بهترین بازی‌های مرد عنکبوتی با داستان فوق‌العاده

مرد عنکبوتی را می‌توان محبوب‌ترین شخصیت کمیک هاب مارول دانست. این شخصیت همچون بسیاری از شخصیت‌های ابر قهرمانی ابتدا در کمیک ها حضور داشت و پس از حضور موفق در سینما و تلوزیون به دنیای بازی‌های ویدئویی پا گذاشت. دوران حضور اسپایدرمن در دنیای بازی‌های ویدئویی در سال 1982 و کنسول نسل دومی Atari 2600 آغاز شد و اکنون با سری Marvel’s Spider-Man به اوج رسیده است. در این مدت بازی‌های زیادی حول محور این شخصیت یا با حضور این شخصیت ساخته شده است. اگر چه که بیشتر این بازی‌ها عناوین خوبی بوده‌اند اما برخی از آنها در داستان سرایی برتری داشته‌اند. در این مطلب 9 تا از بهترین بازی های مرد عنکبوتی که داستان فوق‌العاده‌ای داشتند را معرفی می‌کنیم.

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی یکی از قوی‌ترین و قدرت‌مند‌ترین ابر قهرمانان مارول است. اما این شخصیت چه در زندگی شخصی چه در زندگی ابر قهرمانانه خود، همواره با مشکلات و چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و همین موجب می‌شود تا مخاطب بیش از پیش به او نزدیک شود و با او احساس هم‌ذات‌پنداری داشته باشد. فرقی نمی‌کند پیتر پارکر باشد یا مایلز مورالز یا حتی میگل اوهارو، همه آنها داستانی دارند که اتفاقات خوب و بد زیادی در آن رخ می‌دهد و شما آنها را در گذراندن این اتفاقات همراهی می‌کنید. در ادامه بهترین بازی های مرد عنکبوتی از نظر داستان و روایت، به ترتیب معرفی می‌شوند.

9. Spider-Man

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS1, Nintendo64, Game Boy Color, Dreamcast
  • سال عرضه: 2000
  • توسعه دهنده (ناشر): Neversoft (Activision)

گیم پلی فوق‌العاده و لذت بخش چیزی بود که بازی Spider-Man روی PS1 و دیگر کنسول‌های نسل پنجمی ارائه می‌داد‌. اما در کنار آن نباید داستان جالب بازی را نادیده گرفت جایی که در نهایت مرد عنکبوتی و ونوم – که اغلب آنها را به عنوان دشمن یکدیگر می‌شناسیم – با هم متحد می‌شوند.

داستان بازی شبیه به یک کمیک روایت می‌شود و پر از ویلن‌ها و شخصیت‌هایی است که همگی بر اساس کمیک‌های مارول هستند‌. در طول بازی دائما دیالوگ‌‌های طنز آمیزی بین مرد عنکبوتی و ونوم رد و بدل می‌شود که بعضا از جنس کنایه به یکدیگر است. این بازی یکی از بهترین بازی‌های کنسول PS1 و یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی در تمام دوران است.

8. Marvel Ultimate Alliance

  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS2, PSP, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Game Boy Advanced, Wii
  • سال عرضه: 2006
  • توسعه دهنده (ناشر): Raven Software (Activision)

بازی Marvel Ultimate Team اگر چه که انحصارا راجع به مرد عنکبوتی نیست، اما مرد عنکبوتی نقش مهم و اساسی در آن ایفا می‌کند. در این بازی RPG کلاسیک بازیکنان تیمی چهار نفره از ابرقهرمانان مارول تسکیل می‌دهند و به جنگ با افراد شروری همچون دکتر Doom و Masters of Evil قرار می‌گیرند.

داستان بازی بسیار جالب است و به خوبی روایت می‌شود اما نقطه قوت آن جهان سازی فوق‌العاده پویا بازی است. در طول بازی شما به دنیا‌های زیادی سفر می‌کنید و با شخصیت‌های زیادی آشنا می‌شوید که همگی برای مخاطبان کمیک‌های مارول آشنا هستند. تعداد ابرقهرمانان قابل بازی در Marvel Ultimate Team زیاد است اما به برخی از قهرمانان همچون مرد عنکبوتی بیشتر پرداخته شده که شامل دیالوگ‌های اختصاصی و حرکات منحصر به فرد می‌شود.

7. Spider-Man: Shattered Dimensions

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

  • سبک: اکشن
  • پلتفرم‌ها: PC, PS3, Xbox 360, Wii
  • سال عرضه: 2010
  • توسعه دهنده (ناشر): Beenox (Activision)

ایده چند جهانی یا همان Multi-Verse پایه اصلی آثار مدرن مارول است. پیش از رویداد Spider-Verse، بازی Spider-Man: Shattered Dimensions یکی از اولین آثاری بود که ایده مولتی ورس را به نمایش گذاشت. این بازی یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی است که در آن Spider-Man، Ultimate Peter Paker، Spider-Man Noir و Spider-Man 2099 با هم متحد می‌شوند تا Mysterio را در چندین بعد مختلف متوقف کنند. داستان این بازی چندان عمیق نیست اما به قدری قوی است که بازیکنان را درگیر می‌کند زیرا در آن مردان عنکبوتی برای نجات Web Of Destiny با شروران مختلف مبارزه می کنند.

آیکون سریال استریم بازی مرد عنکبوتی - هاژ وحید Spider-Man: Shattered Dimensions Stream by Hazh vahid
سریال

استریم بازی مرد عنکبوتی – هاژ وحید

Spider-Man: Shattered Dimensions Stream by Hazh vahid

تماشای سریال استریم بازی مرد عنکبوتی

6. Spider-Man: Web Of Shadows

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS2, PSP, PS3, Xbox 360, Wii, Nintendo DS
  • سال عرضه: 2008
  • توسعه دهنده (ناشر): Treyarch (Activision)

مرد عنکبوتی در کمیک ها دائما در دوراهی‌های اخلاقی قرار می‌گیرد و درگیر موقیعیت‌هایی می‌شود که تصمیم گیری بسیار دشوار خواهد بود. بازی Spider-Man: Web of Shadows به خوبی این بعد از شخصیت مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته است. در این بازی سرنوشت شخصیت‌ها و رویداد‌ها به انتخاب‌های شما در طول بازی بستگی دارد. تا پیش از این هرگز داستان مرد عنکبوتی به اندازه داستان این بازی پیچیده نبود.

این بازی یک جهان باز در حال تکامل است که در آن مرد عنکبوتی به یک لباس با قابلیت‌های فوق‌العاده مجهز است. این بازی یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی است و اینسومنیاک بعدا در سری Marvel’s Spider-Man از آن الهام گرفت.

5. Marvel Ultimate Alliance 2

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

  • سبک: اکشن – نقش آفرینی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS2, PSP, PS3, PS4, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Wii, Nintendo DS
  • سال عرضه: 2009
  • توسعه دهنده (ناشر): Blizzard (Activision)

مرد عنکبوتی در Marvel Ultimate Alliance 2 مجددا در میان قهرمانان قدرتمند مارول قرار می‌گیرد و حضوری پر رنگ دارد. داستان این بازی اقتباسی از داستان Civil War یا همان جنگ داخلی است. پس از متحد شدن قهرمانان مارول دولت قانونی به نام قانون ثبت فوق بشری وضع کرد که در آن فعالیت ابر قهرمانان محدود‌تر می‌شد. همین مسئله موجب شکل گیری اختلاف میان قهرمانان مارول شد زیرا برخی موافق و برخی مخالف این قانون بودند.
این بازی شامل دو کمپین جداگانه برای هر دو جناح قهرمانان است و جوانب مثبت و منفی هر دو طرف را نشان می‌دهد. در بازی Marvel Ultimate Team 2 داستان عمیق‌تری روایت می‌شود و بیشتر از نسخه قبلی به شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها پرداخته شده است.

4. Spider-Man: Edge Of Time

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PS3, Xbox 360, Wii, 3DS, Nintendo DS
  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهندگان (ناشر): Beenox , Other Ocean Interactive (Activision)

بازی Spider-Man: Edge of Time در واقع ادامه بازی Spider-Man: Shattered Dimensions است. در این بازی زمان آینده و گذشته با هم تلاقی می‌کنند و پیتر پارکر و میگل آوهارو (مرد عنکبوتی 2099) با هم محتد می‌شوند تا خط زمانی را اصلاح کنند. میگل اوهارو بر خلاف دیگر مرد عنکبوتی ها شخصیت شوخ طبعی ندارد و در مواجه با اتفاقات مختلف به سردی واکنش نشان می‌دهد. او در این بازی تحت نظر پیتر پارکر ویژگی‌های جدیدی می‌آموزد و تلاش می‌کند تا فرد بهتری باشد. شخصیت پردازی در این بازی به خوبی صورت گرفته است. همچنین روایت پر پیچ و خم بازی و گیم پلی عالی، این بازی را به یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی تبدیل می‌کند.

3. Marvel’s Spider-Man

بهترین بازی‌های ابرقهرمانی مارول

  • سبک: اکشن – ماجراجویی، جهان باز
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5
  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده (ناشر): Insomniac Games (Sony)

شرکت سونی به کمک اینسومنیاک عصر جدیدی از بازی‌های مرد عنکبوتی را آغاز کرد که هیچگاه به خوبی آن نبوده است. اینسومنیاک با استفاده از همان فرمولی که در بازی‌های Batman: Arkham مورد استفاده قرار کرفته بود، بازی Marvel’s Spider-Man را خلق کرد. در این بازی جهان باز به بازیکنان آزادی عملی بیشتری داده شده تا بتوانند یکی از لذت‌های مرد عنکبوتی بودن یعنی تاب خوردن در سطح شهر را بهتر تجربه کنند.

بازی دارای مبارزات آزاد و گیم پلی فوق‌العاده است، اما در بازی Manrvel’s Spider-Man این داستان بازی است که بیشتر از هر چیز دیگری می‌درخشد. جایی که مرد عنکبوتی با انبوهی از دشمنان مبارزه می‌کند و در مقطعی از بازی با نوجوانی به نام مایلز مورالس آشنا می‌شود. در این بازی شما نه به عنوان یک پیتر پارکر تازه کار بلکه به عنوان یک پیتر پارکر کهنه کار بازی می‌کنید که هشت سال است که کار خود را به عنوان مرد عنکبوتی آغاز کرده است. بنابراین شما با یک مرد عنکبوتی ماهر مواجه هستید و می‌توانید از مهارت‌ها و حرکات آکروباتیک او در مبارزات و تاب خوردن‌ها استفاده کنید. بازی Marvel’s Spider-Man یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌را تجربه کنید.

آیکون سریال مرد عنکبوتی Marvel’s Spider-Man
سریال

مرد عنکبوتی

Marvel’s Spider-Man

تماشای گیم پلی مرد عنکبوتی

2. Marvel’s Spider-Man 2

  • سبک: اکشن – ماجراجویی، جهان باز
  • پلتفرم‌: PS5
  • سال عرضه: 2023
  • توسعه دهنده (ناشر): Insomniac Games (Sony)

بازی Marvel’s Spider-Man 2 سومین نسخه از سری Marvel’s Spider-Man که یک داستان احساسی را حول مایلز مورالس و پیتر پارکر به عنوان شخصیت‌های قابل بازی روایت می‌کند. یکی از خصوصیات مرد عنکبوتی مسئولیت پذیری اوست و در این بازی هر دو قهرمان به دلیل پذیرفتن بیش از حد مسئولیت با مشکلاتی مواجه هستند که در زندگی‌شان تاثیر منفی گذاشته است.

این قهرمانان در طول بازی با شرور‌های همچون کراون، ونوم، مستر نگاتیو و سندمن مبارزه می‌کنند و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و البته گاها غم انگیز را شکل می‌دهند. این بازی به خوبی مشکلات مرد عنکبوتی بودن را به تصویر می‌کشد و یکی از بهترین بازی‌های مرد عنکبوتی تمام دوران است.

آیکون سریال روایت بازی مرد عنکبوتی ۲ Spider-Man 2
سریال

روایت بازی مرد عنکبوتی ۲

Spider-Man 2

تماشای سریال روایت بازی مرد عنکبوتی ۲

1. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بهترین بازی های مرد عنکبوتی

  • سبک: اکشن – ماجراجویی، جهان باز
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5
  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده (ناشر): Insomniac Games (Sony)

به عقیده بسیاری بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales بهترین داستان را بین سه گانه اینسومنیاک روایت می‌کند. مایلز مورالس جوان پس از یک سال آموزش دیدن تحت نظر مرد عنکبوتی مسئولیت مراقبت از نیویورک را در غیاب پیتر پارکر بر عهده دارد و در این مسیر با شرور‌هایی همچون راینو مبارزه می‌کند. این بازی در کنار زندگی ابر قهرمانی مرد عنکبوتی، بعد دیگری از زندگی او یعنی زندگی شخصی را هم به ما نشان می‌دهد. جایی که مایلز با فشار و استرس دوران بلوغ دست و پنجه نرم می‌کند و سعی دارد تا روابطش را با خانواده و دوستانش حفظ کند.

این بازی در زمستان و در زمان تعطیلات آخر سال جریان دارد و همین موضوع به ارتباط شخصیت اصلی هم در قالب مرد عنکبوتی و هم پر قالب مایلز مورالس کمک می‌کند. همکاری مایلز و پراولر یکی از بهترین داستان‌های دنیای جدید Insomniac را شکل می‌دهد. همچنین نسخه جدید و متفاوتی از شخصیت Tinkerer در بازی وجود دارد که بدون شک جالب‌تر از این شخصیت در کمیک‌ها است. بدون شک بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales یکی از بهترین بازی های مرد عنکبوتی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌را تجربه کنید. به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالی است؟ حتما نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×