گوگل درایو مقابل وان درایو: کدام فضای ذخیره‌سازی بهتری است؟

پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive و OneDrive به ابزارهای ضروری در عصر دیجیتال ما تبدیل‌ شده‌اند. یادگیری و استفاده از این فضاهای ابری مزایای متعددی دارند که می‌توانند بهره‌وری، سازمان‌دهی و همکاری را افزایش دهند. ذخیره‌سازی ابری، اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ساده می‌کند.

اگر در حال کار روی یک پروژه گروهی، به اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ با همکاران، یا همکاری با مشتریان هستید، پلتفرم‌هایی مانند Google Drive و OneDrive راه‌حل‌های کارآمد و راحت ارائه می‌دهند. اگر بر سر دوراهی انتخاب از بین این دو پلتفرم مانده‌اید، در این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری چیست؟

در این پلتفرم‌ها کاربران می‌توانند به‌راحتی پوشه‌های مشترک ایجاد کنند، مجوزهای دسترسی را کنترل کنند، کیفیت کار تیمی را تقویت کنند و بهره‌وری را افزایش دهند. استفاده از فضاهای ابری مانند وان درایو و گوگل درایو در کارهای دیجیتال امروزی اهمیت دارد.

انعطاف‌پذیری، راحتی و امنیت آن‌ها می‌تواند بهره‌وری، سازمان‌دهی، همکاری و حفاظت از داده‌های ما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. استفاده از این فضاهای ذخیره‌سازی ابری تصمیم درستی است که به ما قدرت می‌دهد تا در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود هوشمندتر و کارآمدتر کارکنیم.

آیکون برنامه Google Drive

Google Drive

حجم:۲۸ مگابایت

دانلود برنامه گوگل درایو

بین OneDrive و Google Drive چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

Google Drive (گوگل درایو) و OneDrive (وان درایو) بهترین بسترهای ذخیره‌سازی ابری برای آپلود و اشتراک‌گذاری فایل‌های شما هستند. Google Drive به صوت پیش‌فرض روی همه تلفن و تبلت‌‌‌های اندرویدی نصب‌ شده است. درحالی‌که OneDrive با سیستم‌عامل ویندوز 11 هماهنگ شده است.

 اگرچه اصول اولیه در هر دو آن‌ها یکسان است، اما Google Drive و OneDrive در چندین مورد از قابلیت‌ها متفاوت هستند. بیایید Google Drive را با OneDrive بر اساس در دسترس بودن پلتفرم، رابط کاربری، اشتراک‌گذاری، قیمت و ویژگی‌ها مقایسه کنیم و بر اساس نیازهای خود گزینه مناسب را انتخاب کنیم.

1. در دسترس بودن پلتفرم

چه Google Drive یا OneDrive را انتخاب کنید، در دسترس بودن هرکدام از آن‌ها مشکلی نیست. هر دو سرویس، در اندروید، iOS، ویندوز و مک در دسترس هستند. همچنین می‌توانید از نسخه وب آن‌ها نیزاستفاده کنید و به فایل‌های خود در دسک‌اپ Linux یا Chromebook  دسترسی داشته باشید. وان درایو (One Drive) و گوگل درایو (Google Drive) به‌خوبی با برنامه Finder درMac و File Explorer در ویندوز ادغام می‌شوند.

گوگل درایو (Google Drive) اخیراً تغییر کاربری Material You را در وب دریافت کرده است. به همین دلیل مدرن‌تر و بهتر از نسخه وب OneDrive به نظر می‌رسد. البته اخیرا مایکروسافت تغییر جدید OneDrive را به نمایش گذاشته است. اما هنوز در حال بررسی است و ما اجازه دسترسی به آن ‌را نداریم.

2. ویژگی‌های وان درایو (One Drive) و گوگل درایو (Google Drive)

هر دو برنامه از فایل‌های درخواستی در ویندوز و مک پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید فایل‌های خاصی را دانلود کنید و بقیه را فقط در فضای ابری خود نگه‌دارید.

بهترین فضای ذخیرهسازی ابری

Google Drive سازمان‌دهی منظمی با پوشه‌های رنگی مختلف برای یافتن سریع فایل‌ها ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید فایل‌ها را به‌عنوان موارد دلخواه علامت‌گذاری کنید و مواردی که اخیراً بازشده‌اند را در بالای لیست بررسی کنید.

فضای ابری OneDrive با پوشه‌هایی پیش‌فرض مشخص می‌شود. به این صورت که با یک برگه عکس برای نمایش فایل‌های رسانه‌ای، محتویات موجود در پوشه را معرفی می‌کند. خوب است بدانید که این پلتفرم از نماها، آلبوم‌ها، دسته‌بندی‌های مختلف و قابلیت فیلتر کردن عکس‌ها بر اساس مکان پشتیبانی می‌کند.

OneDrive همچنین ابزارهای اصلی ویرایش را برای انجام تنظیمات لحظه‌ای ارائه می‌دهد. گوگل درایو برای مدیریت فایل‌های رسانه‌ای شما به Google Photos متکی است. همان‌طور که انتظار می‌رود، Google Drive  با برنامه‌های شرکتی مانند Docs ، Sheets، Slides، Drawings، Forms، JamBoard، Keep  و غیره به‌خوبی کار می‌کند. همچنین از محتوای گوشی اندروید شما، ازجمله مخاطبین، پیام‌ها، سابقه تماس، چت واتس‌اپ و غیره نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

ذخیرهسازی در onedrive

OneDrive  به‌خوبی با منوی استارت در ویندوز 11 ادغام می‌شود تا به‌سرعت به فایل‌های پرکاربرد شما دسترسی پیدا کند. همچنین اصول اولیه را مانند نشان دادن اندازه پوشه (چیزی که در Google Drive  در دسترس نیست) رعایت می‌کند. به هر حال هر دو این سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری با یک خزانه شخصی ارائه می‌شود تا یک‌لایه امنیتی به فایل‌های شخصی شما اضافه کند.

آیکون برنامه Microsoft OneDrive

Microsoft OneDrive

حجم:۹۹.۲ مگابایت

دانلود برنامه وان درایو

3. تفاوت اشتراک‌گذاری در وان درایو و گوگل درایو

مزایای onedrive

OneDrive  این‌ نبرد را با مجوزهای اشتراک‌گذاری معتبرتر برنده می‌شود! درواقع وقتی یک فایل یا پوشه محرمانه را با شخصی در OneDrive به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از آن با رمز عبور محافظت کنید یا یک پیوند ‌زمان‌دار برای آن ایجاد کنید. بدین ترتیب از هرگونه دسترسی غیرمجاز به فایل‌ها و پوشه‌های خصوصی جلوگیری می‌شود.

ذخیره اطلاعات در googledrive

 مجوز اشتراک‌گذاری در Google Drive مشابه سایر برنامه‌های این شرکت مانند Docs و Sheets است. شما می‌توانید یک فایل در حالت غیرقابل ادیت را به اشتراک بگذارید یا شخصی را به‌عنوان نظردهنده یا ویرایشگر اضافه کنید.

4. مقایسه فضای ذخیره‌سازی و قیمت گوگل درایو و وان درایو

خرید اشتراک googledrive

گوگل درایو با 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان شروع می‌شود. این فضا بین جیمیل، Google Photos، پشتیبان‌گیری از تلفن همراه و فایل‌های آپلود شده به اشتراک گذاشته می‌شود. این 15 گیگابایت باید برای چند سال کافی باشد و اگر فضای خالی شما تمام شد، می‌توانید اشتراک یکی از طرح‌های Google One را خریداری کنید.

 قیمت اشتراک از 2 دلار در ماه برای 100 گیگابایت شروع می‌شود. با استفاده از طرح‌های Google One  می‌توانید تا 30 ترابایت فضای ذخیره‌سازی خریداری کنید. ازجمله سایر امکانات این سرویس عبارتند از:

  • فضای Drive را با حداکثر پنج کاربر به اشتراک بگذارید.
  • ویژگی‌های ویرایش Google Photos ممتاز را دریافت کنید.
  • تبلیغات را از جیمیل حذف کنید.
  • به کارشناسان گوگل دسترسی داشته باشید.

 OneDrive دارای 5 گیگابایت فضای خالی است. برای باز کردن 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی باید یکی از برنامه‌های مایکروسافت 365 را خریداری کنید. فرقی نمی‌کند مایکروسافت 365 را برای خانه یا طرح تجاری انتخاب کنید، به هر حال همه طرح‌ها دارای 1 ترابایت فضا هستند.

این شرکت بسته به نوع اشتراک شما، برنامه‌های آفیس ویندوز، 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی صندوق پست Outlook ،  Outlook بدون آگهی، ویژگی‌های ممتاز در خانواده مایکروسافت و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. هزینه اشتراک از 7 دلار در ماه یا 70 دلار در سال برای Microsoft 365 Personal  شروع می‌شود.

خرید اشتراک onedrive

این غول نرم‌افزاری اخیراً مایکروسافت 365 بیسیک را با قیمت 2 دلار در ماه معرفی کرده است. این طرح 100 گیگابایت فضای OneDrive و نسخه وب برنامه‌های آفیس را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی بیشتری به اشتراک Microsoft 365 خود اضافه کنید، طرح ذخیره‌سازی را با قیمت 2 دلار در ماه برای 200 گیگابایت خریداری کنید. شما می‌توانید جزئیات بیشتر برای خرید این برنامه‌ها را در سایت آن‌ها مطالعه کنید.

5. اسکنر همیشه در دسترس

برنامه‌های تلفن همراه گوگل درایو و وان درایو یک اسکنر داخلی برای اسکن اسناد و کارت‌های ویزیت با دسترسی سریع دارند. آن‌ها همچنین ویجت‌های صفحه اصلی مفیدی را در اندروید و iOS ارائه می‌دهند. بااین‌حال، تنها Google Drive از ویجت‌های صفحه قفل در آیفون پشتیبانی می‌کند.

کاربران سامسونگ از ادغام وان درایو در برنامه پیش‌فرض گالری بسیار راضی هستند. البته برنامه اندروید OneDrive قدیمی به نظر می‌رسد. اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود و پیشرفت آن باشیم. لازم به ذکر است که گوگل درایو برای اندروید از حفاظت بیومتریک پشتیبانی نمی‌کند. اما وان درایو به شما امکان می‌دهد برنامه را با اسکنر اثرانگشت قفل کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید، گوگل درایو (Google Drive) سرویس ذخیره‌سازی بی‌عیب و نقص را در اندروید و برنامه‌های گوگل ارائه می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی رایگان 15 گیگابایتی این شرکت سخاوتمندانه‌تر از عرضه پیش‌فرض 5 گیگابایتی OneDrive است. وان درایو با پشتیبانی بهتر از ویندوز و گزینه‌های اشتراک‌گذاری، برتری خود را نشان می‌دهد.

 گوگل و مایکروسافت 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را با برنامه‌های تجاری پولی خود با تمرکز بر نیاز مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. در این مقاله تلاش کردیم این دو فضای ذخیره‌سازی را با جزئیات کامل بررسی کنیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده از بین آن‌ها گزینه مناسب را انتخاب کنید.

منبع: androidpolice

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×