26 سریال کوتاه جذاب که باید تماشا کنید

همین ابتدا برای شما روشن می‌کنیم که تفاوت مینی‌سریال با سریال کوتاه در چیست. هر دوی این سریال‌ها، داستانشان را در تعداد قسمت‌های محدودی به‌طور کامل به‌تصویر می‌کشند. اما مینی‌سریال تعداد قسمت‌های کمتری نسبت به مینی‌سریال دارد. در رقابت‌های استریم، مکس که قبلا با نام HBO Max شناخته می‌شد، به نظر می‌رسد که درباره سریال‌های کوتاه پیشتاز رقابت است. محتوای اصلی این آثار‌، حداقل در درام، به‌طور قابل‌توجهی بهتر است و فیلم‌نامه‌ها بی‌نهایت جالب‌تر از نمایش‌های نتفلیکس هستند. هرچند این آثار براساس برنامه‌ای مبهم و قانونی نانوشته بازاریابی چندانی ندارد. اما این بدان معنا نیست که مکس باید همیشه برنده شود.

اگر سرویسی وجود داشته باشد که بتواند اینگونه محتواها را به‌درستی وارد بازار کند، می‌توان از هولو نام برد. شاید محتوای اصلی این سرویس گسترده نباشد، اما حقوق توزیع آن اجازه می‌دهد سریال‌های بسیار خوبی را پخش کند، که گاهی‌اوقات حتی نمی‌دانیم در دسترس هستند. به این ترتیب ما لیستی از بهترین سریال‌های کوتاه این سرویس قدرتمند جمع کرده‌ایم، که از دست دادن آن اشتباه محض است.

26. دردسرهای فلایشمن (Fleishman Is In Trouble)

Fleishman Is In Trouble

 تافی برودسر اکنر، رمان پرفروش خود را در قالب سریالی کوتاه اقتباس کرده‌است. این سریال نگاهی صمیمی و واقع‌بینانه به روابط ارائه می‌دهد. دردسرهای فلایشمن درباره شخصی به نام توبی فلایشمن است، که به‌تازگی جدا شده‌است و به‌عنوان یک مرد مجرد در 40 سالگی به زندگی ادامه می‌دهد. او به‌تازگی به بیرون رفتن و ملاقات با افراد جدید از طریق برنامه‌های دوستیابی عادت کرده‌است، اما زندگی او ناگهان زیر و رو می‌شود. درحقیقت همسر سابق او ریچل، بدون سرنخی ناپدید می‌شود و باید دو فرزندشان، هانای 11 ساله و سولی 9 ساله را نگهداری کند. فلایشمن در حالیکه شغل و مسئولیت‌هایش را انجام می‌دهد، باید بفهمد که چگونه ازدواجش از هم پاشید. این سریال واقع‌بینانه و جذاب است. دردسرهای فلایشمن یک سریال کوتاه برجسته است، که به واقعیت‌های دردآور ازدواج و طلاق می‌پردازد، و کاوش در دنیای دوستیابی پس از دهه‌ها زندگی مشترک را بررسی می‌کند. جسی آیزنبرگ در این سریال طرفداران را با شخصیت خود مبهوت می‌کند. او مردی است، که در حال عبور از آب‌های ناشناخته، هنوز فرصت دوست داشته شدن دارد و هنوز دوست‌داشتنی است. ما نه‌تنها به دنبال موفقیت او هستیم، بلکه به‌طور عمیق روی ناپدید شدن ریچل سرمایه‌گذاری می‌کنیم. داستان پیچیده همراه با اجراهای خیره‌کننده و مضامین باارزش، ویژگی‌هایی است که سریال دردسرهای فلایشمن را بسیار دیدنی می‌کند.

آیکون سریال دردسرهای فلایشمن Fleishman Is in Trouble
سریال

دردسرهای فلایشمن

Fleishman Is in Trouble

تماشای سریال دردسرهای فلایشمن

25. قتلی در پایان دنیا (Murder at the End of the World)

Murder at the End of the World

طرفداران مجموعه فیلم‌های چاقوکشی، از این سریال هفت قسمتی کوتاه، که حول‌محور دبی هارت است، لذت خواهند برد. دبی هارت به‌عنوان یک هکر باهوش در حوزه فناوری، کارآگاه آماتور و نویسنده یک کتاب جنایی واقعی، زمانی که به همراه هشت مهمان دیگر توسط یک میلیاردر عجیب‌وغریب به یک خلوتگاه دورافتاده دعوت می‌شود، جادو می‌شود. وقتی یک قتل در آن جزیره باشکوه اتفاق می‌افتد، او به تحقیق درباره موضوع می‌پردازد و تکان‌دهنده‌ترین جزییات را فاش می‌کند. قتلی در پایان دنیا، داستانی جذاب با شخصیت‌های کاریزماتیک است که، توسط بریت مارلینگ و زال باتمانگلیج خلق شده‌است. این سریال تعلیق، رمز و راز، وحشت و طنز را با اصالت و مهارت ترکیب می‌کند. اما در این سریال، کورین نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند، یک کارآگاه ژنرال که مرکزتوجه یک داستان قانع‌کننده و غیرمنتظره است. بریت مارلینگ، هریس دیکنسون، کلایو اوون و دیگر بازیگران از این شخصیت حمایت می‌کنند. هر اپیزود این مجموعه کوتاه سرشار از افشاگری‌های تکان‌دهنده است، به شما احساس خطر می‌دهد و تا آخرین لحظه شما را با خود همراه نگه می‌دارد.

آیکون سریال قتلی در پایان جهان A Murder at the End of the World
سریال

قتلی در پایان جهان

A Murder at the End of the World

تماشای سریال قتلی در پایان دنیا

24. مردم معمولی (Normal People)

Normal People

مردم معمولی براساس رمان پرفروش سالی رونی، یکی از درخشان‌ترین و زیباترین درام‌های عاشقانه قرن بیست‌ویکم در نظر گرفته می‌شود. این سریال رابطه لطیف اما پیچیده بین ماریان و کانل را از دوران دبیرستان تا سال‌های دانشگاه نشان می‌دهد. این دو که در یک شهر کوچک ایرلندی با پیشینه‌های اجتماعی متفاوت بزرگ می‌شوند، ارتباط عمیقی پیدا می‌کنند. با اینحال، آنها در تلاش هستند تا معنای خود را برای یکدیگر تعریف کنند. ماریان و کانل در حالیکه خانه را ترک می‌کنند و زندگی را ادامه می‌دهند، به این فکر می‌کنند که آیا چیزی که به اشتراک می‌گذارند برای همیشه ماندگار خواهدبود. مردم معمولی یک سفر احساسی بسیار پیچیده است، که با برازنده‌ترین و متاثرکننده‌ترین اجراهای روی صفحه نمایش، داستان رونی را با عمقی مسحورکننده زنده می‌کند. دیزی ادگار جونز و پل مسکال در این سریال شیمی فوق العاده‌ای دارند. در هر لمس کوچک و نگاه مشتاقانه این دو، احساس زیادی وجود دارد. اما فراتر از آن، شخصیت‌های آنها متین، زیبا و عمیق است. آن‌ها از طریق آزمون وخطا، به تفاهم دست می‌یابند و تجربه جهانی رها کردن گذشته‌تان و ایجاد مکانی در جهان را به تصویر می‌کشند و در عین حال یاد می‌گیرند که خودشان را دوست داشته‌باشند.

23. غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

Pride and Prejudice

درباره محبوبیت این سریال کوتاه محصول بی‌بی‌سی که با الهام از داستان جین آستن ساخته شده‌است، هیچ شکی وجود ندارد. غرور و تعصب اقتباسی درخشان است، که شما را به روستایی در قرن نوزدهم انگلستان می‌برد، جایی که خانم بنت بسیار هیجانی می‌خواهد پنج دخترش را با خواستگاران واجد شرایط پیوند دهد. دومین دختر این خانواده یعنی الیزابت، زنی سرسخت است که با آقای دارسی خوش‌تیپ و در عین‌حال متکبر درگیر یک ماجرای عاشقانه می‌شود. بدین ترتیب نبرد عقل و امیال سرکوب‌شده قلبی آنها آغاز می‌شود. این سریال کوتاه، درخلال نشان دادن فرهنگ و اجتماع زمان خود، داستانی بی‌انتها از عشق را به‌تصویر می‌کشد. غرور و تعصب، نهایت عاشقانه کلاسیک و سرگرم‌کننده است. این اثر یکی از آن درام‌های تاریخی است، که هرگز از تماشای مجدد آن خسته نمی‌شوید. اولین نکته مثبت این سریال، بازیگران قدرتمند آن است. کالین فرث در نقش آقای دارسی در ابتدا گوشه‌گیر اما در نهایت غمگین است و این تغییر حالت را خوب بازی می‌کند. جنیفر ایلی با روحیه و هوش بالای خود، بدون تلاش زیادی نقش الیزابت را عالی بازی میکند. این سریال کوتاه برنده بفتا، وفادار، مجلل و بسیار باشکوه در به تصویر کشیدن بریتانیای دوران سلطنت، به تفسیر اجتماعی تند آستن احترام میگذارد. در این سریال همچنین تعادلی عالی بین درام و طنز وجود دارد که باعث می شود سریال بسیار جذاب باشد.

22. کیک سیاه (Black Cake)

Black Cake

سریال کیک سیاه براساس رمانی به همین نام اقتباس شده‌است. این درام تکان‌دهنده و گیرا، ماجرای سفر احساسی خواهر و برادری به‌نام بنی و بایرون بنت را، پس از مرگ مادرشان روایت می‌کند، که پس‌زمینه تاریک و مرموز آنها پس از گوش دادن به یک صدای ضبط‌شده آشکار می‌شود. درحقیقت زندگی النور بنت، مهاجر کارائیبی، همراه با اسکلت‌هایی که در کمد خود نگه داشته‌بود، فاش می‌شود و فرزندان حیرت‌زده او، ماموریت خود را برای رسیدن به یک راز گیج‌کننده شروع می‌کنند. این سریال کوتاه یک سفر جذاب و روشنگر است، که مملو است از پیچ‌و‌تاب‌های سرگرم‌کننده و استادانه. این سریال به پویایی و اسرار خانواده می‌پردازد و در عین‌حال مبارزات عمیق مهاجران را در جستجوی زندگی و فرصت‌های بهتر برجسته می‌کند. این سریال صادقانه و صمیمی، نامزد سریال درام برجسته در جشنواره جوایز ایمیج شد و نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد.

21. شوگان (Shōgun)

Shōgun

شوگان به‌عنوان سریالی با با بودجه بالا، شما را به سالی مهم در قرن هفدهم ژاپن منتقل می‌کند. در این زمان، درحالیکه کشور پس از مرگ تایکو با تحولات سیاسی و مذهبی روبرو می‌شود، یک ماجراجو از شکاف‌ها می‌لغزد و همه‌چیز را تغییر می‌دهد. در این داستان بلک ثورن ملوان انگلیسی که کشتی‌اش غرق‌شده و به خطر می‌افتد، به دادگاه لرد توراناگا می‌رسد و خود را با لیدی ماریکو، یک زن مرموز سامورایی درگیر می‌کند. شوگان یکی از بهترین نمایش‌های سریالی محصول سال 2024 است. دنیای ژاپن فئودالی در این سریال کوتاه دراماتیزه می‌شود، اما دهه 1600 یک دوره دگرگون‌کننده است. پس ارزش‌های حماسی و مجلل این نمایش، همه جزئیات را مجذوب‌کننده می‌کند. شوگان با پشتوانه استعدادهای بین‌المللی چه در جلو و چه در پشت دوربین، با هیرویوکی سانادا و آنا ساوای، جشنی برای چشم‌هاست. دسیسه‌ها، به‌تصویر کشیدن جناح‌های متخاصم، سکانس‌های مبارزه وحشیانه و ماجراجویی با ریسک بالا، همه با هم ترکیب شده و یک سریال سرگرم‌کننده را تشکیل می‌دهند. اگر نشانه‌های اولیه درست باشد، شوگان می‌تواند به‌راحتی به معیار جدیدی برای درام‌های تاریخی تبدیل شود.

20. خانم آمریکا (Mrs. America)

Mrs. America

خانم آمریکا داستان دراماتیزه‌شده‌ای از لحظه‌ای دردناک در تاریخ سیاسی را روایت می‌کند و مبارزات جنبشی را تصویر می‌کند، که به‌دنبال تصویب اصلاحیه حقوق برابر روی داده‌است. این جنبش با مقاومت غیرمنتظره‌ای از سوی یک فعال محافظه‌کار، فیلیس شلفلی، مواجه و به یک رویارویی چشمگیر در طول جنگ‌های فرهنگی حماسی آن دوره تبدیل شد. خانم آمریکا یک داستان واقعی دراماتیک و شگفت‌انگیز است، که کیت بلانشت افسانه‌ای را در نقش اصلی نشان می‌دهد. دیگر بازیگران گروه ازقبیل؛ رز بیرن، الیزابت بنکس و روبرتا کولیندرز هستند. این هنرمندان بازیگران زن فوق‌العاده‌ای هستند، که چهره‌های فمینیستی نمادینی مانند گلوریا استاینهایم و بتی فریدان را، در این سریال بازی می‌کنند. جای تعجب نیست که این نمایش بسیار تحسین شده‌است و امتیاز 96 از 100 را در سایت راتن تومیتوز دریافت کرده‌است.

19. فاسی/وردون (Fosse/Verdon)

Fosse/Verdon

باب فاسی و گوئن وردون، ستاره برادوی، تیم قدرتمندی را به‌عنوان طراح رقص و رقصنده تشکیل دادند. در سریال فاسی/وردون ماجراهای این دو نفر به تصویر کشیده می‌شوند. در این سریال این جفت به طرز شگفت‌انگیزی توسط سم راکول و میشل ویلیامز به تصویر کشیده می‌شود. این دو یک زوج افسانه‌ای هستند، که به‌لطف دستاوردهای رقصشان، طراحی رقص و کارگردانی نمایش‌ها و فیلم‌های مربوط به رقص، شناخته می‌شوند. با اینحال، جدای از شیمی خوب این دو با هم، روابط حرفه‌ای و شخصی‌ پیچیده‌ای دارند که به همان اندازه شناخته می‌شود. مانند بیشتر هنرمندان، زندگی فاسی و وردون از طریق هر دوی این هنرمندان با درخشندگی و اصالت بررسی می‌شود. این نمایش با اجرای عالی بازیگران، نمایشی جذاب به‌خصوص برای دوستداران رقص لذت‌بخش است و بار دراماتیک بالایی دارد.

18. وفاداری بالا (High Fidelity)

High Fidelity

زویی کراویتز در این سریال نقش رابین بروکس، زن جوانی را بازی می‌کند که صاحب یک فروشگاه موسیقی است. او به‌تازگی یک قرار وحشتناک با یک پسر خوب داشته‌است و پس از آن، او تصمیم می‌گیرد به پنج شکست اصلی خود نگاه کند. رابین از طریق عشق خود به موسیقی، روابط گذشته را مرور می‌کند. این نمایش که با موسیقی و فرهنگ پاپ مربوط است، اجرای فوق‌العاده‌ای دارد و به‌عنوان یک کمدی عاشقانه بسیار پرمحتوا شناخته می‌شود. غیرممکن است که این سریال را دوست نداشته‌باشید. وفاداری بالا بر‌اساس رمان محبوب و اقتباس سینمایی سال 2000 با بازی جان کیوسک، این بار به شکل یک سریال کوتاه عالی درآمده است. برای هر کسی که به‌دنبال نوستالژی است، وفاداری بالا جذاب خواهد بود. زویی کراویتز در این سریال نقش‌آفرینی می‌کند. این انتخاب بازیگران تحسین‌برانگیز است. کراویتز برای اجرای خود در این سریال، تمجیدهای زیادی به دست آورد و خود سریال هم موردتوجه منتقدان و مورداستقبال طرفداران موسیقی قرار گرفت.

17. دختری از پلین ویل (The Girl from Plainville)

The Girl from Plainville

دختری از پلین ویل به بررسی وقایعی که منجر به مرگ کنراد روی 18 ساله و نقش تکان‌دهنده دوست دختر آن یعنی میشل کارتر در این تراژدی شد، می‌پردازد. دختری از پلین‌ویل یک درام جنایی زندگی‌نامه‌ای با اجرای استثنایی ال فانینگ است، که باید تماشا کرد. این سریال کوتاه در دو خط داستانی موازی پیش می‌رود؛ یکی با تمرکز بر روزهای اولیه رابطه کنراد و میشل و دیگری عواقب مستقیم پس از مرگ. این اثر جزییاتی را بیان می‌کند، که مشخص می‌کند چه چیزی باعث شد که کنراد جان خود را بگیرد و چگونه میشل به‌طرز وحشتناکی او را به این کار تشویق کرد. ال فانینگ در کنار دیگر بازیگران در این سریال، در درامی جذاب ظاهر می‌شود، که به‌طرز متاثرکننده‌ای شامل اجرای مجدد پیام‌های متنی کنراد و میشل می‌شود، که تنها به تاثیر غم‌انگیز این سریال کوتاه می‌افزاید. ال فانینگ به‌لطف نقش برجسته‌اش در این سریال کوتاه، نامزد دریافت جایزه ستلایت برای بهترین بازیگر زن شد. این بازیگر با استعداد در نقش میشل نشان می‌دهد که چرا یکی از پرهیاهوترین ستاره‌های هالیوود است. 

آیکون سریال دختری از پلین ویل The Girl from Plainville
سریال

دختری از پلین ویل

The Girl from Plainville

تماشای سریال دختری از پلین ویل

16. بیمار (The Patient)

The Patient

بیمار آلن اشتراوس، درمانگری را دنبال می‌کند، که توسط یک قاتل سریالی به‌نام سم فورتنر اسیر شده‌است. دلایل سم برای اسیر نگه داشتن آلن، لحظات بسیار پرتنشی را ایجاد می‌کند. درحقیقت سم از آلن می‌خواهد که به او کمک کند تا تمایلات خود رابرای قتل مهار کند. برای آلن غم‌انگیز، این مصیبت کابوس‌وار در زمانی اتفاق می‌افتد، که او برای از دست دادن همسرش سوگوار است و خودش به‌طور کامل ثبات ندارد. برای دوستداران استیو کارل، انتظار نداشته‌باشید که او را با بازی‌های کمدی معمولی‌اش در این سریال ببینند. بیمار ثابت می‌کند که به‌عنوان یک بازیگر دراماتیک هم، استعداد زیادی دارد. نحوه بازی او با پیش‌فرض‌های تامل‌برانگیز و ارائه یک اجرای غم‌انگیز و در عین‌حال جذاب، دلیل اصلی خوب بودن سریال است. علاوه‌بر این، بیمار یک نمایش برای درخشش کارل است.  

15. آتش‌های کوچک در همه‌جا (Little Fires Everywhere)

Little Fires Everywhere

آتش‌های کوچک در همه‌جا، از رمانی به‌همین نام در سال 2017 نوشته سلست نگ اقتباس شده‌است. این سریال داستان دو خانواده با موقعیت‌های اجتماعی متفاوت را، در اواخر دهه 90 در اوهایو روایت می‌کند. در این سریال در یک طرف خانواده ریچاردسون قرار دارند، که یک نوزاد چینی آمریکایی را به فرزندی قبول می‌کنند و در طرف دیگر میا وارن، زنی است با گذشته‌ای متفاوت. در یک نقطه، درگیری این دو طرف اجتناب‌ناپذیر می‌شود و سریال آنقدر تنش پیدا می‌کند که عناصر درام را به یک تریلر ظریف تبدیل می‌کند. این سریال برای طرفداران دروغ‌های کوچک بزرگ جذاب است. همچنین بازیگرانی عالی مانند ریس ویترسپون و کری واشنگتن در نقش دو مادری هستند، که طرفین مقابل یک جنگ را در حومه شهر رهبری می‌کنند، که با هر قسمت وخیم‌تر می‌شود. ویترسپون نقش یک زن سفیدپوست سنتی طبقه متوسط ​​را بازی می‌کند، که وسواس کنترل دارد و واشنگتن برای نقش مادری که برای حضانت فرزندش مبارزه می‌کند، آسان‌گیر است. از منظر درام، سریال علیرغم مدت زمان کوتاهش، بسیار غنی است.

آیکون سریال آتش های کوچک در همه جا Little Fires Everywhere
سریال

آتش های کوچک در همه جا

Little Fires Everywhere

تماشای سریال آتش های کوچک

14. آموزگار (A Teacher)

A Teacher

آموزگار براساس فیلمی به همین نام، محصول سال 2013 و اثر هانا فیدل، استعداد کیت مارا و نیک رابینسون را به نمایش می‌گذارد. داستان این سریال کوتاه در طول یک دهه اتفاق می‌افتد و رابطه عاشقانه غیرقانونی بین معلم انگلیسی سی و چند ساله دبیرستان کلر ویلسون و دانش‌آموز 17 ساله‌اش اریک واکر را نشان می‌دهد. این رابطه ناراحت‌کننده، پیامدهای اسفناکی دارد که هم در لحظه و هم در سال‌های بعد، به سراغ این دو نفر می‌آید و سریال همه را بررسی می‌کند. این بررسی جذاب، بینندگان را به یک ماجراجویی هیجانی می‌برد و درعین‌حال، یک داستان هشدار‌دهنده و ناراحت‌کننده است. آموزگار به‌دلیل بررسی و اجرای موضوعات تابو و همچنین به‌لطف ریتم تند و بازی پیچیده ستاره‌های اصلی خود، موردتحسین گسترده قرار گرفت. این سریال کوتاه در زمان انتشار، به پربیننده‌ترین سریال هولو تبدیل شد و نامزد جایزه‌های مختلف شد. منتقدان آموزگار را به خاطر موفقیتش در روایت یک داستان هشداردهنده و همچنین به تصویر کشیدن تاثیر سوء‌استفاده از موقعیت و آسیب زدن به سلامت روانی و جسمی نوجوانان، تحسین کردند.

13. چیزهای کوچک زیبا (Tiny Beautiful Things)

Tiny Beautiful Things

کاترین هان در سریال چیزهای کوچک زیبا، نقش کلر پیرس را بازی می‌کند. کلر پیرس یک نویسنده است، که زندگی خود را آشفته می‌بیند. او مجبور می‌شود به‌عنوان ستون‌نویس در یک روزنامه کار کند، درحالیکه علاقه‌ای به این شغل ندارد. کاترین هان در این نقش، مهارت‌های بازیگری دراماتیک خود را ماهرانه نشان می‌دهد. کاترین هان به‌طور کامل بر صفحه نمایش تسلط دارد. او که به‌عنوان یک بازیگر کمدی با استعداد شناخته می‌شود، مانند کلر در حال مبارزه برای رسیدن به جایگاهی بلند است. سریال چیزهای کوچک زیبا، یک نمایش کوتاه صمیمی است، که به‌دلیل تعهد هان به نقش و بازی پرشور او، با استفاده از طنز در تلاش برای زنده کردن شخصیت متضاد خود، می‌درخشد. این سریال کوتاه به‌درستی نامزدی جایزه امی و ستلایت را برای بازیگر نقش اصلی به ارمغان آورد و همچنان یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های کاترین هان است.

آیکون سریال آتش های کوچک در همه جا Little Fires Everywhere
سریال

آتش های کوچک در همه جا

Little Fires Everywhere

تماشای سریال چیزهای کوچک زیبا

12. پم و تامی (Pam & Tommy)

Pam & Tommy

پم و تامی یک ‌سریال کوتاه در ژانر درام زندگی‌نامه‌ای تحسین‌شده و در عین‌حال بحث‌برانگیز است. این سریال کوتاه نگاهی صمیمی به رابطه بین مدل و بازیگر پاملا اندرسون با بازی لیلی جیمز و درامر تامی لی با بازی سباستین استن و پیامدهای رسانه‌ای و حاشیه‌های زیادی است، که این زوج تجربه کردند. این سریال به ماجرای ازدواج سه ساله این زوج مشهور هالیوود و نبرد حقوقی آنها پس از پخش بدون اجازه نواری از رابطه آنها می‌پردازد. هم جیمز و هم استن در نقش‌های خود غرق می‌شوند و تحت یک دگرگونی جسمی و روحی چشمگیر قرار می‌گیرند، تا زندگی اندرسون و لی را به تصویر بکشند. پم و تامی، برای بازی‌های هیجان‌انگیزش نقدهای تحسین‌آمیز دریافت کرد و 10 نامزدی جایزه امی در پرایم تایم و 4 جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن برای استن و جیمز را دریافت کرد، در حالی که گاردین جفت بازیگرهای اصلی را حیرت‌انگیز نامید. سریال پم و تامی به شاهکاری دست یافته‌است، که از نظر زیبایی‌شناختی، به زندگی واقعی مردم شباهت دارد، بدون اینکه در دام تقلید بیفتد.

11. تظاهر (The Act)

The Act

تظاهر براساس داستان واقعی زندگی دی دی بلانچارد و دخترش جیپسی رز است. این مورد مشهور به‌عنوان مهم‌ترین مورد سندرم مونشهاوزن شناخته می‌شود. دی دی با تظاهر کردن درباره ناتوانی‌های دخترش، از او سوء‌استفاده ناعادلانه می‌کند و شاید همین باعث قتل او می‌شود. سریال تظاهر به داستانی واقعی که عجیب‌تر از تخیل است، می‌پردازد. جویی کینگ در این سریال کوتاه، در نقش جیپسی رز بهترین بازی حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد. پاتریشیا آرکت هم در نقش دی دی بسیار دیدنی است. نویسندگی، دیالوگ‌ها و فضای مسموم، استعداد خالقان این سریال یعنی نیک آنتوسکا و میشل دین را نشان می‌دهند که چقدر در کارشان مهارت دارند. اگر چیزی درباره این اتفاق نمی‌دانید و مستندهای این ماجرا را ندیده‌اید، سوژه جالبی را از دست داده‌اید.

10. کندی (Candy)

Candy

کندی یکی دیگر از سریالهای کوتاه با سوژه واقعی جنایت است. این سریال از پرونده واقعی کندی مونتگومری برداشت شده‌است. این سوژه در سریال دیگری هم به نام عشق و مرگ اقتباس شده‌است. کندی یک زن خانه‌دار مذهبی است، که در یک رابطه عجیب با مردی قرار می‌گیرد، تا اینکه همسر مرد در مقطعی متوجه این رابطه می‌شود. بعد از اینکه زن می‌فهمدد که چه اتفاقی افتاده‌است، مونتگومری برای حل این مشکل از تبر استفاده می‌کند. جسیکا بیل در نقش اصلی این سریال فوق‌العاده است. نحوه تبدیل شدن او به کندی و نشان دادن دو شخصیت متضاد، یکی از کلیساها و دیگری یک زن دیوانه که خواهان آزادی است؛ خیره‌کننده است. سازندگان این اثر، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند که سریال را تاثیرگذار و درعین‌حال آزاردهنده کرده‌اند. با این وجود کندی به اندازه‌ای دلچسب است، که می‌توان بدون توقف آن را تماشا کرد. ملانی لینسکی هم در این سریال نقش بتی گور را بازی می‌کند و شما نمی‌توانید برای او احساس همدردی نداشته باشید.

9. زیر پرچم بهشت (Under the Banner of Heaven)

Under the Banner of Heaven

این سریال داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که تلاش می‌کند رازی را در یک جامعه متفاوت که او هم بخشی از آن است، حل کند. در این جامعه برندا رایت لافرتی و نوزادش در دره دریاچه نمک خفه و با چاقو کشته شده‌اند. همانطور کارآگاه با بازی اندرو گارفیلد پرونده را بررسی می‌کند، به عمق داستان می‌رود. این یک داستان جنایی واقعی شوم با بازی استثنایی اندرو گارفیلد است. سریال زیر پرچم بهشت، ​​از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر ساخته شده‌است و یک اقتباس جنایی واقعی است، که نباید از دست بدهید. بازیگران مکمل این سریال شامل دیزی ادگر جونز، سم ورتینگتون و روری کالکین هستند، که همگی عالی بازی می‌کنند.

آیکون سریال زیر بیرق بهشت Under the Banner of Heaven
سریال

زیر بیرق بهشت

Under the Banner of Heaven

تماشای سریال زیر پرچم بهشت

8. توسعه‌دهندگان (Devs)

Devs

تریلر علمی تخیلی توسعه‌دهندگان، توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته‌شد، زیرا خیلی از مخاطبان آن را درک نکرده‌اند و این اشکالی ندارد. این نمایش داستان یک مهندس را روایت می‌کند، که شروع به حفاری عمیق در شرکتی می‌کند، که ممکن است مسئول مرگ شخصی که برایش مهم است باشد. چیزی که او پیدا می‌کند، پروژه‌ای است که او را وادار می‌کند، تا مسائل را در سطح فلسفی زیر سوال ببرد. توسعه‌دهندگان یک سریال علمی تخیلی دست‌کم‌گرفته‌شده از الکس گارلند است، که تمام قسمت‌های آن توسط الکس گارلند نوشته و کارگردانی شده‌است، و اگر بدانید او کیست، متوجه خواهید شد که سریال چقدر می‌تواند پیچیده شود. این سریال همچنین دارای یک تیم بازیگری برجسته ازجمله نیک آفرمن و سونویا میزونو است، که هر دو به‌عنوان دو شخصیت پیچیده باورنکردنی هستند. توجه به جزئیات و فیلمبرداری عالی هم، به تجربه غوطه‌ور شدن کامل در سریال کمک می‌کند. علاوه‌بر این، سریال به‌دلیل نحوه برخورد با موضوعات واقعی و ماهیت آن، موردتحسین منتقدان زیادی قرار گرفته‌است.

7. طوفان قرن (Storm of the Century)

Storm of the Century

طوفان قرن تنها محتوایی است که استیون کینگ به طور انحصاری برای تلویزیون نوشته است. این سریال داستان شهر کوچکی را روایت می کند که توسط دو نیرو به هم ریخته است: یک مرد شرور و یک کولاک مخرب. با توجه به اینکه کینگ پشت داستان است، دلیل اعمال این مرد شرور ایجاد یک شوک بزرگ است. کلم فیور در این سریال بهترین بازی خود را رو میکند. طوفان قرن یک سریال کوتاه جذاب است، که در داستان‌سرایی پر‌پیچ‌و‌خم خود عالی عمل می‌کند و فضایی از ترس و تعلیق دارد. کارگردانی استادانه کینگ تا حدی مسئول نگه داشتن بینندگان در لبه صندلی خود، از ابتدا تا انتهای سریال است. روایت مهیج این سریال در تاریکی فرو می‌رود، که ذهن انسان را آزار می‌دهد و او را به ارتکاب جنایات ناگفتنی سوق می‌دهد.

6. دوپسیک (Dopesick)

Dopesick

سریال کوتاه دوپسیک چند سال پیش هر جایزه‌ای را که سزاوارش بود، ربود و یکی از بهترین نمایش‌هایی شد که هر لحظه می‌توانید تماشا کنید. این درام هیجان‌انگیز داستان خانواده‌های مختلفی را روایت می‌کند، که با بحران مواد افیونی روبرو می‌شوند. این سریال نگاهی ویرانگر به بحران مواد افیونی دارد. دوپسیک به‌عنوان یک نمایش قدرتمند ظاهر می‌شود، که با حساسیت و عمق به تأثیر مخرب بحران مواد افیونی می‌پردازد. بازی ویل پولتر در نقش بیلی کاتلر در این سریال ثابت می‌کند که او باید در سریال‌ها و فیلم های بیشتری حضور داشته‌باشد. همچنین بازیگرانی مانند پیتر سارسگارد، مایکل کیتون، کیتلین دوور و روزاریو داوسون که نقش‌های مربوط به خود را با احساسات و عمیق ایفا می‌کنند، در این اثر می‌درخشند.

5. تبصره 22 (Catch-22)

Storm of the Century

تبصره 22 اقتباسی از کتاب جوزف هلر به همین نام است. این سریال درباره بمب افکنی در جنگ جهانی دوم است. شخصیت اصلی فیلم از اینکه دشمنانش می‌خواهند او را بکشند و از ماموریت‌هایی که بارها و بارها به او محول می‌شود، خسته شده‌است. بنابراین او برای فرار از ماموریتی که در آن باید با تظاهر به بیماری و خرابکاری دست‌وپنجه نرم کند، تلاش می‌کند. تیم بازیگران این سریال با نام هایی مانند کریستوفر ابوت، کایل چندلر، هیو لوری و جورج کلونی می‌درخشد. مقدمه و ریتم سریال در نوع خود به ویژه در ژانر جنگی بی‌نظیر است. رمان نمادین جوزف هلر مملو از طنز و شوخ‌طبعی است و وقتی به صفحه نمایش کوچک ترجمه می‌شود، دیدن این که چگونه بسیاری از عناصر حفظ شده‌اند تا فقط به منبع اصلی و شکوهمند آن نزدیک بمانند، باورنکردنی است.

4. ترک تحصیل (The Dropout)

The Dropout

ترک تحصیل داستان کلاهبرداری الیزابت هولمز را در هنگام راه اندازی شرکت خود، روایت می‌کند. هولمز درست پس از انصراف از کالج تلاش می‌کند انقلابی در صنعت ایجاد کند و قول می‌دهد که پزشکی را برای همیشه تغییر دهد. او می‌خواهد ایده‌های خود را به شکل یک پک دارویی خاص و یک آزمایش خون در خانه، بسازد، اما در عوض، این کار او، فرآیند سلامت چندین بیمار را به خطر می‌اندازد و هزینه زیادی برای او به همراه دارد. سریال بر اساس انگیزه هولمز برای انجام کاری که انجام داد و پیامدهای جاه‌طلبی‌هایش ساخته شده‌است. آماندا سیفرید در یک اجرای وفادارانه به‌عنوان کارآفرینی که ظهور و سقوط ایده خود را مدیریت می‌کند، بازی می‌کند. الیزابت مریوتر، خالق سریال، وقایع را با دقت بازآفرینی می‌کند، تا مطمئن شود که مخاطب به‌اندازه کافی مجبور است که بخواهد درباره داستان بیشتر بداند. پس از تماشا، برای گوش دادن به پادکستی که الهام‌گرفته از این داستان است، خواهید دوید.

3. نخستین (The First)

The First

 گروهی از فضانوردان تصمیم می‌گیرند تا با ماموریت چالش‌برانگیز پا گذاشتن روی مریخ، پس از اولین تلاشی که منجر به تراژدی شد و به زندگی اولین فضانوردان پایان داد، شانس خود را امتحان کنند. این سریال دارای هشت قسمت است و جزئیاتی درباره خانواده‌هایی که برای سفر فضایی آماده می‌شوند، ارائه می‌دهد. تنش پیرامون ماموریت و همچنین خطرات یک رویداد مهم تاریخی، نمایش را به جلو می‌برد. نخستین با بازی شان پن در یک اجرای قدرنادیده، در ابتدا به‌عنوان یک سریال کوتاه برنامه‌ریزی نشده‌بود، اما بعد از فصل اول لغو شد. اما در همین یک فصل، بو ویلیمن نمایش علمی تخیلی قابل‌تاملی را خلق کرد و به دلیل کشف جاه‌طلبی‌های انسانی و چگونگی هدایت آن به وسیله اکتشاف از طریق داستان‌گویی درون‌نگر، تحسین‌های بسیاری را دریافت کرد. فیلمبرداری خیره‌کننده این سریال هم، تجربه تماشای نمایش را فراگیرتر می‌کند. با اینحال، به دلیل پایان بازش، این سریال بسیار شاعرانه، به‌عنوان یک سریال کوتاه شناخته می‌شود.

2. برج بلند (The Looming Tower)

The Looming Tower

برج بلند اقتباسی از کتاب لارنس رایت محصول سال 2006 با همین نام است. داستان این سریال درباره عملیات ضدتروریسمی در ایالات‌متحده است، که البته مسئولین این عملیات یعنی اف‌بی‌آی و سیا نتوانستند کاری برای جلوگیری از آن انجام دهند و مسیر تاریخ را در سال 2001 تغییر دادند. از آنجاییکه سریال شرح مفصلی از وقایعی که منجر به حملات 11 سپتامبر شد، ارائه می‌دهد، طنین احساسی آن بسیار تاثیرگذار است. درگیری‌های بین اف‌بی‌آی و سیا در این ‌سریال کوتاه با عمق بیشتری آشکار می‌شود. شکست‌ها و رقابت‌های این دو سازمان، باعث می‌شود که تماشاگر گیر بیفتد. علاوه‌بر این، جف دانیلز، مایکل استولبارگ، رن اشمیت، بیل کمپ و پیتر سارسگارد در این سریال عالی بازی می‌کنند.

1. پاکسازی (The Clearing)

The Clearing

پاکسازی یک سریال استرالیایی است، که درباره پرونده واقعی یک فرقه با یک رهبر زن داستان می‌گوید، که برای اجرای نقشه خود فراتر از هر چیزی که قابل‌تصور باشد عمل می‌کند. این مجموعه هیجان‌انگیز روان‌شناختی از هشت قسمت تشکیل شده‌است و در آن ما، شاهد رویدادهای طاقت‌فرسایی هستیم. در این سریال فریا، شخصیت اصلی، حاضر است برای جلوگیری از آسیب رساندن یک فرقه به کودکان بی‌گناه، دست‌به‌کار شود. ترزا پالمر در این سریال در یکی از بهترین اجراهای دوران حرفه‌ای خود، نقش‌آفرینی می‌کند. چه فضای تعلیق و چه داستان‌سرایی بی‌بدیل، سریال با هر قسمت بهتر و البته وحشتناک‌تر می‌شود. علاوه‌بر این، هر شخصیت بین شبکه‌ای مبهم از رمز و راز و دسیسه گیر افتاده است، که انتظار بیننده را برای اتفاقات بعدی افزایش می‌دهد. گفته می‌شود، این سریال برای افرادی که عاشق درام‌های شخصیت‌محور هستند، بسیار جذاب‌است.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×