12 باس از الدن رینگ با داستانهای جالب و شگفتانگیز
سفری به درون افکار میازاکی!
بازی الدن رینگ (Elden Ring) که توسط استودیوی نامآشنای فرامسافتور خلق شده است، توانسته تجربهای کمنظیر از دنیای نقشآفرینی و اکشن را به بازیکنان ارائه دهد. این اثر شاهکار، که با همکاری نویسندهی مطرح «جرج آر. آر. مارتین» ساخته شده، دنیایی گسترده و پیچیده را به تصویر میکشد که هر گوشهی آن پر از شگفتی، رمز و راز، و چالشهای بزرگ است. یکی از مهمترین بخشهای این بازی که توجه هر بازیکنی را به خود جلب میکند، طراحی و اجرای بینظیر باسها است.
باسهای الدن رینگ، که هر کدام از نظر طراحی ظاهری، داستان پسزمینه، و مکانیکهای مبارزه منحصربهفرد هستند، نقشی کلیدی در ساختن هویت و جذابیت این بازی ایفا میکنند. هر باس نه تنها مانعی بزرگ در مسیر بازیکن است، بلکه دریچهای به سوی کشف رازهای بیشتری از جهان بازی و درک عمیقتر از داستان آن باز میکند. این چالشها، از نبردهای نفسگیر با غولهای بیرحم گرفته تا تقابل با موجودات افسانهای و حتی انسانهایی با انگیزههای پیچیده، تجربهای فراموشنشدنی را برای بازیکنان رقم میزند.
در این مقاله، قصد داریم به بررسی گزیدهای از باسهای الدن رینگ که داستان پس زمینه جالب، عمیق و غمانگیزی دارند بپردازیم. از باسهای اصلی که برای پیشروی در داستان بازی باید آنها را شکست داد، تا باسهای فرعی که در کنجهای پنهان جهان بازی کمین کردهاند. هر باس بهطور جداگانه مورد تحلیل قرار میگیرد؛ از طراحی بصری و محیط نبرد گرفته تا استراتژیهای لازم برای شکست دادن آنها. بنابراین، اگر آماده ادامه سفری هیجانانگیز به دنیای غنی و اسرارآمیز الدن رینگ هستید، با ما همراه شوید.
1. سرباز اژدهازادهی نوکستلا (Dragonkin Soldier of Nokstella)
اطلاعات و مکان
این باس در منطقهٔ «نوکستلا، شهر ابدی» (Nokstella, Eternal City) یافت میشود و یکی از موجودات عظیم و ترسناک الدن رینگ است. او نمایندهٔ دوران فراموششدهٔ اژدهایان و تحقیقات انجامشده در شهر ابدی است. طراحی او ترکیبی از ویژگیهای انسانی و اژدهایی است که حس انحراف و تباهی را منتقل میکند.
محیط مبارزه با این باس در یک میدان تاریک و مرطوب رخ میدهد که با تم مرموز نوکستلا همخوانی دارد. بازیکنان باید مراقب حملات گسترده و سرعت بالای این باس باشند.
نقاط ضعف و مقاومتها
دراگونکین سولجر مقاومت بالایی در برابر حملات شعلهای و فیزیکی دارد، اما نسبت به صاعقه و جادوهای خاص آسیبپذیرتر است. حملات او شامل ضربات سنگین با دستانش، حملات الکتریکی، و پرتابهای دوربرد انرژی است.
بهترین راه برای مقابله با او، حفظ فاصله و استفاده از جادوهای صاعقهای است. همچنین، جاخالیدادن سریع و پیشبینی حرکات او میتواند مفید باشد.
داستان و جزئیات جالب
دراگونکین سولجر نمایانگر تحقیقات نوکستلا برای بازآفرینی قدرت اژدهایان است. او نشاندهندهٔ تلاش ناموفق برای بازیابی شکوه گذشته است که بهجای آن منجر به خلق موجوداتی ناقص و وحشتناک شده است.
یکی از نکات جالب در مورد این باس، طراحی بدن و حرکات او است که حس قدرت و ناپایداری را منتقل میکند. او بخشی از تاریخچهٔ تاریک نوکستلا و آزمایشهای آن است.
غنائم و پاداشها
شکست این باس، آیتم جادویی و ارزشمند Frozen Lighting Spear و مقدار 12000 رون به بازیکنان میدهد. این مبارزه همچنین بخش مهمی از کاوش در نوکستلا و داستان آن را آشکار میکند.
2. مجسمههای دلاور (Valiant Gargoyles)
اطلاعات و مکان
والینت گارگویلز در «عمق ریشههای سیاه» (Deeproot Depths) یافت میشوند. این مبارزه بهعنوان یکی از چالشبرانگیزترین مبارزات دوگانه در بازی شناخته میشود، زیرا بازیکنان نه با یک، بلکه با دو گارگویل قدرتمند مواجه میشوند که به طور همزمان به مبارزه میپردازند. محیط مبارزه، یک منطقه تاریک و رازآلود با اتمسفر مرموز است که کاملاً با تم غمانگیز و خطرناک گارگویلز هماهنگ است.
اولین گارگویل با حرکات سریع و حملات گسترده، بازیکنان را به چالش میکشد و پس از مدتی، گارگویل دوم به میدان میپیوندد که باعث دشوارتر شدن مبارزه میشود.
نقاط ضعف و مقاومتها
گارگویلز در برابر آسیبهای فیزیکی ناشی از سلاحهای تقویتشده با وضعیتهای خاص مانند «خونریزی» (Bleed) و «سرمازدگی» (Frostbite) آسیبپذیرتر هستند. بااینحال، آنها مقاومت بالایی در برابر جادوهای شعلهای و صاعقه دارند.
حملات گارگویلز شامل ضربات سنگین با سلاحهای بزرگشان، پرتابهای سم، و حرکات سریع است که بازیکنان را مجبور میکند تاکتیکیتر عمل کنند. بهترین روش مقابله، تمرکز بر یکی از گارگویلز به طور همزمان و استفاده از همراهان احضار شده برای منحرفکردن حواس آنها است.
داستان و جزئیات جالب
والینت گارگویلز بهعنوان نگهبانان قلمروهای تاریک و فراموششده شناخته میشوند. آنها نمادی از انحطاط و سقوط هستند و داستانی غمانگیز از موجوداتی که زمانی شاید باشکوه بودهاند، بازگو میکنند. طراحی آنها شامل ترکیبی از سنگ و فلز است که حس مرموز و بیجان بودن آنها را تقویت میکند.
یکی از جزئیات جالب این مبارزه، ارتباط آنها با سایر گارگویلهای موجود در بازی است. این باسها بهعنوان بخشی از تم کلی بازی در مورد ارواح و موجودات جاودانگی ناقص طراحی شدهاند.
غنائم و پاداشها
پس از شکستدادن والینت گارگویلز، بازیکنان به «شمشیر گارگویل» (Gargoyle’s Greatsword) و «تیغ دو سر گارگویل» (Gargoyle’s Twinblade) دست پیدا میکنند. همچنین، مبارزه با آنها مسیر دسترسی به مناطق عمیقتر را باز میکند. این باس در مناطق مختلفی از بازی وجود دارد که شکست دادن آن میتواند مقادیر متفاوتتری از رونها و آیتمها را به بازیکنان بدهد.
3. آستل، زادهی خلا (Astel, Naturalborn of the Void)
اطلاعات و مکان
آستل یکی از زیباترین و درعینحال ترسناکترین باسهای الدن رینگ است که در اعماق «گراند لیفت رولد» (Grand Lift of Rold) و در منطقه «رودخانه آینسل» (Ainsel River) یافت میشود. طراحی بصری او با جزئیات فوقالعاده، ترکیبی از زیبایی کیهانی و وحشت جادویی را به نمایش میگذارد. این باس نمایندهٔ قدرتهای غیرقابلدرک کیهانی است که در سراسر بازی به آن اشاره شده است. محیط مبارزه، یک میدان وسیع و روشن با پسزمینهٔ کیهانی است که حس عمیق و وهمآلودی را به بازیکنان منتقل میکند.
نقاط ضعف و مقاومتها
آستل در برابر جادوهای صاعقهای و حملات فیزیکی آسیبپذیر است، اما مقاومت بالایی در برابر جادوهای مقدس و شعلهای دارد. حملات او شامل پرتابهای انرژی کیهانی، چنگزدنهای سریع، و موجهای شوکآور است که میتوانند بازیکنان را غافلگیر کنند.
یکی از ویژگیهای خطرناک این باس، توانایی او در استفاده از جادوهای گسترده است که بازیکنان را مجبور میکند دائماً در حال حرکت باشند.
داستان و جزئیات جالب
آستل موجودی است که از فضای کیهانی آمده و بخشی از رمز و رازهای مرتبط با داستان رانی و تحقیقات او در مورد ماه است. او نمایانگر ترس از ناشناختهها و قدرتهای فراطبیعی است که بشر نمیتواند به طور کامل درک کند.
یکی از جزئیات جالب درباره آستل، طراحی ظاهری اوست که ترکیبی از موجودات حشرات مانند و فرمهای نجومی است. این طراحی، تم کیهانی بازی را بهخوبی منعکس میکند.
غنائم و پاداشها
پس از شکستدادن آستل، بازیکنان آیتم «یادگار آستل» (Remembrance of the Naturalborn) و مقدار 80000 رون را دریافت میکنند که میتوان از آن برای ساخت آیتمهای خاص استفاده کرد. همچنین، مبارزه با او مسیر دسترسی به داستان رانی و مناطق مرتبط با او را باز میکند.
4. اشرافزادهی خداپوش (Godskin Noble)
اطلاعات و مکان
گادسکین نوبل یکی از باسهای ترسناک بازی است که در «مانور آتشفشانی» (Volcano Manor) یافت میشود. او یکی از اعضای فرقهٔ گادسکینهاست که بهخاطر پوست موجودات دیگر، بهویژه خدایان، مشهور هستند. طراحی او، با بدنی متورم و حرکاتی بسیار سریع، حس ناپایداری و تهدید را منتقل میکند.
محیط مبارزه، یک میدان بسته و کوچک است که بازیکنان را مجبور میکند برای زندهماندن از تاکتیکهای سریع استفاده کنند.
نقاط ضعف و مقاومتها
گادسکین نوبل مقاومت بالایی در برابر جادوهای شعلهای و مقدس دارد، اما در برابر جادوهای صاعقهای و حملات خونریزی آسیبپذیر است. حرکات او شامل حملات سریع با شمشیر، جادوهای سیاه، و توانایی چرخش سریع برای آسیبرساندن به بازیکنان است.
برای شکستدادن او، بهتر است از جادوهای صاعقهای یا حملات سریع و دقیق استفاده کنید. استفاده از همراهان احضار شده نیز برای ایجاد حواسپرتی میتواند بسیار مفید باشد.
داستان و جزئیات جالب
گادسکین نوبل بخشی از یک فرقه تاریک و باستانی است که هدف آنها نابودی خدایان و استفاده از پوست آنهاست. او نمایانگر تباهی و انحطاط است و طراحی او، از جمله حرکات غیرطبیعی بدن، بهخوبی این تم را به نمایش میگذارد.
یکی از جزئیات جالب درباره این باس، ارتباط او با سایر اعضای گادسکین است که نشاندهندهٔ سلسلهمراتب و هدف واحد آنها است.
غنائم و پاداشها
پس از شکستدادن گادسکین نوبل، بازیکنان آیتمهایی مانند Serpent’s Amnion، Godskin Stitcher، Noble’s Presence و تعداد 50000 رون را دریافت میکنند. این مبارزه همچنین بخشی از داستان مانور آتشفشانی را باز میکند و به بازیکنان امکان پیشرفت در این منطقه را میدهد.
5. رایکارد، ارباب کفر (Rykard, Lord of Blasphemy)
اطلاعات و مکان
ریکارد، یکی از نمادینترین باسهای بازی الدن رینگ است که در اعماق «مانور آتشفشانی» (Volcano Manor) یافت میشود. او که بهعنوان یک ارباب سقوط کرده معرفی شده است، ترکیبی از موجودی انسانی و مار مانند عظیم است که نشاندهندهٔ تباهی و جاهطلبی اوست. این مبارزه در یک میدان بزرگ و آتشین رخ میدهد که بهشدت با تم شخصیت ریکارد و موقعیتش در داستان بازی همخوانی دارد.
بازیکنان برای مبارزه با او باید از «شمشیر دژ آتشین» (Serpent-Hunter Sword)، یک سلاح خاص برای این باس، استفاده کنند. این شمشیر به بازیکنان اجازه میدهد به طور موثر به بدن عظیم ریکارد آسیب بزنند.
نقاط ضعف و مقاومتها
ریکارد در برابر حملات مبتنی بر شعله آسیبپذیر است، اما مقاومت زیادی در برابر جادوهای صاعقهای و مقدس دارد. حملات او شامل پرتابهای آتشین، ضربات سنگین مار مانند، و جادوهای قدرتمند است. یکی از حملات خطرناک او، احضار شمشیرهای شعلهای در سراسر میدان نبرد است که میتواند بهشدت به بازیکنان آسیب برساند.
بهترین روش مقابله با او، استفاده از شمشیر دژ آتشین و مدیریت مناسب استقامت برای جاخالیدادن از حملات سنگین اوست. استفاده از همراهان احضار شده میتواند به تقسیم توجه او کمک کند.
داستان و جزئیات جالب
ریکارد زمانی یک ارباب قدرتمند و رهبر مانور آتشفشانی بود، اما با تسلیمشدن در برابر مار شعلهور، به نمادی از طمع و جاهطلبی تبدیل شد. او باورداشت که قدرت مطلق با شورش و بیاحترامی به خدایان حاصل میشود، و این فلسفه او را به سرنوشت وحشتناکش رساند.
طراحی او با جزئیات دقیق، از جمله تلفیق بدن انسانی و مار عظیم، حس تباهی و وحشت را بهخوبی منتقل میکند. همچنین، داستان او یکی از مهمترین بخشهای تم «قدرت و سقوط» در الدن رینگ را تشکیل میدهد.
غنائم و پاداشها
پس از شکست ریکارد، بازیکنان «یادگار ریکارد» (Remembrance of the Blasphemous) را دریافت میکنند که میتوان از آن برای دریافت جادوی شعلهای قدرتمند یا شمشیر ریکارد استفاده کرد. همچنین مقدار 130000 رون به بازیکنان تعلق میگیرد و مسیر بازیکنان در عمارت آتشفشان (Volcano Manor) باز میشود. علاوهبراین، همانند باقی نیمهخدایان سرزمین الدن رینگ، با کشتن رایکارد، آیتم Great Rune of Rykard را دریافت خواهید کرد.
6. المیر آو د برایر (Elemer of the Briar)
اطلاعات و مکان
المیر آو د برایر در «کاخ شادوکن» (Shaded Castle) در بخش شمالی آلتوس پلیتئو (Altus Plateau) یافت میشود. او یک شوالیه تاریک و خطرناک است که با زرهای خاص و سلاحی عجیب شناخته میشود. محیط مبارزه در کاخی مهآلود و مرموز قرار دارد که با طراحی شخصیت المیر کاملاً همخوانی دارد.
او با استفاده از قدرتهای جادویی خود، شمشیرش را از فاصلهٔ دور کنترل کرده و به بازیکنان حمله میکند که این توانایی او را به یکی از چالشهای منحصربهفرد بازی تبدیل کرده است.
نقاط ضعف و مقاومتها
المیر مقاومت زیادی در برابر جادوهای شعلهای و فیزیکی دارد، اما نسبت به جادوهای صاعقهای و حملات خونریزی آسیبپذیر است. حملات او شامل ضربات سنگین شمشیر، حرکات سریع، و پرتابهای کنترلشده شمشیرش است که میتواند فاصلههای زیادی را پوشش دهد.
برای شکست او، بازیکنان باید به طور مستمر حرکات او را پیشبینی کرده و از جاخالیدادن مناسب استفاده کنند. جادوهای صاعقهای یا همراهان احضار شده میتوانند در این مبارزه بسیار مفید باشند.
داستان و جزئیات جالب
المیر آو د برایر بهعنوان یک شوالیه منفور و نفرینشده معرفی میشود که از قدرتهای تاریک برای انتقامجویی استفاده میکند. زره او با خارهایی پوشیده شده که نشاندهندهٔ سرنوشت تلخ و شخصیت مرموز اوست.
یکی از جزئیات جالب درباره این باس، شباهت او به سایر شخصیتهای «نفرینشده» در سری بازیهای فرامسافتور است که حس استمرار در داستانسرایی آنها را تقویت میکند.
غنائم و پاداشها
پس از شکست المیر، بازیکنان شمشیر «جلاد ماریایی» (Marais Executioner’s Sword) و Briar Greatshield را دریافت میکنند که یکی از سلاحهای منحصربهفرد بازی است. همچنین، مقدار 24000 رون و دسترسی به بخشهای بیشتری از کاخ شادوکن به بازیکنان داده میشود.
7. گادفری، اولین ارباب کهن (Godfrey, First Elden Lord – Golden Shade)
اطلاعات و مکان
گادفری بهعنوان اولین ارباب الدن و یکی از نمادینترین شخصیتهای بازی شناخته میشود. نسخه «سایه طلایی» او در منطقه «لیندل، پایتخت سلطنتی» (Leyndell, Royal Capital) یافت میشود و بهعنوان یک چالش مهم در مسیر پیشرفت داستانی بازیکنان مطرح است. او با زره طلایی و طراحی باشکوهش، حس عظمت و قدرت را به بازیکنان القا میکند.
محیط مبارزه در یک میدان وسیع و با چشمانداز پایتخت رخ میدهد که بهشدت با تم سلطنتی و شکوه گادفری همخوانی دارد.
نقاط ضعف و مقاومتها
این نسخه از گادفری مقاومت زیادی در برابر تمامی انواع جادو دارد، اما نسبت به حملات فیزیکی و صاعقهای آسیبپذیرتر است. حملات او شامل ضربات سنگین با تبر بزرگ، موجهای شوکآور، و حرکات سریع است که بازیکنان را مجبور میکند دائماً در حال حرکت باشند.
برای شکست او، بازیکنان باید زمانبندی دقیقی برای جاخالیدادن از حملات سنگینش داشته باشند و از جادوهای صاعقهای برای کاهش سلامتی او استفاده کنند.
داستان و جزئیات جالب
گادفری، اولین ارباب الدن، نمایانگر دوران شکوه و افتخار گذشته است. سایه طلایی او بهعنوان یک تجلی از قدرت گذشتهاش ظاهر میشود و بازیکنان را مجبور میکند با نسخهای از او که هنوز کاملاً سقوط نکرده است، روبهرو شوند.
یکی از نکات جالب دربارهٔ این باس، ارتباط او با داستان اصلی و شخصیتهای کلیدی بازی است که نقش او را در شکلگیری دنیای الدن رینگ برجسته میکند.
غنائم و پاداشها
پس از شکستدادن نسخه سایه طلایی گادفری، بازیکنان مقدار 80000 رون و آیتم Talisman Pouch را دریافت میکنند و مسیر دسترسی به بخشهای بیشتری از لیندل باز میشود. این مبارزه یکی از نقاط اوج داستانی بازی است و به بازیکنان امکان رسیدن به مبارزات کلیدی بعدی را میدهد.
8. مورگات، پادشاه شومیها (Morgott, the Omen King)
اطلاعات و مکان
مورگات یکی از باسهای اصلی و چالشبرانگیز الدن رینگ است که در «لیندل، پایتخت سلطنتی» یافت میشود. او بهعنوان نسخهای پیشرفتهتر از مارگیت ظاهر میشود و داستان او با تمهایی از سرنوشت، نفرین، و تلاش برای حفاظت از پایتخت گرهخورده است. مورگات در تالار عظیم و باشکوهی به مبارزه میپردازد که حس عظمت و تراژدی شخصیت او را تقویت میکند.
مبارزه با مورگات یکی از مراحل کلیدی در پیشرفت داستان بازی است، زیرا او تلاش میکند جلوی بازیکن را از رسیدن به تخت اربابی بگیرد.
نقاط ضعف و مقاومتها
مورگات در برابر جادوهای صاعقهای آسیبپذیرتر است، اما مقاومت بالایی در برابر حملات مقدس و خونریزی دارد. او از حرکات سریع، پرتابهای شمشیر طلایی، و حملات زمینی با استفاده از انرژیهای شعلهای استفاده میکند که بهشدت بازیکنان را تحتفشار قرار میدهد.
برای شکست او، بازیکنان باید به زمانبندی دقیق در جاخالیدادن از حملات او و همچنین استفاده از همراهان احضار شده برای ایجاد فرصتهای حمله تکیه کنند. جادوهای صاعقهای یا سلاحهای تقویتشده با وضعیتهای خاص میتوانند بسیار موثر باشند.
داستان و جزئیات جالب
مورگات یکی از شخصیتهای تراژیک بازی است. او یکی از فرزندان نفرینشده ماریکا است که به دلیل ظاهر اومن خود از جامعه طرد شده است. بااینوجود، مورگات بهعنوان یک نگهبان وفادار پایتخت باقیمانده و تا لحظه آخر تلاش میکند از سقوط آن جلوگیری کند.
طراحی او شامل جزئیات طلایی و سایهای است که نشاندهندهٔ ترکیب شکوه و تراژدی شخصیت اوست. همچنین، ارتباط او با مارگیت و افشای اینکه هر دو یک شخصیت هستند، یکی از نکات جالب داستانی بازی است.
غنائم و پاداشها
پس از شکستدادن مورگات، بازیکنان «یادگار مورگات» (Remembrance of the Omen King) را دریافت میکنند که میتوان از آن برای ساخت آیتمهای خاص استفاده کرد. همچنین مقدار 120000 رون به بازیکنان تعلق میگیرد و مسیر دسترسی به مناطق بعدی داستان بازی باز میشود. همچنین در صورتی که قبل از مبارزه با مورگات، باس Margit را شکست نداده باشید، آیتم Talisman Pouch به شما تعلق خواهد گرفت.
9. رگال انسستور اسپیریت (Regal Ancestor Spirit)
اطلاعات و مکان
رگال انسستر اسپیریت، نسخهٔ پیشرفتهتر انسستر اسپیریت است که در عمق «نکترل» یافت میشود. این باس تنها پس از روشنکردن شعلههای خاص در نزدیکی محل احضارش، ظاهر میشود. طراحی محیط مبارزه با او، زیبایی طبیعی و اسرارآمیز بازی را برجسته میکند و حس ارتباط عمیق با طبیعت و تاریخ دنیای بازی را منتقل میکند.
این باس یکی از نمادینترین مبارزات بازی است، زیرا موسیقی آرام و بصری خیرهکننده، تجربهای منحصربهفرد برای بازیکنان ایجاد میکند.
نقاط ضعف و مقاومتها
رگال انسستر اسپیریت در برابر حملات صاعقهای و فیزیکی آسیبپذیر است، اما مقاومت بالایی در برابر حملات شعلهای و جادوهای مقدس دارد. او حرکات خاصی دارد که شامل جهشهای بلند، حملات با شاخهای بزرگ، و احیای بخشی از سلامتیاش میشود.
برای مقابله با او، استفاده از جادوهای صاعقهای یا حملات سریع نزدیک مفید است. همراهان احضار شده نیز میتوانند برای پرتکردن حواس او کمک کنند.
داستان و جزئیات جالب
این باس بازتابی از تم ارتباط با اجداد و طبیعت است که در سراسر Elden Ring دیده میشود. طراحی او شامل جزئیات زیادی است، از جمله زخمها و علائم طبیعی که نشاندهندهٔ ارتباط او با تاریخچهٔ دنیای بازی است.
یکی از نکات جذاب دربارهٔ این باس، نحوهٔ تعامل او با محیط است. او بهعنوان یک موجود افسانهای به تصویر کشیده شده که احترام به طبیعت و پیشینیان را در دل بازیبازان برمیانگیزد.
غنائم و پاداشها
پس از شکست او، بازیکنان «یادگار رگال انسستر اسپیریت» (Remembrance of the Regal Ancestor) را به دست میآورند که میتوان از آن برای دریافت آیتمهای خاص استفاده کرد. علاوه بر این، مقدار 24000 رون به بازیکنان تعلق میگیرد که میتواند برای ارتقای شخصیت یا تجهیزات مفید باشد.
10. موگ بد یُمن (Mohg, the Omen)
اطلاعات و مکان
موگ، اومن در اعماق سیاهچالهٔ زیرین لیندل پایتخت قرار دارد. او نسخهای اولیه از «موگ، ارباب خون» است و مبارزه با او یکی از چالشهای جانبی مهم بازی به شمار میرود. محیط مبارزه، یک تالار تاریک و مرموز است که حس خطر و خفقان را به بازیکنان القا میکند.
او بهعنوان یک باس میانی، چالشی جدی برای بازیکنان فراهم میکند و بخشی از داستان اومنها و ارتباط آنها با نفرین ازلی را روشنتر میسازد.
نقاط ضعف و مقاومتها
موگ مقاومت بالایی در برابر جادوهای شعلهای و حملات فیزیکی دارد، اما در برابر جادوهای صاعقهای و وضعیت خونریزی آسیبپذیرتر است. حملات او شامل پرتابهای آتشین، ضربات سنگین، و جادوهای شعلهور است که میتوانند بهشدت بازیکنان را تحتفشار قرار دهند.
برای شکست او، بازیکنان باید بر جاخالیدادن از حملات شعلهای او تمرکز کرده و از حملات سریع و متوالی برای کاهش سلامتی او استفاده کنند. همراهان احضار شده نیز میتوانند کمک بزرگی باشند.
داستان و جزئیات جالب
موگ، اومن یکی از شخصیتهای مرتبط با تم نفرین و طردشدگی است. او، مانند مورگات، به دلیل نفرین اومن از جامعه طرد شده، اما برخلاف مورگات، مسیر تاریکتر و جاهطلبانهای را در پیش گرفته است. او در تلاش است تا با استفاده از قدرتهای شعلهای، جایگاهی برای خود به دست آورد.
یکی از نکات جالب درباره این باس، ارتباط او با نسخه قدرتمندترش، یعنی «موگ، ارباب خون» است که یکی از مبارزات کلیدی بازی به شمار میرود.
غنائم و پاداشها
پس از شکست موگ، بازیکنان مقدار 100000 دریافت میکنند و به آیتمهایی خاص مانند Bloodflame Talons دست مییابند. این مبارزه همچنین مسیر دسترسی به بخشهای عمیقتر لیندل را باز میکند.
11. فرمانده نیال (Commander Niall)
اطلاعات و مکان
فرمانده نیال یکی از باسهای جانبی چالشبرانگیز بازی است که در قلعه سول (Castle Sol) در مناطق یخزدهٔ قلهٔ کوهستانی (Mountaintops of the Giants) یافت میشود. او یک جنگجوی قدرتمند و رهبر نظامی است که با استفاده از قدرتهای یخی و احضار دو شوالیه، مبارزهای دشوار و استراتژیک را به بازیکنان ارائه میدهد.
محیط مبارزه، حیاط قلعهای وسیع و یخزده است که با طراحی شخصیت نیال و تمهای سرد و مرگبار منطقه همخوانی دارد.
نقاط ضعف و مقاومتها
نیال در برابر جادوهای شعلهای آسیبپذیر است، اما مقاومت بالایی در برابر جادوهای صاعقهای و یخی دارد. حملات او شامل ضربات سنگین، حرکات سریع، و احضار دو شوالیه است که مبارزه را بهشدت پیچیده میکند.
برای شکست او، بازیکنان باید ابتدا شوالیههای احضار شده را شکست دهند و سپس بر نیال تمرکز کنند. استفاده از جادوهای شعلهای و همراهان احضار شده میتواند مبارزه را آسانتر کند.
داستان و جزئیات جالب
فرمانده نیال بهعنوان یک رهبر وفادار و جنگجوی یخی معرفی میشود که در قلعه سول، وظیفهٔ دفاع از منطقه را برعهده دارد. طراحی او شامل زرهی یخی و پرچمهای نظامی است که حس اقتدار و عظمت را القا میکند.
غنائم و پاداشها
پس از شکست نیال، بازیکنان Veteran’s Prosthesis و مقدار 90000 رون دریافت میکنند. این مبارزه همچنین بخشی از داستان مناطق یخزده را پیش میبرد و به بازیکنان اجازه دسترسی به مسیرهای جدید را میدهد.
12. غول آتشین (Fire Giant)
اطلاعات و مکان
غول آتشین یکی از باسهای برجسته الدن رینگ است که در «قلههای کوهستانی غولها» (Mountaintops of the Giants) یافت میشود. این باس غولپیکر، آخرین بازمانده از نژاد غولها است که توسط «ماریکا» نفرین شدهاند. مبارزه با او در یک میدان وسیع و یخزده، نزدیک به شعلههای ابدی انجام میشود که بهشدت با تم شخصیت و داستان او مرتبط است.
غول آتشین باس مهمی در مسیر داستان اصلی است و شکست او به بازیکنان اجازه میدهد تا به مرحله پایانی بازی نزدیک شوند.
نقاط ضعف و مقاومتها
غول آتشین در برابر حملات صاعقهای آسیبپذیر است، اما مقاومت زیادی در برابر شعله و یخ دارد. مبارزه او شامل دوفاز است: در فاز اول، او به بازیکنان با پاهای بزرگ و پرتاب سنگهای آتشین حمله میکند. در فاز دوم، پس از شکستهشدن یکی از پاهایش، او از قدرت شعلههای ابدی برای حملات قدرتمندتر استفاده میکند.
برای شکست او، بازیکنان باید بهدقت از نقاط ضعف او، بهویژه پای آسیبپذیرش، استفاده کنند. همراهان احضار شده میتوانند در تقسیم توجه او موثر باشند.
داستان و جزئیات جالب
غول آتشین نمادی از بقا و مقاومت است. او آخرین غول باقیمانده از نژادی است که به دلیل طغیان علیه ماریکا نابود شدند. شعلههای ابدی که در دل او زبانه میکشند، نشاندهندهٔ نفرینی هستند که ماریکا برای نابودی نژاد او به کار برده است.
طراحی او بسیار دقیق و خلاقانه است، بهویژه جزئیات زخمها و شعلههایی که از بدنش خارج میشوند. این باس از لحاظ بصری یکی از تأثیرگذارترین شخصیتهای الدن رینگ به شمار میرود.
غنائم و پاداشها
پس از شکست غول آتشین، بازیکنان مقدار 180000 و آیتم یادگار غول آتشی (Remembrance of the Fire Giant) را دریافت میکنند. این مبارزه همچنین به بازیکنان اجازه میدهد تا به شعلههای ابدی نزدیکتر شوند و مرحله پایانی بازی را آغاز کنند.
نتیجهگیری
الدن رینگ با ارائهی مجموعهای از باسهای خلاقانه و بهیادماندنی، توانسته است اثری برجسته و الهامبخش در دنیای بازیهای ویدئویی خلق کند. هر باس، تجسمی از هنرمندی و نوآوری است که فراتر از مرزهای بازیسازی حرکت کرده و لحظاتی را برای بازیکنان رقم زده که سالها در ذهنشان باقی خواهد ماند. باسها نه تنها در تعریف هویت بازی نقشی حیاتی ایفا میکنند، بلکه به بخشی از میراث این اثر تبدیل شدهاند که در گفتگوها، تحلیلها و خاطرات بازیکنان ادامه خواهد یافت.
نقش باسها در الدن رینگ تنها به ارائهی مبارزات چالشبرانگیز محدود نمیشود؛ بلکه آنها بازتابی از موضوعات عمیقتری همچون قدرت، فداکاری و پیامدهای انتخاب هستند. این طراحی عمیق و چندلایه، باعث شده که الدن رینگ به اثری تبدیل شود که نه تنها مورد ستایش منتقدان، بلکه به یکی از نقاط عطف صنعت بازی تبدیل گردد. باسهای این بازی، نقطه اوجی از هنر، تکنیک و روایت هستند که الهامبخش نسلهای آینده بازیسازان خواهد بود.