۱۰ نقش‌آفرینی برتر متیو مک‌کانهی

بازیگری که نقش‌ها را مال خودش می‌کند

تعداد کمی بازیگر زنده وجود دارد که به‌اندازه متیو مک‌کانهی، دوره‌هایی متمایز در کار خود داشته‌اند. این هنرمند منحصربه‌فرد، پس از تبدیل شدن به یک ستاره برجسته بعد از دیده شدنش در فیلم مات و مبهوت، به‌لطف ظاهر زیبا و جذابیتش، به‌عنوان بازیگر نقش اول مرد بسیاری از کمدی‌های عاشقانه بین سال‌های 2001 و 2009 درخشید. پس از اینکه متیو مک‌کانهی سرانجام از بازی در کمدی‌های معمولی خسته شد، به دستاورد مهم‌تری دست پیدا کرد: برنده شدن یک جایزه اسکار. در سال 2011، متیو مک‌کانهی در سه فیلم بازی کرد که برای اصلاح حرفه‌اش ساخته شده بودند: وکیل لینکلن، برنی و جوی قاتل. دو سال بعد، او پس از بازی در باشگاه خریداران دالاس، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. از آن زمان، مک‌کانهی در فیلم‌های تحسین‌شده‌تری ظاهر شد، که برخی از آنها بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای او را ارائه کردند.

درباره متیو مک‌کانهی بااستعداد و کاریزماتیک

mathew

متیو دیوید مک‌کانهی بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی در اووالد تگزاس به دنیا آمد. مادر او، مری کاتلین، یک معلم مدرسه است که اصالتش به نیوجرسی برمی‌گردد. پدرش، جیمز دونالد مک‌کانهی، صاحب پمپ بنزین و متولد می‌سی‌سی‌پی بود، که یک تجارت در حوزه تامین لوله نفت را اداره می‌کرد. او اصالتی ایرلندی، اسکاتلندی، آلمانی، انگلیسی و سوئدی دارد. متیو در لانگ‌ویو، تگزاس رشد کرد و در سال 1988 از دبیرستان محلی فارغ‌التحصیل شد. متیو که به تجارت نفت پدرش که بعدها دو برادرش به آن ملحق شدند، علاقه چندانی نشان نمی‌داد، مشتاق تغییر محیطش بود و یک سال را در استرالیا گذراند. او در این زمان در شغل‌های مختلف گاهی ظرف می‌شست و گاهی در زمینه کود مرغی فعالیت می‌کرد. متیو مدتی بعد به ایالات‌متحده بازگشت و در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیل کرد. او در ابتدا آرزو داشت وکیل شود. اما، زمانیکه قبل از یکی از امتحانات نهایی خود، کتاب الهام‌بخش اگ ماندینو به نام بزرگ‌ترین فروشنده جهان را کشف کرد، ناگهان فهمید که باید رشته‌اش را از حقوق به فیلم تغییر دهد. او حرفه بازیگری خود را در سال 1991 با حضور در فیلم‌های دانشجویی و تبلیغاتی در تگزاس آغاز کرد و فیلم‌های کوتاهی را کارگردانی کرد. یک بار، در بار هتل خود در آستین، متیو با کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده دان فیلیپس ملاقات کرد. او هم متیو را به کارگردان ریچارد لینکلیتر برای پروژه بعدی خود معرفی کرد. در ابتدا، لینکلیتر فکر می‌کرد که متیو برای بازی در نقش پسری که دختران دبیرستانی را دنبال می‌کند، در درام مات و مبهوت، زیادی خوش‌تیپ است. اما پس از اینکه متیو موهایش را بلند کرد، انتخاب شد. شخصیت او در ابتدا در سه صحنه حضور داشت، اما نقش به بیش از 300 خط فیلمنامه افزایش یافت، زیرا لینکلیتر او را تشویق به انجام بداهه‌پردازی‌ها کرد.

در سال 1995، متیو مک‌کانهی در فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس: نسل بعدی بازی کرد و در نقش یک قاتل سادیست تشنه به خون دیوانه در مقابل رنی زلوگر موردتوجه قرار گرفت. اندکی پس از آن، با نقل‌مکان به لس‌آنجلس، متیو با بازی خود در دو فیلم پرمخاطب سال 1996 ستاره تنها و در فیلم اقتباسی از رمان جان گریشام، یعنی زمانی برای کشتن بیشتر دیده شد. او در این فیلم نقش یک وکیل جوان آرمانگرا را در مقابل ساندرا بولاک و کوین اسپیسی بازی کرد. این بازیگر به‌زودی به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مردان جوان صنعت فیلم که الهام‌بخش مقایسه با بازیگری چون پل نیومن بود، مورداستقبال قرار گرفت. بازی‌های بعدی او عبارت بودند از تماس اثر رابرت زمکیس محصول سال 1997 و آمیستاد اثر استیون اسپیلبرگ محصول سال 1997 که داستانی مبتنی بر واقعیت تاریخی سال 1839 درباره بردگان سرکش آفریقایی بود. سپس او دوباره با ریچارد لینکلیتر به‌عنوان یکی از برادران دزد بانک در فیلم پسران نیوتن محصول سال 1998 که در زادگاه متیو، اووالد، تگزاس اتفاق می‌افتد، همکاری کرد. در این مدت او همچنین در فیلم کوتاه 20 دقیقه‌ای به‌نام  شورشی محصول 1998 نویسندگی، کارگردانی و بازی کرد.

در دهه 2000، متیو مک‌کانهی با بازی در کمدی‌های عاشقانه‌ای مانند برنامه‌ریز عروسی در کنار جنیفر لوپز و چگونه مردی را در 10 روز از دست بدهیم، که در آن با کیت هادسون همبازی بود، شناخته شد. او در سال 2002 نقش دنتون ون زان، یک جنگجوی آمریکایی و شکارچی اژدها را در فیلم هیجان‌انگیز سلطنت آتش بازی کرد، جایی که با کریستین بیل همبازی شد. مک‌کانهی پس از بازی در نقش کانر مید در فیلم ارواح دوست‌دخترهای سابق، در کنار جنیفر گارنر، دو سال وقفه گرفت تا فرصت‌های متفاوتی را در حرفه‌اش به دست آورد. از سال 2010، متیو مک‌کانهی از کمدی‌های رمانتیک فاصله گرفت و با درخشش در ژانرهای دیگر همه را شگفت‌زده کرد. این تغییر در سال 2011، در اولین فیلم او پس از آن مکث رخ داد، زمانی که او در فیلم وکیل لینکلن نقش بازی کرد. بعد از این اجرا که تا آن زمان یکی از بهترین‌های او به حساب می‌آمد، متیو نقش شخصیت‌های نمادین متفاوتی در برنی، جوی قاتل و ماد بازی کرد. تا اینکه بازی در باشگاه خریدارن دالاس مک‌کانهی را به اوج شهرتش رساند.

زمانیکه او در درام زندگی‌نامه‌ای باشگاه خریداران دالاس که در کمتر از یک ماه فیلمبرداری شد بازی کرد، نقش ران وودروف مبتلا یه ایدز نقش متفاوتی بود. متیو برای ایفای نقش رون، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در هشتادوششمین دوره جوایز اسکار و همچنین جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر مرد، در میان جوایز و نامزدهای دیگر شد. در همان سال، او همچنین در فیلم گرگ وال‌استریت محصول سال 2013 ساخته مارتین اسکورسیزی ظاهر شد. در سال 2014، مک‌کانهی در سریال کارآگاه حقیقی نقش کارآگاه راستین کول را بازی کرد، که کارش تحقیق درباره قتل وحشتناکی که در شهر کوچک او در لوئیزیانا اتفاق افتاده، در کنار همکار خود مارتین هارت با بازی وودی هارلسون است. این سریال به‌شدت مورد‌تحسین منتقدان قرار گرفت و برنده 4 رشته از 7 رشته‌ای شد که در شصت‌و‌ششمین دوره جوایز امی نامزد شد. او همچنین برای این نقش برنده جایزه منتخب منتقدان شد. همچنین در سال 2014، متیو در فیلم علمی تخیلی کریستوفر نولان با نام میان ستاره‌ای در نقش خلبان سابق ناسا، بازی کرد.

10 نقش‌آفرینی برتر متیو مک‌کانهی 

10. سلطنت آتش (Reign of Fire)

Reign of Fire

  • ژانر: علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2002
  • کارگردان: راب بومن
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 42 از 100
  • بازیگران: متیو مک کانهی، کریستین بیل، ایزابلا اسکوراپکو، جرارد باتلر، اسکات موتر و دیوید کندی

اگر تاچ‌استون پیکچرز فیلم سلطنت آتش را امروز منتشر می‌کرد، موفقیت بسیار بزرگ‌تری نسبت به سال 2002 به دست می‌آورد. چراکه اژدهاها به لطف سریال‌های تلویزیونی مانند بازی تاج‌وتخت و خانه اژدها، سرانجام خود را در کانون توجه قرار داده‌اند. درضمن ستارگانی مانند؛ کریستین بیل و متیو مک کانهی، امروز بسیار مشهورتر از آن زمان هستند. صرف‌نظر از زمان، این فیلم همچنان بسیار سرگرم‌کننده است، فقط به این دلیل که هم کریستین بیل و هم متیو مک‌کانهی به‌عنوان بازماندگانی متناقض در آخرالزمان جنگ‌زده رها شدند و تلاش می‌کردند تا اژدهایی را که دنیایشان را به خاکستر تبدیل می‌کردند، شکست دهند. متیو مک‌کانهی نقش خود را به‌عنوان جنگجوی آمریکایی دنتون ون زان با اشتیاق کامل انجام می‌دهد و آخرین بقایای گروه کوچکی از بریتانیایی‌ها را گرد هم می‌آورد تا هیولاهای آتشین را شکست دهند. دنتون ون زان بدون مو و پوشیده از خالکوبی است. اگر این فیلم ده سال بعد ساخته می‌شد، حداقل دو دنباله دیگر هم برای آن وجود داشت.

آیکون فیلم قلمرو آتش Reign of Fire
فیلم

قلمرو آتش

Reign of Fire

تماشای فیلم قلمرو آتش

9. جوی قاتل (Killer Joe)

Killer Joe

  • ژانر: درام جنایی
  • سال انتشار: 2011
  • کارگردان: ویلیام فریدکین
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 80 از 100
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، امیل هرش، جونو تیمپل، جینا گرشان، توماس هیدن چرچ و جولی آدامز

در سال 2011، متیو مک‌کانهی با کارگردان افسانه‌ای ویلیام فریدکین همکاری کرد. متیو مک‌کانهی این بار برای بازی در نقش یک قاتل قراردادی در کمدی سیاه جوی قاتل، ظاهر می‌شود. برای هر کسی که هرگز این فیلم را ندیده‌است، باید هشدار بدهیم که این فیلم یک رگه سادیستی دارد، که کمتر فیلمی سعی کرده‌است قبل یا بعد آن را تکرار کند. جوی قاتل براساس نمایشنامه تریسی لتس ساخته شده و داستان خانواده زنی را دنبال می‌کند که یک قاتل را برای کشتن او استخدام می‌کنند تا بتوانند از بیمه، مزایایی دریافت کنند. متیو مک‌کانهی به‌عنوان یک قاتل قراردادی به‌نام جو کوپر، عملکردی دارد، که شبیه هیچ‌کسی که تا به حال در چنین نقشی بازی کرده‌است، نیست. او که با کلاه گاوچرانی و عینک آفتابی تیره ظاهر متفاوتی نسبت به فیلم‌های دیگر خود دارد، همچنان پرقدرت بازی می‌کند. نوع بازی و شخصیت‌پردازی مک‌کانهی در این فیلم به‌گونه‌ای است، که به آن ریتم می‌دهد. بگذارید صریح به شما بگوییم، که پس از تماشای فیلم جوی قاتل، دیگر هرگز به مک‌کانهی به همان چشم نگاه نخواهید کرد.

8. زمانی برای کشتن (A Time to Kill)

A Time to Kill

  • ژانر: درام جنایی
  • سال انتشار: 1996
  • کارگردان: جوئل شوماخر
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.5 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 67 از 100
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، ساندرا بولاک، ساموئل ال. جکسون، کوین اسپیسی، اشلی جاد، برندا فریکر، دونالد ساترلند، چارلز اس.داتون

متیو مک‌کانهی در یکی از اولین نقش‌های اصلی خود، در سال 1996، در کنار ساموئل ال جکسون و ساندرا بولاک در اقتباس جوئل شوماخر از رمان جان گریشام، زمانی برای کشتن، بازی کرد. در این داستان مک‌کانهی به‌عنوان وکیلی به‌نام جک بریگانس برای دفاع از مردی به‌نام کارل لی هیلی که به خاطر کشتن هیولاهایی که به دختر جوانش حمله کرده‌اند در زندان است، استخدام شده‌است. مک‌کانهی در این فلیم جذابیت ذاتی خود را که او از ابتدای کارش داشت، به نمایش می‌گذارد. او در کنار دیگر بازیگران با استعداد که همگی در آن زمان ستاره‌هایی برجسته‌تر از او بودند، می‌درخشد. زمانی برای کشتن، ممکن است بهترین تریلر حقوقی ساخته‌شده نباشد، اما به‌عنوان دریچه‌ای به اوایل دوران حرفه‌ای مک‌کانهی شناخته می‌شود.

7. سرزمین مجازات (Frailty)

Frailty

  • ژانر: درام روانشناختی
  • سال انتشار: 2001
  • کارگردان: بیل پاکستون
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 75 از 100
  • بازیگران: بیل پکستون، متیو مک‌کانهی، پاورز بوث، مت اولری، جرمی سومپتر، لوی کرئیس و لوک اسکیو

بدون‌شک نادیده گرفته‌شده‌ترین فیلم در این فهرست، سرزمین مجازات یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی بسیار تاثیرگذار به کارگردانی و بازی بیل پکستون است. در این فیلم، متیو مک‌کانهی نقش شاهدی را بازی می‌کند که با داستان قتل، خیانت و افراط‌گرایی مذهبی، یک مامور اف‌بی‌آی را کنترل می‌کند، در حالیکه به یاد می‌آورد که چگونه او و برادرش در کودکی توسط پدر خداترسشان عذاب می‌کشیدند. به‌این‌ترتیب، مک‌کانهی به‌عنوان راوی فیلم ظاهر می‌شود، اما حضور او در طول فیلم احساس می‌شود و این باعث شده که طرفداران مک‌کانهی اولین تجربه را از حضور مک‌کانهی در نقش‌های سیاه به دست آوردند. بهترین بخش درباره سرزمین مجازات این است که چگونه مخاطب را تا انتها بازی می‌دهد. حس ششم مخاطب در زمانی که فیلم ترسناک نیاز به یک پیچ‌و‌تاب غافلگیرکننده دارد، به چالش کشیده می‌شود. یک نکته مثبت مهم درباره این فیلم، عملکرد متیو مک‌کانهی و تمایل او برای بازیگری بر خلاف تیپ است. سرزمین مجازات ممکن است شبیه به سوپرنچرال به نظر برسد، اما فیلم متیو مک‌کانهی ویژگی‌های خاص خود را دارد.

6. باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club)

Dallas Buyers Club

  • ژانر: درام زندگینامه‌ای
  • سال انتشار: 2013
  • کارگردان: ژان مارک ولی
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 92 از 100
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، جنیفر گارنر و جرد لتو

 باشگاه خریداران دالاس در زمانی ساخته شد، که مک‌کانهی به عمد به هر کمدی رمانتیکی که سر راهش می‌آمد، نه می‌گفت. اگرچه این فیلم یک تغییر ژانر قابل‌توجه برای این بازیگر بود، اما به شروعی برای اجرای چشمگیر او در فیلم‌های تحسین‌شده منتقدان تبدیل شد. متیو مک‌کانهی ستاره مورد علاقه طرفداران با بازی در باشگاه خریداران دالاس، سرانجام با برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای این اجرا، به رسمیت رسید. در این فیلم مک‌کانهی نقش مردی به‌نام ران وودروف را بازی می‌کند که وقتی مطلع می‌شود به ایدز مبتلا شده‌است، شروع به قاچاق داروهای درمانی تجربی به داخل کشور می‌کند. باشگاه خریداران دالاس با تمرکز بر مردی بیمار که به‌طرز بی‌رحمانه‌ای وجدانش را به چالش می‌کشد، جایزه‌های زیادی را درو کرد. از قضا، فیلم در آن لحظاتی که سعی نمی‌کند الهام‌بخش یک سری حرف‌های ساده باشد، در بهترین حالت خود قرار دارد، اما نمی‌توان منکر قدرت کلی آن شد. علاوه‌بر این، متیو مک‌کانهی پس از اینکه در نهایت اسکار خود را به دست آورد، پس از اکران این فیلم، شروع به جستجوی فیلم‌هایی کرد که چیزی کمی متفاوت ارائه دهند.

5. گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

The Wolf of Wall Street

  • ژانر: کمدی سیاه و زندگینامه‌ای
  • سال انتشار: 2013
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • امتیاز IMDb فیلم: 8.2 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 80 از 100
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی، کایل چندلر، راب راینر، جان فاورو، ژان دوژاردن و جان برنثال

اگر متیو مک‌کانهی نقش طولانی‌تری در گرگ وال استریت بازی می‌کرد، در این فهرست بسیار بالاتر بود. اما متاسفانه، نقش این بازیگر صاحب سبک در فیلم گرگ وال استریت بسیار کوتاه است. اما گاهی اوقات مک‌کانهی در دوزهای کوچک بهترین عملکرد را دارد. در این فیلم، او نقش مارک هانا، تاجر باتجربه وال‌استریت را بازی می‌کند که با شخصیت اصلی فیلم، جردن بلفورت با بازی لئوناردو دی کاپریو هم‌بازی است. متیو مک‌کانهی به‌عنوان شخصیتی که با تاثیر بدش جردن بلفورت را به مسیری تاریک می‌فرستد، چنان درخشان است، که یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات سینمایی و محبوب‌ترین میم‌های خود را خلق کرده‌است.

4. ماد (Mud)

Mud

  • ژانر: درام جنایی
  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: جف نیکولز
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.4 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 97 از 100
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، تای شرایدن، سام شپارد و ریس ویترسپون

فیلم ماد با درخشش متیو مک‌کانهی حول‌محور دو پسر نوجوان است، که با یک مرد فراری به‌نام ماد روبرو می‌شوند، که در جزیره‌ای کوچک زندگی می‌کند. این دو نوجوان به دلایلی موافقت می‌کنند که به مرد فراری کمک کنند تا از تعقیب‌کنندگانش یعن پلیس و جایزه‌بگیران فرار کند. بار دیگر، متیو مک‌کانهی ستاره اصلی این فیلم نیست، اما او از هر فرصتی که جف نیکولز، فیلمساز تحسین‌شده به او داده‌است، نهایت استفاده را می‌کند. جف نیکولز به‌احتمال زیاد می‌دانسته که انتخاب مک‌کانهی، حتی در یک نقش کوچک‌، به معنای درخشیدن فیلمش است. استعداد و جاه‌طلبی‌های مک‌کانهی به‌ این فیلم عنوان برترین درام جنایی محصول سال 2012 را می‌دهد، به‌ویژه که رابطه بین این فراری مرموز و مردان جوان به‌طور فزاینده‌ای به چالش کشیده می‌شود.

3. مات و مبهوت (Dazed and Confused)

Dazed and Confused

  • ژانر: درام کمدی
  • سال انتشار: 1993
  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 93 از 100
  • بازیگران: جیسون لاندن، روری کاکرین، وایلی ویگینز، آدام گلدبرگ، متیو مک‌کانهی، پارکر پوزی، میلا یوویچ و بن افلک

تنها چیزی که طرفداران درباره مات و مبهوت دوست دارند همان چیزی است که دیوید وودرسون درباره دختران دبیرستانی تحسین می‌کرد. همانطور که مخاطبان بزرگتر می‌شوند، مات و مبهوت مثل همیشه سرگرم‌کننده می‌ماند. حتی پس از دهه‌ها بازی بهتر، و البته فیلم‌های بهتر، هیچ‌کس نقش برجسته مک‌کانهی در کمدی ریچارد لینکلیتر را فراموش نکرده‌است. دلیل آن ساده است: ارائه بازی فراموش‌نشدنی متیو مک‌کانهی، دیوید وودرسون را به یکی از نقل‌قول‌شده‌ترین شخصیت‌های فیلم تبدیل کرده‌است. او مانند نسخه لایواکشن پیتر پن است، کودکی که به‌معنای واقعی کلمه آزاد و رها است و هیچوقت قرار نیست بزرگ شود. مک‌کانهی در این نقش آنقدر باورپذیر بود، که آن را برای یک دهه الگوی دیگر بازیگران کرد.

2. میان ستاره‌ای (Interstellar)

Interstellar

  • ژانر: علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • امتیاز IMDb فیلم: 8.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 73 از 100
  • بازیگران: متیو مک کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین، مکنزی فوی، الن برستین و جان لیتگو

زمانیکه متیو مک‌کانهی به دنبال اولین نقش اصلی خود پس از دریافت اسکار بود، روی کریستوفر نولان فیلمساز شرط‌بندی کرد. این کارگردان تحسین‌شده با مک‌کانهی همکاری کرد تا ستاره‌ها را در کنار سوژه زمان و پیوندهای خانوادگی در فیلم میان ستاره‌ای کشف کند. در این بلاک‌باستر علمی تخیلی، مک‌کانهی در نقش کوپر بازی می‌کند، مردی که باید تصمیم غیرممکنی بگیرد، تا خانواده‌اش را پشت سر بگذارد تا بشریت را با یافتن یک سیاره مهمان‌پذیر جدید برای زندگی در زمانی که زمین شروع به از هم پاشیدن کرد، بگیرد. بدون شک محبوب‌ترین فیلمی که متیو مک‌کانهی تا به حال در آن بازی کرده‌است، فیلم میان ستاره‌ای، اغلب به‌عنوان یکی از بهترین آثار کریستوفر نولان عنوان می‌شود و دلیل خوبی هم دارد. بین بازی احساسی مک‌کانهی، دوربین تاثیرگذار نولان و موسیقی افسانه‌ای هانس زیمر، میان ستاره‌ای، یکی از پرطنین‌ترین فیلم‌هایی است که در قرن بیست‌و‌یکم ظاهر شده‌است.

آیکون فیلم میان ستاره ای Interstellar
فیلم

میان ستاره ای

Interstellar

تماشای فیلم میان ستاره‌ای

1. کارآگاه حقیقی (True Detective)

true detective

  • ژانر: درام جنایی
  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: نیک پیزولاتو
  • امتیاز IMDb فیلم: 8.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 78 از 100
  • بازیگران: متیو مک کانهی، وودی هارلسون، ریچل مک آدامز، کالین فارل، ماهرشالا علی و ری فیشر

متیو مک‌کانهی پس از اینکه در فیلم وکیل لینکلن موردتوجه نویسنده نیک پیزولاتو قرار گرفت، فرصتی برای امتحان کردن چیزی کاملا متفاوت پیدا کرد. در این سریال تلویزیونی علاوه‌بر متیو خودش دوستش وودی هارلسون در تریلر جنایی ماوراء الطبیعه می‌درخشند. بازیگران دیگر ممکن بود به این نقش نه بگویند، اما مک‌کانهی می‌توانست آینده درخشان این سریال تلوزیونی را ببیند و با موافقت با بازی در نقش راست کول، بهترین نقش دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد. شاعر، دیوانه و فیلسوف؛ کلمات زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را به شخصیت راست کول نسبت داد و متیو مک‌کانهی همه آنها را با اعتمادبه‌نفس کامل زنده می‌کند. حتی در بعضی از تاریک‌ترین نقش‌های سینمایی او، هنوز جرقه‌ای از طبیعت پسر خوب در چشمان مک‌کانهی وجود دارد. این جرقه در کارآگاه حقیقی خاموش شده‌است. کارآگاه حقیقی با مخالفت با هر غریزه‌ای که همواره به‌عنوان یک بازیگر دارد، به مک‌کانهی این فرصت را داد که قدرت خود را مانند قبل به نمایش بگذارد، و به این ترتیب، به‌راحتی فراموش‌نشدنی‌ترین بازی حرفه‌ای خود را ثبت کرد.

آیکون سریال کاراگاه حقیقی True Detective
سریال

کاراگاه حقیقی

True Detective

تماشای سریال کارآگاه حقیقی

منبع: cbr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×