17 موجود قابل تکثیر در ماینکرافت

لیست موجودات قابل پرورش در ماینکرافت روز به روز درحال بیش‌تر شدن است. اگر ایده‌ای ندارید که کدام یک از این حیوانات مناسب نگهداری در مزرعه اختصاصی شما هستند، کافی است بگوییم که پرورش برخی از آن‌ها خیلی بیش‌تر از گونه‌های دیگر به کارتان خواهد آمد. در این مقاله، تمام موجودات قابل تکثیر و را از کم ‌اهمیت‌ترین تا پراهمیت‌ترین برای شما رتبه‌بندی کرده‌ایم. با مجله مایکت همراه باشید.

17. سمندر (Axolotl)

Axolotl در ماینکرافت

سمندرها یا Axolotls ممکن است ظاهر جالبی داشته باشند، اما به جز همین ظاهر جالب در آکواریومتان کاربرد مفید دیگری ندارند. اگر می‌خواهید زیر آب کاوش کنید، سمندرها به ماب‌های مهاجم حمله می‌کنند اما میزان آسیب حمله‌شان ناچیز است. 

با در نظر گرفتن اینکه بعد از مردن فقط یک گوی تجربه برایتان باقی خواهند گذاشت، می‌توانیم با خیال راحت بگوییم که نیازی به پرورش سمندر ندارید.

16. هاگلین (Hoglin)

Hoglin در ماینکرافت

در میان ماب‌های مهاجم دنیای ماینکرافت تنها دو ماب قابل تکثیر وجود دارند: هاگلین و کیلر بانی. هاگلین‌ها تنها در بعد Nether ظاهر می‌شوند و بعد از مردن هم ۵ گوی تجربه برایتان به جا خواهند گذاشت. با این حساب می‌توان گفت دردسرشان بیش‌تر فایده‌شان است. 

تمام محصولاتی که می‌توانید از یک هاگلین بدست بیاورید، از کشتن گاو و خوک هم به دست می‌آیند، پس دلیلی ندارد که برای به دست آوردن این موجودات تا Nether بروید.

15. استریدر (Strider)

استریدر

استریدرها فقط در بعد Nether ظاهر می‌شوند و به دلیل توانایی‌شان برای راه رفتن روی لاوا خیلی به درد بخور هستند. کافی است یک زین (saddle) به پشت یکی از این موجودات بامزه بندازید، یک قارچ را با یک تکه چوب به عنوان طعمه ترکیب کنید و بعد می‌توانید روی لاوا راه بروید. خوشبختانه Striderها موجودات آرام و بی‌آزاری هستند و مثل باقی ماب‌های Nether به شما حمله نمی‌کنند.

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

14. روباه (Fox)

Fox در ماینکرافت

روباه‌ها در بازی ماینکرافت یک ویژگی خاص دارند و آن هم احتمال این است که گاهی اوقات آن‌ها را درحالی ببینید که آیتم خاصی در دهانشان حمل می‌کنند. این آیتم می‌تواند هر چیزی باشد، از یک زمرد کمیاب گرفته تا یک تکه چرم. احتمال اینکه یک روباه چیزی در دهانش باشد خیلی پایین است، به علاوه اینکه آن‌ها دوست دارند بی‌هدف پرسه بزنند، پس اگر قصد ساخت یک مزرعه زمرد را دارید، روباه‌ها چندان گزینه مناسبی برایتان نیستند.

13. گربه و پلنگچه (Cat & Ocelot)

Cat--Ocelot در ماینکرافت

گربه‌ها و پلنگچه‌ها همراهان خیلی خوبی هستند. با وجودشان می‌توانید یک روستای زیبا بسازید و همچنین یک منبع عالی برای به دست آوردن نخ هستند، اما به جز این دو مورد فایده دیگری ندارند. اگر مورد حمله ماب مهاجمی قرار بگیرید هیچکدام از این دو از شما دفاع نخواهند کرد. در مواردی هم بیش‌تر از کمک‌رسان بودن باعث آزار می‌شوند. برای مثال با دراز کشیدن روی صندوق‌ها و تخت جلوی کارتان را می‌گیرند.

12. پاندا (Panda)

Panda در ماینکرافت

پانداها را می‌توانید در جنگل‌های بامبو پیدا کنید. آن‌ها از بامبو تغذیه می‌کنند و همزمان بامبو تولید می‌کنند. اگر یک مزرعه پاندا داشته باشید، دیگر هیچ‌وقت نگران کمبود بامبو نخواهید بود. برای جفت‌گیری، باید حداقل هشت بلوک بامبو در شعاع پنج بلوکی بین هر دو پاندا وجود داشته باشد. بعد از این هم باید به آن‌ها بامبو بدهید تا جفت‌گیری کنند. 

یک دانستنی جالب: بچه پانداها بعد از هر عطسه، یک توپ اسلایم  (slimeball) به بیرون پرتاب می‌کنند. بامزه و در عین حال چندش!

11. لاکپشت (Turtle)

Turtle در ماینکرافت

لاک‌پشت‌ها در ماینکرافت چندان فایده‌ای ندارند و تنها محصولی که می‌توانید از آن‌ها به دست بیاورید جلبک است. وقتی جفت‌گیری می‌کنند، لاک‌پشت باردار بزرگ‌تر می‌شود و در نهایت هم یک گودال بزرگ برای تخم‌هایش حفر می‌کند. اما شما نمی‌توانید با این تخم‌ها کاری انجام دهید و برای برداشت جلبک هم شنا کردن تا کف اقیانوس کار بسیار راحت‌تری خواهد بود. اگر یک لاک‌پشت در اثر برخورد رعد و برق بمیرد، به طرز غم‌انگیز اما خنده‌داری تبدیل به یک کاسه خواهد شد.

10. خرگوش (Rabbit)

Rabbits در ماینکرافت

خرگوش‌ها در دنیای ماینکرافت خیلی بامزه هستند و همین دلیلی است که بسیاری از بازیکن‌ها آن‌ها را به عنوان حیوان‌خانگی نگهداری می‌کنند. پوست خرگوش برای درست کردن Bundle به کارتان می‌آید و پای خرگوش هم برای ساختن بعضی از معجون‌ها ضروری است. متاسفانه، خرگوش یکی از بدترین منابع غذایی در بازی است و هر خرگوش پخته شده تنها ۵ واحد گرسنگی را رفع می‌کند.

9. لاما (Llama)

Llamas در ماینکرافت

لاماها کمی گیج کننده هستند. برای اهلی کردن آن‌ها لازم است چند بار سوارشان شوید. اما در عین حال نمی‌توانید روی آن‌ها زین سوار کنید و مثل چهارپاهای دیگر ازشان سواری بگیرید. این یعنی که می‌توانید یک صندوق روی لاما بگذارید، اما باید با استفاده از یک طناب لاما را نزدیک خودتان نگهدارید. اینکه یک حیوان را با طناب دنبال خودتان بکشید می‌تواند خیلی زود آزاردهنده شود چون قدرت تحرک شما را محدود می‌کند.

8. بز (Goat)

Goats در ماینکرافت

بزها یک عضو کاربردی اضافه شده به دنیای ماینکرافت هستند و لازم است چند نکته مهم را درباره این موجودات بدانید. در نسخه Bedrock، اگر بزها به یک بلوک محکم برخورد بکنند، ممکن است شاخ بز بیندازند. صدای استفاده از شاخ بز همان صدای شیپوری است که هنگام شروع نبرد‌ها شنید می‌شود. همچنین، مانند گاو‌ها می‌توانید از بزها هم شیر بدوشید و در کل این ماب‌ها چیزهای زیادی برای ارایه دارند.

7. گرگ (Wolf)

Wolves در ماینکرافت

شاید آیتمی که از گرگ‌ها دریافت می‌کنید چندان چیز مهمی نباشد، اما این ماب‌ها یکی از بهترین همراهان بازی هستند و به کمکتان می‌آیند. اگر ماب‌های مهاجم یا دیگر بازیکنان به شما حمله کنند، گرگ‌ها از شما دفاع خواهند کرد. همچنین خیلی راحت اهلی می‌شوند و هر نوع گوشتی را به عنوان غذا قبول می‌کنند. گرگ‌ها به دستورات شما هم گوش می‌کنند و اگر لازم باشد می‌توانید آن‌ها را در پایگاه خودتان نگه‌دارید.

6. زنبور (Bee)

Bees در ماینکرافت

زنبورهای ماینکرافت خیلی بزرگ هستند اما تا زمانی که تحریک نشوند به شما حمله نخواهند کرد. فقط از کندویشان دور بمانید (مگر اینکه زیر کندویشان آتش روشن باشد) و در نزدیکیشان گل بکارید و در این صورت مشکلی نخواهید داشت. زنبورها منبع خوبی برای عسل هستند که کاربردهای بسیاری دارد. از عسل می‌توانید برای تهیه شکر، بلوک کندوی عسل و تزیینات خانه‌تان یا خیلی کارهای دیگر استفاده کنید.

5. خوک (Pig)

Pigs در ماینکرافت

ساختن یک مزرعه در بازی ماینکرافت یکی از مهم‌ترین کارهاست و هیچ مزرعه‌ای هم بدون خوک‌ها کامل نیست. این ماب‌ها بهترین منبع غذایی هستند، چرا که به طور تقریبی همه جا پیدا می‌شوند و هر تکه گوشت پخته شده خوک ۸ واحد از گرسنگی‌تان را برطرف می‌کند. به علاوه‌ی این‌ها می‌توانید با استفاده از یک زین و هویج روی چوب به عنوان طعمه، از خوک‌ها سواری بگیرید. البته در ابتدا خوکتان یک نگاه عجیب به شما می‌اندازد، اما در ادامه مشکلی نخواهد داشت.

4. مرغ (Chicken)

Chickens در ماینکرافت

مرغ‌ها به دو دلیل حیوانات محبوبی برای ساختن یک مزرعه هستند. اول اینکه اهلی کردنشان کار خیلی راحتی‌ است (برای اینکار تنها به بذر نیاز دارید) و دوم اینکه هر پنج تا ده دقیقه یک تخم می‌گذارند. اگر تخم‌مرغ‌ها را پرتاب کنید، ممکن است یک صاحب یک جوجه مرغ جدید بشوید. شاید مرغ پخته شده بهترین منبع غذایی در ماینکرافت نباشد، اما پرهایی که از مرغ‌ها به دست می‌آیند برای ساختن تیرکمان مفید هستند.

3. گوسفند (Sheep)

Sheep در ماینکرافت

گوسفندها حیوانات چند منظوره‌ای هستند. اگر به گوشت نیاز داشته باشید، گوشت پخته شده گوسفند ۶ واحد از گرسنگی‌تان را رفع می‌کند که مقدارش با مرغ پخته شده برابر است. همچنین می‌توانید با قیچی از آن‌ها پشم برداشت کنید. با خوردن علف یا بلوک علف این پشم پس از مدتی دوباره رشد خواهد کرد. از پشم گوسفند بیش‌تر برای تزیین استفاده می‌شود و می‌توانید با آن تخت، فرش یا نقاشی بسازید.

2. اسب، قاطر و الاغ (Horse, Mule & Donkey)

horses در ماینکرافت

اسب، قاطر و الاغ‌ها به دلیل شباهت‌شان با همدیگر در یک گروه قرار می‌‌گیرند. اسب‌ها به دلیل سریع بودن، بهترین وسیله برای سفر زمینی هستند. اگر وسایل زیادی برای حمل کردن داشته باشید، قاطرها و الاغ‌ها گزینه بهتری برایتان هستند چرا که می‌توانید روی آن‌ها صندوق حمل کنید. مثل دنیای واقعی قاطرها از جفت‌گیری اسب‌ و الاغ به وجود می‌آیند و قابل تکثیر نیستند.

1. گاو و قارچ (Cow & Mooshroom)

Cow در ماینکرافت

گاوها بدون شک مفیدترین ماب ماینکرافت هستند. نه تنها به شما تجربه، چرم و گوشت خام می‌دهند، بلکه می‌توانید از آن‌ها شیر هم بدوشید. با نوشیدن یک سطل شیر تمام افکت‌های منفی کارکترتان از بین خواهد رفت و همچنین شیر از مواد اولیه تهیه کیک هم هست! با استفاده از قیچی روی قارچ‌گاوها می‌توانید ۵ قارچ برداشت کنید که برای تهیه خوراک (Stew) مورد استفاده قرار می‌گیرند. فقط به یاد داشته باشید که قارچ‌گاو‌ها بعد از قیچی خوردن به گاوهای معمولی تبدیل می‌شود.

منبع: THEGAMER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×