در تازه‌ترین رویداد State of Play پلی استیشن چه گذشت؟

شب گذشته بالاخره رویداد State of Play پلی استیشن برگزار شد و در این کنفرانس ما شاهد رونمایی از آثار مختلفی بودیم. ما در این مقاله شما را با هرآنچه در این رویداد گذشت، همراه می‌کنیم. در ادامه این مطلب با مایکت همراه باشید.

بامداد چهارشنبه سومین رویداد State of Play در سال 2024 برگزار شده و خبرهای مهمی در جریان این مراسم به اشتراک گذاشته شد. طی این کنفرانس که بیش از نیم ساعت طول کشید، سونی و شرکای ترد پارتی‌اش بیش از 20 بازی که قرار است طی ماه‌های آتی برای پلی استیشن 5 و هدست PSVR2 عرضه شوند را معرفی کردند. ما در جریان این رویداد توانستیم نگاهی تازه به آثاری نسل نهمی نظیر Lego Horizon Adventures و Monster Hunter Wilds داشته باشیم. در این میان شاهد رونمایی از ریمستر بازی Horizon Zero Dawn هم بودیم که البته به خاطر لو رفتن درجه‌بندی سنی پیش‌تر خبرهایش به بیرون درز کرده بود. علاوه بر این، بازی Ghost of Yōtei که دنباله‌ای برای بازی Ghost of Tsushima است هم معرفی شد.

همچنین حالا بازی‌های بیش‌تری داریم که قرار است روی پلی استیشن 5 پرو (این کنسول در آبان ماه راهی بازار خواهد شد) عملکرد بهتری داشته باشند. این رویداد State of Play اتفاق بزرگی برای طرفداران سونی بود و توانست تا حدی گیمرها را راضی کند. ما در ادامه به معرفی آن چه در این رویداد به نمایش گذاشته شد خواهیم پرداخت. پس اگر طرفدار پلی استیشن هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

اضافه شدن 5 مرحله جدید به بازی Astro Bot و کراس‌اوور با Stellar Blade در به‌روزرسانی رایگان فصل پاییز

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

پلی استیشن دست به رونمایی از محتوای رایگانی برای بازی Astro Bot زد که قرار است در قالب یک به‌روزرسانی در اواخر امسال در دسترس گیمرها قرار بگیرد. این بازی که امسال عرضه شده، توانسته با ثبت نمرات درخشان به یکی از آثار موفق سال جاری میلادی تبدیل شود. در واقع این اثر سه‌بعدی و پلتفرمر را هم طرفداران دوست داشته‌اند و هم منتقدان از آن راضی بوده‌اند. برخی حتی آن را یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر 3D تاریخ می‌دانند.

البته عده‌ی کمی از گیمرها منتقد کوتاه‌مدت بودن تجربه بازی Astro Bot بوده‌اند. در واقع گفته می‌شود که در کمتر از 20 ساعت می‌توان این بازی را پلت کرد و به همین دلیل هم افراد خواهان تجربه‌ی بیش‌تر هستند. حتی پیش از عرضه این اثر ما می‌دانستیم که قرار است محتوای بیش‌تری به صورت رایگان بعدها برای بازی در دسترس قرار گیرد. حالا پلی استیشن اطلاعات مربوط به آپدیت رایگان Astro Bot را به اشتراک گذاشته است.

پلی استیشن رویداد State of Play جدید را با نمایش تریلر به‌روزرسانی جدید بازی Astro Bot شروع کرد و در آن به محتوای جدیدی که به صورت رایگان در فصل پاییز در دسترس قرار خواهد گرفت، اشاره شد. قرار است به این اثر 5 مرحله Speedrun جدید اضافه شود و 10 ربات دیگر هم برای نجات دادن افزوده خواهد شد. گیمرها باید منتظر مرحله آبی/یخی و مرحله‌ای با تم جنگل باشند که به سبک دانکی کانگ در آن شاهد غل خوردن بشکه‌های چوبی خواهند بود. همچنین Eve از بازی Stellar Blade و ظاهرا چهار Helldiver دیگر ربات‌های VIP جدید خواهند بود که پس از انتشار آپدیت باید برای نجات‌شان تلاش کنید.

طرفداران در حالی که منتظر عرضه به‌روزرسانی جدید بازی Astro Bot هستند بد نیست به سراغ جمع‌آوری بات‌های VIP که همین حالا در دسترس قرار دارند، بروند. این بازی بیش از 300 ربات دارد که می‌توانید برای نجات‌شان تلاش کنید. 169 مورد از این بات‌ها شخصیت‌های خاص دیگر بازی‌های پلی استیشن هستند.

با توجه به استقبال خوب گیمرها و بازخوردهای عالی بازی Astro Bot باید ببینیم که به‌روزرسانی فصل پاییز آخرین پشتیبانی از این اثر خواهد بود یا Team Asobi چیزهای بیش‌تری برای ارائه دارد. اگرچه این آپدیت رایگان است، اما شاید در آینده شاهد DLCهای پولی هم باشیم چرا که هنوز برخی از کاراکترهای مهم پلی استیشن مثل مرد عنکبوتیِ اینسامنیاک به این بازی اضافه نشده‌اند و قطعا برخی از طرفداران حاضر هستند برای افزودن این شخصیت‌ها به اثر پول پرداخت کنند.

بازی Ghost of Yotei معرفی شد؛ این شما و این هم دنباله بازی گوست آو سوشیما

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

بازی Ghost of Yotei یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی است که طی رویداد State of Play رسما به عنوان دنباله‌ای برای بازی ستایش شده‌ی Ghost of Tsushima معرفی شد. نسخه اول برای سونی و استودیو ساکر پانچ حسابی موفقیت‌آمیز بود و انتظار می‌رفت که بالاخره دنباله این بازی سامورایی‌محور و جهان‌باز رونمایی شود.

پس از عرضه بازی گوست آو سوشیما ما شاهد عرضه DLC پولی و پشتیبانی از حالت چند نفره این اثر بودیم و نسخه بهبود یافته آن هم در نهایت برای پلی استیشن 5 و پی سی منتشر شد. مشخصا طرفداران از محتوای جدید برای این بازی استقبال می‌کنند و بسیاری چشم‌انتظار معرفی نسخه بعدی مجموعه بودند. کسانی که مشتاق دنباله Ghost of Tsushima بودند، حالا احتمالا با شنیدن خبر معرفی بازی Ghost of Yotei حسابی ذوق‌زده شده‌اند.

بازی Ghost of Yotei ما را به 300 سال بعد از وقایع بازی گوست آو سوشیما می‌برد و ما در سال 1603 با شخصیتی جدید به نام آتسو همراه می‌شویم. در این بازی گیمرها می‌توانند منطقه‌ای از ژاپن تحت عنوان اِزو را کاوش کنند. استودیو ساکر پانج وعده داده که قرار است شاهد دنیایی بسیار عظیم باشیم و گرافیک هم نسبت به نسخه قبل بهبود پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، اضافه شدن مکانیک‌های جدید به گیم‌پلی هم از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد. در تریلر این بازی ما به صورت خلاصه دیدیم که از این دنباله می‌توانید چه انتظاراتی داشته باشیم. با این حال هنوز اطلاعات زیادی است که در آینده درباره بازی گوست آو یوتی باید به اشتراک گذاشته شود.

در تریلر بازی Ghost of Yotei به تاریخ دقیق عرضه آن اشاره نشد، اما می‌دانیم که این اثر جهان‌باز قرار است در سال 2025 روانه بازار شود. استودیو ساکر پانج می‌گوید که هنوز کلی اطلاعات مانده که در ماه‌های آینده به اشتراک گذاشته خواهد شد. در نتیجه طرفداران باید منتظر انتشار جزئیات بیش‌تر درباره داستان و فرمول گیم‌پلی این بازی باشند.

باید صبر کنیم تا ببینیم واکنش گیمرها نسبت به بازی Ghost of Yotei چطور خواهد بود. روایت داستان 300 سال پس از وقایع بازی گوست آو سوشیما ریسکی بود که سازندگان به جان خریدند؛ مخصوصا که این یعنی دیگر خبری از شخصیت اصلی نسخه قبل یعنی جین ساکای نخواهد بود. کاراکتر اصلی نسخه اول بسیار محبوب بود و حالا باید دید آتسو می‌تواند به همان شکل دل طرفداران را به دست آورد یا نه. آن چه فعلا از بازی گوست آو یوتی دیده‌ایم چشم‌نواز بوده است. همچنین این بازی اولین اثر از استودیو ساکر پانچ است که عملا برای پلی استیشن 5 ساخته می‌شود. از آن جایی که چیزی تا عرضه کنسول PS5 Pro هم نمانده باید دید در نهایت این اثر روی محصول جدید سونی چطور قرار است عمل کند.

آیکون فیلم شبح تسوشیما Ghost of Tsushima
فیلم

شبح تسوشیما

Ghost of Tsushima

تماشای گیم پلی شبح سوشیما

از ریمستر بازی Horizon Zero Dawn رونمایی شد

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

دیشب رسما ریمستر بازی Horizon Zero Dawn برای پلی استیشن 5 و پی سی معرفی شد. بهبود گرافیکی این اثر می‌تواند آن را به سطح دنباله‌اش نزدیک کند. این بازی در تاریخ 10 آبان ماه (31 اکتبر) روانه بازار می‌شود.

بازی Horizon Zero Dawn اولین بار در سال 2017 برای پلی استیشن 4 منتشر شد و سپس در سال 2020 در دسترس کاربران پی سی قرار گرفت. این اثر سرآغاز یک فرنچایز علمی تخیلی جدید با محوریت شخصیت الوی بود؛ یک کاراکتر باهوش و شکارچی از قبیله نورا. طرفداران در این بازی به کاوش ویرانه‌های حاصل وقایع آخرالزمانی آمریکا مشغول شدند تا حقایق پشت اتفاقاتی که به پایان جهان قدیم ختم شد را پیدا کنند و در این میان دست به نجات دنیا جدید بزنند. دنباله آن با نام Horizon Forbidden West هم در سال 2022 راهی بازار شد. انتظار می‌رود نسخه سوم و آخر از این مجموعه طی چند سال آینده معرفی شود.

هرچند حالا طرفداران می‌توانند پیش از تمام شدن همه‌چیز یک بار دیگر از ابتدا به تجربه تمام وقایع داستان بپردازند. طی رویداد State of Play اخیر استودیو گوریلا گیمز رسما ریمستر بازی Horizon Zero Dawn را برای عرضه در تاریخ 10 آبان ماه روی پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی معرفی کرد. برای این نسخه بهبود یافته چندین ساعت روی ضبط مجدد موشن کپچرها وقت گذاشته شده و گرافیک به بازی Horizon Forbidden West نزدیک شده است تا PS5 و سیستم‌های قوی بتوانند از نظر اجرایی و گرافیکی بهترین تجربه ممکن را به طرفداران ارائه دهند.

ریمستر بازی Horizon Zero Dawn دارای قابلیت‌های دسترسی‌پذیری معرفی شده در بازی Horizon Forbidden West هم خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل اصلاح شده، نشانه‌های لمسی و قابلیت‌های کمکی اشاره کرد. علاوه بر این، نسخه ریمستر شده می‌تواند فایل‌های ذخیره نسخه اصلی را تشخیص دهد. این یعنی طرفداران می‌توانند بازی را در نقطه‌ای که رها کرده بودند، در نسخه جدید دنبال کنند. بازی Horizon Zero Dawn Remastered در تاریخ 17 آبان ماه (7 نوامبر) روی پلی استیشن 5 پرو عرضه خواهد شد.

طرفدارانی که نسخه دیجیتالی بازی را دارند، فقط با پرداخته 10 دلار می‌توانند اثر خود را به نسخه ریمستر شده ارتقا دهند. کسانی هم که نسخه فیزیکی را تهیه کرده‌اند صرفا با گذاشتن دیسک داخل کنسول می‌توانند این کار را انجام دهند. گیمرهایی که بازی را نخریده بودند نیز با پرداخت 50 دلار در پلی استیشن استور، اپیک گیم استور یا استیم می‌توانند این اثر را تهیه کنند.

بازی Lego Horizon Adventures

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

بازی Lego Horizon Adventures به شما اجازه می‌دهد به سراغ شخصیت الوی بروید. خوشبختانه طرفداران به زودی می‌توانند دست به تجربه حاصل همکاری گوریلا گیمز و استودیو گوبو بزنند.

بازی Lego Horizon Adventures در تاریخ 24 آبان ماه (14 نوامبر) روی پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. لباس‌های قابل آنلاک شدن بخشی از تریلر بزرگی بود که با محوریت این اثر به نمایش درآمد. در این ویدیو ما با دنیای این بازی آشنا شدیم و همچنین بخشی از مبارزات و خط داستانی را دیدیم. علاوه بر این، محتوای بونوس Shield-Weaver هم برای الوی معرفی شد.

این تریلر 1 دقیقه‌ای ما را به دنیای هورایزن که قرار است در قالب لگوها به تصویر کشیده شود، نزدیک‌تر کرد. در این ویدیو لباس‌های قابل آنلاک شدن شخصیت‌های معروف پلی استیشن مثل رچت، سک‌بویو ریوت هم به نمایش درآمد.

بازی Lego Horizon Adventures درست همان چیزی است که اسم‌اش می‌رساند؛ روایت دوباره داستان بازی Horizon Zero Dawn که در سال 2017 منتشر شد، ولی این بار در قالب لگو.

با این که دیدن الوی و Thunderjawها به صورت لگو کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما ظاهرا طرفداران به این اثر دید مثبتی دارند. خود الوی یکی از چهره‌های جدید پلی استیشن محسوب می‌شود که پیش‌تر به لطف کراس‌اوورهای مختلف او را در آثار گوناگونی نظیر Monster Hunter، Fortnite و Genshin Impact دیده‌ایم.

علاوه بر این، لگو و هورایزن پیش‌تر نیز با هم همکاری داشته‌اند. در گذشته لگوی فیزیکی Tallneck عرضه شده بود. در واقع از خیلی جهات این دو اثر کاملا برای همکاری مناسب به نظر می‌رسند. به همین دلیل هم می‌توان به بازی Lego Horizon Adventures خوش‌بین بود؛ اثری که در جریان Summer Game Fest مشخص شد قرار است برای نینتندو سوییچ و پلتفرم‌های پلی استیشن در دسترس قرار گیرد.

هنوز مشخص نیست چرا این بازی روی کنسول‌های نینتندو منتشر خواهد شد. این اتفاق ممکن است به دلیل نیاز بازار به چنین اثری رخ داده باشد و شاید هم این رویداد از همکاری‌های بیش‌تر این دو غول دنیای بازی‌های ویدیویی در آینده خبر می‌دهد. فعلا چیزی در این رابطه مشخص نیست. فقط می‌دانیم که در آبان ماه می‌توانید به سراغ تجربه بازی Lego Horizon Adventures بروید.

اضافه شدن 8 بازی دیگر به لیست آثاری که روی پلی استیشن 5 پرو عملکرد بهتری خواهند داشت

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

سونی لیست بازی‌هایی که روی پلی استیشن 5 پرو عملکرد بهتری خواهند داشت را به‌روزرسانی کرده است. کنسول جدید این شرکت قیمت بالایی دارد، اما شاید برخی طرفداران به صرف این هزینه تمایل داشته باشند. در واقع گیمرها با پرداخت 700 دلار می‌توانند این دستگاه را تهیه کنند و از ارتقا عملکرد بازی‌ها لذت ببرند. این کنسول به شما اجازه می‌دهد بدون پایین آوردن تنظیمات گرافیکی، بازی‌ها را به صورت 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید.

پلی استیشن 5 پرو از زمان معرفی اولیه تا به حال حسابی مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از قیمت زیاد این محصول ناراضی هستند. هرچند با احتساب تورم این دستگاه گران‌ترین کنسول پلی استیشن به حساب نمی‌آید. اما برخی هم نسبت به تهیه این کنسول تمایل نشان داده‌اند. حال باید صبر کرد و دید در نهایت PS5 Pro چه عملکردی خواهد داشت. شاید اضافه شدن بازی‌های بیش‌تر به لیست آثاری که روی این محصول عملکردشان بهبود پیدا می‌کند، در تغییر نظر طرفداران بی‌تاثیر نباشد.

پیش‌تر تایید شده بود که 13 بازی به‌روزرسانی مخصوص پلی استیشن 5 پرو دریافت خواهند کرد و طی رویداد State of Play جدید 8 بازی دیگر هم به این لیست اضافه شده‌اند. Dragon Age: The Veilguard، F1 24، Ghost of Tsushima: Director’s Cut، Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، Resident Evil 4، Resident Evil Village، Star Wars Jedi: Survivor و Stellar Blade آثاری جدیدی هستند که قرار است تحت تاثیر بهبود عملکرد در کنسول جدید قرار بگیرند. در ادامه می‌توانید لیست کامل بازی‌هایی که از آن‌ها نام برده شده را مشاهده کنید:

  • Alan Wake 2
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Demon’s Souls (2020)
  • Dragon Age: The Veilguard
  • Dragon’s Dogma 2
  • F1 24
  • Final Fantasy 7 Rebirth
  • Ghost of Tsushima
  • Gran Turismo 7
  • Hogwarts Legacy
  • Horizon Forbidden West
  • Marvel’s Spider-Man 2
  • Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Resident Evil 4
  • Resident Evil Village
  • Star Wars Jedi: Survivor
  • Stellar Blade
  • The Crew Motorfest
  • The First Descendant
  • The Last of Us Part 2 Remastered

در تریلر مربوط به این معرفی تاکید شد که پلی استیشن 5 پرو قطعا به طرفداران اجازه می‌دهد بازی‌هایشان را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند. اما هنوز هم خیلی از افراد بر این باور هستند که ارتقای سخت‌افزاری این کنسول قیمت بالایش را توجیه نمی‌کند.

سونی وعده داده که بازی‌های بیش‌تری در آینده به‌روزرسانی مخصوص پلی استیشن 5 پرو دریافت خواهند کرد؛ هرچند هنوز نامی از این آثار برده نشده است. فعلا گیمرها باید بر اساس همین 21 بازی تصمیم بگیرند که می‌خواهند کنسول جدید این شرکت را تهیه کنند یا نه.

آیکون برنامه PlayStation App

PlayStation App

حجم:۴۰.۲ مگابایت

دانلود پلی استیشن اپ

معرفی Chroma Collection کنسول و دسته‌های پلی استیشن 5

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

پلی استیشن Chroma Collection جدید دسته‌ها و کنسول‌های PS5 را معرفی کرد تا طرفداران در شخصی‌سازی این محصول دست‌شان باز باشد. پیش‌تر ما شاهد عرضه چندین کاور خاص برای دسته‌ها و کنسول جدید سونی بوده‌ایم و در این بین کنترلر Astro Bot توانست حسابی محبوب شود. حالا کاربران انتخاب رنگی بیش‌تری برای این دستگاه خواهند داشت.

با توجه به این که رقبای این سونی نظیر ایکس باکس و نینتندو انتخاب رنگی زیادی را در اختیار طرفداران‌شان می‌گذارند، دیدن این اتفاق و تمرکز روی این موضوع از سوی پلی استیشن کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

طرفداران به زودی قادر به پیش‌خرید سری Chroma Collection کاور کنسول و دسته پلی استیشن 5 خواهند بود و می‌توانند یکی از رنگ‌های Indigo، Pearl یا Teal را انتخاب کنند. این امکان از تاریخ 12 مهر ماه (13 اکتبر) فراهم خواهد آمد. رنگ‌های Indigo و Pearl در تاریخ 17 آبان ماه (7 نوامبر) و رنگ Teal در تاریخ 4 بهمن ماه (23 ژانویه 2025) در دسترس قرار خواهد گرفت. کاور کنسول‌ها 65 دلار قیمت دارند و قیمت مربوط به کاور دوال سنس 80 دلار است. اگرچه برخی از گیمرها منتظر خرید پلی استیشن 5 پرو هستند، اما بعضی از کاربرها هم ترجیح می‌دهند ظاهر کنونی کنسول‌شان را تغییر دهند.

در قالب Chroma Collection رنگ‌های جذابی برای طرفداران ارائه شده است. رنگ Indigo ترکیبی از بنفش درخشان و آبی است و Teal هم ترکیبی از طیف‌های رنگی سبز تیره و روشن به حساب می‌آید. برای گیمرهایی که ظاهری منحصربه‌فرد برای پلی استیشن 5 خود می‌خواهند، Pearl ترکیبی از رنگ صورتی کم‌رنگ و کرمی  با کمی خاکستی روشن است که می‌تواند انتخاب خوبی باشد. هر کاور کنسول و دسته Chroma Collection به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و در نتیجه کاربران می‌توانند ترکیبی از هر یک از آن‌ها را تهیه کنند. چه بخواهید یک دوال سنس جدید بخرید، چه قصد انتخاب یک کاور جدید داشته باشید، Chroma Collection می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد.

اضافه شدن کاور و مواردی از این قبیل برای شخصی‌سازی، برای بسیاری از گیمرها حائز اهمیت است و باعث محبوبیت یک برند می‌شود. پلی استیشن هم به نظر می‌رسد با 30th Anniversary Collection، کنترلر Astro Bot و Chroma Collection سعی دارد به طرفداران بهترین تجربه ممکن از PS5 را ارائه دهد.

خبرهای جدید از پلی استیشن پلاس

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

روز پنجشنبه، 5 مهر ماه (26 سپتامبر)، بازی The Last of Us Part 1 به حالت Extra سرویس پلی استیشن پلاس اضافه می‌شود و 2 اثر کلاسیک مربوط به پلی استیشن 1 هم امسال به حالت Premium افزوده خواهند شد. حالت Extra و Premium که در واقع برای رقابت با ایکس باکس گیم پس طراحی شده‌اند، در قالب PlayStation Plus به کاربران سونی اجازه دسترسی به بازی‌های مختلفی را می‌دهند.

لیست بازی‌های حالت Extra و Premium سرویس پلی استیشن پلاس به دو بخش Classics Catalog و Games Catalog تقسیم می‌شود. گیم کاتالوگ برای مشترکین هر دو حالت در دسترس قرار دارد، اما کاتالوگ کلاسیک‌ها فقط مربوط به حالت پرمیوم است. در این حالت گیمرها می‌توانند به بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP دسترسی داشته باشند.

در رویداد State of Play دیشب از سه بازی برای حالت پرمیوم نام برده شد. اولین مورد بازی The Last of Us Part 1 است که ریمیک مخصوص پلی استیشن 5 اثری محسوب می‌شود که اولین بار روی پلی استیشن 3 عرضه شد. از روز پنجشنبه، 5 مهر ماه، می‌توانید این اثر را از گیم کاتالوگ پلی استیشن پلاس دریافت کنید. کاربران حالت پرمیوم و اکسترا می‌توانند به این اثر دسترسی داشته باشند. در این بین مشترکین پرمیوم هم می‌توانند به سراغ Blood Omen: Legacy of Kain و Dino Crisis از کپکام بروند. فعلا مشخص نیست این دو بازی قدیمی پلی استیشن 1 چه زمانی به سرویس پرمیوم اضافه خواهند شد، اما طی هفته‌های آتی احتمالا این موضوع روشن می‌شود.

اضافه شدن بازی Dino Crisis به سرویس پرمیوم برای طرفداران حسابی هیجان‌انگیز است، چرا که بسیاری از گیمرها مدت‌هاست که از کپکام می‌خواهند ریمیک این بازی دایناسور محور در سبک ترس و بقا را عرضه کند. این اثر در پلی استیشن پلاس کنار نسخه اول رزیدنت ایول قرار خواهد گرفت. در نتیجه علاقمندان به آثار کپکام در سبک ترس و بقا حسابی از این خبرها لذت برده‌اند.

در این میان لیست بازی‌های رایگان ماه اکتبر هم اعلام شد. حالت Essential پلی استیشن پلاس سرویس پایه سونی به حساب می‌آید. در نتیجه کاربران پلی استیشن باید برای تجربه آنلاین بازی‌ها به سراغ ثبت نام کردن در این حالت بروند. علاوه بر این، آن‌ها با این کار می‌توانند به بازی‌های رایگان ماهانه PS Plus هم دسترسی پیدا کنند.

سونی معمولا در روز چهارشنبه هر ماه دست به رونمایی از بازی‌های ماه بعد می‌زند. هرچند این شرکت حالا در خصوص آثار رایگان ماه اکتبر این سنت دیرینه‌اش را شکسته است. ما در رویداد State of Play دیشب با آثار رایگان ماه بعد پلی استیشن پلاس آشنا شدیم.

در جریان رویداد State of Play پلی استیشن، سونی از سه بازی که در ماه اکتبر به صورت رایگان قابل دریافت هستند رونمایی کرد. داین شرکت تایید کرد که طرفداران می‌توانند ماه آینده بدون پرداخت هزینه به سراغ WWE 2K24، ریمیک Dead Space و Doki Doki Literature Club Plus بروند. بازی WWE 2K24 جدیدترین نسخه از مجموعه محبوب کشتی‌کج است که در ماه مارس روانه بازار شد. ریمیک بازی فضای مرده هم یک نسخه بسیار باکیفیت‌تر از آن اثر کلاسیکی است که اکثرمان در سبک علمی تخیلی و ترس و بقا با آن آشنایی داریم. بازی Doki Doki Literature Club Plus نیز یکی از آثار ترسناک معروف دهه قبل به حساب می‌آید. این سه بازی در تاریخ 10 مهر ماه (1 اکتبر) قابل دریافت خواهند بود.

آیکون سریال استریم آخرین بازمانده از ما - ابوالفضل ایکس مستر The Last Of Us Stream by Abolfazl X Master
سریال

استریم آخرین بازمانده از ما – ابوالفضل ایکس مستر

The Last Of Us Stream by Abolfazl X Master

تماشای استریم آخرین بازمانده از ما

بسته الحاقی The Lake House از بازی الن ویک 2

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

آیا برای بازگشت به دنیای الن ویک آماده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس خوش‌شانس هستید. استودیو Remedy Entertainment می‌خواهد ماه بعد ما را به جهان ترسناک خود بازگرداند. این استودیو با عرضه بازی Alan Wake 2 موفقیت‌های زیادی به دست آورد و حالا قرار است شاهد عرضه یک DLC جدید برای این اثر باشیم.

در جریان رویداد State of Play شب گذشته، بسته الحاقی The Lake House برای بازی الن ویک 2 معرفی شد. در این DLC ما به یک مکان جدید در اطراف دریاچه کالدرون خواهیم رفت؛ جایی که ظاهرا در آن با ایستگاه تحقیقاتی Federal Bureau of Control سر و کار خواهیم داشت. فعلا اطلاعات زیادی از این بسته الحاقی نداریم، اما به نظر می‌رسد گیمرها قرار است در نقش کیران استوز، یک مامور سازمان FBI، بازی را پیش ببرند.

هنوز تاریخ دقیق عرضه بسته الحاقی The Lake House برای بازی الن ویک 2 مشخص نشده است. اما می‌دانیم که در ماه اکتبر باید منتظر آن باشیم. بازی Alan Wake 2 اکتبر سال قبل بود که برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پی سی و پلی استیشن 5 روانه بازار شد.

تریلر گیم‌پلی بازی Dragon Age: The Veilguard

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

در جریان رویداد State of Play اخیر، تریلر جدیدی از بازی Dragon Age: The Veilguard نمایش داده شد. در این ویدیو روی بخش مبارزات و باس فایت‌ها تمرکز شده است.

تریلر جدید بازی Dragon Age: The Veilguard سیستم مبارزه جدید را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که این اثر اکشن‌محورتر از آثار گذشته است. در این ویدیو می‌بینیم که کاراکتر روک از یک حمله جاخالی می‌دهد و به سرعت سعی می‌کند در مقابل واکنش نشان دهد. وجود مکانیک مکث کردن برای انتخاب توانایی‌ها هم موجب شده بتوانیم گیم‌پلی را تاکتیکی‌تر تجربه کنیم. در خصوص داستان باید بگوییم که Grey Wardenها به روک ملحق شده‌اند تا در برابر Ghilan’nain و همراهان‌اش ایستادگی کنند.

فعلا بازخوردها نسبت به بازی Dragon Age: The Veilguard خوب بوده و کسانی که توانسته‌اند این اثر را تجربه کنند، می‌گویند BioWare توانسته حالا روی فرم برگردد. این استودیو نتوانسته بود بعد از بازخوردهای خوب بازی Dragon Age: Inquisition دیگر موفقیت‌های قبل را تکرار کند.

به نظر می‌رسد همه چیز در خصوص بازی Dragon Age: The Veilguard خوب پیش می‌رود. اگرچه اکثر گیمرها هنوز موفق به تجربه این بازی نشده‌اند، اما الکترونیک آرتز می‌گوید که افراد زیادی منتظر این اثر هستند. حال باید دید این بازی پس از عرضه چه بارخوردهایی از سوی طرفداران دریافت خواهد کرد.

تاریخ عرضه بازی Monster Hunter Wilds

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

بازی Monster Hunter Wilds قرار است در تاریخ 10 اسفند ماه (28 فوریه 2025) روانه بازار شود و با بونوس‌های پیش‌خرید همراه خواهد بود. بسیاری از طرفداران از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی می‌کردند که این بازی در اوایل سال آینده میلادی عرضه می‌شود. در واقع کاربران از سرنخ‌های مختلف مربوط به آثار قبلی در مجموعه Monster Hunter هم برای پیش‌بینی تاریخ عرضه نسخه جدید استفاده کرده بودند. در نتیجه عجیب نیست که پیش‌بینی‌های آن‌ها درست از کار درآمده و حالا می‌دانیم که این اثر در سه‌ماهه اول 2025 در دسترس قرار می‌گیرد.

بسیاری از طرفداران انتظار دارند بازی Monster Hunter Wilds فرمول بازی‌های Monster Hunter Rise و Monster Hunter World را بهبود ببخشد. با وجود قابلیت‌های جدیدی نظیر Focus Mode، Wounds، Seikrets و مواردی از این قبیل به نظر می‌رسد کپکام نه تنها توانسته مکانیک‌های قدیمی را بهتر از قبل ارائه دهد، بلکه چیزهای جدیدی را برای طرفداران قدیمی و گیمرهای جدید آماده کرده است. در یک تریلر جدید طی رویداد State of Play ما با فوتیج جدید و اعلام رسمی تاریخ عرضه بازی و بونوس‌های پیش‌خرید آشنا شدیم.

بر اساس تریلر جدید، بازی Monster Hunter Wilds در تاریخ 10 اسفند ماه عرضه خواهد شد. ما در این ویدیو بخشی از کات‌سین‌های داستانی و فوتیج گیم‌پلی را دیدیم. همچنین در این میان بونوس‌های پیش‌خرید و محتواهای آینده هم مشخص شدند. کسانی که بازی را پیش‌خرید می‌کنند، زره Guild Knight Set Layered و Hope Charm Talisman دریافت خواهند کرد. در این کلیپ ما با The Scarlet Forest هم آشنا شدیم که برای آن دسته از افراد که خواهان نقشه جدید بودند احتمالا هیجان‌انگیز بوده است.

بازی Monster Hunter Wilds در نسخه‌های مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه استاندارد فقط شامل بازی اصلی می‌شود، در حالی که نسخه Deluxe با محتوای قابل آنلاک شدن نظیر حالت‌های خاص، مدل مو و زره‌های Layered برای بازیکن و Palico و مواردی از این قبیل همراه است. مورد سوم نسخه Premium Deluxe است که علاوه بر آن چه پیش‌تر ذکر شد، موزیک اضافی و انتخاب‌های بیش‌تر برای شخصی‌سازی را به همراه دارد.

بازی Palworld برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

پس از شایعات فراوان بالاخره عرضه بازی Palworld برای پلی استیشن 5 تایید شد. عرضه این اثر روی کنسول نسل نهمی سونی خبر خوبی برای تیم Pocketpair است. بد نیست اشاره کنیم که اخیرا نینتندو از این استودیو شکایت کرده و گفته که آن‌ها حقوق پتنت‌هایشان را نقض کرده‌اند.

بازی Palworld در ماه ژانویه بود که روانه بازار شد و توانست یک شبه محبوب شود. میلیون‌ها نسخه از این اثر روی پی سی و ایکس باکس به فروش رسید. حتی این بازی توانست روی استیم طی 24 ساعت به رکورد حداکثر 2.1 میلیون بازیکن همزمان دست پیدا کند. این یعنی رتبه دوم تاریخ پیش از عرضه بازی Black Myth Wukong. حالا که تعداد بازیکن‌های بازی Palworld روی استیم کاهش پیدا کرده، شاید عرضه آن روی پلی استیشن 5 خبر خوبی برای سازندگان باشد.

بازی Dynasty Warriors Origins در تاریخ 28 دی ماه عرضه می‌شود

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

طی رویداد State of Play اخیر که بسیاری منتظرش بودند، تریلر جدیدی از بازی Dynasty Warriors Origins نمایش داده شد. این بازی که اولین بار در ماه می معرفی شد و ما دیشب در یک تریلر 2 دقیقه‌ای با اکثر بخش‌های آن آشنا شدیم.

در این ویدیو نبردهای عظیم زیادی دیدیم و مشخص شد که این بازی چطور از قابلیت‌های سخت‌افزارهای جدید بهره می‌برد. در این جا ما قهرمان بی‌نام را هم دیدیم که قرار است در سال آینده میلادی با او ماجراجویی کنیم.

بخشی که در تریلر بازی Dynasty Warriors Origins روی‌اش تاکید شد، مبارزات بود. شکی در این نیست که بسیاری به خاطر نبردهای عظیم و وجود دشمنان متعدد است که منتظر عرضه این اثر هستند. اما حالا می‌بینیم که این بازی از نظر گرافیکی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

قابل ذکر است که خیلی برای تجربه بازی Dynasty Warriors Origins انتظار نخواهید کشید. در پایان تریلر این اثر مشخص شده که تاریخ 28 دی ماه (17 ژاویه 2025) برای عرضه این اثر در نظر گرفته شده است. پیش‌تر هم گفته شده بود که این بازی در سال 2025 روانه بازار می‌شود.

شاید نکته جذاب بازی Dynasty Warriors Origins این باشد که شخصیت اصلی بازی ربطی به تاریخ دنیای واقعی ندارد. به عبارت دیگر، می‌توان از زاویه دید دیگری به سراغ تجربه هرج و مرج در سه‌پادشاهی رفت.

با تایید ژانویه برای ماه عرضه بازی Dynasty Warriors Origins حالا می‌دانیم که 2025 سال جذابی برای گیمرها خواهد بود. همین حالا می‌دانیم که بازی‌های GTA 6 و Monster Hunter Wilds هم در سال آینده میلادی راهی بازار خواهند شد.

تریلر گیم‌پلی بازی Hell is Us

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

استودیو Rogue Factor در جریان رویداد State of Play دست به نمایش گیم‌پلی بازی Hell is Us زد. مدیر بخش هنری و کارگردان اجرایی این اثر می‌گوید که ساخته جدیدشان بسیار متفاوت از بازی‌های دیگر است. او می‌گوید در این اثر خبری از نقشه یا علامتی برای نشان دادن جایی که باید بروید نیست. در نتیجه گیمرها ترغیب می‌شوند که برای پیدا کردن اهداف به دل جهان بازی پا بگذارند و همه چیز را مستقیما خودشان تجربه کنند. بازی Hell is Us در سال 2025 روی ایکس باکس سری ایکس و اس، پی سی و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

کراس‌اوور بازی Stellar Blade با Nier Automata

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

بازی Stellar Blade و Nier Automata شباهت‌های زیادی دارند. از آن جایی که Stellar Blade بسیار از شاهکار یوکو تارو الهام گرفته، این شباهت کاملا قابل درک است. در نتیجه ترکیب شدن این دو اثر که خبرش طی رویداد State of Play به اشتراک گذاشته شد، چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

متاسفانه تاریخ دقیقی برای این اتفاق بیان نشد، اما می‌دانیم که تا پایان سال جاری این کراس‌اوور را خواهیم دید. البته هنوز مشخص نیست این همکاری چقدر عمیق است.

دیگر اخباری که شب گذشته به اشتراک گذاشته شد:

شب گذشته در رویداد State of Playپلی استیشن چه گذشت؟

  • ArcheAge Chronicles: بازی ArcheAge Chronicles که اثری آنلاین در سبک اکشن و نقش‌آفرینی است و جدیدترین نسخه از مجموعه ArcheAge به حساب می‌آید، سال آینده میلادی با مبارزاتی مملو از صحنه‌های اکشن، داستانی غنی و محیطی عظیم روی پلی استیشن 5 در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • Fantasian Neo Dimension: هیرونوبو ساکاگوچی، پدر مجموعه Final Fantasy، بازی نقش‌آفرینی جدیدش با نام Fantasian Neo Dimension را در تاریخ 15 آذر ماه (5 دسامبر) روی پلی استیشن 5 منتشر خواهد کرد.
  • Fear the Spotlight: بازی Fear the Spotlight در تاریخ 1 آبان ماه (22 اکتبر) روانه بازار می‌شود تا تجربه خوبی را در هالووین برای‌تان به ارمغان آورد.
  • Fortnite: طی ماه اکتبر حالت تقسیم نمایشگر توسط اپیک گیمز به بازی LEGO Fortnite اضافه می‌شود. به لطف این قابلیت گیمرها روی یک کنسول پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 می‌توانند این بازی را در کنار خانواده یا دوستان‌شان تجربه کنند. یک مدل دوال سنس با طراحی Fishstick و Peely که شخصیت‌های محبوب دنیای فروتنایت هستند هم در تاریخ 17 آبان ماه (7 نوامبر) عرضه خواهد شد.
  • Hitman World of Assassination: با نمایش یک تریلر مشخص شد که بازی The World of Assassination در ماه دسامبر راهی PSVR2 می‌شود.
  • Legacy Of Kain: Soul Reaver 1 & 2: به مناسبت 25 سالگی Soul Reaver، بازی Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 معرفی شد که قرار است در تاریخ 20 آذر ماه (10 دسامبر) در دسترس قرار بگیرد.
  • Lunar Remastered Collection: فرنچایز Lunar در سبک JRPG پس از 25 سال در قالب یک مجموعه ریمستر شده به پلی استیشن بازمی‌گردد. به لطف این تغییرات خواهید توانست بازی‌های Lunar: Silver Star Story Complete و Lunar 2: Eternal Blue Complete را با کیفیت بصری بهتر تجربه کنید.
  • Metro Awakening: استودیو Vertigo Games اعلام کرد که بازی Metro Awakening در تاریخ 17 آبان ماه (7 نوامبر) روی هدست PSVR2 در دسترس قرار می‌گیرد. در رویداد State of Play ما شاهد تریلر این اثر بودیم. دمیتری گلوخوفسکی، خالق مجموعه، می‌گوید که داستان درباره خان است که یکی از شخصیت‌های محبوب فرنچایز بوده و زمانی با نام Serdar شناخته می‌شد؛ حالا او باید پا به ناشناخته‌ها بگذارد و برای پیدا کردن و نجات همسرش، یانا، تلاش کند. در تریلر این اثر ما با دشمنان و موجودات جهش‌یافته مختلف آشنا شدیم و دیدیم که قرار است با چه تجربه وحشتناکی همراه شویم.
  • The Midnight Walk: بازی The Midnight Walk که یک اثر ماجراجویی و فانتزی تاریک است، بهار 2025 برای پلی استیشن 5 و هدست PSVR2 عرضه خواهد شد.
  • TMNT: Shredder’s Revenge – Radical Reptiles: بسته الحاقی جدید Radical Reptiles برای بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge در دسترس قرار گرفت.
  • Sonic X Shadow Generations: امسال سال شخصیت شادو است، چرا که Sonic X Shadow Generations Sonic the Hedgehog 3 Movie Pack در تاریخ 22 آذر ماه (12 دسامبر) به عنوان یک DLC مرتبط با فیلم جدید، روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس قرار می‌گیرد.
  • Towers of Aghasba: در این رویداد نگاهی به سیستم شهرسازی، توسعه اقتصادی، مبارزات و گیم‌پلی کاوش‌محور بازی جهان‌باز و ماجراجویی Towers of Aghasba انداختیم. در ماه نوامبر این اثر روی پلی استیشن 5 وارد مرحله دسترسی اولیه می‌شود.

این بود هرآنچه شب گذشته در رویداد  State of Play پلی استیشن گذشت. نظر شما درباره آثار نمایش داده شده در این کنفرانس چیست؟ بیش‌تر منتظر عرضه کدام بازی هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×