رتبه بندی 14 فیلم برتر مردان ایکس

در میان ابرقهرمان‌های مختلفی که استودیو مارول تاکنون به مخاطبان معرفی کرده است، مردان ایکس و در راس آن‌ها ولورین، جایگاه ویژه‌ای در قلب مخاطبان دارند. داستان‌های مربوط به این موجودات جهش یافته یا همان مردان ایکس، تاکنون بارها در فیلم‌های سینمایی مختلف مورد روایت قرار گرفته است. در اینجا به رتبه بندی 14 فیلم برتر مردان ایکس می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که بهترین فیلم های ایکس من به ترتیب کدام هستند. چنانچه علاقه‌مند به این ژانر از فیلم‌های ابرقهرمانی هستید، با این مطلب myket.ir حتما همراه باشید.

همه چیز درباره مردان ایکس

اگر طرفدار جهان‌های داستانی و به ویژه ابرقهرمانی باشید، به خوبی می‌دانید که مردان ایکس (X-Men) یکی از محبوب‌ترین تیم‌های جهان داستانی مارول هستند که تعدادی از نمادین‌ترین ابر قهرمانان تاریخ را در خود جای داده‌اند. اگر هم طرفدار مارول و شخصیت‌های آن نیستید، باید به شما بگوییم که مردان ایکس، آن دسته از شخصیت‌های جهش یافته مارول هستند که معمولاً با انسان‌ها -یا با یکدیگر- می‌جنگند تا قدرت خود را در دنیا ثابت کرده و در میان آن‌هایی که از توانایی‌هایشان می‌ترسند، مقبولیت پیدا کنند.

این تیم نخستین بار در سال 1963 توسط استن لی نویسنده و جک کربی تصویرگر خلق شد و خیلی زود به یکی از موفق‌ترین دارایی‌های مارول کامیکس تبدیل شد. همچنین محبوبیت این شخصیت‌ها -شامل پروفسور ایکس، ولورین، سیکلوپ و همکاران- از سال 2000 به این طرف و ساخت لایو اکشن‌های گوناگون با الهام از این شخصیت‌ها دوچندان شد و فروشی افسانه‌ای را برای مارول در پی داشت.

رتبه بندی بهترین فیلم های ایکس من

در این سال‌ها بازیگران مختلفی از پاتریک استوارت و ایان مک کلن گرفته تا جیمز مک آووی، هیو جکمن، رایان رینولدز و مایکل فاسبندر در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس ایفای نقش کرده‌اند. اما همه فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته شده، موفقیت یکسان کسب نکرده است.

پس در ادامه به معرفی برترین فیلم‌های مردان ایکس می‌پردازیم تا بررسی کنیم که کدام فیلم بیشترین موفقیت را به دنبال داشته است.

14. خاستگاه مردان ایکس: ولورین (2009)

خاستگاه مردان ایکس: ولورین

  • کارگردان: گوین هود
  • بازیگران: هیو جکمن، لیو شرایبر، دنی هوستون، رایان رینولدز
  • امتیاز: 6.5
  • خلاصه داستان: لوگان پس از سال‌ها کار به عنوان یک مزدور جهش یافته، زندگی آرامی را با دوست دخترش، کایلا، سپری می‌کند. با این حال، یکی از دشمنانی که لوگان از گذشته دارد، به طرز وحشیانه‌ای کایلا را ترور کرده و لوگان را وادار به انتقام می‌کند.

روی کاغذ، اختصاص دادن یک فیلم کامل به شخصیت ولورین با بازی هیو جکمن بسیار منطقی است. در میان طرفداران مارول، چه کسی پیدا می‌شود که نخواهد بداند شخصیت مورد علاقه‌اش چگونه چنگال‌های افسانه‌ای خود را به دست آورده است؟ با این حال، در عمل، «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (X-Men Origins: Wolverine) به کارگردانی گوین وود به هیچ عنوان نمی‌تواند موفق عمل کند.

این فیلم فاقد هر گونه انسجام روایی اساسی است. مسلم است که جکمن تمام تلاش خود را برای ترسیم دقیق این شخصیت به کار می‌بندد و بازی لیو شرایبر هم در نقش شرور داستان تماشایی است؛ اما بقیه ماجرا تماما بی سروته است. همچنین شخصیت ددپول -با بازی رایان رینولدز- هم در اینجا به مخاطبان معرفی می‌شود، اما با توجه به درخشش بعدی این شخصیت در فیلم خودش یعنی «ددپول» (Deadpool)، در اینجا هرچه کمتر از آن صحبت کنیم، بهتر است.

آیکون فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین X-Men Origins: Wolverine
فیلم

خاستگاه مردان ایکس: ولورین

X-Men Origins: Wolverine

تماشای فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین

13. مردان ایکس: آخرالزمان (2016)

مردان ایکس: آپوکالیپس

  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر، جنیفر لاورنس، اسکار آیزاک
  • امتیاز: 6.8
  • خلاصه داستان: آپوکالیپس جهش یافته و قدرتمند که مدت‌ها به عنوان یک خدا مورد احترام است، می‌خواهد باعث انقراض نسل انسان‌ها روی زمین شود. مردان ایکس باید با هم همکاری کنند تا نقشه‌های او را نابود کنند.

برایان سینگر در مقام کارگردان شناخته شده هالیوود، تمام تلاشش را می‌کند تا از تبدیل شدن «مردان ایکس: آپوکالیپس» (X-Men: Apocalypse) به یک فاجعه تمام‌عیار جلوگیری کند. با این حال، فیلم بیش از حد امیدوار کننده و کمتر راضی‌کننده است.

مشکل واقعی آپوکالیپس، شخصیت شرور اصلی آن، یعنی همان آپوکالیپس یا «ان صباح نور» با بازی اسکار آیزاک است. او به عنوان اولین جهش یافته باستانی و قدرتمند مارول شناخته می‌شود، اما در این فیلم انگیزه‌ها و همین‌طور منبع قدرتش به طرز تاسف‌باری نامشخص هستند. از طرف دیگر، بازی خوب آیزاک زیر گریم بسیار سنگین نقش دفن می‌شود.

آیکون فیلم مردان ایکس : آخرالزمان X-Men: Apocalypse
فیلم

مردان ایکس : آخرالزمان

X-Men: Apocalypse

تماشای فیلم مردان ایکس: آخرالزمان

12. ققنوس سیاه (2019)

دارک فینکس

  • کارگردان: سایمون کینبرگ
  • بازیگران: جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر، نیکلاس هولت، سوفی ترنر
  • امتیاز: 5.7
  • خلاصه داستان: پس از یک اتفاق ناگوار، ژان گری تحت تاثیر پرتوی قدرتمند از یک انرژی ناشناخته قرار می‌گیرد که او را به یک شخصیت غیر قابل کنترل برای مردان ایکس تبدیل می‌کند.

هر کسی که داستان مردان ایکس را بشناسد، می‌داند که حماسه ققنوس تاریک یا همان «دارک فینکس» (Dark Phoenix) نوشته کریس کلرمونت و جان بایرن، بدون شک محبوب‌ترین داستان جهش یافته مارول است که تاکنون نوشته شده است. با این حال در این نسخه سینمایی، نویسنده کهنه‌کار فیلم‌های مردان ایکس، یعنی سایمون کینبرگ، نتوانست نویسندگی و کارگردانی تاثیرگذاری از خود به نمایش بگذارد.

از نکات مثبت این فیلم این است که انتخاب سوفی ترنر بسیار صحیح است و او بخش تاریک شخصیت ژان را  به خوبی به نمایش می‌گذارد. اما فیلم کینبرگ که در زمان اکران تحت تاثیر اخبار ادغام دیزنی و فاکس قرار گرفت، به شکل ناامیدکننده‌ای غم‌انگیز ظاهر شده و فرصتی را برای درخشیدن پیدا نمی‌کند.

آیکون فیلم ققنوس سیاه Dark Phoenix
فیلم

ققنوس سیاه

Dark Phoenix

تماشای فیلم ققنوس سیاه

11. جهش یافته‌های جدید (2020)

جهش یافته‌های جدید

  • کارگردان: جاش بون
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، میسی ویلیامز، چارلی هیتون، هنری زاگا
  • امتیاز: 5.3
  • خلاصه داستان: پنج جهش یافته جوان که تجربه‌های آسیب‌زای مختلفی را از سر گذرانده‌اند، در یک مرکز مخفی بستری می‌شوند. آن‌ها در آن مرکز شروع به تجربه مجدد رویاهای گذشته خود کرده و به ساختار و هدف اصلی مرکز شک می‌کنند.

«جهش یافته‌های جدید» (The New Mutants) به کارگردانی جاش بون، از ساخته شدن تا اکران با اتفاقات مختلفی روبه‌رو شد؛ بارها ساخت آن به تاخیر افتاد و حتی شرایطی همه‌گیری کرونا را تجربه کرد. با وجود این اتفاقات، ساخته شدن فیلم به یک معجزه می‌ماند.

مهم‌ترین نکته‌ای که جهش یافته‌های جدید را قابل تماشا می‌کند، ترکیب بازیگران آن است. آنا تیلور جوی، پیش‌ستاره‌ای در نقش یک جادوگر روسی شمشیردار است و میسی ویلیامز تکامل شخصیتش در نقش آریا استارک در بازی تاج و تخت را یادآوری می‌کند. . با این حال، داستان فیلم بیشتر به درد هالووین می‌خورد تا چیزی در حد و اندازه نام مارول. اکران ناموفق فیلم هم بر همین نکته صحه می‌گذارد.

آیکون فیلم جهش یافتگان جدید The New Mutants
فیلم

جهش یافتگان جدید

The New Mutants

تماشای فیلم جهش یافتگان جدید

10. مردان ایکس: آخرین ایستادگی (2006)

مردان ایکس: آخرین ایستادگی

  • کارگردان: برت راتنر
  • بازیگران: هیو جکمن، هلی بری، ایان مک کلن، پاتریک استوارت
  • امتیاز: 6.6
  • خلاصه داستان: آزمایشگاهی به نام ورثینگتون لبز درمانی برای جهش یافتگی پیدا کرده است که بین مردان ایکس و افراد معمولی مرز می‌کشد. مردان ایکس از این کشف وحشت می‌کنند و گروه تحت رهبری مگنتو آماده می‌شوند تا با آن مخالفت کنند.

«مردان ایکس: آخرین ایستادگی» (X-Men: The Last Stand) به کارگردانی برت راتنر، داستانی نه خوب و نه بد محسوب می‌شود. این داستان از یک سو حول محور کشف درمانی تازه برای جهش‌یافته‌ها و ایجاد تقسیم‌بندی‌های تازه می‌چرخد. از سوی دیگر، رگه‌هایی از شروع داستان دارک فینکس را در آن می‌بینیم.

با این وجود و علی‌رغم حضور بازیگرانی چون ایان مک کلن و سر پاتریک استوارت، مردان ایکس: آخرین ایستادگی نمی‌تواند به فیلمی موفق در میان فیلم‌های مردان ایکس تبدیل شود.

آیکون فیلم مردان ایکس:آخرین ایستادگی X-Men: The Last Stand (2006)
فیلم

مردان ایکس:آخرین ایستادگی

X-Men: The Last Stand (2006)

تماشای فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی

9. ددپول 2 (2018)

ددپول 2

  • کارگردان: دیوید لیتچ
  • بازیگران: رایان رینولدز، جاش برولین، ززی بیتز، مورنا باکارین
  • امتیاز: 7.6
  • خلاصه داستان: ددپول از یک جوان جهش یافته به نام راسل در برابر مقامات محافظت می‌کند و به زندان انداخته می‌شود. با این حال، او فرار می‌کند و تیمی از جهش یافته‌ها را تشکیل می‌دهد تا از کشتن راسل توسط یک مزدور که در زمان سفر کرده است، جلوگیری کند.

برای مخاطبانی که فیلم اول ددپول را دیده و پسندیده‌اند، تکلیف «ددپول 2» (Deadpool 2) کاملا مشخص است. این اثر، فیلمی است که یا دوست خواهید داشت، یا از آن متنفر خواهید شد. مثل همیشه، در اصل ماجرا این بازی رایان رینولدز است که فیلم را نجات می‌دهد. او همچنان بداهه‌گویی می‌کند و بارها با شکستن دیوار چهارم، مستقیما با مخاطبان صحبت می‌کند. حضور جاش برولین هم در نقش ابر سربازی که در زمان سفر می‌کند، عالی است و همچنان ددپول 2 را به فیلمی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند.

8. ولورین (2013)

ولورین

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: هیو جکمن، تائو اوکاموتو، ریلا فوکوشیما، هیرویوکی سانادا
  • امتیاز: 6.7
  • خلاصه داستان: لوگان به توکیو سفر می‌کند تا با یاشیدا، آشنای قدیمی‌اش که در حال مرگ است، ملاقات کند. یاشیدا از لوگان درخواست می‌کند که توانایی‌های شفابخش او را با انتقال به خود از بین ببرد، اما لوگان از این کار امتناع می‌کند.

پس از پایان تماشای «خاستگاه مردان ایکس: ولورین»، بسیاری از مخاطبان پروپاقرص جهان داستانی مردان ایکس به این نتیجه رسیدند که تماشای یک اسپین آف از حضور ولورین در توکیو بسیار جذاب خواهد بود. احتمالا عوامل اجرایی مارول و در راس آن‌ها جیمز منگولد هم به همین نتیجه رسیدند، چرا که سرانجام «ولورین» (The Wolverine) در سال 2013 ساخته شد.

ولورین که در خیابان‌های شلوغ -و همین‌طور هتل‌های رمانتیک- توکیو فیلمبرداری شده، داستانی زیبا و روح‌انگیز دارد. ولورین که به تازگی از شکستی عشقی در اثر کشته شدن معشوقش جین گری جان سالم به در برده، این فرصت را پیدا می‌کند که توانایی زود درمانی خود را که از دید او یک نفرین است، به یاشیدا منتقل کند. با این حال انتخاب هم برای لوگان و هم احتمالا مخاطبان، سخت است.

7. ددپول (2016)

ددپول

  • کارگردان: تیم میلر
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکارین، اد اسکرین، بریانا هیلدربرند
  • امتیاز: 8
  • خلاصه داستان: آژاکس که یک دانشمند شرور است، روی وید ویلسون آزمایش می‌کند تا سرطان او را درمان کند، اما در عوض به او قدرت‌های ماورایی می‌دهد. وید پس از زنده ماندن و تبدیل شدن به ددپول تلاش می‌کند تا آژاکس را پیدا کرده و از او انتقام بگیرد.

تقریبا یک دهه طول کشید تا ددپول سرانجام موفق شود که فیلم مستقل خود را صاحب شود. اما با نتیجه‌ای که دیدیم، متوجه شدیم که ددپول به خوبی ارزش صبر کردن را داشت. تنها چند ماه قبل از انتشار فیلم «مردان ایکس: آپوکالیپس» خشن برایان سینگر، اولین اثر سینمایی مستقل وید ویلسون همان چیزی است که مخاطبان به آن نیاز داشتند.

شخصیت وید، آنارشیت و حرمت‌شکن است و هیچ خط قرمزی ندارد؛ حتی می‌توان گفت او آبروی ابرقهرمان‌های دیگر را می‌برد. با این حال، رایان رینولدز آنقدر موفق عمل می‌کند و مخاطبان به قدری از او استقبال می‌کنند که ددپول به یکی از شخصیت‌های آینده‌دار مارول تبدیل شود.

6. ددپول و ولورین (2024)

ددپول و ولورین

  • کارگردان: شاون لوی
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، اما کورین، چانینگ تاتوم
  • امتیاز: 7.8
  • خلاصه داستان: دنیای پر آرامش ددپول زمانی از بین می‌رود که TVA، نهادی که کنترل زمان را در دست دارد، او ​​را برای کمک به محافظت از جهان‌های چندگانه استخدام می‌کند. او به زودی با دوست احتمالی خود، یعنی ولورین، متحد می‌شود تا دنیا را از شر یک تهدید وجودی نجات دهد.

پس از دو فیلم ددپول و ددپول 2، سرانجام این شخصیت به دنیای اصلی مارول وارد می‌شود. «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) یک فیلم چند وجهی است که با کارگردانی صحیح شاون لوی، رایان رینولدز و هیو جکمن را به خوبی در کنار هم قرار می‌دهد. در نتیجه این اتفاق، شیمی عجیب و شگفت‌انگیزی میان دو بازیگر احساس می‌شود و احتمالا نوید فیلم‌های مشترک بعدی میان این دو شخصیت را می‌دهد.

آیکون فیلم ددپول و ولورین Deadpool & Wolverine
فیلم

ددپول و ولورین

Deadpool & Wolverine

تماشای فیلم ددپول و ولورین

5. مردان ایکس (2000)

مردان ایکس

  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، ایان مک کلن، آنا پکین
  • امتیاز: 7.3
  • خلاصه داستان: مگنتو (با بازی ایان مک کلن) ماری را که یک جهش یافته جوان است، می‌رباید تا از قدرت او برای نابودی بشریت استفاده کند. با این حال، مردان ایکس و ولورین با هم متحد می‌شوند تا او را نجات داده و مگنتو را متوقف کنند.

«مردان ایکس» (X-Men) فیلمی بود که همه چیز را آغاز کرد. این فیلم، اولین حضور جهش یافته‌های مارول در سینما بود که در سال 2000 ساخته شد و عصر جدیدی از فیلم‌های ابرقهرمانی را آغاز کرد. در اینجا برای نخستین بار هیو جکمن در نقش لوگان بدخلق اما به شدت دوست داشتنی ظاهر شد. همچنین اسطوره‌های سال‌های دورتر بازیگری یعنی پاتریک استوارت و ایان مک کلن، در نقش دوستان قدیمی پروفسور ایکس و مگنتو می‌درخشند. این گروه بازیگران به درستی کنار هم قرار می‌گیرند و سرگذشت مدرسه خاویر، تاریخچه بین شخصیت‌ها و پیامدهای اجتماعی جهش یافته بودن را روایت می‌کنند.

اگر به دنبال شروع دیدن مجموعه فیلم‌های مردان ایکس هستید، احتمالا این اولین فیلمی است که باید ببینید.

4. مردان ایکس: کلاس اول (2011)

مردان ایکس: کلاس درجه یک

  • کارگردان: متیو وان
  • بازیگران: جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر، کوین بیکن، جنیفر لاورنس
  • امتیاز: 7.7
  • خلاصه داستان: در دهه 1960، چارلز و اریک که دو جهش یافته جوان هستند، شروع به جمع‌آوری گروهی از جهش یافته‌ها برای نجات بشر می‌کنند. این افراد با نزدیک‌تر شدن به یکدیگر، متوچه می‌شوند که ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هایشان آن‌ها را مجبور می‌کند که راه‌های جداگانه‌ای را در پیش بگیرند.

متیو وان در «مردان ایکس: کلاس درجه یک» (X-Men: First Class) که در فضای دهه 60 میلادی می‌گذرد، گروه کاملاً جدیدی از ستارگان ایکس را معرفی می‌کند. در این فیلم می‌بینیم که این شخصیت‌ها چگونه برای نخستین بار با هم ملاقات کرده و عمارت ایکس را به عنوان یک مکان امن و همچنین زمین تمرین برای شخصیت‌های جوان هنک مک کوی (با بازی نیکولاس هولت)، هاووک (با بازی لوکاس تیل) و دیگران تاسیس کردند.

این داستان همچنین به رویارویی بین گروه تازه تأسیس مردان ایکس و ژنرال قاتل سابق نازی یعنی سباستین شاو، ختم می‌شود.

آیکون فیلم مردان ایکس: کلاس اول X-Men: First Class
فیلم

مردان ایکس: کلاس اول

X-Men: First Class

تماشای فیلم مردان ایکس: کلاس اول

3. مردان ایکس: روزهای آینده گذشته (2014)

مردان ایکس: روزهای گذشته آینده

  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: هیو جکمن، جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر، نیکلاس هولت
  • امتیاز: 7.9
  • خلاصه داستان: ولورین به سال 1973 سفر می‌کند تا از کشته شدن بولیوار تراسک، دانشمند نظامی شیطانی که قتل او منجر به ساخت ربات‌هایی برای کشتار انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها می‌شود، جلوگیری کند.

مخاطبان مارول مدت‌ها قبل از اینکه «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) خودش را به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین تقاطع جهان‌های داستانی در تاریخ سینما به بازار عرضه کند، شاهد تماشای این اتفاق در «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» (X-Men: Days of Future Past) بودند.

این فیلم یک شگفتی در ژانر فیلم‌های سفر در زمان بود که هر دو نسل از بازیگران مردان ایکس را در کنار هم قرار داد تا سعی کنند جلوی نابودی جهش یافته‌ها را بگیرند. این هفتمین قسمت از سری فیلم‌های مردان ایکس، پیوند بین شخصیت‌ها را عمیق‌تر کرد و اکشن فوق‌العاده‌ای را هم به نمایش گذاشت.

آیکون فیلم مردان ایکس: روزهای آینده گذشته X-Men: Days of Future Past
فیلم

مردان ایکس: روزهای آینده گذشته

X-Men: Days of Future Past

تماشای فیلم مردان ایکس: روزهای آینده گذشته

2. ایکس 2 (2003)

ایکس 2

  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: هیو جکمن، پاتریک استوارت، ایان مک کلن، هلی بری
  • امتیاز: 7.4
  • خلاصه داستان: نایت‌کراولر که یک جهش یافته است، سعی می‌کند رئیس جمهور ایالات متحده را به قتل برساند. در همین حال، زمانی که ویلیام استرایکر به مدرسه پروفسور ایکس حمله می‌کند، دانش‌آموزان جهش یافته او با هم متحد می‌شوند تا نقشه‌های شیطانی او را خنثی کنند.

«ایکس 2» (X2) که تا مدت‌ها به عنوان بهترین فیلم در میان تمام فیلم‌های مردان ایکس به حساب می‌آمد، در رتبه دوم فهرست ما قرار دارد. این فیلم به سبکی جدی با نایت‌کراولر (با بازی زیبای آلن کامینگز) آغاز می‌شود. تلاش او برای سوء قصد به جان رئیس‌جمهور ایالات متحده، باعث افزایش دوباره نگرانی‌ها در خصوص موجودات جهش یافته و اقدام برای کنترل و محدود کردن آن‌ها می‌شود. عمارت ایکس مورد حمله قرار می‌گیرد و مگنتو از سلول زندان خود فرار می‌کند. در همین حال، لوگان با ویلیام استرایکر که یک دانشمند نظامی است، رو در رو می‌شود. با این حال و در ادامه اتفاقات، مردان ایکس و مگنتو با هم متحد می‌شوند تا دشمن مشترکشان را نابود کنند.

در این فیلم، حضور برایان کاکس در نقش استرایکر -یکی از شرورترین شخصیت‌های فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران- تحسین‌برانگیز است و هیو جکمن، ایفای نقش ولورین را یک مرحله جلوتر می‌برد. بر همین اساس این فیلم دومین جایگاه را در رتبه‌بندی بهترین فیلم های ایکس من می‌گیرد.

آیکون فیلم مردان ایکس ۲ X2: X-Men United
فیلم

مردان ایکس ۲

X2: X-Men United

تماشای فیلم مردان ایکس ۲

1. لوگان (2017)

لوگان

  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: هیو جکمن، دافنه کین، پاتریک استوارت، بوید هولبروک
  • امتیاز: 8.1
  • خلاصه داستان: لوگان از دوران بازنشستگی بیرون می‌آید تا جهش یافته جوانی به نام لورا را تا مکانی امن همراهی کند. او در طول راه با جهش یافته‌های دیگری ملاقات می‌کند که توسط یک شرکت شیطانی که روی آن‌ها آزمایش می‌کند، کنترل می‌شوند.

قرار بود «لوگان» (Logan) به منزله وداع بزرگ هیو جکمن با نقش ولورین باشد، اما این ستاره استرالیایی دوباره برای بازی در «ددپول و ولورین» به استودیو مارول بازگشت. علی‌رغم این بازگشت، شاهکار غم‌انگیز جیمز منگولد هنوز یک فصل پایانی باورنکردنی برای شخصیتی است که به تعریف ژانر ابرقهرمانی کمک کرده است.

داستان این فیلم در سال 2029 اتفاق می‌افتد. لوگان در حال پیر شدن است و عنصر شفابخش او به مرور محو می‌شود. او به عنوان یک راننده لیموزین در تگزاس برای کمک به مراقبت از چارلز خاویر سالخورده کار می‌کند. در این جهان داستانی، دهه‌هاست که هیچ جهش‌یافته جدیدی به دنیا نیامده است، اما لوگان به زودی با X-23 یا لورا (با بازی دافنه کین) ملاقات می‌کند.

اینکه فیلمی با این جزئیات، این پیچیدگی داستانی و این حجم از حرکات اکشن را می‌توان تقریباً دو دهه پس از نخستین فیلم مردان ایکس ساخت، واقعاً معجزه مارول است و بس.

نظر شما در خصوص فهرست بهترین فیلم های ایکس من چیست و شما کدام فیلم این مجموعه را به عنوان بهترین فیلم های ایکس من می‌شناسید؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×