سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

بازی‌های شوتر اول شخص سالهاست که به یکی از ارکان اصلی صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده‌اند. این بازی‌ها از همان ابتدای کار خود مورد استقبال قرار گرفته‌اند و در طول این سال‌ها ما شاهد عناوین فوق‌العاده‌ای در این سبک بوده‌ایم. اما در این بین، عناوینی هستند که تجربه آنها بسیار دشوار است و به پایان رساندن آنها نیاز به مهارت بالا دارد. در ادامه 10 تا از سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص را به شما معرفی می‌کنیم که در زمان عرضه حسابی بازیکنان را به چالش می‌کشیدند.

سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

بازی‌های این لیست به روش‌های متفاوتی بازیکنان را به چالش می‌کشند. برخی مکانیک‌های پیچیده‌ای دارند و در برخی هم هوش مصنوعی بالای NPC ها بازی را دشوار می‌کند. برخی دیگر هم صرفا بازی‌های چند نفره‌ای هستند که سطح بالا مهارت جامعه گیمر‌های آن بازی موفقیت در بازی را سخت تر می‌کند.

10. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl

  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One
  • سال عرضه: 2007
  • توسعه دهنده: GSC Game World
  • ناشر: THQ

بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl در همان ساعات اولیه شما را به شکل غیر منتظره‌ای با چالش روبرو می‌کند. این بازی گان پلی بسیار دشواری دارد و جنبه‌های بقا آن، چند سطح از بازی‌های زمان خود جلوتر بود. بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernoby سال 2007 برای کامپیوتر عرضه شد و خبری از انتشار روی کنسول‌ها نبود تا اینکه پس از 17 سال و در سال 2024 برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه شد. یادگیری مکانیک‌های پیچیده بازی کمی زمان‌بر است و ساعات اولیه بازی ممکن است کمی برایتان گنگ باشد، اما پس چند ساعت بازی و آشنا شدن با محیط، قطعا از تجربه آن لذت خواهید برد.

9. Halo Infinite

  • پلتفرم‌ها: PC, Xbox One, Xbox Series X/S
  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: 343 Industries
  • ناشر: Xbox Game Studios

اگر چه که Halo Infinite به اندازه نسخه‌های قبلی درخشان نبود، اما یکی از سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص به حساب می‌آید. کمپین این بازی دسترسی زیادی به بازیکنان می‌دهد و هر چه که از آن می‌گذرد سخت‌تر می‌شود. بخش تک نفره این بازی همیشه چیز جدیدی برای ارائه دارد.

بخش چند نفره بازی‌های Halo به خاطر مهارت محور بودن شناخته می‌شوند و Halo Infinite نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهارت در نشانه گیری یک امر بدیهی در بازی های شوتر است اما در در بخش مولتی پلیر این بازی، موومنت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. به طوری که تفاوت‌ها را میان یک بازیکن معمولی و حرفه‌ای رقم می‌زند. اگر کنسول ایکس باکس دارید، تجربه این بازی انحصاری را از دست ندهید.

8. Call Of Duty: World At War

سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

  • پلتفرم‌ها: PC, PS3, Xbox 360, Wii
  • سال عرضه: 2008
  • توسعه دهنده: Treyarch
  • ناشر: Activision

بازی Call of Duty: World at War بازی است که بسیاری از گیمر‌های قدیمی‌تر آن‌را تجربه کرده‌اند. این بازی یک کمپین فوق‌العاده را ارائه می‌داد که افراد زیادی آن‌را بارها و بار‌ها به اتمام رسانده بودند. اما آیا توانسته‌اید این بازی را روی بالاترین درجه سختی تمام کنید؟ در درجه سختی Veteran هوش مصنوعی دشمنان به حدی قوی است که برای هدف قرار دادن شما تنها چند لحظه برای‌شان کافیست. به همین دلیل کوچک‌ترین حرکت اضافی به منزله مرگ شما و بازگشت به چک پوینت قبلی است.

در بخش‌هایی از بازی با صحنه‌های دیوانه‌واری همچون مقابله با امواج دشمنان بی پایان مواجه می‌شوید که اکشنی تمام عیار را به تصویر می‌کشد. عناوین قدیمی کالاف دیوتی همیشه ارزش تجربه دارند و بازی World at War می‌تواند به عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص تمام دوران انتخاب خوبی برای تجربه مجدد باشد.

آیکون سریال کال آف دیوتی: جهان در جنگ Call of Duty: World at War
سریال

کال آف دیوتی: جهان در جنگ

Call of Duty: World at War

تماشای گیم پلی کال آف دیوتی: جهان در جنگ

7. Titanfall 2

سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One
  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: Respawn Entertainment
  • ناشر: Electronic Arts

Titanfall 2 بازی بود که به اندازه‌ای که استحقاقش را داشت، مورد توجه قرار نگرفت. این بازی مکانیک‌های‌های حرکتی زیادی دارد و یادگیری موومنت‌هایی همچون دویدن روی دیوار، لیز خوردن و پارکور برای مقابله با حریفان بسیار ضروری است. کنترل تایتان‌ها و وسایل نقلیه نیازمند واکنش و تصمیم گیری سریع است. اصول اولیه این بازی آسان است، اما تسلط بر آنها و تبدیل شدن به بازیکن حرفه‌ای نیازمند تمرین مستمر و جدی است. همچنین بخش تک نفره این بازی شوتر اول شخص در درجات سختی بالا هم بسیار چالش بر‌انگیز است. اگر به بازی‌های علمی تخیلی علاقه دارید، بازی Titanfall 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

6. Doom Eternal

  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch
  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: id Software
  • ناشر: Bethesda

سری Doom یکی از قدیمی‌ترین سری بازی‌های شوتر اول شخص است. در این بازی شما باید دائما در حالت تهاجمی باشید و با سلاح‌ها و قابلیت‌های مختلف، انبوهی از شیاطین را از بین ببرید. اگر Doom Eternal را بازی کرده‌اید ممکن است با خود تصور کنید که در آن شکست ناپذیر هستید، اما اگر سطح دشواری بازی را بالاتر ببرید متوجه می‌شوید که گذر از موانع و دشمنانی که پیش‌تر برای‌تان مثل آب خوردن بود، اکنون تا چه حد سخت شده است.

تنوع دشمنان در این بازی بالاست و شما مجبورید برای از بین بردن هر کدام از شیوه منحصر به فردی استفاده کنید. این شیوه منحصر به فرد تنها شامل موومنت رفتن و تیر‌اندازی نیست و گاها نیازمند یک استراتژی عمیق و حتی تلاش‌های متعدد برای آزمون و خطا است. بازی Doom Eternal یکی از سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخصی است که در حال حاضر می‌توان تجربه کرد.

5. Apex Legends

سخت‌ترین بازی‌های بتل رویال

  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Serie X/S, Switch
  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: Respawn Enternainment
  • ناشر: Electronic Arts

Apex Legends یک بازی بتل رویال رایگان است. الکترونیک آرتز در این بازی نبردهای سریع و تیمی را با عناصر بازی‌های هیرو شوتر ترکیب کرده که موجب شده تسلط بر گیم پلی بسیار دشوار باشد. این بازی بیش از آنچه که فکر می‌کنید به استراتژی متکی است و هماهنگی و ارتباط هم‌تیمی‌های‌تان برای بقا و مقابله به سایر تیم ها ضروری است.

در ایپکس لجندز علاوه بر بر موومنت و ایم گیری، باید بر توانایی‌های منحصر به فرد هر Legend آگاه باشید که زمان و تمرین زیادی را می طلبد. علاوه بر آن، فضای رقابتی شدیدی بین جامعه گیمر‌های این بازی وجود دارد که پر از بازیکنان ماهر است که سال‌ها تحربه دارند و ارتقا رنک را برای بازیکنان جدید به بک کابوس تبدیل می‌کنند. اما با این حال Apex Legends ارزش وقت گذاشتن را دارد زیرا یکی از بهترین FPS های بتل رویال است.

آیکون سریال استریم ایپکس لجندز - حجت استراتژی Apex Legends Stream by Hojjat Strategy
سریال

استریم ایپکس لجندز – حجت استراتژی

Apex Legends Stream by Hojjat Strategy

تماشای سریال استریم ایپکس لجندز

4. Valorant

  • پلتفرم‌ها: PC, PS5, Xbox Series X/S
  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: Riot Games

Valorant یک بازی شوتر تاکتیکال است که در سال 2020 عرضه شد و به دلیل گیم پلی جذابش مورد استقبال قرار گرفت. این بازی را به نوعی می‌توان ترکیبی از Counter-Strike و Overwatch دانست. این بازی با تلفیق یک گان پلی سخت با استراتژی‌ها و البته کمی المان‌های بازی‌های هیرو شوتر، به یکی از سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص حال حاضر تبدیل شده است.

در هر راند از بازی شما باید یک تاکتیک خاص برای دفاع و حمله داشته باشید و در تمام مدت با هم تیمی‌های‌تان در ارتباط باشید و حرکات خود را با آنها هماهنگ کنید. شما باید هر کدام از شخصیت‌ها را بشناسید و با توانایی‌ها و قابلیت‌های آنها آشنا باشید تا در هر راند بر اساس نیاز تیم آن‌را انتخاب کنید‌. جدای از همه موارد بالا حضور بازیکنان حرفه‌ای و با تجربه رقابت را در این بازی دشوار‌تر می‌کند. بازی ولورانت به شکل موثری گیم پلی شوتر‌های 5v5 را یک سطح ارتقا داده و تجربه آن برای تمام علاقه‌مندان به این سبک لذت بخش خواهد بود.

3. Escape From Tarkov

سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

  • پلتفرم‌: PC
  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: Battlestate Games

Escape From Tarkov یک شوتر اول شخص واقع گرایانه و سخت است که مکانیک بقا را با نبرد‌های شدید ترکیب می کند. این بازی دارای سلاح‌ها و پرتابه‌های با جزئیات فوق‌العاده است و سازندگان تلاش کرده‌اند تا کوچک‌ترین جزئیات بازی همچون لگد اسلحه‌ها واقعی به نظر برسند. علاوه بر آن، مکانیزم بقای بازی به حد کافی تجربه بازی را دشوار‌تر کرده است. یادگیری این بازی ممکن است کمی زمان ببرد اما پس از تسلط بر بازی تجربه آن قطعا برای‌تان لذت بخش بود.

2. Rainbow Six Siege

سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص

  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: Ubisoft

بازی Rainbow Six Siege یکی شوتر اول شخصی تاکتیکی بسیار محبوب است. راه موفقیت در این بازی صرفا مهارت‌های تیر اندازی نیست و تمرکز اصلی این بازی روی استراتژی و کار تیمی است. در این بازی 5v5 یک تیم در یک موضع مستقر می‌شود و تلاش دارد تا آن را در مقابل تیم مهاجم حفظ کند. هر کدام از کاراکتر‌ها (اپراتور‌ها) ابزار‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که در طول بازی باید به طور موثر برای پیشبرد اهداف از آنها استفاده کرد.

محیط تخریب پذیر بازی موجب شده تا پیش بینی حمله دشمن دشوار باشد. به همین دلیل در طول بازی شما باید هوشیار باشید و تمام تمرکز‌تان را روی بازی بگذارید زیرا هر لحظه امکان شروع یک درگیری وجود دارد. گیم پلی بازی طوری طراحی شده تا Time-to-Kill کوتاه باشد. برای همین اولین اشتباه‌تان در رینبو سیکس می‌تواند آخرین اشتباه‌تان باشد زیرا فرصتی برای جبران وجود ندارد. تسلط بر مکانیک‌های پیچیده Ranbow Six Seige و آشنا شدن با مپ‌های بازی نیازمند ساعت‌ها تمرین است. بازی رینبو سیکس را می‌توان سخت‌ترین بازی شوتر اول شخص تاکتیکال دانست.

آیکون سریال استریم رینبو سیکس سیج - عمو ایمان Rainbow Six Siege Stream by Amo Iman
سریال

استریم رینبو سیکس سیج – عمو ایمان

Rainbow Six Siege Stream by Amo Iman

تماشای استریم رینبو سیکس سیج

1. Counter-Strike 2

  • پلتفرم‌: PC
  • سال عرضه: 2023
  • توسعه دهنده: Valve

اما در جایگاه نخست سخت‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص، بازی کانتر استرایک 2 قرار می‌گیرد. همانند نسخه قبلی، این بازی یک گیم پلی واقع گرایانه را ارائه می‌دهد. همانند سایر بازی‌های FPS این لیست، استراتژی و هماهنگی حملات با هم تیمی‌ها برای برنده شدن ضروری است.

CS2 یکی از پر مخاطب‌ترین بازی‌های استیم است و در روز میزبان میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان است. بسیاری از این بازیکنان سابقه چندین و چند ساله تحربه بازی CS-GO و نسخه‌های قبل‌تر کانتر استرایک را دارند. پس هر چقدر هم که در ایم گیری و تیر اندازی ماهر باشید، باز هم بازیکنانی هستند که شما را به چالش بکشند. اگر به دنبال یک شوتر واقع گرایانه با گیم پلی کلاسیک هستید، Counter-Strike 2 گزینه خوبی خواهد بود.

نظر شما درباره این مقاله چه بود؟ به نظر شما کدام بازی می‌توانست در این لیست جای بگیرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

آیکون سریال استریم کانتر استرایک ۲ - حجت استراتژی Counter Strike 2 Stream by Hojjat Strategy
سریال

استریم کانتر استرایک ۲ – حجت استراتژی

Counter Strike 2 Stream by Hojjat Strategy

تماشای استریم کانتر استرایک ۲

منبع: TheGamer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×