توسعهدهنده It Takes Two تیزر مرموزی از بازی جدیدش منتشر کرد
انگار جوزف فارس باری دیگر دست به کار شده است!
استودیوی بازیسازی Hazelight که با عناوین مبتکرانه، تجربههای دونفره و تمرکز بر بخش همکاری شناخته میشود، اخیراً با یک تیزر رمزآلود، طرفداران خود را هیجانزده کرده است. این گروه که در سال ۲۰۱۴ توسط جوزف فارس (Joseph Fares)، کارگردان بااستعداد و البته جنجالی صنعت گیم، تأسیس شد، در مدتزمان کوتاهی توانسته نام خود را در میان توسعهدهندگان مطرح این حوزه ثبت کند.
فارس که پیشازاین با کارگردانی بازیهای موفق It Takes Two، Brothers: Tale of Two Sons و A Way Out شناخته میشد، استودیوی Hazelight را باهدف ساخت عناوینی با محوریت همکاری دونفره پایهگذاری کرد. در این مقاله، قصد داریم ضمن بررسی تاریخچهی استودیوی Hazelight و عناوین ساختهشده توسط آن، به تیزر رمزآلود آنها در مورد یک IP جدید نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.
ظهور استودیوی Hazelight: تمرکز بر همکاری
همانطور که اشاره شد، جوزف فارس پس از موفقیتهای چشمگیر با بازیهای It Takes Two و A Way Out، تصمیم به تأسیس استودیوی اختصاصی خود گرفت. او با تأسیس Hazelight در سال ۲۰۱۴، فلسفهی اصلی خود را بر ساخت عناوین متمرکز بر همکاری دونفره بنا نهاد. این استراتژی جسورانه در دورهای که عناوین تکنفره با داستانهای حماسی و جهانهای وسیع حرف اول را میزدند، ریسک بزرگی بهحساب میآمد.
بااینحال، فارس بر این باور بود که تجربهی مشترک دو نفر در دنیایی تعاملی و پویا، میتواند پتانسیلهای بینظیری به همراه داشته باشد. وی در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry.biz بیان کرد: «ما معتقدیم همکاری دونفره چالشهای جدیدی به همراه میآورد و باعث میشود بازیکنان برای پیشبرد اهداف، تعامل بیشتری برقرار کنند. این نوع از گیمپلی، تجربهای منحصربهفرد و بهیادماندنی را برای بازیکنان به ارمغان میآورد.»
اولین قدم: A Way Out – فرار از زندان با همکاری یک دوست
اولین پروژهی استودیوی Hazelight، بازی A Way Out بود که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی که روایتگر داستان فرار دو زندانی از زندان با سبک و سیاقی سینمایی بود، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد. در A Way Out، دو بازیکن بهصورت کاملاً همزمان، کنترل شخصیتهای لئو و وینس را برعهده داشتند. هر کدام از این شخصیتها دارای مهارتها و ویژگیهای منحصربهفردی بودند و برای فرار از زندان و پیشبرد داستان، همکاری و هماهنگی کامل میان دو بازیکن ضروری بود.
استودیوی Hazelight برای A Way Out، از قابلیت Split-Screen استفاده کرد. بدین ترتیب، تجربهی بازی محدود به بخش آنلاین نبود و دو بازیکن میتوانستند در کنار هم بهصورت محلی (Local Co-op) این ماجراجویی هیجانانگیز را تجربه کنند. A Way Out با روایت داستانی گیرا، گیمپلی نوآورانه و تأکید بر همکاری دونفره، توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و جوایز متعددی از جمله جایزهی بهترین بازی با روایت داستانی در مراسم The Game Awards 2018 را از آن خود کند.
موفقیت خیرهکننده: It Takes Two – زوجدرمانی در دنیایی فانتزی!
استودیوی Hazelight پس از موفقیت A Way Out، پروژهی بعدی خود، یعنی بازی It Takes Two را آغاز کرد. این بازی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، تجربهای کاملاً متفاوت و البته درخشان را به گیمرها ارائه داد. در It Takes Two، بازیکنان کنترل زوجی به نام مای و کودی را برعهده داشتند که در آستانهی طلاق قرار داشتند. جادویی مرموز، این زوج را به دو عروسک تبدیل میکند و آنها برای بازگشت به شکل اصلی خود، مجبور هستند با همکاری یکدیگر، چالشهای مختلفی را در دنیایی فانتزی و سرشار از معماهای گوناگون پشت سر بگذارند.
It Takes Two برخلاف A Way Out، از قابلیت Split-Screen پشتیبانی نمیکرد و تجربهی بازی صرفاً بهصورت آنلاین امکانپذیر بود. بااینحال، طراحی هوشمندانهی مراحل، استفاده از مکانیکهای گیمپلی متنوع و روایت داستانی جذاب، باعث شد تا It Takes Two به یک بازی کاملاً اعتیادآور و لذتبخش تبدیل شود. این بازی با استقبال بینظیر منتقدان و بازیکنان مواجه شد و جوایز متعددی از جمله بازی سال در مراسم The Game Awards 2021 را به خود اختصاص داد.
تیزر رمزآلود: استودیوی Hazelight یک IP جدید را معرفی میکند
استودیوی Hazelight در ماههای اخیر، با انتشار یک تیزر کوتاه و رمزآلود، طرفداران خود را به گمانهزنی در مورد پروژهی بعدی این استودیو واداشته است. این تیزر که با موسیقی متن پرمخاطره و تصاویر مبهم همراه بود، تنها نشان داد که استودیوی Hazelight در حال کار بر روی یک بازی جدید است. آنها پس از شکستن رکورد فروش بازی It Takes Two، تصویر بالا را در شبکهمجازی حود به اشتراگ گذاشتند که باعث حدسوگمانهای بسیاری از سوی طرفداران شد.
اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد این بازی منتشر نشده است، اما باتوجهبه سابقهی استودیوی Hazelight در ساخت عناوین مبتکرانه و همکاری محور، میتوان انتظار داشت که این بازی نیز تجربهای متفاوت و هیجانانگیز را به گیمرها ارائه دهد. جوزف فارس، مدیرعامل استودیوی Hazelight، در مصاحبهای کوتاه با وبسایت Gamespot، اعلام کرد که این بازی جدید، یک IP کاملاً جدید خواهد بود و از نظر سبک و سیاق، با عناوین قبلی استودیو متفاوت خواهد بود.
نتیجهگیری
استودیوی Hazelight با دو بازی موفق A Way Out و It Takes Two، توانسته جایگاه خود را در صنعت گیم تثبیت کند. این استودیو با تمرکز بر ساخت عناوین مبتکرانه و همکاری محور، توانسته تجربهی بازیهای ویدیویی را برای گیمرها متحول کند.
باتوجهبه تیزر رمزآلود اخیر، میتوان انتظار داشت که استودیوی Hazelight در آینده نیز با عناوین جدید و هیجانانگیز، طرفداران خود را غافلگیر کند. این استودیو با رویکرد جسورانه و نوآورانه خود، میتواند به یکی از پیشگامان صنعت گیم در سالهای آینده تبدیل شود.