5 بازی که نیازی نبود ریمستر شوند

در گذشته بازی‌های فوق‌العاده‌ای عرضه شده‌اند که تجربه آنها روی پلتفرم‌های امروزی امکان پذیر نیست. از طرفی تجربه این بازی‌ها به خاطر گیم پلی قدیمی و گرافیک پائین ممکن است آنطور که باید و شاید لذت بخش نباشد. به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان عناوین قدیمی‌تر خود را برای نسل جدید ریمستر می‌کنند و تغییرات گسترده‌‌ای در گیم پلی، گرافیک و حتی داستان بازی صورت می‌دهند. تاکنون بازی‌های زیادی ریمستر شده‌اند که بسیاری از آنها لازم و ضروری به نظر می‌رسیدند و حتی بهتر از نسخه اصلی بودند. اما در برخی موارد نسخه ریمستر شده به جز مواردی جزئی، تفاوت چندانی با نسخه اصلی نداشت و اصلا نمی‌توان آن را ریمستر نامید. در این مقاله به چند بازی ریمستر شده‌ می‌پردازیم که نسخه اصلی به اندازه کافی خوب بودند و نیازی به ریمستر کردن آنها نبود.

بازی‌هایی که نیازی به نسخه ریمستر نداشتند

ریمستر کردن یک بازی به معنای ارائه یک تجربه جدید‌تر و مدرن‌ از بازی‌های قدیمی‌تر است. اما برخی از بازی‌ها ‌های ریمستر صرفا یک پورت برای پلتفرم‌های جدید بودند و توسعه دهندگان این حقیقت را فراموش کردند که باید ویژگی‌های جدیدی را برای نسخه ریمستر اضافه کنند.

* توجه: بازی‌ها بدون ترتیب خاصی فهرست شده‌اند

1. Uncharted Legacy of Thieves Collection

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS5
  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: Naughty Dog, Iron Galaxy

در سال 2022 بازی‌های Uncharted 4: A Theif’s End و Uncharted: The Lost Legacy تحت عنوان Uncharted Legacy of Thieves Collection برای PC و PS5 ریمستر شدند. بازی ها در نسخه ریمستر با فریم ریت بالاتری روی PS5 اجرا می‌شدند و از قابلیت‌های Haptic Feedback در دسته Dual Sense پشتیبانی می‌کردند. همچنین مدت زمان Loading بین بازی به مراتب کاهش یافته بود. اما این قابلیت‌ها در حد و اندازه‌های یک ریمستر نبودند و توسعه دهندگان می‌توانستد این قابلیت‌ها را با یک پچ نسل بعدی هم به بازی‌ها اضافه کنند؛ درست مانند چیزی که در God of War 2018 اتفاق افتاد.

از بابت نسخه PC هم چه نیازی به نسخه ریمستر بود وقتی که قرار بود هر دو بازی چند ماه بعد برای کامپیوتر پورت شوند. البته که کالکشن Uncharted Legacy of Thieves تغییرات منفی دیگری هم داشت. در این مجموعه بخش چند نفره حذف شده بود و لباس‌های منحصر به فرد در بازی هم دیگر حالت قابل بازگشایی نبودند. به طور خلاصه توسعه دهندگان می‌توانستد این کالکشن را به جای یک ریمستر پولی، به عنوان یک پچ آپدیت نسل بعدی به صورت رایگان (یا حداقل با هزینه کمتر) ارائه دهند.

آیکون سریال استریم آنچارتد ۴ - RIP Uncharted 4 Stream by RIP
سریال

استریم آنچارتد ۴ – RIP

Uncharted 4 Stream by RIP

تماشای سریال استریم آنچارتد ۴

2. The Last of Us Part 2 Remastered

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌: PS5
  • سال عرضه: 2024
  • توسعه دهنده: Naughty Dog

بازی The Last of Us مطمئنا یکی از بهترین بازی‌های داستانی تمام دوران است. قسمت دوم این بازی در سال 2019 منتشر شد و به طبع با استقبال فوق‌العاده‌ای همراه شد. اعلام خبر ریمستر شدن بازی The Last of Us Part 2، تعجب بسیاری را برانگیخت. چون که واقعا چه نیازی به ساخت یک ریمستر برای بازی است که تنها پنج سال از عرضه آن گذشته و هنوز هم از نظر گیم پلی و گرافیک در سطح بازی‌های امروزی است. نسخه ریمستر شده بازی سال 2024 عرضه شد‌ که اگر چه تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشت، اما روی کنسول‌های PS5 با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شود که ارتقا قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آید.

نسخه ریمستر بازی شامل مراحلی از بازی بود که از نسخه نهایی بازی حذف شده بودند. اگر چه که بسیاری از این مراحل به شکل ناقص بودند اما تجربه آن برای طرفداران جالب بود.‌ همچنین یک مود جدید و روگ لایک نیز به نسخه ریمستر اضافه سده بود. این مود اگر چه که محتوای خوبی را ارائه می‌داد اما میشد آن‌را به عنوان یک DLC به بازی اصلی اضافه کرد و نیازی به نسخه ریمستر نبود. از طرفی خود ناتی داگ هم می‌دانست که ریمستر پارت دو لست آف آس، در حد و اندازه‌های یک ریمستر نیست، برای همین امکانی را فراهم کرد که دارندگان نسخه اصلی بتوانند با پرداخت هزینه کمتر بازی خود را به نسخه ریمستر ارتقا دهند. به همین دلیل می‌توان The Last of Us Part 2 Remastered یک آپدیت پولی نسل جدید دانست.

آیکون سریال آخرین بازمانده از ما The Last of Us
سریال

آخرین بازمانده از ما

The Last of Us

تماشای سریال آخرین بازمانده از ما

3. Marvel’s Spider-Man Remastered

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PS5, PC
  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: Insomniac

بازی Marvel’s Spider-Man سال 2018 به طور انحصاری برای PS4 منتشر شد تا شروع بهترین فرنچایز بازی‌های اسپایدرمن را رقم بزند. در سال 2020 یک نسخه ریمستر از این بازی به همراه دنباله آن یعنی Marvel’s Spider-man: Miles Morales برای PS5 عرضه شد. نسخه ریمستر شده Spider-Man به هیچ وجه منطقی نیست، زیرا بزرگترین تغییر آن اضافه شدن مدل چهره جدیدی برای پیتر پارکر است. نرخ فریم بیشتر و پشتیبانی از قابلیت Haptic Feedback کنترلر Dual Sense دیگر ویژگی‌های نسخه ریمستر هستند که اینسومنیاک می‌توانست همه آنها را در قالب یک پچ آپدیت نسل بعد ارائه دهد. زمانی که نسخه PS4 را می‌توان با قابلیت Backward Copmatibility روی PS5 به خوبی اجرا کرد، خرید نسخه ریمستر به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد.

آیکون سریال مرد عنکبوتی Marvel’s Spider-Man
سریال

مرد عنکبوتی

Marvel’s Spider-Man

تماشای گیم پلی مرد عنکبوتی

4. Grand Theft Auto 5

سرقت در بازی های جهان باز

  • سبک: جهان باز، اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS3, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X
  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: Rockstar

GTA V از معدود بازی‌هایی بود که برای سه نسل از بازی‌های ویدئویی منتشر شد. این بازی با هر بار عرضه روی کنسول‌های جدید با بهبود‌هایی همراه می‌شد. نسخه نسل هشتمی این بازی را می‌توانستید به لطف قابلیت Backward Copmatibility روی کنسول‌های نسل نهمی به راحتی اجرا کرد. اما سرانجام نسخه جدید بازی در سال 2022 برای PS5 و Xbox Series S/X عرضه شد. این نسخه ریمستر شامل جزئیات بیشتر، نرخ فریم بالاتر و ری تریسینگ بهتر می‌شد. این بازی حتی شامل GTA Onine هم میشد که ساعت‌ها محتوای چند نفره را ارائه می‌دهد.

اگر چه که انتظار می‌رود بازی محبوبی همچون GTA V با نسل جدید بازی‌های ویدئویی بروز رسانی شود، اما بهتر بود راک استار امکانی را فراهم می‌کرد تا دارندگان نسخه‌های نسل هشتمی با پرداخت هزینه‌ای کمتر بازی خود را به نسخه نسل نهمی ارتقا دهند. اما اگر بنا بر ریمستر کردن بازی‌های قدیمی‌تر GTA باشد GTA IV بیش از هر بازی دیگری به یک نسخه ریمستر نیاز دارد زیرا امکان تجربه آن تنها روی PC و کنسول‌های نسل هفتمی امکان پذیر است.

آیکون سریال استریم جی تی ای ۵: داستانی - ابوالفضل ایکس مستر GTA V Stream by Abolfazl X Master
سریال

استریم جی تی ای ۵: داستانی – ابوالفضل ایکس مستر

GTA V Stream by Abolfazl X Master

تماشای سریال استریم جی تی ای ۵: داستانی

5. Assassin’s Creed Ezio Collection

  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, Switch
  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: Virtuos

شخصیت اتزیو را می‌توان محبوب‌ترین شخصیت سری اساسینز کردی دانست. این شخصیت قهرمان اصلی سه بازی Assassin’s Creed 2، Assassin’s Creed Brotherhood و Assassin’s Creed Revelations بود. یوبیسافت تصمیم گرفت در سال 2016 یک ریمستر از این سه بازی را در قالب یک کالکشن به نام Assassin’s Creed Ezio برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه کند. از آنجایی که امکان تجربه بازی‌های PS3 روی کنسول PS4 نبود، این ریمستر برای دارندگان کنسول PS4 یک نعمت بزرگ به حساب می‌آمد چون بلاخره می‌توانستند این عناوین فوق‌العاده را روی کنسول خود تجربه کنند.

اما جدای از آن، این سه گانه هیچ برتری قابل توجهی نسبت به نسخه‌های اصلی نداشت. بازی‌ها با وجود قدرت بالای کنسول‌های نسل هشتمی، هیچ پیشرفت گرافیکی را شامل نمی‌شدند و همچنان با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شدند. این کالکشن همچنین حالت‌های چند نفره بازی‌ها را به کلی حذف کرده بود . البته که مدل های شخصیت‌ها با کمی ارتقا همراه بودند که البته چندان بهتر از نسخه اصلی به نظر نمی‌آمد. در کل Assassin’s Creed Ezio Collection نه یک ریمستر، بلکه یک عرضه مجدد از سه تا از بهترین آثار اساسینز کرید برای کنسول‌های نسل هشتم بود تا گیمر دوران اوج سری اساسینز کرید را به خاطر بیاورند.

نظر شما درباره این مقاله چه بود؟ آیا می‌توانید عنوان ریمستر شده‌ای را به این لیست اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیکون سریال استریم اساسینز کرید اوریجین - RIP Assassin's Creed Origins Stream by RIP
سریال

استریم اساسینز کرید اوریجین – RIP

Assassin’s Creed Origins Stream by RIP

تماشای سریال استریم اساسینز کرید اوریجین

منبع: MSN

1 دیدگاه

  1. حقیتش من انچارت و جی تی ای رو هر دو حالت اجرا کردم
    اگه تو تخفیف و با گیمت 20 دلار خرید بشن ارزش دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×