احتمالا قابلیت کنترل برنامه‌ها در iOS 18 به سیری اضافه می‌شود

یکی از گزارشات اخیر به تغییری بزرگ اشاره دارد که قرار است در iOS 18 عملکرد سیری را بهبود ببخشد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

اپل پیش از این اشاره کرده بود که در WWDC 2024 قرار است تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی داشته باشد. حالا که تنها چند روز از اعلام تاریخ برگزاری این رویداد ویژه می‌گذرد، خبرهایی در خصوص آن چه احتمالا در این مراسم مورد توجه قرار خواهد گرفت، به اشتراک گذاشته شده است. رویداد WWDC 2024 قرار است در تاریخ 21 خرداد ماه (10 ژوئن) برگزار شود.

سیری از زمان آیفون 4s به بعد در تمام گوشی‌های هوشمند و محصولات دیگر تولید شده توسط اپل بخشی مهم از دستگاه بوده و حالا قرار است یک به‌روزرسانی بزرگ برای آن منتشر شود. مارک گورمن از رسانه بلومبرگ در گزارش جدیدش می‌گوید که احتمالا قابلیت کنترل بخش‌های مختلف برنامه‌ها در iOS 18 به سیری اضافه می‌شود.

در نتیجه به جای این که با لمس نمایشگر فرمانی را اجرا کنید، می‌توانید از سیری بخواهید که یک فایل خاص را برای‌تان باز کند، ایمیل بفرستد یا کارهای مختلفی را درون یک برنامه انجام دهد. این قابلیت ابتدا منحصر به برنامه‌های ساخته شده توسط اپل خواهد بود و طبق گزارش منتشر شده در ابتدای انتشار این قابلیت محدودیت‌های مختلفی خواهد داشت و فقط می‌تواند یک دستور را در هر درخواست اجرا کند. این ویژگی با عرضه iOS 18 در دسترس قرار می‌گیرد، اما مدتی بعد آپدیتی برای‌اش منتشر خواهد شد که اجازه می‌دهد کاربران بتوانند انتظار انجام چندین وظیفه را داشته باشند؛ مثلا می‌توانید دستور دهید که یک فایل از جایی به جای دیگر منتقل شود یا یک عکس کراپ شود و سپس ایمیلی به یکی از مخاطبان‌تان ارسال شود.

احتمالا قابلیت کنترل برنامه‌ها در iOS 18 به سیری اضافه می‌شود

گورمن می‌گوید اپل برای عملی کردن این امر مجبور شده از پایه نرم‌افزار سیری را با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ دست‌خوش تغییر کند. جدای از عملیات‌های مربوط به برنامه‌ها، سیری احتمالا دیگر درخواست‌های مرتبط با هوش مصنوعی مولد نظیر خلاصه کردن مقالات یا ارائه نکاتی درباره یک مطلب را هم ارائه خواهد داد. این یعنی سیری قرار است حسابی پیشرفت کند و قابلیت‌های کاربردی و فراوانی را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این، از AI برای تحلیل وضعیت گوشی هم استفاده خواهد شد و سیری می‌تواند با پیش‌بینی برخی شرایط به صورت خودکار دست به اقداماتی خاصی بزند. این یعنی سیری کاربردی‌تر می‌شود و قادر خواهد بود فاصله‌ای قابل توجه از رقبایی نظیر الکسا از آمازون و گوگل اسیستنت بگیرد.

گزارش جدید گورمن در حالی منتشر شده که اخیرا اعلام شد اپل با OpenAI بر سر اضافه کردن قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به پلتفرم‌هایش توافق کرده است. حال باید صبر کنیم تا ببینیم این تصمیم نهایی می‌شود یا نه و این که این اقدام به چه معنا خواهد بود. به هر حال احتمالا این بدان معنا است که تکنولوژی مربوط به ChatGPT قرار است توسط اپل مورد استفاده قرار گیرد و بعید است سیری مستقیما از این LLM استفاده کند. بد نیست اشاره کنیم که ظاهرا درک سیری از برنامه‌ها و قابلیت کنترل بخش‌های مختلف به صورت داخلی در اپل تست شده است.

به هر حال با توجه به گزارشات و شایعات اخیر، مشخص است که در رویداد WWDC24 تمرکز اصلی روی هوش مصنوعی و تمام اکوسیستم‌های اپل خواهد بود.

این بود خبر احتمال اضافه شدن قابلیت کنترل برنامه‌ها در iOS 18 به سیری. نظر شما درباره این دستیار صوتی چیست؟ فکر می‌کنید اپل می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی هم همه را شگفت‌زده کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechRadar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×