن‌ها را در بازار بفروشید؛ با انجام دادن هر مرحله در این بازی و به دست آوردن میوه‌ها و سبزیجات مختلف، می‌توانید پول بیشتری را به دست آورید که این پول به هدف نهایی شما کمک می‌کند.

اما هدف نهایی شما چیست؟ شما در این بازی، باید سعی کنید که مزرعه خود را بزرگ‌تر کرده و آن را به مکان مناسبی برای ایجاد کسب و کار کوچک خود کنید. به همین علت، درآمدزایی مهم‌ترین هدف شما در بازی است. اما سازندگان بازی سعی کرده‌اند که کمی بیشتر از انتظارات ما ظاهر شوند.

المان‌های ساخت و مدیریت مزرعه از دیگر دلایل مهمی هستند که این بازی را برای ما بسیار خاص و جذاب می‌کنند؛ هر چقدر در طول بازی رو به جلو حرکت کنید، قابلیت‌های جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد که با آزاد کردن این قابلیت‌ها، مزرعه شما هم بسیار بزرگ‌تر از قبل می‌شود.

آیکون بازی Farm Heroes Saga

Farm Heroes Saga

حجم:۱۰۸.۷ مگابایت

دانلود بازی Farm Heroes Saga

9. بازی SUMI SUMI

بازی SUMI SUMI

نقطه قوت این بازی را، قطعا می‌توانیم یکی از بهترین و متفاوت‌ترین طراحی مرحله و جلوه‌های بصری آن بدانیم که به راحتی می‌تواند نظر هر گیمری که برای اولین بار سراغ آن می‌رود را به خود جلب کند و اگر به دنبال یک بازی زیبا برای کودک هستید، این بازی قطعا از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

این بازی به قدری طراحی متفاوتی دارد که شاید فکر کنید که حتی سبک آن با کندی کراش متفاوت است! اما اساس و پایه بازی درست مثل کندی کراش بر اساس چیدن ۳ آیتم شبیه به یکدیگر است تا در نهایت بتوانید کل مرحله را خالی از آیتم‌های انتخابی کنید. اما SUMI SUMI به بانمک‌ترین و مینیمال‌ترین حالت ممکن این کار را انجام می‌دهد.

شاید دلیل اصلی تفاوت داشتن جلوه‌های بصری و ظاهر این بازی به خاطر این است که این بازی توسط یک استودیوی ژاپنی ساخته شده است و معمولا سازندگان ژاپنی۷ یک استایل و رابط کاربری خاصی را برای بازی‌هایشان انتخاب می‌کنند؛ این بازی هم شباهت زیادی به انیمه‌های ژاپنی دارد.

اگر انیمه‌های کودکانه ژاپنی را نگاه کرده باشید، سازندگان این بازی بعضی از کاراکترهای معروف که پانداهای کوچک هستند را در این بازی لایسنس کرده‌اند و در بازی قرار داده‌اند؛ در ابتدای بازی فقط چند کاراکتر را در اختیار دارید اما به مرور زمان می‌توانید با تمام کردن مراحل مختلف، کاراکترهای جدیدی آزاد کنید.

10. بازی Cookie Cats

بازی Cookie Cats

برای بازی آخر، سراغ عنوانی آمده‌ایم که شباهت زیادی به کندی کراش دارد و مجددا مثل یکی دیگر از بازی‌های این لیست، شخصیت اصلی آن یک گربه است. اما تفاوت اصلی این بازی با دیگر بازی‌های این لیست، در جلوه‌های بصری آن و به خصوص انیمیشن‌ها نرم، روان و کاملا متفاوتش محسوب می‌شود.

سازندگان بازی تنها سعی نکرده‌اند که یک گیمپلی شبیه به کندی کراش را توسعه دهند و در بازی چندین مود مختلف را قرار داده‌اند؛ این مودها هر کدام هیجان و مکانیزم مخصوص به خودش را دارد و باعث می‌شوند که بتوانید تا ده‌ها ساعت به تجربه این بازی مشغول شوید و هیچوقت احساس خستگی نکنید.

شما در طول بازی باید سعی  کنید که شکلات‌ها و بیسکوییت‌های مختلف را برای این گربه به دست آورید و این گربه را خوشحال کنید. البته شما یک گربه را در اختیار ندارید و در طول بازی و با رد کردن مراحل مختلف، می‌توانید گربه‌های بیشتری داشته باشید که هر کدام از این گربه‌ها هم نیاز به تغذیه شدن توسط این بیسکوییت‌ها دارند.

آیکون بازی Cookie Cats

Cookie Cats

حجم:۱۱۸ مگابایت

دانلود بازی Cookie Cats

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×