بازی‌هایی که در سطح آسان، به شدت مسخره هستند

تنظیمات درجه سختی در بازی‌های ویدیویی نقش بسیار مهمی دارند. در اصل، این تنظیمات به بازیکنان کم‌تجربه یا با مهارت کمتر اجازه می‌دهند تا تجربه‌ای متعادل‌تر از بازی داشته باشند. در سوی دیگر، بازیکنان ماهرتر هم می‌توانند با انتخاب درجات سختی بالا خود را به چالش بکشند. به هر حال، هر چقدر هم که بازیکنان مبتدی باشند، حق دارند تا حد ممکن از تجربه بازی لذت ببرند. اما متأسفانه، برخی از سازندگان بازی‌ها این‌طور فکر نمی‌کنند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا بازیکنانی که مسیر آسان را انتخاب کرده‌اند، سرزنش، تمسخر یا حتی تحقیر کنند. در این مطلب مایکت ۱۰ بازی ویدیویی را معرفی می‌کنیم که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند.

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

در این بازی‌ها نه‌تنها بازیکن به دلیل بازی کردن در حالت آسان مورد تمسخر قرار می‌گیرد، بلکه در برخی موارد محتوایی از او دریغ می‌شود، مجبور به تکرار بخش‌های بزرگی از داستان می‌شود یا حتی پایان ارزشمندی از او گرفته می‌شود.

Ninja Gaiden Black

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

سری Ninja Gaiden به‌خاطر سختی دیوانه‌وارش شناخته می‌شود و این سختی یکی از جذابیت‌های این سری است. به همین دلیل، حالت آسان به‌ندرت در نسخه‌های قبلی این بازی‌ها گنجانده شده بود. اما در Ninja Gaiden Black، سازندگان با اکراه یک حالت آسان به نام Ninja Dog اضافه کردند تا مخاطبان غربی را که به نظر آن‌ها نسبت به بازیکنان ژاپنی مهارت کمتری داشتند، راضی نگه دارند. این حالت بازی را به‌طرز قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کند، اما در عوض شما را مجبور می‌کند که در تمام طول بازی یک روبان بنفش به تن کنید. شاید این موضوع خیلی بد به نظر نرسد، اما آیان، شخصیت فرعی بازی، در تمام مدت بازی به‌خاطر ضعف شما به شما طعنه می‌زند و حتی وقتی پیروز می‌شوید، شما را سرزنش می‌کند.

Wolfenstein: The New Order  

در صفحه انتخاب سختی بازی Wolfenstein: The New Order، همچون بسیاری از بازی‌ها، چند گزینه برای انتخاب درجه سختی بازی پیش روی شماست. اما آسان‌ترین حالت‌های بازی با عبارات «به من آسیب نزن» و «بابا، می‌تونم بازی کنم؟» نام‌گذاری شده‌اند. در حالت دوم، حتی تصویری از شخصیت اصلی، بی‌جی بلازکوویچ، نشان داده می‌شود که در حال مکیدن پستانک و پوشیدن کلاه بچه‌گانه است. جالب اینجاست که این ایده از بازی Wolfenstein 3D در سال ۱۹۹۲ گرفته شده که کاری مشابه انجام داده بود. یعنی بیش از ۲۰ سال است که سری Wolfenstein کاری می‌کند که با انتخاب درجه سختی آسان احساس کنید یک بچه بی‌ارزش هستید.

Star Wars: Shadows of the Empire  

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

تصور کنید که تمام مسیر بازی Star Wars: Shadows of the Empire را طی کرده‌اید و درست وقتی داستان به اوج خود می‌رسد، با یک پایان مبهم و ناتمام روبه‌رو می‌شوید. خب، اگر در حالت آسان بازی کنید، دقیقاً همین اتفاق می‌افتد. اگر بازی را در حالت آسان تجربه کرده باشید، در پایان بازی، به شما گفته نمی‌شود که آیا قهرمان داستان از تخریب پایگاه فضایی دشمن جان سالم به در برده یا نه و بازی مستقیم به تیتراژ می‌رود. اگر بازی را مجدداً در درجه متوسط یا بالاتر تجربه کنید، متوجه پایان بازی خواهید شد.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

اگر در آخرین نسخه از سری Metal Gear Solid بیش از حد بمیرید، بازی از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید بازی را کمی آسان‌تر کنید یا نه. اگر قبول کنید، تعداد دفعاتی که دشمنان می‌توانند شما را ببینند قبل از به صدا در آمدن هشدار افزایش می‌یابد. اما نه‌تنها امتیاز بالای شما به شدت کاهش پیدا می‌کند، بلکه مجبور می‌شوید تا پایان مرحله یک کلاه مرغی سر کنید، حتی در کات‌سین‌ها! شاید فکر کنید پوشیدن یک کلاه خنده‌دار بهای خوبی برای عبور از یک بخش سخت است، اما وقتی ببینید این کلاه چطور لحظات دراماتیک و سینمایی بازی را خراب می‌کند، نظرتان را تغییر خواهید داد.

Streets of Rage 3  

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، گاهی تفاوت‌های زیادی در سختی بازی بین نسخه‌های آمریکایی و ژاپنی یک بازی وجود دارد. گاهی اوقات بازی‌ها برای مخاطبان غربی آسان‌تر می‌شوند و گاهی نام‌های سختی از «سخت» به «خیلی سخت» یا از «متوسط» به «سخت» تغییر می‌کنند تا بازیکنان غربی خیلی دلسرد نشوند. با این حال، گاهی از بازیکنان غربی هم انتظار می‌رود که کمی خود را به چالش بکشند. در Streets of Rage 3، دو مرحله آخر در حالت آسان کاملاً غیرقابل بازی هستند، یعنی باید کل بازی را در حالت متوسط یا بالاتر از نو بازی می‌کردید تا به پایان بازی دسترسی داشته باشید. بدتر از آن، حتی اگر بازی را مجدداً با درجه سختی بالاتر شروع کنید، بعد از مرحله پنجم، بازی به‌طور دائم شما را به‌خاطر اشتباهتان مسخره می‌کند و می‌گوید: «تو این بازی رو مثل یه تازه‌کار بازی کردی!»

Civilization  

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

در پایان یک کمپین در Civilization، بعد از ساعت‌ها جنگ، مانورهای سیاسی و استراتژی‌سازی، بر اساس عملکردتان در بازی یک رتبه دریافت می‌کنید. اما اگر در حالت آسان بازی کنید، مهم نیست چقدر خوب عمل کرده باشید، بازی به شما رتبه «وارن جی. هاردینگ» را می‌دهد؛ مردی که به‌عنوان یکی از بدترین و پرحاشیه‌ترین رؤسای جمهور تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. نکته جالب اینجاست که معنای واقعی این رتبه در نگاه اول مشخص نیست، اما با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که سازندگان تا چه حد شما را تحقیر کرده‌اند.

(Spider-Man (PS1  

بازی Spider-Man که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، در زمان خودش به‌خاطر گیم‌پلی و داستانش تحسین شد. با این حال، این بازی یک حالت آسان به نام «حالت بچه‌گانه» دارد که آن‌قدر آسان است که عملاً بازی را بی‌معنی می‌کند، به‌طوری که بخش‌های زیادی از بازی، مثل پازل‌ها و مبارزه با باس‌ها، کاملاً حذف می‌شوند و حتی در برخی لحظات کنترل اسپایدرمن از شما گرفته می‌شود تا بازی خودش مراحل را کامل کند. این بازی سعی نکرده شما را تحقیر کند و این مود برای سرگرمی بچه‌ها طراحی شده است، اما اگر یک بزرگسال باشید و چالش‌های بازی آن‌قدر برایتان سخت بوده که به دنبال راهی ساده‌تر برای گذر از آن هستید، استفاده از حالت بچه‌گانه واقعاً خجالت‌آور است.

King’s Quest VI  

بازی‌هایی که به‌خاطر بازی کردن در حالت آسان شما را مسخره می‌کنند

سری King’s Quest، از نسخه اصلی تا بازسازی سال گذشته، محیط‌ها، دشمنان و شخصیت‌های متنوعی را به نمایش گذاشته‌اند و تعاملات شما با دیگران را به شدت برجسته کرده‌اند. اما در King’s Quest VI، بازیکن دو گزینه کاملاً متفاوت دارد: یک مسیر کوتاه و یک مسیر خیلی طولانی‌تر. مسیر درست، طبق نظر سازندگان، مسیر طولانی است، چون مسیر کوتاه چندین مأموریت فرعی و حتی بخش‌های بزرگی از مأموریت اصلی را حذف می‌کند. اگر مسیر کوتاه را انتخاب کنید، کاسیما از فرصت‌ها و تجربیاتی که از دست داده‌اید ابراز تأسف می‌کند و به شما می‌فهماند که اگرچه بازی را تمام کرده‌اید، اما چیزهای مهم زیادی را از دست داده‌اید.

Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge  

بازی Monkey Island یک بازی ماجراجویی اشاره‌و‌کلیک است که حل پازل‌ها بخش جدایی‌ناپذیر آن است، اما در Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge یک لایت مود وجود دارد که بسیاری از پازل‌ها را برای شما حل می‌کند. این حالت ممکن است به‌خاطر شکایت بازیکنان از پازل‌های سخت بازی اول معرفی شده باشد. در راهنمای بازی از این حالت به‌عنوان حالتی برای «مبتدیان و منتقدان مجله‌ها» توصیف شده است تا بدین شکل طعنه‌ای به محدودیت زمانی منتقدان برای تجربه بازی پیش از عرضه زده باشد.

Twisted Metal 2  

بازی Twisted Metal 2 تقریباً همه‌چیز را نسبت به نسخه اول بهبود داد، از جمله شلوغی و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن گیم‌پلی. به همین دلیل، بازی یک حالت آسان را معرفی کرد که به نظر می‌رسد برای متعادل کردن تجربه بازی برای بازیکنان جدید باشد. با شروع بازی همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود، اما پس از شکست اولین باس، یک تابلو مقابل شما ظاهر می‌شود که روی آن نوشته شده «ورود بازنده‌ها ممنوع» و بازی همان‌جا تمام می‌شود. این تابلو همان اوایل بازی پیش روی شما قرار می‌گیرد و همچون بازی Streets of Rage 3 شما را تا اواخر بازی در حالت آسان نگه نمی‌دارد، اما این تابلو یک تحقیر به‌شدت سنگین است، به‌طوری که حتی شاید شما را از ادامه بازی دلسرد کند.

نظر شما درباره این مطلب چه بود؟ آیا بازی دیگری می‌شناسید که شما را سرزنش یا تحقیر کرده باشد؟ نظرات‌تان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

۲ دیدگاه

  1. مقاله خوبی بود تنها بازی ای که توی این لیست بازی کرده بودم بازی آخر یعنی Twisted metal 2 که واقعا هم همین اتفاق بعد شکست دادن غول بازی به اسم minion اتفاق افتاد و همین تابلو اومد و بازی همونجا قطع شد جالبه بدونید با برداشتن ماشین شخصیت Dr slam همون بولدوزر دندون دار توی حالت آسون هر وقت به ماشین ها برخورد کنید سلاح مخفیش که ماشین هارو گاز می‌گرفت به صورت خودکار با هر اصابت به ماشین ها به کار‌میوفتاد و نیازی به صبر کردن برای بالا اومدن سلاح مخفی نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×