۱۴ برنامه کاربردی مدیریت پروژه و وظایف برای اندروید
برنامهریز آنلاین شما
از ساده و قابل فهم تا پیچیده و قدرتمند، نرم افزارهای برنامهریزی متفاوتی برای همه وجود دارد.گوشیهای هوشمند ما کاربردهای مختلفی دارند، از سرگرم کردن کاربران با بازیهای با کیفیت تا مرور وب و کمک برای انجام وظایف روزانه همگی از مزایای داشتن یک گوشی هوشمند است. آیا شما هم از نوشتن لیست کارها و چسباندن آنها در سرتاسر خانه خسته شدهاید؟ در این وضعیت، پیگیری لیست کارها یا کارهای روزمره روی صفحه دیجیتال از داشتن یادداشتهای چسبان در سراسر خانه آسانتر است. همچنین میتوانید از یکی از بهترین تبلتهای اندرویدی ارزان قیمت با صفحه نمایش بزرگ؛ برای یادداشتهای دستنویس استفاده کنید. اگر پیدا کردن بهترین اپلیکیشن برای ایجاد لیست کارها برایتان دشوار است، با ما همراه باشید.
در ادامه لیستی از برنامههای مدیریت پروژه و وظایف، قابل نصب بر گوشی هوشمند یا تبلتهای اندرویدی برای کمک به شما در انجام کارهایتان آورده شده است.
1- Google Keep
Google Keep یک برنامه یادداشتبرداری است که توسط Google توسعه داده شده. با استفاده از این برنامه، کاربران میتوانند یادداشتهای متنی، صوتی و تصویری خود را ثبت کرده و به آسانی آنها را سازماندهی کنند. همچنین، این برنامه امکاناتی مانند یادآوریها، برچسبها و اشتراک گذاری یادداشتها را نیز فراهم میکند. Google Keep به عنوان یکی از برنامههای اصلی Google در دسترس همه کاربران قرار گرفته و رایگان است. Google Keep در حالت کلی یک برنامه برای ساخت لیست و یادداشت است، اما امکانات مختلفی برای کمک به شما و سازماندهی برنامهها در اختیارتان قرار میدهد. به عنوان مثال، میتوانید یک لیست کنترلی ایجاد کنید، آن را با کسی به اشتراک بگذارید و در محیط گروهی لیست موارد را بررسی کنید. همچنین میتوانید یادداشتهای دستنویس یا صوتی ایجاد کنید و با استفاده از برچسبها، همه چیز را سازماندهی کنید. ترکیب این برنامه با Google Assistant به شما امکان میدهد که در لحظاتی که به یک یادداشت صوتی نیاز دارید، به راحتی آن را ایجاد کنید. برخی ممکن است Google Keep را به عنوان یک برنامه ساده یادداشتبرداری نادیده بگیرند، اما این برنامه دارای امکانات کافی است تا موفقتر از یک برنامه یادداشتبرداری معمولی عمل کند.
Google Keep
حجم:۱۹.۳ مگابایت
2- TickTick: To-do list & Tasks
هنگامی که به دنبال یک برنامه هستید که به راحتی لیست کارهای روزانه و یک پروژه بزرگ را مدیریت کند، TickTick یک راه حل کارآمد برای شما است. این برنامه دارای رابط کاربری شیک و کاربر پسند بوده و امکانات مفید زیادی را در خود جای داده است. شما میتوانید لیست کنترلی بسازید، برچسبها را اضافه کرده، یادداشتها را اضافه کنید و پیوستها را آپلود کنید؛ به طوری که همه چیز در یکجا بوده و به راحتی قابل دسترس باشد. با قابلیت جستجوی هوشمند تاریخ، TickTick به راحتی به شما امکان تنظیم تاریخ را میدهد و تا وظایف دورهای را برنامهریزی کنید. و بعد از آن میتوانید کار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید بدون اینکه نیاز به انجام مراحل اضافی باشد. امکانات پایه TickTick رایگان است. اگر چندین وظیفه دارید یا میخواهید طرح و چیدمان را شخصیسازی کنید، باید با پرداخت اشتراک، آن را بهروزرسانی کنید.
TickTick:To Do List & Calendar
حجم:۲۷.۷ مگابایت
3- Todoist: To-do list & planner
Todoist یکی از معروفترین برنامههای مدیریت وظایف در بازار است و بین کارکنان Android Police محبوبیت دارد. رابط کاربری ساده آن ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید که امکانات اصلی مورد انتظار شما در آن وجود ندارد. Todoist هر چیزی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید را ارائه میدهد. این برنامه از لیست کارهای ساده و پروژههای پیچیده پشتیبانی میکند و با ویژگی برچسبگذاری عالی، جریان کاری شما را حفظ کرده و به شما در سازماندهی کمک میکند. همچنین میتوانید وظایف دورهای را برنامهریزی کنید، یادآوریها و مهلتها را اضافه کنید و سطح اولویت را تعیین کنید. Todoist همکاری را ساده میکند و با بسیاری از برنامههای شخص ثالث مانند Gmail، Asana، Trello و Alexa سازگار است. در نتیجه میتوانید به راحتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. با استفاده از این برنامه امکاناتی همچون برنامه ساعت هوشمند Wear OS، ویجت صفحه اصلی و یکپارچگی با Google Assistant نیز در اختارتان قرار میگیرد.
Todoist: Planner & Calendar
حجم:۳۵.۸ مگابایت
4- Microsoft To Do: Lists & Tasks
بعد از اینکه مایکروسافت Wunderlist را عرضه کرد، برنامه مدیریت وظایف خود را با نام To Do ساخت. To Do یک برنامه سازماندهی آسان است که امکانات معمولی که از یک برنامه مدیریت وظایف انتظار میرود؛ از جمله یادداشتبرداری، یادآوریها و مهلتها را ارائه میدهد. رابط کاربری این اپلیکیشن، شیک، زیبا و قابل شخصیسازی است. همچنین دارای تمها و حالت تاریک برای آسایش چشمهای شما در ساعات شبانه است. برنامه To Do برای افرادی که از Outlook استفاده میکنند یا در اکوسیستم محصولات و دستگاههای مایکروسافت سرمایهگذاری کردهاند، بهترین گزینه است. شما حتی امکان ایجاد یک ویجت روی صفحه اصلی هم دارید تا به راحتی به وظایف خود دسترسی پیدا کنید. این قابلیت، در موقعیتهای مختلف بسیار مفید است. با این حال، این برنامه پشتیبانی از برنامههای شخص ثالث را ندارد و یکپارچگی مناسبی با Google Assistant ندارد.
Microsoft To Do: Lists & Tasks
حجم:۱۸.۳ مگابایت
5- Google Tasks
گوگل در مورد برنامههای مدیریت وظایف، دیر به بازی پیوست، اما این صبر کردن ارزشش را داشت. Google Tasks، جایگزین رسمی Microsoft To Do است و به انتظارات با Gmail و Calendar به صورت بیدرز یکپارچه شده است. شما میتوانید وظایف و زیر وظایف بسازید، یادداشتهای جزئی را اضافه کنید و تاریخ نهایی را تعیین کنید. این برنامه ساده و آسان است. اگر از رابطهای پیچیده خسته شدهاید، استفاده از Google Tasks برایتان جذاب خواهد بود. این برنامه کمترین امکاناتی نسبت به دیگر برنامههای موجود در لیست ما دارد، بنابراین ویژگیهای پیشرفتهتر مانند پوشهها یا برچسبها هنوز باید به برنامه اضافه شوند. با این حال، اگر به دنبال یک برنامه ساده لیست کارها هستید، Google Tasks یک انتخاب عالی است. همچنین امکان ایجاد لیست با استفاده از ضبط صدا را داشته و با Google Assistant سازگار است.
Google Tasks
حجم:۱۰.۲ مگابایت
6- Tasks.org: Open source To-Do Lists & Reminders
طرفداران نرمافزارهای منبعباز از برنامه Tasks لذت میبرند؛ زیرا این برنامه به کاربر شفافیت و یکسری ویژگیهای مفید ارائه میدهد. این یک برنامه جامع و رایگان برای مدیریت وظایف است و برای کاربران حرفهای بسیار عالی است. شما میتوانید از زیر وظایف تو در تو با عمق نامحدود، یادآوریهای مبتنی بر موقعیت مکانی، برچسبها و فیلترها برای بهبود جریان کاری خود استفاده کنید. سفارشیسازی لیست با استفاده از آیکونها و رنگها، همگامسازی با تقویم و تأخیر وظایف، برخی از ویژگیهای دیگری هستند که Tasks.org به شما ارائه میدهد. این برنامه به دلیل قابلیت استفاده آفلاین و پشتیبانی از همگامسازی دادههای آنلاین از طریق Google Tasks، CalDAV و EteSync بسیار قدرتمند است. حتی اگر به دنبال جایگزینی برای برنامه مدیریت وظایف منبع باز نیستید، باز هم باید Tasks.org را امتحان کنید.
7- Any.do: To do list & Calendar
اگر به دنبال یک برنامه مدیریت وظایف هستید که با سایر پلتفرمها یا سرویسها یکپارچه شود، Any.do میتواند برای شما مناسب باشد. این برنامه بیش از 2000 برنامه شخص ثالث را پشتیبانی میکند که به شما امکان میدهد بدون نیاز به جابجایی جریان کاری خود در چندین پلتفرم، کارهای بیشتری انجام دهید. Gmail، Dropbox، Slack و WhatsApp از جمله برنامههای محبوبی هستند که با Any.do به خوبی سازگارند؛ بنابراین شما میتوانید اطلاعات خود را با استفاده از هریک از این برنامهها، وارد کنید. Any.do همه ویژگیهایی را که در یک برنامه مدیریت وظایف انتظار دارید، به همراه نمای تقویم و گزینههای همکاری دارا است. این برنامه از یادگیری ماشین برای تفسیر زبان طبیعی استفاده میکند، بنابراین شما میتوانید سریعا جزئیات وظیفه خود را در یک جایگاه تایپ کرده و Any.do آن را درک کند. سپس Any.do اطمینان حاصل میکند که وظیفه برنامهریزی شده و به درستی دستهبندی شده است.
Any.do – To do list & Calendar
حجم:۷۷.۹ مگابایت
8- Memorigi: To-Do List & Tasks
Memorigi یک برنامه حساس با عملکرد مشابه Any.do است. این یک ابزار برنامهریزی است که از هماهنگی با تقویم پشتیبانی میکند. این برنامه با استفاده از رابط کاربری مبتنی بر حرکات، یادآوریهای هوشمند، آمار و گزارشها و گزینههای همکاری، برای افزایش بهرهوری شما طراحی شده است. اگر به تعویق انداختن وظایف عادت دارید، Memorigi میتواند برای شما مفید باشد. این برنامه انجام کارها را تا زمانی که موارد عقبمانده روی لیست کارهای شما انجام نشوند، یادآوری میکند. ویژگیهای پایه Memorigi رایگان است و برای استفاده از ویژگیهای پیشرفتهتر مانند یادآوریهای هوشمند، نیاز به پرداخت پیشرفته وجود دارد.
Memorigi: To-Do List & Tasks
حجم:۹.۹ مگابایت
9- Remember The Milk
Remember The Milk یکی از محبوبترین برنامههای مدیریت وظایف است که تقریبا در هر پلتفرمی قابل نصب و اجرا است و این امر، استفاده روزانه از آن را آسان میسازد. این برنامه دارای تمام اصول پایهای است که در یک برنامه لیست کارها انتظار دارید. شما میتوانید وظایف را با اولویتبندی، اضافه کردن برچسب و تعیین تاریخ انجام مشخص کنید اما آن قابلیتهای بسیار بیشتری نیز دارد. Remember The Milk با اکثر برنامهها از جمله Gmail، IFTTT و Zapier به خوبی سازگار میشود. همچنین این برنامه از دستیارهای صوتی Google Assistant و Alexa پشتیبانی میکند و میتواند یادآوری وظایف را از طریق ایمیل یا پیامک ارسال کند. Remember The Milk فقط در آمریکا و کانادا در دسترس است، اما امیدواریم در آینده گزینههای جهانیتری را ببینیم.
Remember The Milk
حجم:۹.۴ مگابایت
10- Trello: Manage Team Projects
Trello یک ابزار مدیریت پروژه است که با استفاده از آن میتوانید وظایف شخصی را نیز مدیریت کنید. این برنامه از روش کانبان برای ردیابی وظایف از طریق مراحل مختلف استفاده میکند و بنابراین برای افرادی که به شکل تصویری فکر میکنند، یک ابزار عالی است. شما میتوانید فهرست کنترل، برچسب و تاریخ انجام را تعیین کنید و سپس شاهد پیشرفت برنامهها باشید. گزینههای اضافی مانند نمای تقویم و نقشه آن را به یک برنامه پر ویژگی تبدیل میکنند، بنابراین اگر با پروژههای پیچیده سر و کار دارید، انتخاب ترلو احتمالا یک گزینه مناسب خواهد بود.
Trello: Manage Team Projects
حجم:۵۶ مگابایت
11- Habitica: Gamify Your Tasks
با Habitica میتوانید وظایف روزانه خسته کننده و کسل کننده خود را به یک بازی نقشآفرینی در زندگی واقعی تبدیل کنید. این یک روش مفید برای حفظ انگیزه و سازماندهی است که به امور جالبی منجر میشود. به این صورت که باید مانند بیشتر برنامههای لیست کار، عادتها، اهداف روزانه و لیست کارها را اضافه کنید که هنگام تکمیل، به عنوان انجام شده علامتگذاری میشوند. تبدیل کارهای خود به یک بازی میتواند منجر به حذف نشانه منفی مرتبط با کارهای خسته کننده شود. با تکمیل ماموریتهایی که توسط خودتان ایجاد شدهاند، میتوانید پاداشهایی را باز کنید. پاداش این ماموریتها، میتوانند توسط خودتان تعیین شوند، مانند تماشای یک ساعت فیلم در نتفلیکس برای تکمیل یک وظیفه خاص و… این برنامه برای افرادی که فقط میخواهند لیست خرید خود را بنویسند و هیچ چیز دیگری نیاز ندارند، مناسب نیست. با این حال، اگر به دنبال کمک به یافتن انگیزه برای انجام وظایف خود هستید، Habitica راهکاری مناسب است.
Habitica: Gamify Your Tasks
حجم:۲۱ مگابایت
12- Notebook – Notes, Journal
برنامه Notebook توسط شرکت Zoho Corporation توسعه یافته. این کمپانی، یک شرکت معروف است که برنامههایی با امتیاز بالا، برای بهبود بهرهوری و کسب و کار ارائه میدهد. نام Notebook شاید معمولی به نظر برسد، اما تمام چیزی که برای سازماندهی برنامههای روزانه نیاز دارید، در آن وجود دارد. شما برای همگامسازی یادداشتهای خود درفضای ابری، باید یک حساب کاربری رایگان Zoho ایجاد کنید تا از حذف و ازبین رفتن احتمالی این یادداشتها جلوگیری شود. همچنین میتوانید با حساب کاربری Google خود وارد شده و یادداشتهای خود را فوراً ذخیره کنید. در این اپلیکیشن، امکان حذف یادداشتها و افزودن آنها به چندین روش، از جمله ضبط پیام صوتی یا گرفتن عکس از دوربین خود و ایجاد یک لیست وجود دارد. همچنین میتوانید یادداشتهای خود را با دست بنویسید که باعث میشود نسبت به تایپ سنتی، شخصیتر به نظر بیایند. برخی افراد ترجیح میدهند که چیزهایی را با دست بنویسند، بنابراین اگر میخواهید یادداشتهای خاص ایجاد کنید، این ویژگی مورد استقبال شما خواهد بود. حتی یک گزینه برای اسکن اسناد کاغذی به برنامه و یا الصاق فایلهای ویدیویی وجود دارد که تجربه یادداشت برداری جدیدی برای ما بهوجود میآورد.
Notebook – Note-taking & To-do
حجم:۱۴۷.۵ مگابایت
13- ColorNote Notepad Notes
ColorNote یک برنامه ساده یادداشت برداری است که به شما اجازه میدهد یادداشت های متنی و لیست کار ایجاد کنید. شما میتوانید یادداشتهای خود را با برچسبهای رنگی مشخص و سازماندهی کرده و آنها را گروهبندی کنید. مرتب کردن یادداشتها بر اساس رنگ، به شما کمک میکند به راحتی آنچه را دنبال میکنید پیدا کرده و به آسانی برنامههای خود را مدیریت کنید. شما میتوانید با ضربه زدن روی تاریخ و تایپ هر چیزی که میخواهید، یادداشتهایی را به تقویم اضافه کنید؛ حتی اگر دوست دارید روزهای خاصی را پیگیری کنید. در عین حال، می توانید یادداشت های خود را با استفاده از یک نسخه پشتیبان محلی ذخیره شده در حافظه داخلی خود ایمن نگه دارید. اگر ذخیره ابری را ترجیح می دهید، با حساب Google خود ثبت نام کنید تا بتوانید آنها را به صورت آنلاین ذخیره کنید. همچنین گزینهای برای همگامسازی یادداشتهایتان با فضای ابری پس از راهاندازی برنامه وجود دارد که میتواند نگرانی شما را در مورد از دست دادن یادداشتها و لیست کارها کاهش دهد. وقتی گزینه های پشتیبانگیری و سادگی ویژگی های اصلی آن را ترکیب می کنید، نمی توانید با ColorNote اشتباه کنید.
ColorNote Notepad Notes
حجم:۴.۲ مگابایت
14- Taskade – To-Do List & Notes
Taskade برنامه نهایی لیست کارهایی است که به شما امکان می دهد کارهای دقیق و خاصی خود را سازماندهی کنید. شما با ایجاد یک پروژه برای کاری که می خواهید آن را پیگیری کنید، فعالیت خود را شروع می کنید و سپس یک الگوی سفارشی را انتخاب کرده یا به دلخواه آن را میسازید. برای مثال، میتوانید یک الگوی برنامهریز هفتگی از پیش ساخته، مجله گلولهای یا ردیاب شخصی را انتخاب کنید که همگی دارای عناصر طراحی منحصربهفرد هستند. هنگامی که وظیفه شما تنظیم شد، میتوانید آن را شخصی سازی کنید، تاریخ سررسید تعیین کنید و یک برچسب سفارشی برای گروه بندی آن با پروژههای مشابه اضافه کنید. Taskade بیشتر بر روی یک محیط گروهی از طریق همکاری از راه دور تمرکز میکند، اما این بدان معنا نیست که شما به یک تیم برای لذت بردن از ویژگیهای این برنامه نیاز دارید. شما میتوانید در هر زمان لیست وظایف را بسازید و آنها را برای استفاده شخصی سازماندهی کنید. مهمترین مزیت این اپلیکیشن، این است که با تعداد ویژگیهایی که ارائه می دهد، چه برای استفاده کاری، گروهی یا شخصی امکان خطا به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
قبل از ایجاد لیست کارها در Taskade، برای یک حساب کاربری جداگانه ثبت نام کنید یا با حساب Google خود وارد شوید. همچنین برای دسترسی آسان میتوانید وظایف خود را با استفاده از یکی از چهار ویجت از صفحه اصلی خود مشاهده کنید.
با استفاده از برنامههای مدیریت پروژه، زندگی خود را متحول کنید
اگر بخواهید بدون برنامه بازی و به طور مستقیم کارهای روزانهتان را انجام دهید، انجام وظیفه و سازماندهی خوب ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد. با این حال، برنامه هایی که گفته شد، میتوانند به شما کمک کنند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. از آنجایی که یک برنامه ممکن است تنها بخشی از نیازهای شما را برطرف کند، شاید برای رسیدن به اهداف خود نیاز به استفاده بیش از یک برنامه داشته باشید. این معمولاً در مورد بهره وری صدق می کند. ما اغلب از چندین برنامه برای اهداف مختلف استفاده میکنیم، بنابراین با خیال راحت هر تعداد از آنها را که نیاز دارید، همراه با هم نصب و استفاده کنید. هنگامی که به ترکیبی عالی از برنامه ها برای مدیریت کارها یا وظایف خود دست یافتید، بررسی بهترین فایل منیجرها در اندروید میتواند به سازماندهی فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند شما کمک کند.
منبع: androidpolice