OpenAI از ChatGPT مخصوص دانشگاه‌ها رونمایی کرد

روی برگه ChatGPT EDU قرار است در انجام کارهایی مثل خلاصه کردن فایل‌ها و نمره‌دهی به امتحانات کمک کند. OpenAI امنیت سطح بالا را وعده داده و می‌گوید که از داده‌های به دست آمده برای اهداف خود استفاده نخواهد کرد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

دانشجویان، اساتید و محققان دانشگاهی احتمالا به زودی می‌توانند از یک ابزار جدید بهره‌مند شوند. این ابزار جدید ChatGPT EDU است که ظاهرا در تحلیل داده‌ها، خلاصه‌سازی فایل‌ها، نوشتن درخواست‌ها و مواردی از این قبیل می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ChatGPT EDU بر پایه جدیدترین نسخه از هوش مصنوعی OpenAI یعنی GPT-4o ساخته شده و می‌تواند قابلیت‌های متنوعی را انجام دهد و از ورودی‌های صوتی، متنی و تصویری استفاده کند. شرکت اوپن ای آی وعده پاسخ سریع‌تر و مکالمات واقع‌گرایانه‌تر را داده که قطعا دیگر در آن شاهد صدایی مشابه صدای اسکارلت جوهانسون نخواهیم بود. علاوه بر این، برای این مدل محدودیت پیام‌ها بسیار کم‌تر از نسخه رایگان چت‌جی‌پی‌تی خواهد بود و دانشگاه‌ها هم می‌توانند GPTهایی مطابق با نیازهای خود را ایجاد کنند.

این شرکت در یکی از پست‌های بلاگ خود نوشت: « ChatGPT Eduبرای دانشگاه‌ها طراحی شده و می‌خواهد دسترسی دانشجویان و اعضای دانشگاه را به هوش مصنوعی گسترش دهد».

آیکون برنامه ChatGPT

ChatGPT

حجم:۳۵.۴ مگابایت

دانلود بچت جی پی تی

OpenAI می‌گوید ChatGPT EDU از نظر امنیتی سطح بالایی دارد و از داده‌های به دست آمده برای اهداف خود استفاده نخواهد کرد. مورد دوم چیزی است که موجب اطمینان خاطر بسیاری می‌شود. چرا که هیچ محققی دوست ندارد بقیه جهان از پروژه‌های در حال کار و ناتمام‌شان مطلع شوند.

چیزی که این شرکت وعده‌اش را نداده، کمک در انجام تکالیف بوده که باعث اختلاف نظر در برخی از دانشگاه‌ها شده است. تشخیص مقالات نوشته شده توسط هوش مصنوعی در بهترین حالت بسیار دشوار است و بسیاری از ابزار در این امر دچار خطا می‌شوند و گاها متن نوشته شده توسط انسان را نوشته شده توسط AI تشخیص می‌دهند. این مشکل به حدی جدی است که حتی OpenAI هم ابزار مربوط به تشخیص محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی خود را از دسترس خارج کرد.

پیش از این دانشگاه‌هایی نظیر آکسفورد، ایالت آریزونا و کلمبیا از ChatGPT Enterprise استفاده می‌کردند. OpenAI می‌گوید دیدن موفقیت این هوش مصنوعی الهام‌بخش ساخت نسخه‌ای از AI برای محیط‌های آموزشی بوده است.

منبع: PCMag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×